Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak taky se s vámi podělím o zkušenostech s Rapidem Spacebak s motorem 1,2TSI 81kW ve verzi Monte Carlo..Bohužel auto nevlastním ,ale měl jsem ho půjčené jako výhru na víkend.

Tak jsme si naplánovali nějaké cestování ,aby jsme to alespoň využili a hlavně vyzkoušeli jaký vlastně je na tom.

Jsem zvyklý jezdit a Fábií combi 1,2 HTP 47kW lpg.M

Musím říci ,že mě motor velmi překvapil jsou kulturou a hlavně s tím se dá jezdit jako s naftou.Výkon tak akorát na Rapida.Jel jsem podobný styl jízdy jako s Fábií.Člověk si musí zvyknout,že motor jede už při 1700 otáček a stačí to držet do 3 000 ot. a jede to velmi pěkně.Abych byl objektivní tak jsem vyzkoušel všechny jízdní režimy ,abych spotřebu přiblížil našemu normálnímu ježdění a né co píše automobilka.

Najeto více jak 900 km s podílem asi 600 km dálníce zbytek okresky a trochu i město.Na dálnici pořád kolem 130 km/hod, okresky půlka tak kolem 110 km/hod zbytek už normálně co provoz dovolil.

Celková spotřeba mě tedy velmi překvapila.Auto jsem nešetřil a jezdil jsem stylem jako doteď.

post-77327-0-35321000-1457896325_thumb.j

post-77327-0-74659000-1457896418_thumb.j

post-77327-0-45695000-1457896430_thumb.j

post-77327-0-98941000-1457896442_thumb.j

post-77327-0-60272100-1457896462_thumb.j

Vloženo (editace)

No konečně nějaké objektivní údaje. Ty jednorázové cesty s větrem v zádech cestou z hor mě tu už nebavily :-) Je vidět, že ty nové motory mají slušnější spotřebu. Já tu koncem měsíce přidám cestu Praha - Hrádek n. Nisou - Třinec - Praha. Sám jsem na o zvědavý.

Editováno: , autor: Mariacek
Vloženo

Jak to děláte :D :D Mám auto sice nové, najeto teprv 210km, ale jezdim zatim lážo plážo, do křižovatek kvůli zajetí brzd dojíždim bez plynu, ale jsem tam pořád za 6,5-7 litrů  :kol-29:

Vloženo

speKtis, z toho si nic nedělej. Tohle závisí na spoustě faktorů. Já dneska například jel do Liberce do IQ Landii. 50% z toho bylo po dálnici D10. Tam 6,5l/100km, zpět 5,7l/100km. Stačí jet po větru a víceméně z kopce a je to. A největší žrout u Rapida je město a dálnice nad 110km/hod. Okresky a delší jízdy mezi městy jsou naopak miluje.

Vloženo

Aj ked je toto tema pre obsah 1.2Tsi, pridam moj postreh. Ja uz som musel spotrebu prestat riesit, lebo by ma asi vystrelo :-). Dialnica pod 7,2l co bol maximum uspory nehrozi, aj to som isiel max 110km/h. Ked sa potrebujem presunut z bodu A do bodu B po dialnici rychlejsie a idem cca 140-150 km/h tak spotreba 8,4l ako nic. Moj max rekord bola spotreba 5,4l, trasa cca 100km mimo dialnice, kde 60% trasy boli dediny. Presne ako pise miklisek, vsimam si napr. roznu spotrebu na tej istej trati po dialnici. Niekedy spotreba 7,9l, inokedy 7,3l atd... Tu veru musim priznat, ze oproti predoslemu autu (2.0 TDi) som spotrebou isiel podstatne hore. Tam pri rychlosti 140km/h mi to papkalo 4,9l :-) Samozrejme nemozem mesiat "hrusky s jablkami".

Vloženo

Ja treba dneska jel trasu Kladno - Hildesheim (DE) cca 540km jeli sme ve trech a plnej kufr. Nahodil sem letni 17" klima na auto a pod 6,3l/100km sem se nedostal. Je fakt ze je to v podstate cele po dalnici

Vloženo

Ona ta spotřeba na dálnici vyjíždí úplně exponenciálně - rozdíl mezi stovkou a 130 je doslova propastný, i při stejných podmínkách. Když se k tomu přidá kopeček a/nebo vítr, tak to zamává ještě víc, hlavně při té vyšší rychlosti. Já většinou jezdím volně 110-120, a na stejné dálnici jsem schopný to mít od 5.2 do 6.5l/100km, přičemž při těch 110km/h to tolik citlivé není, ale u 120 je variabilita veliká.

Vloženo

Ja bych rekl ze do 120 to jde, ale uz 130-140 to leti nahoru skokove. Pokud nepospicham a kdyz mam naladu jedu na dalnici prave tech 120, pac mezi 120 a 130-40 uz neni takovy casovy rozdil zatim co ve spotrebe je rozdil vyrazny.

Vloženo

Njn hlavne pred drazdanama jsem jel cca 130 a fouk z boku vizr jako blazen a to sem se teda malem posr.l. ten bocni vitr stim opravdu umi lomcova. Z jinym autem sem tohle nezazil ani snad z dodavkou

  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

Moje nová černá lišta na spodní mřížce nárazníku musí mít normálně kladný vliv na spotřebu. Dnes trasa Poděbrady - MB - Česká Lípa (ať máte představu o profilu trasy) 84 km jedna cesta, ujetá za vždy za 1:26hod, průměrná spotřeba 5,0 tam, 5,1 zpět. To už tu dlouho nebylo, nepočítám-li cesty z Krkonoš dolů do Polabské nížiny.

Podmínky: tři lidi v autě bez bagáže (jen svačina puberťáka na celodenní výlet, pití, hole Nordic walking, foťák), teplota 12°C ráno, 19°C večer, zpět mírný levoboční vítr.

Nechápu jen tu průměrnou rychlost jen 58km/hod, když obcí je na cestě jak šafránu a mimo jsem jel na pohodu tempomatových GPS-kových 93km/hod. To je fakt nějak málo. A to navigace Sygic plánovala původně čas dokonce 1:40 hod.

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo (editace)

Nj, to mi nedocvaklo, hihi.

Ale pozor, možná to bude i vliv svícení LED DLR, místo výkonných H7 NightBreakerů, kterýma jsem měl na podobné trase svítil vloni. Ale to teď myslím vážně.

Editováno: , autor: miklisek

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...