Přejít na obsah

Xenony ano alebo nie


sreto23

Doporučené příspěvky

Caute, zvazujem kupu novej octavky a rozmyslam nad vybavou. Kedze je problem vyskusat auto v noci, tak by ma zaujimalo ci by ste mi ich odporucali alebo ci stacia klasicke svetla, predsa len je to celkom polozka. Jazdim dost casto vecer po zotmeni, ale zatial mi stacili klasicke svetla na octavke 1, ale zase bezpecnost.

 

Dik 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem to už v diskuzi k OIII, kde to však zapadlo v množství plevele... proto si to dovolím vytáhnout sem.

 

Jedná se o můj názor a mé zkušenosti.

 

.... ...ty xenony vyplatí. Nemá to co dělat s honěním trika (estetickou stránku vynechám, ta je individuální u každého), ale pro jízdy za tmy je to veliký bezpečnostní přínos. S těmi světly zkrátka vidíš jinak a víc a hlavně máš úplně jiný kontrasty. To je důvod, proč xenonisté nechtějí auto s "obyčejnými" světly. A ten, kdo je spokojený s těmi zmíněnými obyčejnými světly -ale nevyzkoušel nová (moderní) xenonová světla, nebo neměl tu možnost- tak bude i nadále spokojený s tím, na co je zvyklý. Je to zkrátka jen o prioritách každého jednotlivce. ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše honza, xenony ano těch 24500,- mi nepřijde taková raketa na to že v nich je LED denní svícení a mají AFS (natáčení). My když jsme objednávali auto tak za 39k jsme váhali a pak se rozhodli pro ne ale pak jsme zjistili že se změnila cena tak jsme do nich šli a nelitujeme  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Som jednoznacne ZA xenony. Mal som Touarega bez xenonov a dakujem pekne, to bol masaker. V supeII aj vo vectre mam xenony a s halogenmi sa nedaju absolutne porovnat. Jedine co mi trosku vadi je ostra hrana konca kuzela, pri halogenoch je to take do "fejdu", co je asi prirodzenejsie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tvrdim to, ze pokud na to jedinec ma, at si je tam klidne koupi, vubec at si tam koupi co chce. Xenony hlavne nestoji 24 tis jak tu nekdo psal ale neco kolem 30ti, pac Xenony si vynucuji dalsi priplatkovou vybavu a nepusti Vas to dal.
Podle mne je to proste vice moda, nez uzitna uhodna. Ano sviti lepe a lepe vypadaji, ale je to adekvatni k cene 30K ?? podle mne neni, a rozhodne s obycejnyma svetlama nebude ridic slepej. Taky sviti. Za 30K se da do auta narvat sposty jinych lepsich, uzitecnejsich veci. Pokud si clovek dopreje ve vybave co se mu libi a porad mu zbejva na xenony tak ano.  Ale pokud se clovek stresuje s limitem a musi kazdou noc premyslet nad tim zda si auto vybayi na jedne strane a nebo nadruhe strane nevybavy ale da si tam xenony, tak v tom pripade bych Xenony nevolil. Az auto nebude pojistene a nekde to svetlo bouhnete, tak to nekdy stoji vice nez zbytek odrenyho narazniku. Xenony se radi taky kradou.
Takze to muj nazor na xenony. Pokud na ne mas ber je. Pokud o nich premyslis jako ze jo, a nejsi si uplne jistej zda se to vyplati, tak ti je moc nedoporucuji a vybav si auto jinak.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bicista: už jsme to řešili v jiném vlákně, kdy jsi před jinými obhajoval svou konfiguraci. O xenonech jsem Ti napsal to, co tu výše cituji.

U kolegy jsem to teď pochopil tak, že nemá takový tlak na cenový strop jako tomu bylo u Tebe. Správně píšeš, že si to musí každý ujasnit a rozhodnout sám, ale je třeba mít na paměti, že je to investice do bezpečnosti ;)

 

A ještě k těm kráděžím: to, že se kradly u OII je známé, ale kolik se jich ukradlo na OIIFL? Mám totiž pocit, že se pomalu, ale jistě začínají i bastleři obracet alespoň na eshopy  a nekupují použité díly z aukra a podobných serverů, kde se s podobně nabytými díly čachruje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s tou bezpecnosti bych byl opatrnej, nepripada mi, ze ti co nemaji xenony by byly sami sobe ci okolim vice nebezpecni. Jak jiz bylo receno kazdej si to musi srovnat v hlave. Davat na neci doporuceni nem priliz smysl, hlavne nekteri opakuji nekteri tu take radi vselico a sami jezdi ve felicii. Opakuji jasne, ano Xenony jsou hezci a sviti daleko lepe. 30 tis je nekdy ale suma i zmeny cele motorizace. Kazdej by mel vedet co za svoje penize chce. Ja bych je samozrejme taky chtel, ale nemuzu mit vsechno, je to otazka priorit. Mne osobne! si za trochu vice svetla priplatit nevyplati. Ale znam taci kteri svoji konfiguraci postavili ze Xonon jse priorita zbytek je pro ne nedulezity. Chapu to a respektuji.
Neni to mala suma, tazateli bych doporucil sehnat si nekoho kdo xenony ma, sjet si s nima, aby si vyzkousel zda mu to za to stoji nebo ne.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naprosto s Tebou souhlasím ;) jen jsem nikde nepsal, že motoristé bez xenonů jsou více nebezpeční sobě či svému okolí, než ti s xenony.

 

Myšleno je to tak, že vidíš jinak; máš jiné kontrasty (ne každému musejí vyhovovat) a jiné přechody světla. A v neposlední řadě si nepřiplácíš jen za xenony, ale také za technologii zatáčecích světel a případně i automatické zapínání/vypínání dálkových světel.

A pokud pisatel/autor prvního příspěvku jezdí často v noci  a zná třeba chvíle, kdy jede do zatáčky a nevidí tam, protože světla svítí rovně do příkopu, tak tam není co řešit. A ten automat dálkových světel je dobrá věc; stává se, že v protisměru ze zatáčky vyjede jiné vozidlo a než stačíš vypnout dálková světla, tak řidiče krásně oslníš (nebo on tebe). Je jasné, že kdo jezdí z 95% v městském provozu, tak tuto vychytávku nepotřebuje - ledaže by s ní chtěl frajeřit před ostatními např. na podnikovém parkovišti  :kol-28:

 

Beru to vše z osobních zkušeností: sám vlastním auto bez xenonových světel. Jezdím často večer/za tmy a "vidím". V práci jezdím z 90% vozidly, která jsou vybavena xenony a VIDÍM jinak - vidím víc. A několikrát jsem již díky xenonům zahlédl srnku a jinou zvěř dříve, než stačila přeběhnout silnici.

Pokud někdo nemusí přemítat nad každou položkou, kterou musí kvůli objednání xenonů oželet, tak rozhodně doporučuju je přikliknout v konfigurátoru  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, ako dovolit si to sice mozem, ale zase ked to usetrim tak to mozem minut inde :), a tiez otazka ci to nebudu kradnut alebo podobne. Islo mi aj o zistenie ci klasicke svetla su na octavii dobre, resp ci sa posunuli k lepsiemu oproti napr octavii 1. Viem ze u niektorych aut, myslim ze u hyundai, boli tie klasicke svetla skritizovane. Ak by mali byt tie klasicke svetla zle, tak kupim xenony, ak svietia velmi dobre, tak by som to asi vynechal, predsa len to stoji dost .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano tod spravna otazka, neverim ze by skodovka tu cocku vyhodila jen v ramci uspor a zhorsila tim osvit. Uvidm v cervnu az O3 bude pred domem. ale nejsem jist zda neco poznam, To bych asi musel musel mit na aute namontovany oboje a prepinat aby clovek mohl neco posoudit.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

objevil jsem to tu docela náhodou takže můj názor je takový-jezdím hodně v noci, už trochu hůře vzhledem k věku vidím a rozdíl mezi jakýmkoli H (měl jsem jak H4 tak v Roomsteru H7 s čočkami) je obrovský, alespoň pro mne. Přesto, že mám teď vlastně jen "potkávačky" protože dálku svítí normální halogen, je to pro mne opravdu podstatné. Na OIII už jsou dokonalejší, ale nejel jsem s tím v noci. Natáčecí na OII FL jsou pro mne dostatečné. Co se týká ceny-ta je docela vysoká (a hlavně jak tu někdo píše je opravdu cca 33.000 CZK, protože konfigurátor vyžaduje nějaké svícení na ponožky nebo Columba-pak chce ještě nějaké zrcátko atd.) a myslím si, že vše, co se vztahuje k bezpečnosti by mělo býti standardem. Asi by pak ta cena auta ale byla jinde. Když jsem si "objednával" před dvěma lety služebák tak jsem chtěl xenony, Climatronic a MF volant. Z tohoto pohledu jsem spokojen a speciálně xenony považuji za jeden z nejlepších bezpečnostních prvků. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

xenony jsou vždy vázané na automatické rozsvěcování světel, tj. je nutné mít na čelním skle světelný senzor. Protože se tahá pár "komfortních světelných" kabelů, tak se to provázalo i s osvětlením prostoru nohou. A kombinace s Columbusem je v tom travel paketu, kde je senzor už tak říkajíc v "přemrštěné" ceně (ona se teda tváří vysoce, ale když napočítáte jednotlivý komponenty k sobě, tak je stále paket levnější ;))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Určitě toho příplatku za ně nelituji. Přesné lm ti neřeknu, ale subjektivně proti halogenům určitě osvětlují lépe. Je na nich super už jen to, že si samy nastavují výšku podle zatížení vozu a ty se nemusíš o nic starat. Faktem je, že když něco odejde, tak oprava asi bude dražší než u klasiky, ale u předchozího vozu jsem je měl 6 let bez nejmenšího problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už tu jedno téma je a to ZDE není důvod dělat další....


 


nudu se opakovat co jsem ti už jednou psal ZDE - nechci nikoho odrazovat, ale doporučuji silně (a jistě nejen já) všem nováčků, než začnou podobnými dotazy "plnit" zdejší forum, aby si poctivě pročetli a prostudovali toto fórum, kde jsou tuny informací, které se tady omílají pořád dokola icon_wink.gif


 


Všechno toto lze krásně a pohodlně najít fóru, s použitím této chytré funkce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mojí původní objednávce nebyli, ale nakonec jsem je tam díky všemožné shodě okolností přidal. Je to sice 35K navíc, ale teď když je používám tak nelituju ani jediné koruny navíc co jsem za ně dal. Snad jedinou nevýhodu, kterou spatřuju je, že při dálkových světlech jsem trochu oslněn odrazem od značek. Ale není to nic tragického. Jinak ty dálkové dělají prostě z tmy den. Natačení do zatáček je fantastické. Celou dobu v zatáčče máš osvětlené obě krajnice. Světla se sami starají o svoje nastavení vůči naložení auta. A to auto s těmi Xenony mnohem lépe vypadá. :) A díky tomu, že si vyžádají světelný s dešťový sensor, tak zvyšují celkový komfort řidiče. Jediné proti co mám je ta cena. Ale auto bez xenonů bych už teď nechtěl.

Editováno: , autor: Sighart
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ceníku platném od 7.1.2013 bylo toto: Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System), LED denními svítilnami a výsuvné integrované ostřikovače světlometů
– 39 000 Kč!!!

Dnes (od 25.6.2014) je tam toto: Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System), LED denní svítilny, výsuvné integrované ostřikovače světlometů a přední mlhové světlomety, černé / s Corner funkcí - 25 000 / 27 500 Kč.

Nutné kombinace s jinou výbavou tam samozřejěm nejsou. To by se muselo jít do konfigurátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System), LED denní svítilny, výsuvné integrované ostřikovače světlometů a přední mlhové světlomety, černé / s Corner funkcí = 25 000,- / 27 500,-

 

lze pro všechny výbavy mimo Active

 

L & K a RS v ceně vozu

 

SCOUT 21 000,-

 

edit: Paw byl rychlejší

 

s tou další následnou výbavou je to odvislé od falší konfigurace, neb některá také může light assistant s day light vyžadovat

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...