Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW


Honza9007

Doporučené příspěvky

A já jsem trochu na vážkách, i přes vše co vím Long-live (způsob vyhodnocování kvality oleje ŘJ apod.) se mi prostě nechce věřit, že je long-live nějakej sráč a horší varianta výměny oleje než klasik varianta po 15tis. Myslím to z hlediska pohledu výrobce. Proč by to Škoda dělala úmyslně ničila pomalu motory zákazníků ? Vždyť pro ně musí být klasické servisní intervaly po 15tis výnosnější, logicky by tam zákazníci museli častěji a více platili, tak proč by zaváděli long live.  Navíc těch 30tis je jen imaginární číslo, ve skutečnosti je to spíše méně podle jízdních vlastností každého jak víme. U mě to třeba vychází na 26tis, po nyní najetých 11tis. Prostě mi to nějak nejde do hlavy, že by se tak složitě vymýšleli nějaké long live měření kvality oleje a nevím co ještě kdyby to stálo za prd. Vždyť jezdí takto hromadu auto  už nějaký pátek a muselo by se to nějak výrazně projevovat.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je co? Když jsem auto koupil v únoru tedy ještě v zimě. Tak po 2tis ujetých km mi to ukazovalo 26tis, což mě braly mrákoty. No nyní po 12tis ujetých mi to ukazuje 16tis dojezd, tedy jako by 28tis. Záleží kdo jak jezdí, hodně studených startů a krátké trasy za studena dojezd snižují, delší trasy atd. prodlužují, resp. neuhryzávají z celkového dojezdu 30tis tolik. A to se v průběhu toho servisního intervalu mění v závislosti na výše popsaném, tedy dojezd se může i zvyšovat. Ale to ty určitě sám dobře víš a chtěl sis jen rýpnout.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ironie... Pro mě nesmysl - když už se ti interval zkrátí, například právě kvůli krátkým jízdám (kde olej dostane pořádně zabrat) a pak začneš jezdit delší, tak se jakoby "prodlouží". Výpočet je mimo tvoji kontrolu, nikdo přesně neví, co a jak PP bere v úvahu. Pročpak to asi nezveřejní? Vždy je to jen obecně. Já jsem na forum dával na toto příručku, ale te už je pěkných pár let stará.  Ale to je asi mojí zaujatostí proti LL intervalům. :kol-28:  Já při svém nájezdu km nemám problém měnit olej jednou za rok. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslim, že to funguje uplne stejne jako vypocet dle PP dojezdu automobilu na zbytek benzinu v nadrzi. Kdyz pojedete rally a budete mit prumernou spotrebu 10 litru...tak vam PP vypocita ze dojedete treba 300km. Kdyz se ale pak uklidnite a spadne vam prumerna spotreba na 6 litru....tak vam ukaze auto dojezd rekneme 450km. Taky vam to neprida benzin do nadrze :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jistě nepřidá, ale tady je přece jenom rozdíl - olej už ztratil něco se svých mazacích a dalších vlastností, přitom dojezd na něj se jakoby stále oddaluje jen změnou způsobu provozování. Nevím jestli si dobře rozumíme, líp už to napsat neumím. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano rozumíme si. Ja to také zkusim popsat lépe. Rekneme, ze auto má najeto 10 000km. Takže mu teoreticky do vymeny zbývá 20 000km. Jenže si auto veme treba poslednich 1000km a vyhodnoti, že jsme jezdili jako prase a ze teda ten olej vymeni uz za 10 000km. Jenze pak najedeme dalsich 1000km auto si zase veme ten prumer a zjisti: "no to jsem to predtim prestrelil"...a vyhodnoti 15 000km. Toto je jen muj nazor, ktery nemam nicim podlozen, ale prijde mi to logicke, ze se bude stejny algoritmus jako na dojezd km pouzivat i na olej. Jen s jinymi koeficienty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze problem je ze ten olej uz nikdy svoje vlastnosti nevylepsi. Takze kdyz budu jezdit jako prase a olej bude "vyjetej" tak je divny ze i kdyz se v jizde uklidnim tak pocitac prodlouzi dojezd i s tim vyjetym olejem. Ale kdyz nevime jak presne to mereni funguje a co se vyhodnocuje, tak na to bude vzdycky vic nazoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě je zbytečný jezdit dřív...v práci máme auta, nafťáky co jezdí na servis dle PP, samozřejmě mají longlife...pravdou je že se při 100tiskm/5ti letech vracej ale do tý doby nemaj žádnej problém a jezdějí opravdu kolem 29tis km na výměnu...auto by si to snad mělo samo spočítat...že když budu jezdit denně 2x 5km do práce tak je snad jasné že mě do servisu pošle třeba už ve 20ti tis a ne ve 30ti...

Tady na foru jsem cetl hodne zkusenosti lidi co jezdili dle PP a celej život na LL a auto ma v pohodě 200tis km...

Schválně odpoledne mrknu kolik mi to ukazuje (najeto přes 2tis km) každý den 2x 3km do práce, víkendy většinou ca 200km+

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady na str. 12 a dále to je docela podrobně popsáno, sice platí pro O1, ale princip bude stejný si myslím. Samozřejmě auto nemá laboratoř a mikroskop aby si měřilo nebo testovalo viskozitu a znečištění oleje, ale na základě řadů vstupních veličin to na základě alegoritmu vyhodnocuje. Teplota, spotřeba, ujetá vzdálenost atd. atd.

44 ProdlouÎen- servis. intervaly.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky bych jezdil na kazdou výměnu do autorizovného, ale dávam každých 15 tis. 800Kč/l LL oleje se mi nechce. 

 

Ja som písal aby si chodil na výmenu do autorizovaného servisu, nie aby si u nich kupoval olej. Nespadol som zo stromu. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...