Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Ahojte, niečo mi začalo v motore klepať, klepe to len keď je motor zahriaty a keď beží na voľnobeh cca 750 otáčok.. Akonáhle sa otáčky dvihnú len na 1000 trebárs pri zapnutej klíme tak ten klepot zmizne... Čo by to mohlo byť? Napinák? Podotýkam že 90% štartov mám úplne tichých bez rachotu...

Jedná sa o Roomster 1.2tsi 63kw 2014 najazdené 100 000km.. 

Prikladám aj 2 videa so zvukom:

https://youtu.be/Seg2flQfLLc

https://youtu.be/SVnTlO6k2A0

 

Vďaka za rady 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@juraj07Chlapi nebuďte  z toho tak vyklepaní. Měl jsem přesně ten samý motor cca 4 roky v provozu, taky rok výroby 2014 a plně sdílím Pawoukův názor. Žádný nepatřičný hluk tam není.  Samotné Tsi motory od VW AG vydávají občas tolik různých "divných" zvuků, že by se člověk z toho mohl pomalu zbláznit. Já jsem u něj dokonce preventivně měnil ten napínák rozvodů za ten poslední typ, myslím, že to bylo s tím písmenem F na konci a zvuky a občasné zarachtání po startu jsem měl pořád stejné. Chceš.li mít osobně jistotu, tak si domluv v autorizovaném servisu změření průhybu rozvodového řetězu, myslím, že zaplatíš za to tak do cca 1000,- Kč a budeš vědět, že to máš OK. Osobně si myslím, že i tak to budou zbytečné peníze, které za to dáš. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte...

 

Mam Roomster 1.2 TSI 63kw rv.2012 a samozrejme mi to ráno zarachotí a tak som sa rozhodol vymeniť napinák za 03F109507 F , ak som sa správne dozvedel malo by to v mojom prípade stačiť kedže by som mam mať už novšiu verziu reťaze.  - ASPOŇ DÚFAM ak nie prosím opravte ma...

Otázka znie môžem ten napínak jednoducho vyšrobovať a nový zašrobovať alebo musí niečo niekam zaaretovať prípadne je tam nejaký špeciálny postup.

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba akorát hlavice 27mm, ráčna s prodlužovacím nástavcem a cvakací momentový klíč do 100Nm. Nic není potřeba aretovat, jen se nesmí hnout s motorem během výměny. Nezapomenout zkontrolovat těsnící podložku, aby tam nebyly dvě nebo naopak žádná. Utahovací moment 60Nm. První start bude asi se zarachtáním, než se olej dostane do napínáku. Pak už by to mělo být v pořádku. Někdo napínák plní před montáží olejem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Am 10.1.2021 um 13:44 schrieb miklisek:

Je potřeba akorát hlavice 27mm, ráčna s prodlužovacím nástavcem a cvakací momentový klíč do 100Nm. Nic není potřeba aretovat, jen se nesmí hnout s motorem během výměny. Nezapomenout zkontrolovat těsnící podložku, aby tam nebyly dvě nebo naopak žádná. Utahovací moment 60Nm. První start bude asi se zarachtáním, než se olej dostane do napínáku. Pak už by to mělo být v pořádku. Někdo napínák plní před montáží olejem. 

Super... Ďakujem moc krát!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Fabia II 1.2 Tsi 63 kw benzín r.v 2014

Zdravim pročítal jsem diskuzi a chci si udělat takový souhrn, abych něco nepopletl. 
 

Koupit opravárenskou sadu: 03F 198 158 B

kde je nejnovější řetěz K, napínák F. 
 

Zajímalo by ta co dále se mění u rozvodů kromě té opravné sady, oleje, olejového filtru?  Mění se i vodní pumpa a řetěz olejového čerpadla nebo ne? Případně jiné věci. 
 


Poslední věc myslíte, že autorizák akceptuje, když si přivezu vlastní díly a oni to jen dají do kupy? 
 

předem díky za odpovědi 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vodní pumpa se nemusí nutně měnit, jako tomu je u jiných motorů, kde rozvodový řemen žene i to čerpadlo. Řetěz olejového čerpadla se doporučuje, zvlášť při velkém nájezdu. 

Jestli ti vezmou tvoje díky je otázka v jak kterém servisu. Obecně ale zrovna u těchto dílů to asi nebudou vidět rádi. Navíc cena opravné sady je směšná o ve Škodovce a ještě jsi mohl čerpat šekovou knížku 20% sleva na materiál a práci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super moc díky. Já mám momentálně najeto 131 000 km, rozvody se ještě nedělaly, ale chci právě nechat přeměřit řetěz ať mám klid a kdyby už byly potřeba dělat rozvody, tak abych věděl aspoň tak nějak, co mě čeká aby tam nedali ten špatnej napínák apod... zkusim Štěpánka v Hostivaři přeci jen kdyby byly rozvody  rozvody potřeba, tak ať to nenechám dělat nazdárky tady u nás. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím Škoda Roomster rok výroby 10/2010 1.2 TSI 63KW před 20000km se měnila rozvodová sada -  nyní  je řetěz opět vytahaný a chrastí - půjde tam dát řetězová sada  03F198158B, píše se u ní pro auta od 11/11 

Editováno: , autor: vinc87
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oj oj nevim 🙁

 

Mam dobrý servis v MS kraji nebo PL. 

 

Rozvod bych dělal jen v autorizaku. Obvykli automechanici mohou mit problemy s vyměnou. Doufam že operace rozvody smi stat max 10000 kč včetně s praci (výměna) + dílý. Musiš počitat ještě výměnu motorového oleju. Takže max. 12000 kč celá operace na hotovo a pořadně.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Zdravím všechny, týdny čtu všechny diskuze o 1.2 tsi EA111 mám v toledu rok 2015 najeto 75k vyměnil jsem napinak zachrasteni cca 2 vteřiny po startu neustalo uvidíme dál, nicméně chci se zeptat v rodině máme Fabii 2009 1.2 tsi EA111 77kw najeto 122 tisíc a podle všech dat co jsem zde v diskusich posbíral jsem zjistil že jsou tam původní rozvody bez opravné sady a můj dotaz zní, z vymění to dnes někdo ve Škodě za rozvody s opravnou sadou na jejich náklady? 😬

Editováno: , autor: SpokTrex
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Ahoj,

 

byl by někdo schopen zjistit podle VIN, zdali se dělali rozvody na Roomsteru? Kamáradka jsi koupila Roomstera, dle servisky není vyměněn (což se mi zdá divné), je to 1.2tsi 63kw CBZA, servis byl pouze Škoda, naj. 155tkm

 

Díky

Editováno: , autor: Sadd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ja som jeden z tých, čo majú najazdených 184 tisíc km (presne) a reťaz mám pôvodnú (zatiaľ bola 2x meraná). Takže mať pôvodnú reťaz pri 155 tisíc km je v poriadku, obzvlášť ak sa jedná o motor vyrobený po 18. 6. 2011. Ďalšia vec je to, že reťaz sa mohla meniť aj mimo autorizovaný servis a o tom už na 99 % nebude záznam v systéme Škodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mám Roomstra, r.v. 2015, najeto 77000 km.

Zhruba od najetých 20 000km se při startu začalo objevovat rachtání. Časem se doba rachtání lehce prodlužovala, a navíc se ještě přidal hlubší tón, který trval nejprve pár sekund, až se po nájezdu 70 000 km ustálil na desítkách sekund. Tento hluboký tón byl většinou jen při studeném startu.

 

Zajel jsem tedy do autorizovaného servisu, kde jsem si mimo jiné nechal měnit svíčky. Bylo mi řečeno, že technik doporučuje řetěz vyměnit.

 

Řetěz jsem si vyměnit nechal. Použila se opravná sada, byla měněna olejová pumpa, a další potřebné díly. Po slevě z šekové knížky jsem tam nechal nějakých 13 529,- Kč s tím, že si olej vyměním sám. Na dotaz, co bylo vadného, jsem dostal odpověď, že hlavní řetěz byl v pořádku, ale řetěz k olejové pumpě byl vytahaný a brnkal o olejovou vanu.

 

Odjel jsem ze servisu a říkal si, že teď bude klid, protože rachtání se při startu neobjevilo, mýlil jsem se. Ranní "studený" (v garazi ted je 15 stupňů) start sice byl bez rachtání, ovšem hluboký tón se ozval a nebyl vůbec krátký.

 

Byl jsem smutný, a to jsem ještě netušil, že mi z pod motoru kape olej. To jsem zjistil asi až dva dny poté, protože manželka auto nenastartovala a já koumal, jak vyndám baterku (a to jsem si platil kontrolu vozidla, která dle mého nemohla být provedena).

Psal jsem tedy do servisu, že motor je hlučný a po jejich zásahu teče olej. Domluvil jsem se na kontrole (příjem vozidla radši ani nebudu rozebírat) a po x hodinách auto vyzvedl.

 

Když jsem se ptal na závadu, tak mi bylo sděleno něco o silentbloku a za hlučné starty prý může výměna oleje a filtr. Oponoval jsem, že olej jsem ještě neměnil, a na to mi bylo sděleno, že to je tím, že používám neoriginální olejové filtry. Na to jsem reagoval, že používám kvalitní Mann. No, vyslechl jsem si historku o tom, že to jsou hrozné filtry a že zažil auto, které díky vzduchovému filtru Mann přestalo jet (pokud ho někdo měnil po xxx xxx kilometrech, tak se nedivím, jinak mi to přijde jako blbost) .

 

Koupil jsem si tedy originální olej. filtr VW s tím, že po výměně to bude ok. (filtry VW i Mann jsou vzhledově naprosto stejné, myslím tím i stříbrný nástřik filtru, oba jsou Made i Germany, takže podle mého ten „Škodovácký“ vyrábí Mann).

 

Olej jsem tedy po roce vyměnil (jako vždy a to mám nájezd 9 000 km ročně), filtr jsem tentokrát použil originál VW a výsledek? Žádný, přesně, jak jsem čekal. Dnes při studeném startu byl motor hlučný cca 55 sekund, viz uložto. Mám dojem, že si ze mě v origo servise dělají srandu... tahají mě za nos.

 

Přijde Vám ten zvuk normální, nebo jsem vadný já? Já osobně se vždy stydím nastartovat…

https://ulozto.cz/file/X83kJOMtwBOc/rozvody1-2tsi-m4a#!ZJIwBQR2AmquZmEuLzMwAJVmAmqxLJACDaqhD3uMLKA4JQWzAj==

 

PS: Svíčky mám nové, rozvody nové, filtr nový, olej nový, vzduchový filtr měním po cca 30 000 km, tak kde je chyba?

 

Předem děkuji za poslech zvuku a radu co s tím. Já momentálně přemýšlím, že napíšu do Škodovky.

Olej používám jedině Total Quartz Ineo Long Life, který dokonce vyhrál v testu a dopadl mnohem lépe, než originál Škoda (Shell).

https://www.auto.cz/unikatni-test-oleju-pro-skoro-vsechny-vozy-koncernu-vw-kteremu-se-radeji-vyhnout-obloukem-148468

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začnem od konca, na tom zvukovom zázname nepočujem nič mimoriadne, moje auto má rovnaký zvuk a motoricky je po 186 tisíc km v poriadku a reťaz je pôvodná. Netvrdím, že to je najpríjemnejší zvuk motora aký som kedy počul, ale funguje to, a už ten zvuk dávno neriešim. Čo sa týka reťaze, tvoj motor už má inovovanú sadu, prakticky máš auto z konca výroby, v tomto smere nemáš čo riešiť. Čo sa týka filtra, do autorizovaného servisu nosím takmer výhradne filtre MANN, mal by to byť výrobca tých originálnych, nikdy s tým žiaden problém nebol a na tvojom mieste by som zmenil servis keď majú takéto reči/výhovorky.
Čo sa týka oleja, je úplne jedno čo tam dáš, ak dodržíš predpísanú špecifikáciu VW 502.00 alebo VW 504.00. Dôležité je hlavne meniť olej včas (ja mením olej na Fabií každých 8-10 tisíc km) a najneskôr po roku a nejazdiť na premenlivý interval (až 30 tisíc km alebo 2 roky).

Silentblok motora: ten som menil raz dávno aj ja, nie je to až tak drahá položka. Kľudne ho vymeň ak je opotrebovaný, ale na zvukový prejav motora to s najväčšou pravdepodobnosťou mať žiaden vplyv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...