Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Toľko kecov okolo jednej hotovej veci , to je fakt možné len v ČSSR ...

 

 

Koleso sa mení preto lebo je proste vyťahané a zníčí novú reťaz , takisto sa podľa potreby mení aj horné vačkové koleso , a už s tým bude podľa mňa pokoj ...

 

 

Stresujete okolo hotovej funkčnej veci , pritom taká 1,8TSi má koliečka rozvodu za sebou naukladané a dotiahnuté len na skrutku a tam problémy nie sú ... plus kopec iných áut a vecí . Vrchné koliečko tiež drží len samosvornosťou a funguje to ...

Editováno: , autor: suri.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toľko kecov okolo jednej hotovej veci , to je fakt možné len v ČSSR ...

...

Probuď se, máš zpoždění bez půl roku o čtvrt století...

 

...

Koleso sa mení preto lebo je proste vyťahané   ...

 ...

Vyťahané koleso, to je fakt něco - to si nech patentovat, možná dostaneš i Nobelovku - to je něco jako hranatá koule nebo kulatej kvádr. Fakt, tady se člověk doví věcí...

 

...

 taká 1,8TSi má koliečka rozvodu za sebou naukladané a dotiahnuté len na skrutku a tam problémy nie sú ...  Vrchné koliečko tiež drží len samosvornosťou a funguje to ...

Motáš do sebe dvě různý věci - kolo nasunutý na hřídel s kuželovitým koncem a proti posunu a tím i proklouznutí na kuželu utažený a zajištěný šroubem/maticí, notabene ještě s pérovou nebo vějířovou podložkou/pojistkou a kolo nalisovaný za tepla a držící tím pádem jen vlastním smrštěním = samosvorně.

 

A vůbec si neuvědomuješ, že pokud se takovej samosvornej spoj jednou rozebere, po nový montáži s užitím původních dílů už nebude mít ty samý mechanický vlastnosti, jako měl před rozebráním - tohle mám na mysli, když říkám, že mi to smrdí.Proč myslíš, že se některý díly musejí podle předpisu výrobce po demontáži bezpodmínečně nahrazovat, i když vzhledově i rozměrově se zdají nepoškozený?

 

No, uvidíme, jak to mají soudruzi engeneeringové z Bolky a Vlkohradu ošéfovaný, protože pokud by se měly problémy s vytahujícím se rozvodovým řetězem jen zaměnit za problémy s prokluzujícím dolním rozvodovým kolem, bylo by to fakt už na defenestraci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně jsem se dostal k nafocení rozvodových řetězů vymontovaných z mé služební Fabie. Namontovány byly 10.4.2012 (40 240 km), první zarachocení přišlo po ujetí cca 800 km, vyměněny byly 9.6.2014 (75 010 km). Napínák je 03F 109 507 B.


post-32075-0-34007200-1404138888_thumb.jpost-32075-0-48729100-1404138890_thumb.jpost-32075-0-40844900-1404138892_thumb.j

post-32075-0-23612300-1404138894_thumb.jpost-32075-0-28388300-1404138908_thumb.jpost-32075-0-01361000-1404138910_thumb.j


Pro porovnání, na první fotce původní varianta a inovovaná, která se neosvědčila (je to ten stejný řetěz, jako na mých fotkách):

post-32075-0-74918500-1404138911_thumb.j

 

No a na druhé fotografii je nejnovější verze, ta by měla být třeba i v Rapidu:
post-32075-0-14934600-1404138915_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže do Rapida jde řetěz s dýlkou čepů rovnou součtu tloušťky 9 článků, zatímco do starší verze se furt montovaly řetězy s dýlkou čepů 8 tlouštěk - jen se to pokoušeli všelijak popřerovnávat, aby měli mezi čepama vždycky 4 články, tak do Rapa jich teď dávají na střídačku 4 a 5.

Akubus mě předběh, ale je to tak, na těch fotkách je to jasně vidno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk dik za fotky.

Mne sa z tej poslednej fotky zdá že články ktoré sú v rade 4 sú hrubšie ako članky v rade s 5mi kusmi. Myslím, že súčet hrúbok tenších 5článkov je zhodný so 4mi hrubšími. Ale aj tak celkovo tá reťaz z rapida mi nepríde oveľa odolnejšia oproti starej tenkej. Ja to vravím stále, problém nie je ani tak reťazi ale v napínáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já ten poslední řetěz neměl v ruce, ale z té fotky se mi to zdá přesně obráceně - celková šířka je větší. Já nevím jaké síly působí na napínák v motoru, ale musíš řádně zatlačit abys ho zasunul - je v něm pružina. Někdo tady na foru ho postupně zatěžoval závažím, ale nevím kde to je. Nicméně i ŠA v těch TPI píše o prodloužení řetězu, takže podle mě to bude souhrn různých příčin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten strieborný napínák sa začne stláčať pri 6kg a zatlačí sa na doraz pri 12kg. Aj v stojacom motore pri nevhodnej polohe na napínák pôsobia väčšie sily, tlak tvrdých ventilových pružín točí vačkou a dokáže pretlačiť pružinu v napínáku. Vtedy to po štarte zarachtá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se to tu taky psalo. Proč se řetěz mj. prodlužuje? Protože vzniká vůle mezi čepy a otvory v článcích. Vůle vzniká otlačením materiálu, otlačení způsobuje tzv. měrný tlak, vznikající působením tažné síly na plochu otvoru, takže pokud chci zvýšit odolnost na otlačení (a ponechat materiál stejných vlastností) nezbývá mi než zvětšit plochu otvoru a tím snížit měrný tlak. Proto ty širší články řetězu. Překročením dovoleného měrného tlaku vzniknuvší nepatrná 0,01mm vůle v každém jednom článku x počet čepů (152, jestli jsem dobře počítal) pak udělá dost velký prodloužení.

Přirovnal bych to k situaci, kdy vám 50kg partnerka při tanci šlápne tenkým podpatkem na nohu - zařvete určitě bolestí. Bude-li mít ploché letní sandálky, bude to naopak líbezné pošimráníčko.    

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My nič, my muzikanti... Škoda nikdy viac.


Vážený pán xx.


Na základe Vašej správy sme požiadali Váš autorizovaný servis Škoda o bližšie technické informácie. Analýzou vykonanou na Vašom vozidle nebola v súčasnosti zistená žiadna výrobná vada a preto z uvedeného dôvodu bola reklamácia Vášho vozidla zamietnutá a nebola na vozidle realizovaná žiadna oprava. K uvedenej veci považujeme za dôležité uviesť, že uplatnenie si práva v zmysle zodpovednosti za vady je možné len na výrobné vady. Na základe všetkých skutočností nevidíme dôvod spochybniť závery servisu.

Keďže nielen nám, ale aj autorizovaným servisom záleží na spokojnosti zákazníkov, dohodli sme sa spolu s Vašim autorizovaným servisom Škoda - Araver Piešťany, na opätovnej kontrole rozvodov Vášho vozidla pred ukončením 4-ročnej záruky. Pre realizáciu tohto kroku sa prosím dohodnite s vedúcim servisu p. XXXXX na podrobnostiach kontroly Vášho vozidla. Ako termín kontroly odporúčame začiatok septembra 2014 (ak by ste dovtedy prekročili hranicu 60 000 km Vašej záruky, tak určite ešte pred touto hranicou).

Veríme, že týmto krokom opäť nadobudnete dôveru k Vášmu vozidlu ŠKODA Roomster a budete aj naďalej jeho spokojným užívateľom.

S pozdravom

Ing. Juraj XXXXXXXX, After Sales Technika
ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., Sabinovská 6, 821 02 Bratislava, Slovak Republic 

 

*******

Veru, po prečítaní tých pár riadkov som nadobudol takú obrovskú dôveru voči môjmu Roomsteru, že až... Normálne že čo tam po chrastiacich rozvodoch, čo tam po tom, že občas už zostáva v otáčkach pri stlačení spojky, čo tam po tom, že občas ako keby niekto dupol na brzdu pri pridaní plynu... 

Editováno: , autor: SeraphimSVK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z dopisu je jasné to, co je v právním vztahu i u nás v ČR. Ty jsi koupil auto u obchodníka, ne přímo od Š-A. Proto se Š-A Slovensko "jen" vyjádřila" ke zprávě ze servisu a to si piš, že jim udělají bugr. Ale aby si kryli prdel, tak napsali něco ve smyslu s těma muzikantama, Tebe označili za blbce a z nějakého důvodu si s Tebou vytřeli tu čárku vzadu pod zádama. A je to jedno jaký znak vozí ta hromada svařeného plechu na čumáku, ale dopadl bys všude stejně. Je to realita dnešních dní a zase si za to všeobecně jako zákoši můžeme....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne problémy pribúdajú pekne, snáď ten motor časom kľakne a do konca záruky pokiaľ možno. V piatok som šiel predbehúť starú Feldu, čo šla medzimesto 70kmh. Pri zhruba 85kmh mi zrovna vedľa predbiehaného auta začal motor strácať výkon, že vŕr vŕr vŕr klep klep klep, hoci noha stále rovnako na plynovom pedáli. Keby dačo šlo oproti a ja by som to mal vyrátané tak akurát, tak by som sa tak pekne prerátal, ak by som sa nestihol zaradiť. Ledva som tú Feldu predbehol. Žiaľ včera ani dnes sa to už neopakovalo, aspoň nie tak isto, takže v servise mi uveria čo...nič samozrejme, všetko v poriadku, nie? Ach jo. Hoci včera po naštartovaní pri rozbehu to robilo niečo podobné.... 

Editováno: , autor: SeraphimSVK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...