Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

tyjo to je zase otazka.... pokud nemas hluboko do kapsy a je ti jedno kolik to auto bude stat, tak jednoznacne 1,2 TSI, pokud setris a auto bude jak pises jezdit z 90 procent 5 km tam a zpatky, tak jedina spravna je ta nejlevnejsi motorizace co se do toho dava bude ta naprosto dostacujici.

Spotrebu nema smysl resit, bo to prvni 2 km jede na sytic a pak uz to chcipes, takze ja osobne bych na takoveto pouzivani auta typu "vecne studene starty" urcite nekupoval nove, k cemu proboha ho takhle denne trapit, nejvetsi opotrebeni motoru jsou studene starty a tohle auto se za svuj smutny zivot ani nestaci ohrat.....

Co se tyce spotreby, na 1,2 TSI obou vykonovych verzi co pouzivam mam v 5 lidech prrumernou kolem 5,5l a kdyz jedu sam tak kolem 4,9-5,1, cili diesely jsou pro me uz davno mrtvola a za ty sileny priplatky at si je u FII a Rooma strcej nekam, nezaplati se.....

Jenže já s naftou v 5 lidech jedu taky za 5 ,ale to na to šlapu jak se mi chce a ne jako s 1.2tsi kterou máme v rodině taky a na takovou spotřebu mě prostě nebaví jezdit jak důchodce před smrtí. V tom je výhoda nafty narozdíl od tsi. Jinak řečeno ať si klidně koupí naftu jestli bude stejně drahá jako tsi což asi bude. Editováno: , autor: memory2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, uvažuji o koupi 2. auta na dojíždění do práce. Je to 50 km, půl po dálnici, půl po rovině okresky mimo město. Jako jedna alternativa je u mě i nová Fabia a váhám nad motorem. Jde mi o co nejnižší celkové náklady.

HTP jsem měl v FI, najel jsem s ním 141000 km se spotřebou 6.98. Na téhle trase bych měl být normálně níž. Jak je na tom ve srovnání TSI? Stojí těch 20000 Kč navíc za to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar, ja mám Roomster 1.2 TSI, 77kW od 10/2010, od tej doby som najazdil 29500km a mal iba jednu poruchu - prehryzene kable (dosiel som do servisu). Kabel sa vymenil - opravene. Spotreba celkovo 6,3l/100km (vypocitana, aj na palubaku). Jazdil som aj dialnice (110km/h - cca 5,2l, 130km/h-cca 7l, 160km/h- 9-10l) aj medzimesto (80-90km/h- 5-6,5l) aj mesto (cca 50km/h- 6,4-9,5l) (rozne miesta prace po Slovensku) Tlačíš na plyn = žerie benzin. 5 osôb v aute a motor je "mrtvy". Pozorujem asi vsetky negativne veci co sa pisu na foru (občasné vrrrrčanie reťaze, zniženie vykonu po uprave softu). Nebol problem s turbom ani s klapkou. Auto ma odviezlo kam som chcel a nikde nenechalo.

Vykon a krutak ma urcite lepsi ako HTP, TSI neprerobis na plyn, zvysenie vykonu je loteria, je otazna zivotnost tohto motora - pre istotu 4r. zaruka. Nedavno som vyskusal OI s 1,6 a pocitovo je to asi to iste. Pred zmenou softu viedlo TSI. S HTP som siel asi 1200km a TSI jednoznacne lepsie, co sa tyka spotreby a jazdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP zůstalo v rodině, máme ho v FI najeto 130tis.km a bez problémů. Dlouhodobá na palubáku je 5,5l (trasy město+rychlostní silnice 90kmh). S TSI zkušenosti nemám, ale co čtu tady na foru, tak bych měl jasno, který motor koupit...

Jak vidím jízlivost a aroganci nektěrých zde přispívajících, tak tubude veselo...

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejel jsem ani s jedním motorem a s Fabií snad jen 1x, ale nevidím jediný důvod, proč dát přednost HTP. I kdyby měly totožnou spotřebu, s TSI se bude jezdit určitě mnohem příjemněji (vyšší výkon, točivý moment, ticho). Akorát to chce trochu citu a porozumění charakteristice turbomotoru a podle toho s ním pracovat. Podle mě je to pro Fabii optimální motor. Má zkušenost je s 1.8 TSI v OII FL. Zlín - Brno jezdím přes Buchlovské běžně za 5,5 l/100 km, ale povedlo se i za 5,3 (Nezávodím, ale brzdou nejsem. Podle předpisů, předjíždění, dojezd se zařazenou rychlostí 6./5. k cedulím obcí...). Reálnou dlouhodobou podle nádrže a počtu km mám cca 6,5. Ve městě do 7,5 - 8 l s přehledem (samozřejmě podle náklonnosti semaforů).

Je to jen můj názor a 100% bych si Fabii vzal pouze s tímto motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám (s)potřebu, abys mně věřil. Každý ať si jezdí za kolik umí a chce. Když bylo "nové" HTP, také jsi čekal, až bude "nové a upravené"? Špatná filosofie, nezlob se na mě.

P.S.: Buchlovské, mimochodem, jsou do kopce, ale také z kopce. Takže proč ne nahoru za 11 a dolů za 0 (11+ pro rýpaly)? Hm?

Editováno: , autor: sjakub
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buchlovské kopce znám velice dobře a myslím, že většina zde přispívajících moraváků ví o čem je řeč... Myslím, že je zde zbytečné napadat spotřebu někoho jiného. Někdo je za volantem vemeno a pojede i s tak úsporným TDI za 7l, druhý pojede za 5l. Bohužel jsme Češi a první řidič označí druhého za lháře a naprostou loutku. Spotřebu bych už neřešil, je to nekonečné téma a řeší se to všude.

Chtěl jsem jen říct, že momentálně bych si vzal Fabii s motorem HTP a to i přesto, že jízda s TSI bude dynamičtější. Důvod je spolehlivost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luke, díky. Ona ta spolehlivost je diskutabilní. Kus od kusu - kazí se vše. Jsou případy, kdy s motorem nikdy nic a ten stejný se vysype ještě nezajetý. V kombinaci s prodlouženou zárukou bych se osobně 1.2 TSI vážně nebál. Bez ohledu na volbu, hlavně ať je provozovatel spokojený :-)

Editováno: , autor: sjakub
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jen přidám svůj post - mám FII 1.2 HTP 51kw a mimo město jezdím 90-100km/h a spotřeba 5.1l .Ti kdo tvrdí, že se nedostanou na tuhle spotřebu,tak neumějí jezdit,brzda provozu nejsem a spotřebu mám super. HTPčko je podle mě úplně vpohodě a zas tak líné to taky není..Není to auto na závodění,to je fakt,ale na pohodlnou jízdu a rodinu ano. Takže takové ty řeči jak HTP nejede a přitom žere.. Blbost!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím trasy taky kolem 50km, ale jen po okreskách a první třídě - většinou a ve třech lidech. HTP jsem měl, teď mám TSI.

Řeknu to takhle, HTP bych bral do města nebo na pojíždění tak kolem 10÷15km. Tenhle motor se vcelku rychle ohřívá a ve městě je ve svým živlu - lehký převody tomu pomáhají.

TSI je lepší na delší cesty vzhledem i k tomu mini turbu. Motor se trošku dýl ohřívá, ale ne zas o tolik, aby se dalo říct, že v autě zmrzneš, než dojedeš do práce. (Při cca 5° htp potřebuje asi 3km, TSI asi 3,5km - ale to je jen voda, oleji to trvá samo dýl. V TSI na 60°C asi 6km)

Spotřeba dloudobě jsem měl na HTP 5,6÷5,7l/100km. TSI mám 10000km a vychází mi na 5,4l/100km (z toho je 1/4 dovolená s průměrem 5,7l).

Zatím rozhodně nelituju rozhodnutí, jít do tohohle motoru.

O rozdílu v dynamice tu psát nebudu, tam je to jasný...

A samozřejmě TSI je motor s turbem, tak je potřeba se k tomu trochu přizpůsobit. Hlavně dojezdy domů, k čerpačce a pod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1,2 12V 51kW, předfacelift. Denně teď jezdím 23 + 23km do a z práce, první 4km město s častým rozjížděním, pak hned dálnice a nakonec 3km vesnice. Spotřeba se málokdy dostane pod 6,5l (po skoro prázdné dálnici jezdím mezi 100 -110km/h). Výškový rozdíl mezi startem a cílem 40m. Pneu 195/55 R15, pravidelná kontrola tlaku.

Kolega s Octavií Combi 1,2 TSI se sice každé ráno modlí, aby nastartoval a odjel, ale jede za 5,5l (téměř stejná trasa a při stejných rychlostech - ověřeno jízdou za sebou). A k tomu je ještě schopen při dálničním tempu zrychlit...

Takže HTP za mě ne, a to z jednoho hlavního důvodu - na to, jak je to malý a především slabý motor do dnešního dynamického provozu (připojování na dálnici, zrychlení při předjíždění), žere neúměrně moc...

Editováno: , autor: mihaal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

To čo tu chlapi predo mnou spomenuli je pravda, no chcel by som sa vyjadriť k tej spotrebe. Ak Ti naozaj ide až tak o tú spotrebu, kúp benzín a daj do neho LPG (alebo z bazára rovno s LPG). Je dosť možné, že v zime sa motor ani nestihne prepnúť na LPG, alebo väčšinu cesty bude priateľka jazdiť na benzín, no v lete ho prepne podstatne rýchlejšie. Investície do LPG sa Ti vrátia pomerne rýchlo a autá s LPG sa dajú tiež celkom dobre kúpiť.

V zime chodím do roboty taktiež na aute (na bicykli by som zamrzol :) ). Mám to cca 4km dole kopcom a do LPG sa mi prepne približne v poslednej tretine cesty. Samozrejme, že v lete, alebo cestou späť je to skôr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...