Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

236 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor???

    • 1.2 TSI 63kw
      35
    • 1.2 TSI 77kw
      66
    • 1.6 TDI
      22
    • 1.2 HTP
      23

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Já jsem měl MR 2012 a v pohodě nebyl... a to už byl víc než 3 roky na trhu... Nevím o žádném TSi, který má najeto přes 100 tisíc, pokud ano tak jich rozhodně není mnoho. 200 tisíc km je pro tento motor nereálných.

já si počkám, až bude ve fabii a v roomstru nová koncepce motoru a pak si ho koupím... do té doby budu jezdit 1.4 16V a nechám si to předělat na plyn, což u TSi nelze (a na plnohodnotné LPG nepůjde nikdy).

 

Toho sa u F2 nedočkáš. Čo sa týka LPG, u TSI sa dá spraviť plnohodnotné, dokonca také, že na LPG už aj štartuješ. Je to od Vialle volá sa to LPdi. Háčik je cena tohto systému, a tým pádom dlhšia návratnosť. Ale ten kto jazdí veľa, tomu sa to môže oplatiť. :-)

Upraveno od e1.

Jen blázen by dal do Tsi lpg,navíc cena toho zařízeni je někde okolo 60-70 tis.Jinak do 1.4 16v jde lpg uplně v pohodě a nejsou s tim žadne problémy pokud se vybere kvalitni system a dobra montážni firma tak to bude dobře sloužit.

Tu sa to riesilo cez viac stran tak nemalo zmysel zakladat temu 

http://forum.skodahome.cz/topic/123123-jaký-motor-htp14-16v-63kw-nebo-tsi-63kwporadíte/

 

Tiez by som sa zviezol obidvoma, a tak zvazit.To som aj nedavno urobil, preto padla volba na TSI. 1.4 mi prisla leniva a TSI je celkom zive na to ze je to 1.2. Ale tvrdit vyslovene ze TSI je konstrukcne zly motor mi pride nezmyselne. Obcas to zachrasti a co. Zaplat si pre istotu 4 roky zaruky a ak budu problemy tak sa rychlo vyriesia

Našiel som už aj cenu 2.200 €, za komplet úpravu aj s papierovačkami, čo je cca. 56.800 Kč. Je to veľa peňazí, na druhej strane sa jedná o systém navrhnutý priamo pre TSI, tak prečo nie? Príplatok za naftový motor je stále väčší. To že TSI majú problém s reťazami (mňa sa to zatiaľ netýka), nemá žiaden súvis s tým čo sa spaľuje vo valci. Vlastne ak sa pozrieme na toto fórum, tak pri nových ročníkoch TSI sa okrem reťaze už nič nerieši, nevidím problém v tom aby sa jazdilo na plyn.

Ak niekto jazdí ľahkou nohou, tak návratnosť je za cca. 60 tisíc km, pri ťažkej nohe ešte skôr, a to som počítal so spotrebou 1.2-ky. Ak má niekto napr. Octaviu 1.8 TSI tak návratnosť je ešte rýchlejšia. Pozrel som sa aj na svoju reálnu spotrebu. Ak by som hneď po kúpe namontoval do auta to LPdi, tak do dnes (35.180 km) som mohol ušetriť už cca. 1.500 € na palive a to som počítal LPG už za 0,80 € a spotrebu zvýšenú o cca. 8%.

trochu STOP, sice jsem to měl asi rovnou napsat, ale myslím, že moje otázka zněla jasně. Jaká je kvalita posledních motorů 1.2TSI a 1.4 16V.

 

Já neřeším spotřebu, dynamiku, hluk atd atd. Ty motory uživatelsky znám.

 

Pantáta má 1.2TSI 63kW, jo jede to pěkně, spotřeba taky super, tichounký ( tak 3 tis km jsem na něm najezdil, což je dost na ošahání :) Ale abych jako on při 8tis řešil nový rozvody, podložku pod turbo, nový SW apod, tak to jako sorry, ale to u novýho auta za 300tis fakt řešit nechci. ( a komu to nevadí.... ) Já nechci o motoru min 80tis nic vědět. A první motory byly prostě hodně poruchové, to mi nikdo nevymluvíˇ( ať už z pohledi svolávačky v rámci roční prohlídky, nebo poruchy ) Proto se ptám, jak si stojí dnes...

A prodloužená záruka mě vyjde min. na 12 tis - ( cená záruky + cena servisek ). Nehodlám totiž jezdit na servisní prohlídky po záruce. A za to si můžu klidně dopřát topení pod prdel a + třeba tažný :)

Upraveno od Rypicong

Tu sa to riesilo cez viac stran tak nemalo zmysel zakladat temu 

http://forum.skodahome.cz/topic/123123-jaký-motor-htp14-16v-63kw-nebo-tsi-63kwporadíte/

 

Tiez by som sa zviezol obidvoma, a tak zvazit.To som aj nedavno urobil, preto padla volba na TSI. 1.4 mi prisla leniva a TSI je celkom zive na to ze je to 1.2. Ale tvrdit vyslovene ze TSI je konstrukcne zly motor mi pride nezmyselne. Obcas to zachrasti a co. Zaplat si pre istotu 4 roky zaruky a ak budu problemy tak sa rychlo vyriesia

 

tak fajn, máš auto na 4 roky, ale pak tě ty investice zničí, pokud se ti třeba potká motor vlivem vytahaného řetězu... auto musí sloužit dýl a ne jen v záruce

 

A já tvrdím, že původní TSi je konstrukčně špatný motor! A mám pro to spoustu argumentů. 

Vlákna jsem sloučil,nechápu,proč se zase zakládá nové,na tu stejnou věc...

tak fajn, máš auto na 4 roky, ale pak tě ty investice zničí, pokud se ti třeba potká motor vlivem vytahaného řetězu... auto musí sloužit dýl a ne jen v záruce

 

A já tvrdím, že původní TSi je konstrukčně špatný motor! A mám pro to spoustu argumentů. 

 

Tie argumenty tu nejak nevidím. O koľkých motoroch 1.2 TSI vieš kde sa "stretol motor"? Ja o žiadnom. Áno, prvé série tohto motora boli problémové, menilo sa veľa reťazí, nejaké turbá, a aj to v záruke. Detské choroby motora, aké boli aj u 1.2 HTP alebo u 1.4-ky, ale pokiaľ viem, tak zatiaľ s 1.2-kou nikto nezostal pri krajnici (rozkúsané káble nepočítam, to sa môže stať aj pri inom aute).

Moje 1.2 TSI má na tacháči skoro 42 tisíc, problém som nemal, reťaz pôvodná, turbo pôvodné, a to nemám ani podložku (odstránená ešte predajcom keď auto bolo predvádzačkou).

Tiež uznám, že tieto motory asi nebudú mať životnosť ako nafťáky Mercedesu z 80-tých rokov, ale že by boli konštrukčne zlé? Zatiaľ sa mi to tak nezdá. Keď si prejdeme vlákno 1.2 TSI, tak sa tam okrem zvuku reťaze nerieši nič podstatné už niekoľko mesiacov.

 

Na margo: ja osobne si myslím, že 1.2 TSI je citlivá na spôsob jazdy a radenie, prípadne na kvalitu a čistotu oleja. Žiaľ, okrem vlastnej skúsenosti to nedokážem ničím podložiť.

Rypicong:Pokud chceš mit auto 4 roky tak si připlat za zaruku a nemusiš nic řešit,pokud dyl tak je to prostě risk.Tedkom ti nikdo objektivně neřekne jak na tom tsi doopravdy je protože "soudit" motor po 30,50 tis nejde,to pujde až bude mit najeto aspon 200 tis což ted moc lidi s timto motorem nema.

Upraveno od bitttpower

Vlákna jsem sloučil,nechápu,proč se zase zakládá nové,na tu stejnou věc...

protože je tady toho mraky a kdo tu není denně, prostě nemá přehled a hledání moc nepomáhá.

btw, v tomto vláknu se hlavně řeší vhodnost motoru... Nemůžu každý téma projít komplet...

Velice se omlouvám za založení nového tématu....

Rypicong:Pokud chceš mit auto 4 roky tak si připlat za zaruku a nemusiš nic řešit,pokud dyl tak je to prostě risk.Tedkom ti nikdo objektivně neřekne jak na tom tsi doopravdy je protože "soudit" motor po 30,50 tis nejde,to pujde až bude mit najeto aspon 200 tis což ted moc lidi s timto motorem nema.

 

V tomto s tebou úplne súhlasím a preto som aj reagoval na froggyho. Dodal by som ešte jednu vec a píšem to aj na margo 1.4-ky ktorá sa v rôznych verziách vyrába už ani neviem koľko rokov, a napriek tomu mám taký pocit že sa pri nich rieši o veľa viac problémov, ako pri 1.2 TSI. Ja osobne si myslím, že keď sa jeden motor osvedčí, tak po čase začne výrobca hľadať priestor na znižovanie nákladov pri výrobe a ono to môže dopadnúť tak, že posledné ročníky nejakého inak osvedčeného motora budú viac poruchové ako tie z prvých ročníkov. Dobré je motor kupovať presne pred týmto obdobím, kedy výrobca začne hľadať priestor na zníženie nákladov.

A treba tiež podčiarknuť, že na 1.2 TSI EA111 má zatiaľ málokto najazdených cez 100 tisíc km a nie to ešte 200 a viac. Tieto motory budeme môcť reálne a objektívne hodnotiť najskôr niekedy v dobe keď bude na trhu faceliftovaná Fabia III.

 

Edit: Teraz čítam v inom vlákne, že froggy má problém s novou 1.4-kou. Sorry, ale po tomto tvrdiť že 1.2 TSI je konštrukčne zlý motor sa mi zdá trochu za vlasy pritiahnuté, a to aj napriek tomu že froggy mal aj 1.2 TSI.

Upraveno od e1.

bitttpower: no, TSI tu máme 3 roky, problémy jsou známe, VW udělal nějaké opatření. Vy mudrcové mi neříkejte, nebo odborníci :) že nikdo neví, jestli to pomůže nebo ne. No vzhledem k tomu že nové TSI má řemen tak asi ne...  Nájezd 200tis nechci, já na něm najedu tak 100tis.

 

e1. právě proto se ptám, jak teď sekaj ty 1.4... Ale v jedný věci s tebou nesouhlasím. Je trošku rozdíl řešit opravdu drobnosti na 1.4 16V nebo  turbo, rozvody apod. u 1.2 TSI. kde ještě co tak čtu, není jistota, že člověk bude mít pokoj když to opraví + cena oprav je taky jinde...  :(

Upraveno od Rypicong

protože je tady toho mraky a kdo tu není denně, prostě nemá přehled a hledání moc nepomáhá.

btw, v tomto vláknu se hlavně řeší vhodnost motoru... Nemůžu každý téma projít komplet...

Velice se omlouvám za založení nového tématu....

Potřebuješ informace o konkrétních motorech a proto bych si myslel,že napřed prostuduješ příslušné motorové sekce a pak by se toto nemohlo stát. Uznávám,že vyhledávání nefunguje zrovna ideálně,ale to nikoho neomlouvá. Jestli jsi líný zjistit si informace,tak tím ovšem nemusíš obtěžovat ostatní,zakládáním duplicitních témat. Pak se divíš,že tady nejde nic najít...když se tady pořád dokola zakládají nová a nová vlákna na tu stejnou věc. Kdybys to pořádně pročetl,všechno co se tady píše,bys tam objevil. Nikdo ti neřekne,jak na tom ty motory z posledního roku jsou. Píšu to tady taky furt dokola. Btw,1.2 TSI je ve výrobě již od roku 2009.

Nové 1.2 TSI EA211 má síce remeň, ale to že tak je kvôli problémom s reťazou u EA111 je iba domnienka. Keby bola EA111-ka tak problémová, tak prečo ju stále montujú, a prečo ju dali aj do nového Rapida? Rapid mohol dostať už od prvého dňa EA211 a nedostal. Treba si uvedomiť že EA211 je konštrukčne dosť iný motor, má 16 ventilov, počíta sa u neho aj systémom stop-štart, odpájaním valcov a neviem čo všetko ešte. Remeň tam môže byť kľudne iba kvôli zníženiu spotreby. Jednoducho to už je Euro 6 motor kde sa hraje na všetko, len aby emisie išli dole.

Tiež si treba uvedomiť, že tie rozvody sa tu na fóre neriešia. Rieši sa tu, že motor pri štarte niekomu trochu zadrnčí. Niekomu sekundu, niekomu 20 sekúnd, ale u nikoho sa ten motor ešte nestretol. Takže by bolo na čase pri tomto motore nerobiť z komára somára.

e1. to je otázka na kterou znají odpověď pouze ve Škodovce. Soused je vrcholný představitel Škodovky, ale ten by byl hloupej kdyby mi něco řekl :) To ukáže pouze čas co se kdy kam ( nový Roomster a Fabia ), začne montovat a co přestane. Já můžu vycházet pouze z vlastní zušenosti, nebo lidí kolem. A tam to není moc růžový. Ze Škodovky k nám jezdí jako konzultant na kvalitu jeden dědula co je v důchodu. A když jsem se ho na to ptal, tak se začal uculovat a řekl: já mám 1.4 MPi bez výbavy a nic neřeším :) Když se zeptám kamaráda co děla v servisu Škoda jak jdou kšefty, tak řekl znechuceně: teď děláme ty samý s*ačky. Když jsem se ho zeptal jaký s*ačky, tak řekl ty TSi. Pořád dokola rozvody a turba.  Pak mám tak 3 známý co to maj. Pantáta po výměně rozvodů, SW a podložky - občas to zachrastí, tak se uvidí... Pak jeden kamarád to samý, druhej kamarád už druhý rozvody. Všichni modelový roky 2011.

njn, uvidíme... Škoda, protože to je hodně dobře uživatelsky přívětivý motor.

PS: zatím většině lidí platí záruka, uvidíme jestli nastane nějaký povyk až začne končit.... snad ne...

PS: zatím většině lidí platí záruka, uvidíme jestli nastane nějaký povyk až začne končit.... snad ne...

Hm, mě záruka končí za 2000 km, tak doufám, že to bude vše OK. A rozvody si teď rachotí na můj vkus až dost často, ale dělá to pokaždé před výměnou oleje. :(

Žiaľ, ani tá 1.4-ka nie je výhra, stačí si prejsť vlákno tohto motora. Mne osobne sa zdá zatiaľ ako najlepšia voľba 1.6 TDI, len tá cena... (a nedostupnosť DSG).

miland42: a čo tak skrátiť interval výmeny oleja a mať pokoj? Inak potvrdzuješ moju skúsenosť: mením olej často a zatiaľ žiaden problém.

miland42: Tak si skrat interval 

 

Rypicong: Ked mas tolko kritiky, nazorov od odbornikov na TSI tak aky malo zmysel pytat sa to aj tu. Samozrejme ti nezakazujem ale uz si si sam zodpovedal svoju prvu otazku

Přijde mi to dost zbytečný. Když jsem ten olej viděl po 15 tis km, tak vypadal dost dobře. Sice byl černý, ale rozhodně ne jak voda nebo aby byl cítit po benzinu apod. Najedu 20-25  tis ročně.

Spravil si aspoň kvapkový test, alebo to hodnotíš iba pohľadom? Ale je to tvoje auto, a keď je to podľa teba zbytočné...  :kol-32:

PyroSVK: já ten motor nekritizuju a co se týče zkušeností. Mluvím o 2 roky starých autech. O autech z roku 2013 nevím nic, jestli i tak někdo šel na rozvody, turbo apod. Nejsi trošku zaujatý, nebo spíše citlivý jako majitel TSI ? Nehledě na to, že jsem se také ptal jak si vede 1.4

 

e1. no také to není výhra, to je pravda. A vlákno o motoru není moc vypovídající, kolik se prodalo 1.4 a kolik TSI... Jo 1.6TDI je super, ale ta cena opravdu ne 390 tis za holýho Roomstera se slabší variantou je zlodějna... a absence DSG mě také mrzí... :(

Mam 1.4 fabiu MC modelovy rok 2013. Zatial mozem tazko hodnotit motor ale musim uznat ze po 5000km ozil, spotreba zatial 6,8 tak dufam, ze padne. Ci sa tyka startov tak nemam najmensi problem. Inak motor je krasne tichy pri podradeni ma zas taky sportovejsi zvuk

Zaujaty niesom. Len hodnotim ako majitel TSI s ktroym mam nieco malo odjazdene. Bol ti zodpovedany aj stav retazu. Nove rocniky s tym uz taky problem nemaju. Za 2500 km sa mi ozvala retaz len raz (ak to bola vobec retaz). V tejto dobe mi aj auto ozilo tak ako pisal Radzimko s 1.4. Na 1.4 ti vela neviem napisat. Siel som v nej asi 20 minut na skusobnej kedy som sa rozhodoval prave medzi 1.4 a 1.2 a ako som povedal mne osobne sa viac pozdavala 1.2. Viac ti k 1.4 neviem povedat. Takze som napisal osobne zhodnotenie 1.2 ktore nemam precitane z recenzii na internete preto sa k 1.4 vyjadrovat blizsie nejdem.

Upraveno od PyroSVK

  • 3 měsíce později...

Mám fabiu 1,2 htp-combi 47 kW, r.v. 2003 AZQ, najazdené 208 tis km. Absolvoval som aj diaľnice v Bavorsku SRN. Spoľahlivosť - výmena rozvodov pri 170 tis. km, predných diskov kolies 185 tis.km, regulátor napätia alternátora po 205 tis. km. tri krát som menil stabilizačné tyčky karosérie (? hrozné cesty). Menil som nádobku s aktívnym uhlím benzínovej nádrže a jej EMV po 190 tis km-problém preplnenia nádrži benzínom). Po 205 tis km som menil aj čerpadlo servoriadenia. Celkom dva krát som menil ložiskové náboje zadných kolies prvá výmena  po 120 tis km, druhá cca 170 tis km a jeden zapaľovací modul 1. valca po 170 tis km.  Používam motorový olej Castrol magnatec 5W-40 od 50 tis km. Olej vymieňam po 8 tis (príprava na jarnú a zimnú prevádzku vozidla) a. Auto jazdí cca 20 tis km/rok a nikdy ma nesklamalo. Z uvedeného vyplýva, že motor vykazuje vysokú spoľahlivosť za predpokladu svedomitej údržby v zmysle predpísaných kontrólnych prehliadok a operatívneho odstraňovania nedostatkov. Osobne pokiaľ nebude dostatočne spoľahlivostne vyriešený problém preplňovania valcov motora turbodmychadlom, nedoporučujem prejisť na TSI a vybrať si 1,2 HTP 51 kW, príp. 1,4 mpi 63 kW.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.