Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

petrjanik-máš tempomat?nejlepší HTP je při 4100ot na tempomat a při předjíždění stačí polechtat plyn.Myslím,že ekkar ani nejel tou 1,4.Já bych ho tipl na nějakýho vypravěče.Kdybych si kupoval auto,tak možná bych mu aji uvěřil.HTP jen do 3500ot :smich: vždyt tam se probouzí,jestli tam do aut dává brisky a leje nějakej benzín,jak píše,tak se nedivím,že mu HTP nejelo ani 50-jak pořád píše. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bude pršet, svině totiž rejou... Neboj, ono i na tebe dojde, Umře. A i na moje slova - ale laskavě si nejdřív zameť před svým prahem. Nikdy jsem tady nikomu neradil něco, co by mohlo vést k průseru - a když taková možnost hrozila, upozornil jsem na to. Jo - a děkuju za naklikaný záporný body, už nebudu vyčuhovat z řady s reputací jak světec.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže hanět silné se nesmí, kdežto slabé ano? .. nebo si v ní nikdy pořádně nejel? .. kdo jezdí zná, kdo nejezdí kecá ..

Znám podrobně všechny tři benzinové motorizace předfaceliftové FII a Roomstera, máme je doma všechny. Inovovanou verzi 51kW znám z práce a oproti 47kW verzi z FIC je to minimální rozdíl. Řeči o HTP jako univerzálním motoru s konstatní spotřebou jsou opravdu výsměchem jakékoli racionální diskuse. Pokud si chcete auta navzájem pochválit a poplácat se, jak jste dobře koupili, prosim. Jenom prosim nechtějte, abych si neklepal na čelo při řečech o vhodnosti 1.2HTP do Roomsteru se dvěma dětma, dospělýma a nákladem v kufru.

1.2HTP je velmi dobrý motor do města, na příměstskou jízdu. Jakmile je ale pod zátěží, prostě končíte. Dojetí je jedna věc, dojetí na určité úrovni věc druhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, teda to jsou nesmysly, co tu rozšiřuješ :doh S HTP jezdím delší cesty přes republiku (víc jak 50% cesty je po dálnici a tam pořád 130-140km/h) za 6,2-6,5l/100km v autě dva lidi, dvě kola a zavazadla. To jako chlastá jak ruskej tank? Kolikk by si to mělo vzít, aby tě to uspokojilo?

Nad 3 500ot ztrácí dech? Co to je za nesmysl? Ten motůrek se krásně plynule vytáčí až k 5 500ot a vůbec nevadne!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to, že HTP pojede na dálnici na doraz a ještě bude chlastat nesouhlasím, ale snažit se to vyvrátit nebudu .. každý má výsostné právo na názor a já to respektuji .. samozřejmě 1.4 má rezervu kterou HTP ne, ale úspornější určitě není .. je třeba zvážit, jak moc bude třeba plného výkonu na úkor spotřeby ..

To, kolik motor bere záleží na režimu. Ve městě je králem HTP, bere co jsem sledoval poslední týden o cca litr míň než 1.4/1.6, při zatížení a na dálnici jednoznačně 1.4/1.6 - skutečně vím o čem mluvím, dálniční a silniční režim jsem si dostatečně vyzkoušel při čekání na Roomstera. Nad 120km/h nebo v kopcovitém terénu už výrazně roste spotřeba vysoko nad úrovně 1.4/1.6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nad 3 500ot ztrácí dech? Co to je za nesmysl? Ten motůrek se krásně plynule vytáčí až k 5 500ot a vůbec nevadne!!!

Neber to osobně, ale s jakými motorizacemi jezdíš? Protože to co ekkar napsal se naprosto shoduje s mým pozorováním a se vší úctou, o nevadnutí se dá s úspěchem pochybovat.

---------------------------

Mimochodem, dám takový příklad. Jeden člověk pohybující se i zde na skodahome dlouhodobě vybíral auto. Vybíral tak dlouho, až koupil skladové, přičemž chvilku na to začala nabídka Family. Najednou bylo na trhu auto o 30 000Kč levnější a hned se začaly objevovat otázky, jestli 1.4/63kW zvládne tempomat a Climatronic, že to nejede. Mně to trochu připomíná tuhle diskusi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych se ohradil od srovnávání s "petrumem" .. nesnažím se zde tak jako on sypat popel na všechny ostatní motorizace vyjma HTpčka .. jen popisuji své vlastní poznatky s chování mého HTP a ta sou velmi kladná. Ano, na 4 tis. de facto pomalu a jistě vadne, ale když se slušně podřadí, tak i na dálnici se dá velmi dobře předjíždět. Jak HTP tak zmiňovaná 1.4ka mají své přednosti. Znám ale taky 1.4, která nečekaně "žere" víc než by se čekalo .. ale v žádném případě tady nepasuji HTP na nějakého krále motorů ... ale dokáže zvládnout i plně naložený vůz, ale je to vskutku nutno přizpůsobit způsob jízdy ..

Editováno: , autor: petrjanik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ekkar,bojler Ted se dívám na váhu,na rodinu a přemýšlím,co vezu,když jedu a nemůžu pochopit,co myslíš pod pojmem naložíš a končíš.Bud jsi XXXXXXXLLLL,ale v tom to asi taky nebude,když já vezu přívěs a tam 1,2tuny šterku a taky to nekončí.Nevím,nevím,aspon naznač co stím provádíš,že to nejede.Já mám dojem,že ty zapomeněš řadit-najedeš třeba na dálnici a zůstane ti tam trojka a divíš,že to nejede rychlejc,opravdu já nemám nad váma jiný myšlení

Editováno: , autor: petrumr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

většina se snaží o diskuzi, jen jeden si spletl realitu se sny .. a mele páté přes deváté .. jinak nevím .. ale tyhle grafy si asi ještě neviděl, že .. http://www.railweb.sk/Skoda/Mot_Fab2b.html .. jinak by sis nepletl pojmy s dojmy ..a srovnávat výkon motorů podle toho kde ho mají největší .. to už nestojí ani za komentář ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

petrjanik: můžeš mi ukázat, kde bych jediným slovem haněl ostatní motorizace? Já pouze prezentuju zkušenosti s HTP 12V!!! Tenhle motor prostě ve vyšších otáčkách nevadne. Když dám plyn na podlahu, tak to na 2 plynule zrychlí na 80, na trojku na 110, žádné vadnutí ve vysokých otáčkách prostě nenastane. Jako samozřejmě na pětku když pojedu 140 a dám plyn na podlahu, tak se tomu už pochopitelně tolik nechce, už to moc ochotně nezrychluje, nedejbože aby to bylo do kopce, ale co od 1,2ky můžu chtít za zázraky?

Třeba 1,9SDI má zrychlení o 2s horší než HTP 12V a to nikomu nevadí, to je zajímavé, nikdo ten motor nekritizjue.

Bojler: žádné velké zkušenosti s jinýmam motorizacema nemám, samozřejmě jsem se občas s něčím jiným svezl, ale bylo to jen na chvilku. V práci jezdím s Felicií 1,9D (taky je to 47kW) a to je mnohem línější než HTP, ale vím co ten motor umí a podle toho jezdím. Zkoušel jsem na jednom kopci zrychlení z 20km/h s oběma motorama a tam kde mám s HTP v určitém místě na tachometru 95lm/h, tak s 1,9D je tam 80km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

htp 12v: upřímně se omlouvám za zařazení do skupiny s petrumem, neúmyslné ;) .. ale v prvním momentě se mi příspěvek zdál více jednostranný .. ještě jendou, není tam nic co by hanilo jiné ..

sice úplně nesouhlasím, že rád plynule zrychlí, ale zrychlit vyjma už vysokých rychlostí umí, to jo .. ale sám vím, že každý kus motoru dokáže být ojedinělý .. a ani "totožné" motory se stejně nechovaj ..

Editováno: , autor: petrjanik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

petrjanik já vím,že ekkar ti něco slíbil,že se do mně pustíš,ale já mám na rozdíl od tebe jasno.Já mluvím o výkonu(kW)koně atd a ty se díváš do tabulek na kroutící moment.Jen tak dále,tomu se říká kyberšikana.Nadávat někomu atd.Za chvilku mně budeš volat na telefon...Komu pošleš vzkaz aby se k tobě přidal?.Za komunistů jsme jim dávaly deky,jestli víš co bylo železniční vojsko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť tady půvdně jen zaznělo, že by se motoru 1.2 HTP nemusel zas tak úplně vzdávat a zahazovat jej. Nikdo nikomu nic nenutí. A pravda je (to nemůže nikdo popřít, i když, jak jsem se tady dočetl, každý má jinou představu o tom, jak má který motor reagovat na plynový pedál), že s motorem HTP taky dojede, kam má. Jediné, co bych mu asi opravdu nedoporučil je ten motor 1.0, co byl ve Fabii Junior :) (ale i s ním jedna moje známá s námi jezdí na dovolenou a drží krok - spíš je to taky o řidiči, protože zase jiná známá i s 1.4 jela jako s ..... no prostě hrozně). Ale to se zase vracíme k subjektivnímu vnímání motoru, kde je zakopán pes. 100 lidí, 100 názorů.

Můj názor je takový, že 1.2 HTP je motor vyhovující i pro rodinu, ale pokud je opravdu hlavní účel vozit náklad po dálnici, potom ho nedoporučuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sakal77: naprosto souhlasím, šlo mi původně jen o upozornění, že i většinou podceňované HTP je ke zvážení, ale silně se to zvrtlo .. tudíž tuto diskuzi opouštím, neb nechat si někým vyhrožovat dekou je, jak již jsem psal "bez komentáře" .. :palec2:

petrumr: sáhni si sám do svědomí a vědomí, jestli vůbec máš občas potuchy o čem vlastně mluvíš nebo co chceš říct .. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkom sa človek pobaví na čítaní takejto téme. :smich:

Hlavnú výhodu má 1,4 v krútiacom momente, ktorý 1,2ke veľmi chýba. Preto to človek musí tlačiť viac aby sa to hýbalo rovanko ako 1,4ka ktorá je len v optimálnych otáčkach. Tým pádom rastie aj spotreba v neprospech HTP. Samozrejme, ak sa ide podľa rýchlostných limitov s 1,2 tak sa vie pekne odvďačiť spotrebou. Súhlasím s tým čo tu bolo povedané, že HTP je mestský motor.

Inak radím každému aspoň na chvíľku sadnúť do niečoho výkonnejšieho. Po tom čo som sa minule previezol na 1,8T Octavii som nemal ani chuť jazdiť s Fabkou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...tudíž tuto diskuzi opouštím, neb nechat si někým vyhrožovat dekou je, jak již jsem psal "bez komentáře" .. :palec2:

petrumr: sáhni si sám do svědomí a vědomí, jestli vůbec máš občas potuchy o čem vlastně mluvíš nebo co chceš říct .. :help:

Petrjanik - zlatá slova... Evidentně mu chybí medikace - začíná se jevit nebezpečně.

Umran - jdu blejt, velebnosti! A hádej z koho!?!

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

většina se snaží o diskuzi, jen jeden si spletl realitu se sny .. a mele páté přes deváté .. jinak nevím .. ale tyhle grafy si asi ještě neviděl, že .. http://www.railweb.sk/Skoda/Mot_Fab2b.html .. jinak by sis nepletl pojmy s dojmy ..a srovnávat výkon motorů podle toho kde ho mají největší .. to už nestojí ani za komentář ..

já vím,že jsi naočkován,ale já jsem psal,že největší výkon mám při 5400ot a ty jsi to pochopil,že píši,že mám větší výkon,než......Vy můžete pomlouvat a já nesmím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim

Planujem kupit novu Fabiu Combi ale neviem sa rozhodnut aky motor si vybrat. Pre 1.4 MPI hra aktualne kratsia cakacia doba a cenove zvyhodnenie 1000 € co nieje zanedbatelna polozka. Stoji za to pockat si na 1.2 TSI? Ake mate skusenosti s tym vasim motorom. Dakujem za pomoc.

PS: Viete mi niekto poradit kde by som nasiel hodnotenie predajcov na SK?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ZDAR, já jsem také prvně zvažoval při koupi Combi zda jít do MPI (htp) nebo TSI, ale když jsem si osobně vyzkoušel a projel obě motorizace, pročetl kolem toho různé testy, recenze, zjistil info od známých co mají TSI - tak jsem se jednoznačně rozhodl pro TSI (1,2 63 kW). Mám najeto 1100 km a jsem s tím moc spokojenej. TSI má svoje specifika a vyžaduje jistou techniku jízdy, trošičku jinou než klasické motory, ale jedním slovem - PARÁDA, užívám si turba!! :-) Fakt super motor, turbo zabírá cca od 1600 otáček až do 3500, krásně to táhne odspodu a nemám problém držet krok i se silnějšími objemy. K tomu připočtu nízkou spotřebu benzínu. Ve městě kolem 7-7,5 l, mimo město 5,5-6,5 l, při průměrně svižné jízdě a to jsem ještě v záběhu. Předpokládám že spotřeba bude později ještě trochu nižší. Takže já bych doporučil TSI !!! :-) Pokud jsi klidnější řidič, postačí ti bohatě výkon 63 kW. Já jsem čekal v lednu necelé 4 týdny, takže dodávka je časově úplně v pohodě. S prodejci v SK ti neporadím.

Tady je pár odkazů na motorizaci TSI a v příloze posílám ke stažení recenzi v pdf: http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.asp?c=A100420_111826_automoto_fdv http://auto.idnes.cz/prvni-svezeni-s-vylepsenou-fabii-ma-novy-motor-1-2-tsi-p0p-/auto_testy.asp?c=A100316_175635_auto_testy_fdv http://www.sauto.cz/recenze/11717-skoda-fabia-1-2-tsi-63-kw-hrobnik-hatepecka

recenze.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja taky pridam troskou sve zkusenosti s TSI

mam 63kw, najeto 4850km, upozornuji od prostredka unora ... (trosku sem to projizdel, testoval, zvykal si, nocni jizdy a pod, proto tolik nalitano za tak kratkou dobu)

jak rikal kolega, vyzaduje to jistou specifickou techniku jizdy, napr:

1.stupen je velmi tuhy, jako diesel u dodavek, proste silnej kvalt, takze se dle meho nazoru musi vic slapnout na plyn, aby se jednicka rozjela, ne pri rozjezdu ale pri celem prubehu 1.stupne

turbo - je potreba trosku pocitat s tim, ze turbo se cca vterinu nekdy i vterinua pul roztaci, takze pokud prijizdis k semaforu, a pada oranzova, ty na to slapnes, tak chvilku nic, mezitim tam padne cervena, a teprve pak zabere turbo :) (ze zacatku sem s tim mel hodne velky problem, doufam, ze nikde nemeli kamery na smimani prujezdu na cervenou, snad ne, kazdopadne ta reakce toho motoru je pomalejsi, pokud po nem chces z klidove jizdy agresivni.

Takze pri predjizdeni nebo tusis ze brzo padne oranzova msusi ten plyn malinko vic prislapnout, proste si pripravit ten vykon, protoze vterina pri predjizdeni je sakra dlouha doba ...

Ale jinak spotreba po denni praze 6,3 max!, spise se drzim u 6,0-6,1 l/100km, pokud jedu v noci po Praze a nepadaj moc cerveny, tak sem schopnej jet i za 5 l/100km !!!! COZE JE NAPROSTA PARADA,,, WAU ... kdyz clovek veme, jakou ma ten motor dynamiku, a koukne na tu spotrebu, tak si mysli, ze je v raji :)

ROZHODNE PRO 1,2TSI:

1) mensi povinne ruceni

2) mnohem agillnejsi motor, stejne velky zatah po celou dobu od 1,5-3,8 tis ot./min

3) mensi spotreba (1,4 16V z roku 2002 mi po praze zrala 7,5 a nekdy i vic)

63kW vs 77kW

ja bych si dal tu 63ku, pac jsou tam mensi sily, nez u te 77kw, precijenom je to maly motor, nikdo zatim nevi, jak moc zivotne budou ... obchodnik me ujistil, ze za ty prachy navic se ten vykon uz nevyplati ... vsak taky rozdil v kroutaku neni takovy, jako ve vyoknu ... pry 77ka dostava od 4tis kdy vypne turbo jeste druhy dech, ale kdo to potrebuje, kdyz mam 1,5-3,5 kroutak 160Nm, 77kW ma 175Nm, takze rozdil to takovy neni ...

V priloze posilam srovnani vykonostnich krivek, uz to tady asi nekde bylo (nevim odkud to bylo, rozhodne muj coypright na tom neni, tak snad se nebude nikdo navazet :) )

post-62124-0-27115200-1300270083_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...