Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Vznesl jsem dotaz na info linku ŠA ohledně vhodnosti motoru do FII, když bude značné množství jízd do 10 km.

Bylo mě doporučeno HTP nebo 1,4 63 kW, nenapsal jsem jim ale, že zhruba 3x ročně bych chtěl s tím autem jezdit do zahraničí a těmito cestami najede cca. 6 000 km. Po dálnici se mně 900 km s HTP jezdit nechce, po krátkých trasách po městě se zase bojím TSI, nevím, jestli by nešlo vzít TSI, ale jak se k tomu motoru chovat, aby nebyly problémy?

 

Zde je odověď ŠA:

prostřednictvím naší INFOLINE jsme obdrželi Váš dotaz ohledně doporučení motorizace k vozu Fabia Fresh Ambition.

Děkujeme za důvěru, se kterou jste se na nás v této věci obrátil a vážíme si Vašeho rozhodnutí zakoupit si vůz značky ŠKODA.

Vzhledem k Vašemu záměru nejčetnějšího využití vozu na krátké trasy cca 10 km se jeví nejvíce vyhovující motorizace 1.2 HTP 51
kW nebo 1.4 16 V 63 kW. Záleží samozřejmě na individuálním užívání vozidla, a zda se jedná např. o městský provoz, a také jaká
jsou Vaše očekávání od vozu. Z tohoto pohledu je HTP v městském provozu mnohem živější, 1.4 16V 63 kW není v městském provozu
tak pružný a měl by se udržovat ve vyšších otáčkách, ale v případě osazení vozu více lidmi + zavazadlový prostor, tak spíše
oceníte "silnější" 1.4.

Všeobecně užívání vozu na krátké trasy se studeným motorem a časté startování má negativní vliv na životnost některých
komponentů vozidla i provozních náplní. V souladu s informací v Servisní knížce si určité provozní režimy mohou vyžádat častější
servisní prohlídky vozidla:

Výpis ze servisní knížky:

Časové intervaly jednotlivých servisních prohlídek odpovídají normálním provozním
podmínkám.
Za ztížených podmínek je nutné provádět některé servisní úkony již před termínem
příští servisní prohlídky, resp. mezi uvedenými intervaly servisních prohlídek.
Za ztížené provozní podmínky se považuje:
› používání paliva s vyšším obsahem síry;
› časté jízdy na krátké vzdálenosti;
› častější chod motoru ve volnoběhu (například u vozů taxi);
› provozování vozidla v oblastech s velkou prašností;
› časté jízdy s přívěsem;
› převažující jízdy s častým zastavováním, např. ve městě;
› používání vozidla po delší dobu v oblastech se zimními teplotami.

Doporučujeme vyzkoušet si některé motorizace u našich smluvních prodejců ŠKODA, případně konzultovat Vaše očekávání od vozidla s
prodejcem, a tak dojít k nejlépe vyhovujícímu rozhodnutí pro koupi vozu ŠKODA.

 

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka ti napísala to isté, čo my, máš si kúpiť 1.2 HTP. Fakt nechápem čo ešte riešiš. Chceš si kúpiť auto kvôli pár dňom kedy pôjdeš na dovolenku, alebo ho kupuješ na dennú dochádzku do práce? Ak je to ten prvý prípad, tak musíš hľadať pomoc u lekára, nie tu na fóre...

 

P.s.: Spočítaj si, či by nebolo lepšie jazdiť taxíkom, a ísť na dovolenku letecky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kup si to HTP a budes spokojenej. ja jsem s nim jel do svycarska a motor rozhodne nebyl marnej. vic nez 130 jsem teda nejezdil, ale zpatky jsem dal 1200 km takrka bez prestavky, motor jel pres deset hodin porad na dalnici a tech 130 kopec nekopec. pak jsem s tim autem jezdil vylozene par metru do obchodu a skakal po meste. ted mam tsi a do obchodu za roh chodim radeji pesky, na tohle bylo HTP zlaty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V práci jsem jezdil s FII HTP 51 kW,rok 2009 a FII 1,4 63 kW, rok 2008. Oba motory mě štvaly, HTP zvukem a vibracema, 1,4 63 kW, že v otáčkách, kdy jela HTP po městě, tak vůbec nejela.

Nedávno jsem jel novým Polem 1,4 63 kW a překvapilo mě, že to v těch nízkých otáčkách docela jelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych to tak,HTP je na sůj obsah a výkon docela slušné,ale po zatížení vozu + klimatizace jde výkon dolu,1.4 63kw má ten výkon asi jen na papíře,nebo je to blbě zpřevodované....když bych tu 1.4 16v 63kw srovnal např.pravda s novějšími motory 1.4 16v třeba od Opelu či Hyundaie,samozřejmě bez turba,tak ta 1.4 63kw od škodovky je asi zdechla paštika a to je ještě Fabie lehké auto,kde by to mělo cvičit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to platí jediné - projet se. Jinak ta 1.6,když ji budeš točit,tak jede tak nějak solidně,ale na to že má 77 kW,to teda není žádný zázrak. A spotřeba je také poněkud vyšší. :kol-32:
Pár testů:

http://www.autoweb.cz/skoda-fabia-combi-16-16v/
http://www.autoweb.cz/skoda-roomster-scout-16-16v/
http://www.auto.cz/skoda-roomster-1-6-16v-1388
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zátah od spodu bude jednoznačně nejlepší TSI,ale HTP má zas mnohem lepší zátah od spodu než 1.4 63kw a proto je HTP do městá nejlepší,všude jinde je to už trošku kompromis,zvláště po naložení vozu u,htp-spíše dobrá volba pro solo řidiče,nebo jako druhé auto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ve meste jednoznacne poradi: HTP, TSi a nakonec 16V. s TSickem se po meste nejezdi zdaleka tak dobre jako s HTP. je tam prodleva turba a kdo pise v testech. ze prodleva neni a reakce je okamzita, tak je idiot. navic jednicka ma omezeni a pri rozjezdu prozde netahne a o nejakym rychlejsim rozjezdu a bleskovym opusteni krizovatky se neda mluvit. pri rychlosti kolem 50-60 na IV. st. toci asi 1600 a kdyz skoci oranzova a dupnes na plyn, tak proste smula a budes za debila, protoze auto zacne tahat az skoci cervena. HTP nema sice takovej zatah, ale reaguje ihned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- HTP mě odrazuje zvukem a vibracema, nový tříválec v citigo je daleko příjemnější

- 1,4 63 kW a HTP 51 kW točí na 5°stejné otáčky, při 120 km/h 3 200 ot., při 130 km/h 3 500 ot.

- nyní jezdím krátké trasy, ale za rok, dva se to může změnit a budu jezdit delší, proto je vhodný "univerzální" motor, jak na krátké, tak na dlouhé trasy.

- je mi jasné, že u TSI bych musel občas jet delší trasu, aby nevznikaly problémy s přibýváním oleje

- chce to vyzkoušet 1,4 63 kW ve Fabii, v Polu s tím to v nízkých otáčkách docela i jelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Dnes jsem se konecne svezl s FII s 1,4 63 kW.
Nejdrive klady - dobre odhlucneni, i v nizkych otackach tj. 2 000 ot. to ma nejakou silu, nemusi se to nutne vytacet, i kdyz vytaci se docela ochotne.
A ted zapory - oproti TSI o 2 litry vetsi spotreba, zvenku je motor docela hlucny, a brzdovy pedal oproti TSI jde o dost vic ztuha, i kdyz brzdi to dobre.

Neboli TSI prekonava atmo 1,4 defacto ve vsem, takze jde spis o to, jak se kdo boji zivotnosti TSI. Cekal jsem tu 1,4 jako vetsi tragedii.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...