Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

236 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor???

    • 1.2 TSI 63kw
      35
    • 1.2 TSI 77kw
      66
    • 1.6 TDI
      22
    • 1.2 HTP
      23

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

To Pawouk:

Díky za vysvětlení, já zas tak moc auta nesleduji a tak jsem si myslel, že prostě Fabie byla jedničková řada a pak byly Fabie II. Že se ještě Fabie II dělí na dřívější a novější model, to jsem nevěděl.

 

Pavel.

Stejný rozdělení mají i "jedničkový" fábule, tam je dělicím ročníkem 2003, stejěn tak i oktávie "jedničky" i "dvojky" - a dokonce mezi faceliftem dvojky a původním provedením byl takovej rozdíl, že bylo poměrně hodně častou chybou, když bazary a nejrůznější prodejci ND označovali faceliftovanou "dvojku" jako "octavia III" - i když do uvedení "pravý trojky" na trh bylo ještě spousta času...

pavel63 : Samozrejme je rozidel aj v tom ako Fabia vyyzerá

post-83806-0-74661300-1423596950_thumb.j

Upraveno od PyroSVK

Ekar ja som bol doteraz v tom ze deliaci rok u 1 fabie bol 2005 mal som 2 12/ 2003 ped faceliftom  este stale mam 10/2005 po facelifte

  • 2 týdny později...

Jak to zatím vypadá s výdrží TSI ? Co jsem koukal na bazary tak jsou k mání kousky které atakují téměř 200 tis. km. Otázkou teda je kolika motory téty mety dosáhly.

  • 2 měsíce později...

Zdravím ve spolek. Kontrolní otázka ? Pokud by jste se rozhodli pro nové auto.

Motor TSI 63kW, nebo klasiku 1,4  16V? Prosím bez zbytečných poznámenk.

 

Ježdění cca denně 11km tam , po šichtě zpět, občas kousek dál  cca 50+50km, dál íce spíše vyjímečně.

HTP netřeba řešit. Uvítám prosím veškeré rozumné argumenty.

Já kdybych se měl rozhodovat tak TSI.

Mám TSI a koupil bych ho znovu.Provoz přibližně jako ty.

Já právě váhám , jelikož nemám s těmito motory zkušenost. Jít do klasiky, nebo jít do TSI. Problémy s HTP jsem si již prošel, tak proto ta nejistota. Chi mít klid. Měl jsem Feldu 1,3MPI, kde jsem 130tkm měnil olej a filtr  a  víc jsem nemusel řešit. No a tak bych si to teď nějak představoval znovu.

Upraveno od Alma

R tsi jsem měl a pro neodstranitelný problém s pronikáním benzínu do oleje jsem ho vyměnil za R 1.4. Takže můžu srovnávat. Asi takhle, tsi je oproti 1.4 odspodu živější, motor je tišší a spotřeba menší. 1.4 mám 14 dní a pomalu si zvykám. V nižších otáčkách to prostě nejede, musí se to vytočit a tomu odpovídá spotřeba. Ale zas tak hrozný to není. Ale jak je 1.4 v otáčkách má sílu, tam je prostě ten obsah víc znát. Bohužel to ale zase víc řve :-) Pokud chceš srovnání tak tsi jasně vede, ale má takových jiných svých problémů, že mě do domu už nesmí. Pokud to chceš na pár let tak asi tsi, ale jen s prodlouženou zárukou. Pokud to chceš na delší dobu tak 1.4 a budeš klidně spát :-)

Každopádně R už se nevyrábí, výroba skončila na konci dubna. Takže pouze skladové, kde tě bude limitovat výbava. Ale co jsem se bavil v servisu tak sehnat se dá ;-)

Právě jakožto dlouholetý člen  fora, vím co se ohledně TSI řeší, jakožto dlouholetý vlastník motorů HTP, vím taky co se řeší a taky právě proto vím čím a na co tyto motory trpí a taky jsem si podpálenýma ventilama atd. prošel. Proto teď řeším relativně spolehlivé 1.4, nebo relativně moderní TSI. Protože a jelikož je to pro nás dost velká investice tak nechci zhrůzou otočit klíčkem a uslyšet zarachtání řetězu. :kol-32:

Upraveno od Alma

Mám najeto 35000,olej měním po 10000,olej nebere ani nepřibývá,řetěz nerachotí,spotřebu udržím do 5,5.Doufám,že to tak zůstane.

Každopádně R už se nevyrábí, výroba skončila na konci dubna. Takže pouze skladové, kde tě bude limitovat výbava. Ale co jsem se bavil v servisu tak sehnat se dá ;-)

ano já vím, právě proto (jednoho máme ) chci znovu. Na výběr něco ještě je je sice minimum 1,4 ale taky jsou.

Almo a ty chceš fungl novou skladovku? nebo něco jetého?

asi buď "top" maximálně  roční vůz , nebo skladovku funglovku. Záleží už potom na rozdílu ceny. Další výbava není zas tak moc důležitá.

Jízdně je prostě tsi lepší o tom ani slovo. Jestli máš htp tak to hned poznáš. Zkus nějakou testovací jízdu a uvidíš. Každopádně u mě vyhrála spolehlivost, proto jsem šel po zkušenostech z tsi radši do 1.4. Na krátké jízdy určitě vhodnější motor.

Upraveno od mkaba

Tak já nejsem nijak extra náročný, právě proto raději řeším spolehlivost a relativní jistotu s minimem problémů a investic do budoucna. Auto je  na min. 10 let. 

Rozhodoval jsem se a zvolil TSI. Zvolil jsem dobře. Služební Roomstery máme s 1.4.

TSI je krásně tiché, jede ve větším rozsahu otáček, má delší zpřevodování a přesto se nemusí tolik řadit.

 

Nejlepší bude když se svezeš. Kupuj motor podle toho jak se ti s ním jezdí, ne podle toho co kdo píše na webu.

Že si nedáte pokoj, mele se tady o tom už několik let pořád to samé dokola... Mimochodem, proč zakládat další stejné téma, když už tady jedno je, že? Sloučeno.

Tak jsem dostal za uši za další vlákno a krom pokecu o TDI, oktavkách a hafo dalšího balastu jsem se dozvěděl že pět z deseti doporučuje HTP, dalších pět 1,4 a dalších pět TSI.

Takže jsem tam kde jsem byl. Ale přesto dík za názory k mému dotazu.

Když se mě někdo v mém okolí zeptá co bych mu doporučil z benzínových motorů u škodovky tak mu na rovinu říkám TSI nebrat, hlavně ne ročníky okolo začátku serie a raději vůbec nebrat. Lidem co jezdí do 15 000 za rok doporučuju atmosféry a třeba kámošovi který jezdí okolo 10 000 za rok jsem doporučil 1,6 16V a je spokojenej. Takže u tvého výběru za mě jedině 1,4 16V. HTP máme F1 doma - nelze srovnávat s novější verzi, vím, ale po zkušenosti s dynamikou a kultivovaností chodu bych ho už nechtěl jako hlavní auto.

 

Navíc když tu 1,4 16V aspoň jednou za týden protáhneš po dálnici, myslím že přežije dost dlouho.

Když se mě někdo v mém okolí zeptá co bych mu doporučil z benzínových motorů u škodovky tak mu na rovinu říkám TSI nebrat, hlavně ne ročníky okolo začátku serie a raději vůbec nebrat.

 

Ale on neuvažuje o začátku výroby TSI, on chce nové, nebo max rok staré.

jo, předpokládám, že TSI motor se nedělá na sklad, takže by to byla varianta 63kw rok 2014-15. Tak já fakt nevím, protože když to stojí tak za ho*no, tak jak to že se to pořád vyrábí v takovém množství.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.