Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW


Honza9007

Doporučené příspěvky

ten motor je z cela jiné konstrukce a technologie?

Fabia není Rapid. Motor může být stejný, ale v různých typech může mít jiný projev, jinou spotřebu, jiné zpřevodování, jiné odhlučnění atd. A dost OT, svoje zkušenosti se spotřebou ve Fabii piš ve vláknu tomu určeném.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se motoru 1.2 tsi 63kw týká,je to asi jako trošku lepší HTP,motor je kultivovaný jen při volnoběhu nebo bez akcelerace..jinak se mi projev moc nezamlouvá..spotřeba taky není ideální..

Naprostý souhlas - kultivovanost a projev 1,2 TSI se přeci absolutně nevyrovná vidlicovému 16-ti válci. :kol-28: Škoda, že ho Škoda do svých lidových rodinných vozů nemontuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolego,odkud že čerpáš informace? ....

 

Kolego ze vstupních dat. Ne z ETKY.

Neměl jsem na mysli - konstrukčně jiný, ale co do provozních vlastností jako celku. Provozní vlastnosti je množina mnoha parametrů a uživatel z této množiny vnímá nejsilněji - výkon, spotřebu a spolehlivost. Máš pravdu v tom, že spolehlivost uživatel zhodnotí až za delší časový úsek. Čas ukáže, ale data ledacos napoví ..... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá. Nebudu z pochopitelných důvodů konkrétní, ale alespoň naznačím, jak se dají potřebná data komponentu získat a jakou mají vypovídající hodnotu. Následující berte jako hóóóódně zjednodušené!!!

Vezmu dvě naprosto stejná ozubená kola. Jedno je vyrobené z materiálu "X" a druhé z materiálu "Y". Na obou změřím potřebné parametry. Např. tloušťku zubu. Pak dám jedno do záběru s kolem, říkejme mu třeba "ševingovací" (zábrusné) a soukolí po určitý čas pod konstantním přítlakem nechám v konstantní rychlosti točit. Pak zkoumaný parametr přeměřím. To samé udělám s druhým kolem. Co s tím zjistím? Odolnost. Čím větší odolnost, tím větší spolehlivost. Mám pravdu?

Tak a teď si to představ s těmi sady rozvodů .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK. No, za ty čtyři roky, co se to vyrábí, to je tedy obrovský pokrok... Že by se to nevyzkoušelo před uvedením tohoto motoru do oběhu? Uvidíme za rok. Já to tady sleduji u Fabií dlouhodobě a prozatím mě nic o jejich odolnosti nepřesvědčuje (a to nejen u motoru 1.2 TSI).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušelo, ale když dodavatel změní kvalitu ...............

První série byly OK a pak to teprve začlo. A než se přišlo na to, čím to může být, to bylo motůrků ve světě.

Automobilka přijala opatření, tak snad je vše zažehnáno ....

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No muj nazor je podobny jako Mikyho. Ja osbne si myslim ze se automobilka urcite snazi odtranovat chyby, a zalezi ji na nejake povesti a neverim, ze v rapidu je stejny motor jako TSI treba pred dvema lety.
Ano je to stejny motor to jo, ale urcite se postupne vyladuje co jde konstrukcne odladit. Ted je jen otazka, zda prozatim rapid neni odpadiste pro motory rady EA111 ktery je treba jeste dovyrobit

aby pak nasledne v nejakym modelovym roce nezacal byt nabizen s novejsimi EA211 co se davaji do OIII. (pokud tam vubec jdou vlozit)   Jinak je to jen moje teorie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze momentalne je rapid odpadistem pro starsi radu motoru :) takze ma teorie nebyla tak blba :) Veril bych ze prave nove 211 ma vetsinu konstrukcnich vad z byvale rady vyreseny, pokud tedy nepujdou do haje ty dily na kterych ubirali hmotnost. (treba ojnice) no a pak doufam ze to nejak nepridusi a nepojebou kvuli prechodu na Euro 6.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

smysl to určitě mít bude. nejlepší varianta je jezdit kvůli záruce do autorizáku dle pokunů PP, ale olej s filtrem měnit za pár korun jinde v polovině intervalu. a taky bych používal olej LL i v případě častější výměny. navíc se tu na fóru vyskytla informace, že po přechodu na pevný interval se deaktivuje funkce upozornění na nízkou hladinu oleje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolegyně z práce kupovali Golfa+ hned ty první motory 1,4 TSI, protože její manžel čekal až se budou vyrábět, což je kolik, 3-4 roky? A jezdí bez problémů. Každý půlrok se jí ptám co nového a pořád dobré, nic jim neměnili. Ale ti, co ty motory nemají, říkají že se serou. To je zajímavé, že? Slyšel jsem o někom kdo má už přes 200 tis na TSI a dobré, jinak jich kolem sebe nemám. I kámoš vlastnící servis tam neměl žádné, jenomže to jsou pořád nové auta, zatím jezdí do autorizovaného servisu nejspíš..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mx6:  problem je, ze se ozyvaji lidi kterym se tan motor tzv. pokadil.  Ti spokojeni o tom nemluvi. Rozbiji se motory u vsech znacek. Zalezi taky na velikosti komunity ktera se o tom bavi.
Pokud clovek nebude mit opravdove statisky, typu vyrobilo se tolik TSI z nich tolik procent jich melo zavadu na tom ci onom, tak to bude jen tako placani informaci majitelu, co meli hold smulu.

Ve firme mame 60 skodovek prevazne TDI, a nakomu se auto jebalo uz od zacatku a nekomu vubec nic. To ze ma motor remen, ci retez neni dulezity, osbne bych se priklanel k retezu, jelikoz na mne pusubi neznicitelnym dojmem, bohuzel realita byla opacna. Otazkou je, zda za to muze zvolena technologie retezu, nebo ze retezy staly konstrukcne z prd. Vime ze to druhe.
Coz lze, ale vyresit proste vysokou kvalitou rezezu. Tak snad v tom skoda udelala dostatecne opatreni.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to není jen u Škody. Ve speciálu SM Diesel se píše o přetržených řetězech v dieselových motorech od BMW, rozsypaných vodících plastových lištách, vadných napínácích a podobných chuťovkách (praskající bloky - mají příliš tenkou přepážku mezi válci, typický to znak šetření na materiálu). Benzín u nich také již není žádná sláva, viz problémy s řetězy u společných motorů THP s Peugeotem. Rozvody u všech TSI jsou již docela profláklé. Každý motor má svoje bolavé místo, holt, tady je to zrovna toto. Ono se stačí probrat jakoukoli motorizací u různých modelů tady na foru a člověk si udělá obrázek o jejich nejčastějších závadách. Nikdo ovšem nemůže tvrdit, že to potká každý motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten interval by som určite skrátil. 30 tisíc km na jeden olej, hlavne ak sa jedná o prvú náplň je veľa.
Viacmenej s vormenom aj súhlasím, len s tým rozdielom, že by som išiel pri každej výmene do autorizovaného servisu. Dôvod je jednoduchý, bude o tom záznam v systéme ŠA aj v servisnej knižke, čo je určite plus pri predaji auta (napr. ja osobne by som nekúpil auto v ktorom sa menil olej raz za dva roky / 30 tisíc km). Pri výmene oleja a jeho filtra značkový servis účtuje iba pol NH, čo naozaj nie je veľa.

To či je lepšie dávať LL olej (VW 504.00 / 507.00) aj na skrátený interval je na dlhšiu debatu, ale povedzme že teoreticky áno. Prakticky ale majú LL oleje dve nevýhody. Prvou je iba jediná dostupná viskozita, 5W-30. Táto nemusí každému vyhovovať. Druhou je to, že kvôli nafťákom majú všetky aj ACEA C3 triedu, kde je obmedzená maximálna hodnota TBN (kvôli DPF). Benzínovému motoru tieto low/mid SAPS oleje priamo nevadia, ale vyššia hodnota TBN je pre motor vždy lepšia, takže v tomto majú zase bežné (VW 502.00) oleje bez ACEA C3 navrch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...