Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Diky za info. Prechod na pevny interval ani clovek nemusi do servisu. Vynuluje si to dle manualu a pak mu to automaticky spadne na pevny servisni interval coz je take samo o sobe vyhodou. Promenne intervaly muze mazat prave jen servis pres diagnostiku.

Vloženo

Dle toho co jsem pochopil já z googlu překladače, tak se tam píše, že při té příležitosti byl zkontrolován i řetěz a ten byl vytahanej, proto ho měnil. Když chtěl tu sadu koupit přímo od BMW málem upadl když mu řekli cenu, tak zkusil Peugeot a nakonec to koupil myslím u Citroenu za nesrovnatelně jiný peníz. No je tam i vidět fotka co provede zrnko písku s pístem, který tam vlítnul ze sání. No prostě kdo má Google chrom prohlížeč tak mu to samo v rámci možností přelouská z maďarštiny. :kol-47:  

Vloženo (editace)

Auto malo servisný interval 30 tisíc km, pri 30 a 60 tisíc km bol majiteľ v autorizovanom servise meniť olej. Nakoľko sa po výmene oleja (pri 62 tisíc km) začali objavovať kovové zvuky, tak majiteľ auta už išiel do neautorizovaného servisu (auto má 4 roky, záruka bola iba dvojročná) a po odmonotavní hlavy valcov bolo zrejmé, že je veľký problém, lebo celý motor je zanesený olejovým blatom a k tomu je ešte aj reťaz natiahnutá, tj. treba meniť rozvody, a presne tak ako písal Petrrr, nakoniec kúpili rozvody od Citroenu, lebo BMW dalo takú cenu na ten istý rozvod, že oprava by bola exrémne predražená. A keď už bolo auto rozobraté, mechanik sa pozrel aj na stav turba a jeho olejové kanáliky. Tie boli tiež upchaté a je to malý zázrak, že turbo ešte fungovalo. Do servisu s tým prišli minútu pred dvanástou. Ponaučenie z celého článku je, že 2 ročný a 30 tisíc kilometrový interval je prehnaný pri týchto motoroch, ďalej aj to, že značkový servis BMW (predajcovia Mini) je na hovno a tak isto aj továrenský predpis na kontrolu, totiž nekontrolujú mazacie kanály turba. Ak by sa na to pri poslednej návšteve v servise pozreli, mohli problém diagnostikovať ešte skôr.
Čo sa týka piesku, nič konkrétne tam s pieskom nebolo, je to iba všeobecná fráza v maďarčine, niečo v zmysle "malé zrnko piesku v ústrojenstve", tj. hocjaká maličkosť v takto extrémne navrhnutom a vyladenom motore (viac ako 100 koní na jeden objemový liter) dokáže celý inak dobre fungujúci systém rozhodiť.

Editováno: , autor: e1.
Vloženo

EA111 1.2 TSI mělo objem oleje 4,0 litru

 

po zavedení mazání-chlazení řetězu kanálkem od modulu vačky (05/2011)

 

je objem 4,3 litru 5W30

 

objemy co uvádíte jsou pro výměnu (3,6 a nově 3,9)

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Tak to napišu jednoduše :

 

kdo ma najky test oleju , tedy test provozní, co jasně dokazuje že longlive výmněna oleje po 30 tkm svědčí motru ! at ho prosim předloží děkuji

 

jelikož žádný takový test neexistuje , tak leda že by ho někdo nechal udělat , a to by musel vyhrát ve sportce !

 

nebudu psat kolik mám najeto a kolik aut jsem mněl atd je to zbytečné !  ja dlouho se v autech hrabu :)

 

 skušenosti jsou takové , že když se olej mnění často (cca 5 až 10 tkm ) je to motoru ku prospěchu !

ale samozřemně zaleží jak se z motorem jezdí

 

dale tu někdo psal , že čím viší vykon motoru je tim vice olej trpi , ano to moho zcela potvrdit viz moje předchozi auto F1 RS  chip 161 ps 396 Nm

 

u takhle upraveného motru jsem musel mněnit olej co max 7 tkm pokud jsem to přetáhl tak vykon začal slabnout , nevím čím to bylo , ale po výmněně oleje to jelo jak mnělo :)

 

u nového auta rapida jsem nechal vymněnit olej v autorizáku po 5 tkm , se divili proč jako , že je to zbytečné atd (bla bla bla) a když ho vypustili tak olej vypadal jako by mněl najto 40 tkm čast oleje řidká čast hustčí kovové šponky najký blatičko atd prostě humus na to že olej mněl najeto 5 tkm !!! tak jsme na   mechanika podival a říkam proto ! tak se začal  řechtat :)

 

takže asi tak

 

a navím u oleju je jen jedna věc duležíta a to zatěžovy "index" nic vic  ! psal jsem to v jiném vlaknu

 

 

checht nalit do 1.2 tsi 4.3 litru oleje , hm trochu přelitý motor :kol-32:

Editováno: , autor: vikyviky
Vloženo

Tak to napišu jednoduše :

 

kdo ma najky test oleju , tedy test provozní, co jasně dokazuje že longlive výmněna oleje po 30 tkm svědčí motru ! at ho prosim předloží děkuji

 

 

Předložíš nám prosím provozní test, co jasně dokazuje že longliFe výměna oleje po 30 tkm NEsvědčí motoru?? Prosím předlož nám to, děkuji.

Vloženo

A ty si bol pri tom ked ten olej spuštal? Tých 4,3 je celkový objem po fl u 1,2 tsi. Pri výmene tam ide len 3,9 l ak som to správne pochopil.

Ano, tak je to správně - on (vikyviky) totiž není schopen pochopit ani takovou triviální věc... Tím se nemá smysl zabývat.

Vloženo

Je to marný, je to marný .... je to marný :kol-33:

 

Já jen nechápu, proč to sem furt někomu cpe, sakra názor už vyjádřil, tak ať si to mění třeba po 1000km, ale nemusí furt za***at vlákna těma nesmyslama o nějakém dokazování. To je jak ve společnosti, dokaž něco co nemůžeš :D kde to jsme sakra :kol-44:

Vloženo (editace)

Předložíš nám prosím provozní test, co jasně dokazuje že longliFe výměna oleje po 30 tkm NEsvědčí motoru?? Prosím předlož nám to, děkuji.

 

 

myslím že ani tak není třeba , viz popisy vadných rozvodu tedy na foru a jinde , a jine další problemy

 

ale jinak bohatě stačí když si vypustíš olej po 10 tkm a pak si z jiného auta vypustíš olej po 30tkm nech si udělat rozbor obou oleju případně si najdi někoho kdy umí testnout jak olej "maže" a rozdíl bude jasny ve prospěch oleje co byl v motoru jen 10 tkm !!

 

a nebo lépe rozeber motor jeden kde se mněnil olej po 10 tkm a druhý kde se mněnil olej po 30 tkm a pokud tedy nejsi slepý nebo zamněstanec ŠA tak jasně uvidíš rozdil mezi motory ve prospěch motoru kde se mněnil olej po 10 tkm

 

ale pokud chceš mermomoci provozní test ruzných oleji na 10 tkm a 30 tkm tak klidně když to zaplatíš nemám prblem to zařídit :kol-31:  ale pochibuji že si milionař abys to zaplatil :kol-28:

 

jinak mně tyhle "kočko psí valky ohledně oleju " strašně baví :kol-28: :kol-28: :kol-28:

Editováno: , autor: vikyviky
Vloženo (editace)

vikyviky, prosím už prestaň s tým zasieraním každého vlákna s tým blábolom o reťazi. Výmenný interval oleja s tým problémom u TSI nejak nesúvisí, reťaz odchádzala aj na autách ktoré ešte nemali najazdených ani 10 tisíc km, a naopak, drží aj na autách ktoré jazdia na predĺžený výmenný interval a majú najazdených o dosť viac km. Ak chceš meniť olej každých 1000 km, je to tvoja vec, ak chce niekto meniť olej raz za 30 tisíc km, je to jeho vec.

Editováno: , autor: e1.
Vloženo

nechci už tady dál výřit diskuzi ohledně longlifu, ale v sekci moje octavia I je kolega co má na 1,9 tdi 96kw najeto hodně přez 600tis km a dělá celou dobu výměny po 50tis a pak po 30tis a žádněj problém. řekl bych že většina dovozů z německa tam jela v režimu long a taky žádnej problém - u nás pak najedou ještě dost když jsou prodavaný skoro jako nový  :kol-28:  , nějak bych to nehrotil...

 

co se týče životnosti , taky bych se toho nebál, litrovej výkon 1,2 tsi je skoro na urovni lepších atmosfér. provozní otáčky jak stabilák, jednoduchá konstrukce, poměrně masivní blok,  kam to šponuje konkurence a taky žijou. na stolici ve skušebnách ty motory dávaj v poho daleko víc.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Ahoj chlapi... uvazuji o Rapidu TSI a porad vaham zda 63 nebo 77 kW... laka me vyssi vykon a 6tka...

Najedu mesicne cca 1 100 km... 400 km město, 400 km dalnice a 300 km okresky... krome mests vesmes porad nalozenej. ... co poradite? ;)

Vloženo

Který ti neporadím, mám zkušenost jen s tím slabším a ještě ne v Rapidu. A k poruchovosti - vidíš to tady sám - ty řetězy u některých občas rachtají. Asi je to loterie. Nevím. Když se podíváš o pár stran zpět, tak jeden kolega tam přesvědčoval, jak už to mají materiálově vyzkoušené a vychytané. Já odpovídal, že za rok se uvidí.  :kol-32:

Vloženo

Já určitě doporučuji silnější. Dlouho jsme to porovnával a vozil se v 63kW Rapidech a Toledech. Pak jsem sednul do 77kW a bylo to hodně znát. Ta 6-kaje opravdu užitečná a ten motor se chová jinak. Tu slabší verzi musíš víc vytáčet, o předjíždění nemluvím, tam musíš vytočit určitě a ještě budeš mít sevřený půlky, kor jestli jezdíš naložený, tak už tam půjde nahoru min.spotřeba. A co zlobí? Jak psal pawouk, ale spíš než to, tak řešíme klapání, které je způsobené vadnými silentbloky převodovky, ale pokud budeš brát funglovku, možná už to bude OK.

Jinak další neduh co mám já (Toledo) a to mě teď v zimě hodně točí, je to, že nejdou kvůli kapotě zvednout přední stěrače, máte to tak taky na Rapidech?

Vloženo

jasně že nejdou zvednou stěrače...resp ten u spolujezdce ještě tak nějak jde...

 

Jinak to vorlajz: ani neváhej a vem 77kw...rozdíl ve výkonu nevím ale už jen kvůli tomu šestikvaltu je to jasná volba... jezdím vlastně skoro pořád na šestku:)

Vloženo

já mám 63 a je fakt, že vyšší výkon od 3000ot by se určitě hodil. šestka nechybí pro moje trasy, dálnice jezdím málo. na okreskách je zase lepší 5kvalt. ale i tak bych si vybral 77kW.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...