Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

zvuk se u HTP nesmí řešit, mám za necelé dva roky s ním najeto 53000km a stěžovat si zatím fakt nemůžu...a po chipu i nad 3000ot.min to není nejhorší, na ježdění na kratší vzdálenosti je super:) A pokud se ho budu jednou zbavovat určitě moc rád nebudu:( .....i když room už může být na htp dost velkej-to je pravda....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

máme doma 1,4 16V 55kw a 1,2htp a když si mužu vybrat jedu radši s htp, jezdí se mi s ním líp

nebude to tym ze prevazne jazdis v meste kde naozaj je HTP zivsie vdaka kratkym prevodom oproti 16V, ale nehovor mi ze pri jazde na dialnici by si radsej bral HTP ( kde motor ide vyskocit ) ako 16V ( kde je relativne klud) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lukyssek: ani ja moc po dialnici nejazdim, ja som tu 1,4 16V chcel o 1,2 som ani neuvazoval bola zamietnuta predsa ze podla mna na tak tazke auto je ta 1,2 o takom vykone malo podla mna ta 1,4 je taka hranicna teda zaklad co by tam mal byt, keby bola fabia 1,6 tak volim tu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě by zajímalo k čemu ten výkon využíváš. Prohlídni si charakteristiku motoru - porovnej si koruťák a výkon v otáčkách a pak povídej něco o výkonu. Celou cestu používáš tak 35kW :p

Abych ale nekazil téma, já se po svezení oběma motorizacema přikláním 1.4TDI Projížděl to i Lukyssek na předváděčce v autokině a opravdu 1.4 v Roomu nic moc extra nebyla. Turbo ničim nenahradíš a ta 1.4TDI (pokud tě nezajímá hukot tříválce) je super volba ;)

Editováno: , autor: janjoy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cim to asi bude ze ta predvadzacka 1,4 16V moc netahala, nuz asi tym ze nebola zabehnuta kedze sa 1,4 zabieha v intervale 10-15tkm.

o vykone ktory vyuziva clovek sa nebudem dohadovat vidim ze podla teba je ok ked sa jazdi na 80% vyuzitia bezne a nemas vykonovu rezervu, kazdeho vec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím čím to je, ale musím dát za pravdu Houmrovi. Když jsem přesedlal v salůnu z 1,2 12V do 1,4 16V, byl jsem zklamán... první zlepšení kolem 1000 km - to se mi zdálo, že to "jede" jako ta 1,2. Teprve teď, v 15000 se ten motor začíná chovat na oněch 63kW. To 1,2 si sedla tak po 5000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pokud neodhadnes sve moznosti pro predjeti, tak to neni motorem, ale mezikusem mezi volantem a pedalama :) rezervu vykonu ma tak mozna 1.6 kdyz ji drzis pod krkem, nebo 1.9 TDi, uz i houmr uznal ze vyhoda 1.4 je hlavne dalnice a delsi trasy tak nevim o cem tady zase vedeme diskuzi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor 1.2 je dobrý jen do města, tam je dobrý ale to je všechno. Do města si ale můžu koupit skůtr, ten je zase ve městě lepší.

Skús v zime na skútri odviezť syna do školy, a potom na opačný koniec mesta dcéru do škôlky lol Toto je môj argument pre všetkých, ktorí nevedia pochopiť, načo potrebuje človek do mesta auto...

Diskusia bude zajtra zamknutá, nemá význam pokračovať ďalej - 16 ventilový tábor si obhajuje svoje rozhodnutie priplatiť 30tisíc, 12 ventilový zasa rozhodnutie 30tisíc ušetriť. Je ale zaujímavé, že na iných fórach sa tieto žabomyšie spory vôbec nevedú, to len tu na fóre na niekoho pôsobí trojkombinácia HTP ako chrstnutie kyseliny do tváre... Čím to je? (rečnícka otázka, na ktorú nie je odpoveď).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechte už ty objemy být. To je jak kdyby jste se dohadovali proč si ten či onen koupil modrý a né červený auto...

1,4 je základ - to ale pěkně blbej - nevím proč škodovka dělala tu slabou variantu, když konkurence ze stejného objemu běžně má kolem 70kW a 1,2ky výkonem na úrovni slabý 1,4 - 55kw. Po čipu na tom bude 1,2 konkurence schopná, a proti couráku 1,4 55kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomV: ano lenze tam je 55kW v nafte a objeme a netreba zabudat ze dnesne auta su podstattne tazsie takze sa plecka ford kludne bude lepsie tahat do kopca ako octavka.

NNNTomas: ved to je to ze vseobecne vw grup ma motory nahovno, teda nepocitam spicky ktore su drahe ale bezne motory o nicom a slabe.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No focus z 2004 lehci nez fabie asi neni :) K tem vykonum jinejch automobilek, kdyz jsem zkousel projet getze 1.3, kterej ma papirove 73 kW tusim tak mi prislo, jak kdyz tomu 20 kw pridali jen v prospektu, ale to jen na okraj, jsou i jine automobilky nez hyundai

Uz to neresme, budeme smazani :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaráží mě zmínka o startu 1,4 16V na tři válce - nejde o omyl ? tento problém + otáčky byli spíš u 1,4 Mpi (FI). :feve:

mě 1,4 16V šlape jak má a líbí se mi i její zvuk kol5 auto celoročně venku a i po 14 dnech stání v mrazu škrtnu klíčkem a hraje :)

(to i předchozí 1,6 16V Opel Astra G 2001 měla víc trápení a papala olej...ale spotřeba byla témeř konstatní)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No focus z 2004 lehci nez fabie asi neni :) K tem vykonum jinejch automobilek, kdyz jsem zkousel projet getze 1.3, kterej ma papirove 73 kW tusim tak mi prislo, jak kdyz tomu 20 kw pridali jen v prospektu, ale to jen na okraj, jsou i jine automobilky nez hyundai

Uz to neresme, budeme smazani :palec2:

Mám podobné poznání, Roomster 1.6 16V 77kW a Kia CEED SW 1.4 CVVT 80kW

člověk by řekl, že tyhle auta pojedou zhruba stejne, ale roomster je podle KIE drak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Vlastním Roomster 1,4TDi 51kw a jsem s tímto motorem velice spokojen i když mám zatím najeto cca 12500km nebyl zatím žádný problém. Jezdím převážně okresky se spotřebou max5,5l se zapnutou klimatizací. V zimě byla spotřeba max do 5,2l.Denně dojíždím do práce 30 km. mluvil jsem s uživateli 1,4 16V a stěžovali si na nedostatečnou akceleraci a aby udrželi trochu tempo musejí motor držet ve vyšších otáčkách, čímž samozřejmě jde spotřeba nahoru. Mě momentálně čeká první dovolená s plným zatížením včetně kol na střeše. Sám jsem zvědavý na výkony.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mam 1,4 16V vw polo 59kw.. a moj sused ma fabiu II 1,4 TDI 59kw cipnutu asi na 65kw. Skusali sme nejake testy - ked ide o sprint tak jasne vyhrava 1,4 16V. dokonca som ho sice pomaly ale predsa obehol hore kopcom co sa tyka dynamiky su natom rovnako a to ju ma cipnutu.. vobec by som si nikdy nestavil na seba zeby som ho obehol hore kopcom!.. tocil som sice takmer po obmedzovac v trojke(120km/h) ale predsa.. Podla mna je mozne jazdit rovnako dynamicky ako s TDI aj s benzinakmi akurat ich musite tocit.. Skusali sme dost rychle tempo na 15km useku co sa tyka zrychlenia tak dynamicky som naneho vzdy stacil ale musel som tocit nad 4000 ot samozrejme spotreba na konci testu je vyssia o 100 % oproti TDI teda ak chce niekto jazdit dynamicky tak urcite brat TDI..

Ine hodnoty su samozrejme ked su auta plne nalozene tam ma TDI trochu viac navrch. Ale nad 120km/h Ta 1,4TDI podla mna zrychluje velmi pomaly tam je uz lepsi ten 16V...

1,4 TDI ma najazdene 45 tisic a na 16V mam 22 tisic km...

Skusal som tiez sprint po 120km/h so skodou octaviou II 1,9TDI 77kw a boli sme natom uplne rovnako. Nieje sa co cudovat ked octavka ma 1350kg a moje polo ma 1030kg staci spocitat kw/kg a je to trocha jasnejsie ale chcel som mu to trocha natriet lol

Najvecsia vyhoda je asi ta u TDI ze aj ked nato slapete ako blazni nemate taku extremnu spotrebu ako pri benzinoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

První a hodně důležitá věc - první kilometry snad nech řídit někoho jinýho a nebo zůstaň v klidu. Já sem byl prakticky na prášky, co sem si to koupil. Z feldy zvyklej na včasné řazení, ono ani nic jinýho nezbejvalo, protože vytáčení stejně nijak moc nepomáhalo. No a ono to při stejným chování jelo stejně jako ta felda. Ale popořadě:

1. motor se zajíždí výrazněji a dýl než třeba HTP, tam to jelo skoro od začátku; tohle je údajně vlastnost i 1.4, u které i prodejce říkal o citelném zlepšování až někam k okolí 8000km

2. nevím, cos měl za motor doteď, každopádně po městě je třeba fabia s HTP agilnější, líp se točí, příjemnější. tady se musí víc šlápnout, pak to nejenom jede, ale nechcípne to někde kolem 3000ot., ale naopak to chytá "ten správnej" dech.

3. motor je tak nějak "dobrej parťák" - jak se s ním musí pracovat dole a nechce se mu, má směrem nahoru poměrně hodně lineární zátah, nemá díry, výrazně ožívá a při zatížení nebo při jízdě do kopce se hodně drží. zatížení jde znat velmi málo.

4. motoru chybí šestka. na pružnost je to na dálnici optimální zpřevodování, hodil by se ale převod na klidnou jízdu

5. občas mně přijde, že motor jede někdy líp, někdy hůř. ale nevim jestli to je třeba protivětrem a nebo jenom zdání.

Ještě jedna věc - s tímhle motorem se do R zároveň dávají větší přední brzdy (u FII a FIIC bohužel ne) a pro vozy bez ESP přibývají navíc oproti 1.4 zadní kotoučový. Kdo nechce interier Pulse, pro toho je akční model Duo řešením, doteď byl zlevněný jenom motor 1.4. Za mě musím říct, že těch 25 ceníkových za to určitě stojí.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc, totiž jak bych to řekl. Každý prodejce nabízí automaticky R 1.4 s tím, že od 1.6 není téměř žádný rozdíl, pouze 1.6 má větší hlučnost a spotřebu. No a protože tu zkušenost osobně nemám, nezbývá než věřit, nebo číst toto forum. Za 20min ježdění poznáte prd..(teda já jo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě, já sem jel s 1.4 jenom jeden den jako s náhradním autem a jenom takový šolichání po městě a kolem. Jak už sem řekl, tam je 1.6 docela chcípárna, takže rozdíl při takovým režimu fakt nemusí bejt extra znatelnej. Já si to ani netroufám hodnotit, protože sem nevyzkoušel zatížení apod. Každopádně stovku udávají o 2s horší a na konci října to budu mít příležitost oklepat rodičům, tak uvidim. Osobně tipuju, že rozdíl fakt nebude velkej do doby, než na to člověk šlápne a nebo naloží rodinu a kufry.

Já sem to bral už jenom proto, že 25k za papírových 14kW a lepší brzdy je přecejenom dobrá nabídka imho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...