Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


  

236 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Vloženo

prvni verze mely spatny rozvody a regulaci turba, ikdyz se to neprojevilo u vsech kusu. ostatni nahodile zavady nebudu zminovat, to se stava u vsech motoru. a co jsem zjistil, tak u tech poslednich serii se tyhle problemy zatim neprojevuji.

Vloženo

podotykam, ze prvni serie 1.4 mely taky svoje mouchy, problem s mazanim, zadirani motoru. stejne jako prvni tsi rozvody a regulace turba. takze soucasna posledni verze tsi je stejne spolehliva jako tvoje posledni 1.4. kdo mate nekoho znamyho v autorizaku, tak si nechte vyjet pocet prodanych kusu jednotlivych motorizaci a nasledne jejich poruchy mimo servisni akce :rolleyes:

....tak to by jsi asi pekne koukal :kol-27: .......proto bych ještě dnes nesel do TSi.......a o zadrene 1,4 16V jsem nikde neslysel...to jenom jedna pani povidala.....v servisu také nikdy nic takového neslyseli a ani neopravovali, což se však bohužel neda rict o TSi......je však pravda, ze se v tomto smeru hodne u TSi zlepšilo.....

ale nebraním 1.4ku jenom proto, že ji mám....jen me nekdy stve když tady ctu bludy, kteří jsou schopni nekteri  napsat.........a ani nemam chut nekomu neco vysvětlovat a nebo presvedcovat. Každý ma svůj rozum. Jen jsem napsal svůj pohled a zkušenost s motorizaci, kterou mam.

Vloženo

nepovidala to pani, ale pan :rolleyes: a taky jsem psal, ze to byly prvni verze tzn. nejakej patek zpet. by me zajimalo kdo z majitelu tech prvnich poznal, ze mu treba na garancce menily v tichosti krouzky. vic uz k tomuto nic psat nebudu.

Vloženo (editace)

Ivane,z čeho usuzuješ,že tyto zcela nové motory ze stejné konstrukční řady EA 211,jako nové 1.2 a 1.4 TSi v OIII,nesplňují evropské emisní normy? To může být pravda.,ale také nemusí. Myslím,že kdyby tomu tak bylo.koncern by nedělal vývoj nových motorů a šoupnul by tam starší atmosférické 1.4 a 1.6 MPI.

No vormene,doufám,že ti 1.2 TSI již vydrží alespoň těch 250 000 km,co o nich mluví ing Hrdlička ze ŠA.

Ja som niekde tvrdil že motory EA211 nesplňujú emisné normy?

Reč bola o Číne a o tom že sa tam montujú motory 1.4 a 1.6 MPI, čo sú konštrukčne staré motory a práve preto tie emisné normy neplnia, alebo ak áno, tak iba s ťažkosťami, po X úpravách a priškrteniach Na prísny trh EÚ už nestačia, ale kvôli ich jednoduchej konštrukcii a tým pádom asi aj lacnejšej výrobe do Číny sú stále ok, lebo tam sa na emisie neriešia tak ako u nás.

Ak by neboli naše emisné normy tak prísne ako sú, tak aj my by sme mali dnes na výber slabšiu a silnejšiu 1.4-ku, prípadne 1.6-ku a 1.2 HTP, a VAG by vôbec nevymýšľal niečo ako dnešné 1.2 TSI.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Vloženo

Tak jsi to špatně přečet,poněvadž v příspěvku na který jsi reagoval (od koldika),se píše toto: "Např i v Číně se do Rapida dávají jen zcela nové motory 1.4 a 1.6 a ne žadné nepodarky tsi." :kol-32: No a tyto motory jsou z řady EA 211.

Vloženo

Hm, wiki píše niečo iné, ale pravdepodobne to tam ešte nie je aktualizované: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.6_R4_74-75kW

1.6-ky sú v tomto zozname iba tie staré, ktoré u nás poznáme ako 1.6 MPI.

Prekvapuje ma hlavne to, že vlastne spravili nový motor zvlášť pre jeden trh, keď majú podobný motor hotový a stačilo by ho iba trochu, oprášiť.

Na druhej strane je pravdou, že Čína je aktuálne asi najväčším trhom pre ŠA a VAG, tak možno preto sa viac snažia.

Vloženo (editace)

Jak jsem psal ve vedlejším tématu, není možné, že by nynější motory 1,4 63 kW montujcí se do FII byly více úsporné s delší převodovkou na 5° než motory, které se do FII dávaly před FL? 

 

Spotřebou i převodovkou nejvíce mi vyhovuje TSI, jenže se obávám, že pokud bych jezdil krátké trasy do práce tj. 1 jízda 10 km tak by se to motoru moc nelíbilo - problémy s prolínáním benzínu do motorového oleje, atd.

Na druhou stranu, pokud bych jel do zahraničí po dálniici párktát do roka, tak se bojím, že s 1,4 63 kW se do 6 ltrů/100 km nedostanu.

Editováno: , autor: Pandora
Vloženo (editace)

Po dálnici 110 až 120 km/h. S TSI by se do 6 vejít šlo, ne? V Německu se touto rychlostí dá jezdit bez problému, u nás tě každý předjíždí.

Editováno: , autor: Pandora
Vloženo

Pandora: To je fakt,ale v tom Německu tě kde kdo předjíždí z 911 ještě ve 180km/h,u nás když jedeš předpisových 140km/h,tedy po dálnici,tak si považován za brzdu provozu.Jinak k těm motorům,pokuď ti jde především o spotřebu,tak TSI asi jednoznačně nejlepší volba,akorát bych koupil jedině nejnovější r.v.2013.Do ojetého TSI třeba 2 roky starého s větším nájezdem bych osobně určitě nešel.

Vloženo

tak pokud pojedeš s 1.4 tak nad 120km tak se připrav tak na 8l... a s HTP tak na 10.. možná i s Tsi.. ono se o tom moc nemluví, ale Tsi ve vyšších rychlostech taky pěkně papá..

Vloženo

JirkaBrno, TSI naozaj má vysokú spotrebu pri vysokých rýchlostiach, ale ešte nie nad 120 km/h ako píšeš ty. Do 140 km/h je to ešte v pohode, žrať to začne nad 150 km/h.

 

Inak za vysokú spotrebu tu môže okrem iného aj hrozná aerodynamika Fabie a jeho pomerne vysoký súčiniteľ odporu vzduchu, Cx = 0,31 pre kombík a 0,32 pre krátku verziu. Pre porovnanie, Mercedes-Benz triedy E má Cx = 0,25, a to je o dosť väčšie auto. Napriek tomu ich spotreba je úplne normálna, aj keď pohotovostná hmotnosť je o dosť väčšia. Keby VAG, resp. ŠA zapracovali na tomto, tak len v ČR a SR by sa mohli ušetriť stovky ton paliva vďaka zníženiu spotreby Škodoviek.

My osobne môžeme spraviť iba toľko že obujeme tenké pneu, nahustíme ich na povolené/bezpečné maximum, odmontujeme strešný nosič a vyhádžeme z auta všetky zbytočné veci (skúste raz úplne všetko vyložiť z auta, zo všetkých kastlíkov, z kufra, spod sedadiel, a tak, budete sa, čudovať, že koľko kg zbytočných krámov vláčime sebou v aute).

Ak niekto chce ísť do extrémov, tak môže ešte jazdiť s prázdnou nádržou a tankovať každých 100 km. Nejaké decilitre sa takto naozaj dajú ušetriť aj pri nezmenenom štýle jazdy.

Vloženo

tak u HTP je spotřeba při jízdě do 150km/h v průměru udržitelná do 7l/100, u 1.4 63kw nevím a u 1.2TSI 63kw,když se  moc nešlape a netočí,tak do těch 150km/h pojede určitě z nižší spotřebou než HTP,protože má i delší převodovku,HTP má taky dlouhou převodovku ve 160km/h cca 4100ot/min,tím pádem si myslím,že nejvíc si vezme 1.4 63kw,záleží jak se pojede...

Vloženo (editace)

Taviči,myslíš,nebo víš? Jen spekuluješ. A pohádky o spotřebách okolo 7 litrů do 150 km/h vyprávěj někde jinde. To bys napřed musel přesně definovat co to je "spotřeba při jízdě do 150km/h v průměru..."

Editováno: , autor: Pawouk
Vloženo (editace)

1.4 mi vycházela kolem 7.5 PP , rychlost kolem 140km za h dalnice Brno Havličkuv Brod.. jinak- tedka jezdím na LPG, v podstatě 80% dalnice s rychlostí kolem 130-140 a spotřeba je kolem 8l LPG..ve 2 lidech, a vahově dost, vozím plnohodnotnou rezervu, 15 L benzinu a nadrž plynu..a kombi.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Vloženo

.... ja potvrzuju spotřebu 7 - 7,5 dle PP pri tacho 140 km/h - ta horní hranice je ověřena dlouhodobě na trase Ostrava - Praha s naloženým autem, klimou, zapnutou autoledničkou a dvěma dospělými + děcko v sedačce. Naopak nejnižší spotřebu jsem dosáhl Ostrava - Brno v autě sám a bez klímy 6,5l rychlost 120-130 tacho.

Vloženo

Včera jazda spolu cca 700 km z toho 220 km po cestách 1. triedy a zbytok 580 km po dialnici. Z toho prechod cez 2 horské prechody. Roomster 1,2 tsi 63kw naložený 4 osobami plus pol kufru a spotreba sa zastavila na 5,8 L. Priemerná rýchlosť bola 84 kmúh. Na dialnici tempomat na 115-120 km/h. Najazdené ma ale len 5 tis km. Ja som spokojný.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...