Petrrr Vloženo 26. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2013 A já jsem trochu na vážkách, i přes vše co vím Long-live (způsob vyhodnocování kvality oleje ŘJ apod.) se mi prostě nechce věřit, že je long-live nějakej sráč a horší varianta výměny oleje než klasik varianta po 15tis. Myslím to z hlediska pohledu výrobce. Proč by to Škoda dělala úmyslně ničila pomalu motory zákazníků ? Vždyť pro ně musí být klasické servisní intervaly po 15tis výnosnější, logicky by tam zákazníci museli častěji a více platili, tak proč by zaváděli long live. Navíc těch 30tis je jen imaginární číslo, ve skutečnosti je to spíše méně podle jízdních vlastností každého jak víme. U mě to třeba vychází na 26tis, po nyní najetých 11tis. Prostě mi to nějak nejde do hlavy, že by se tak složitě vymýšleli nějaké long live měření kvality oleje a nevím co ještě kdyby to stálo za prd. Vždyť jezdí takto hromadu auto už nějaký pátek a muselo by se to nějak výrazně projevovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlakras Vloženo 26. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2013 Souhlas. Nevidim duvod proc menit olej driv nez je predepsano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 26. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2013 ja mam najeto 6 a do servisu zbyva 24tis., porad cekam, kdy se to bude zkracovat. denne jezdim 2x25km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 v zimě se ti to začne zkracovat (studený starty atd.), mě to teď naopak přibylo, sem se koukal a místo 26tis 28tis, ale jezdil jsem teď dálky posledních 1200km, což je taky hned znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Heh, takže se olej asi regeneroval... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 To je co? Když jsem auto koupil v únoru tedy ještě v zimě. Tak po 2tis ujetých km mi to ukazovalo 26tis, což mě braly mrákoty. No nyní po 12tis ujetých mi to ukazuje 16tis dojezd, tedy jako by 28tis. Záleží kdo jak jezdí, hodně studených startů a krátké trasy za studena dojezd snižují, delší trasy atd. prodlužují, resp. neuhryzávají z celkového dojezdu 30tis tolik. A to se v průběhu toho servisního intervalu mění v závislosti na výše popsaném, tedy dojezd se může i zvyšovat. Ale to ty určitě sám dobře víš a chtěl sis jen rýpnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Ironie... Pro mě nesmysl - když už se ti interval zkrátí, například právě kvůli krátkým jízdám (kde olej dostane pořádně zabrat) a pak začneš jezdit delší, tak se jakoby "prodlouží". Výpočet je mimo tvoji kontrolu, nikdo přesně neví, co a jak PP bere v úvahu. Pročpak to asi nezveřejní? Vždy je to jen obecně. Já jsem na forum dával na toto příručku, ale te už je pěkných pár let stará. Ale to je asi mojí zaujatostí proti LL intervalům. Já při svém nájezdu km nemám problém měnit olej jednou za rok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xaradas Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Ja myslim, že to funguje uplne stejne jako vypocet dle PP dojezdu automobilu na zbytek benzinu v nadrzi. Kdyz pojedete rally a budete mit prumernou spotrebu 10 litru...tak vam PP vypocita ze dojedete treba 300km. Kdyz se ale pak uklidnite a spadne vam prumerna spotreba na 6 litru....tak vam ukaze auto dojezd rekneme 450km. Taky vam to neprida benzin do nadrze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 To jistě nepřidá, ale tady je přece jenom rozdíl - olej už ztratil něco se svých mazacích a dalších vlastností, přitom dojezd na něj se jakoby stále oddaluje jen změnou způsobu provozování. Nevím jestli si dobře rozumíme, líp už to napsat neumím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xaradas Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Ano rozumíme si. Ja to také zkusim popsat lépe. Rekneme, ze auto má najeto 10 000km. Takže mu teoreticky do vymeny zbývá 20 000km. Jenže si auto veme treba poslednich 1000km a vyhodnoti, že jsme jezdili jako prase a ze teda ten olej vymeni uz za 10 000km. Jenze pak najedeme dalsich 1000km auto si zase veme ten prumer a zjisti: "no to jsem to predtim prestrelil"...a vyhodnoti 15 000km. Toto je jen muj nazor, ktery nemam nicim podlozen, ale prijde mi to logicke, ze se bude stejny algoritmus jako na dojezd km pouzivat i na olej. Jen s jinymi koeficienty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Ano, přesně popsáno. No a to by právě u toho oleje bylo špatně, protože jeho vlastnosti se mění časem a provozem vždy jen k horšímu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlakras Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Jenze problem je ze ten olej uz nikdy svoje vlastnosti nevylepsi. Takze kdyz budu jezdit jako prase a olej bude "vyjetej" tak je divny ze i kdyz se v jizde uklidnim tak pocitac prodlouzi dojezd i s tim vyjetym olejem. Ale kdyz nevime jak presne to mereni funguje a co se vyhodnocuje, tak na to bude vzdycky vic nazoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 vlakras - ano, tak si to také představuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 podle mě je zbytečný jezdit dřív...v práci máme auta, nafťáky co jezdí na servis dle PP, samozřejmě mají longlife...pravdou je že se při 100tiskm/5ti letech vracej ale do tý doby nemaj žádnej problém a jezdějí opravdu kolem 29tis km na výměnu...auto by si to snad mělo samo spočítat...že když budu jezdit denně 2x 5km do práce tak je snad jasné že mě do servisu pošle třeba už ve 20ti tis a ne ve 30ti... Tady na foru jsem cetl hodne zkusenosti lidi co jezdili dle PP a celej život na LL a auto ma v pohodě 200tis km... Schválně odpoledne mrknu kolik mi to ukazuje (najeto přes 2tis km) každý den 2x 3km do práce, víkendy většinou ca 200km+ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xaradas Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 ještě jsem měl dodat k mé teorii, že je to jen teorie. Né že to je správně . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlakras Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Ja si taky myslim ze nema cenu menit olej driv a delat to nebu. Sice tomu jak to auto pocita nerozumim, ale na druhou stranu nemam duvot tomu neverit a tak pojedu az si auto rekne.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Tak to je samozřejmě na uvážení každého majitele. Já přešel na pevný interval s normálním olejem a jedu tam jednou ročně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Tady na str. 12 a dále to je docela podrobně popsáno, sice platí pro O1, ale princip bude stejný si myslím. Samozřejmě auto nemá laboratoř a mikroskop aby si měřilo nebo testovalo viskozitu a znečištění oleje, ale na základě řadů vstupních veličin to na základě alegoritmu vyhodnocuje. Teplota, spotřeba, ujetá vzdálenost atd. atd. 44 ProdlouÎen- servis. intervaly.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 trochu se omlouvám, zas tolik detailů technických tam není, ale princip je popsán docela dobře. Původně jsem to jen prolítnul očima. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Jo, to je ta učební pomůcka, co jsem se o ní zmínil. Proto jsem psal, že to tady přesně nikdo neví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Souhlas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 (editace) tak mam najeto asi 2200 a ukazuje mi to servis za 27800km nebo 600 něco dní... jenom u tech dnu potom blikne jakoby pamet dva a tam bylo 700 dni...co to jako je Editováno: 28. Srpen 2013, autor: rogerer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hrnek Vloženo 27. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2013 Na výměnu oleje má zajímavy nazor Cimbu chip v otázkách a odpědích hned v první odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 28. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2013 Diskuse dle hrnka je zde http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze a zní to docela věrohodně. Čemu pak má člověk věřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 28. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2013 taky bych jezdil na kazdou výměnu do autorizovného, ale dávam každých 15 tis. 800Kč/l LL oleje se mi nechce. Ja som písal aby si chodil na výmenu do autorizovaného servisu, nie aby si u nich kupoval olej. Nespadol som zo stromu. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.