Vacho3 Vloženo 27. Září 2017 Sdílet Vloženo 27. Září 2017 (editace) Zdravím. V květnu 2017 jsem pořídil OIII kombi ( čtyřočko ) motor 1.4 tsi 110kW, kroutící moment 250Nm, v prostřední výbavě. Nyní nalítáno cca 6.000 km. Jednoduše jsem z motoru nadšený, konkrétně z pružnosti a spotřeby. Dlouhodobá spotřeba 5.8 l, ale jezdím většinou klidně dle limitů nebo mírně nad. Plzeň - K. Vary v jedné osobě 5,5 l a to se neloudám ( cca 110 km na tachometru ). Na dálnici 130-140km 6,5 l v plně obsazeném voze 5 osob s plným kufrem a rychlostech 130-140km - toto léto - Plzeň - Považská Bystrica. Skvělý motor na předjíždění běžných aut - Porsche 911 apod. nepředjíždím . Pro většinu běžných uživatelů bohatě stačí, je tam i výkonová rezerva. 1.8 tsi bude o fous lepší, ale né o moc větší, mám zkušenosti se starší 1.8 tsi, s kterou jsem několikrát jel, ale nevlastnil ( tovární nastavení 110 kW později čipnuto na cca 132kW u Cimbu ) a rozdíl bude zejména v pružnosti ve větších rychlostech např. nad 140 km, kde se moc často nepohybuji a možná lepší zrychlení obecně. Jediné dvě věci, co mne trochu štve u nové octávky jsou přední boční okénka a start- stop systém. Pokud jsou pootevřená a zavřu dveře, tak se děsně rozklepají nebo spíš zarachotí. A teď jsem v září zjistil, že když padne mlha, tak přední boční okénka nesetřu běžným sjetím dolů. Nesetřou se ani menší kapky. Prostě je tam větší mezera než má být a ta prachovka je nesetře. Zadní okna jsou v pohodě. Zajedu do servisu zda s tím něco jde dělat, ale kurňa to uměl i favorit. Nemusím start-stop system, motoru to nedělá dobře ( startéru jistě ne ), okamžitě po nastartování vypínám z následujícího důvodu. Když mi to chcípne před kruhovým objezdem na 1 vteřinu, když zastavím, než se zařadím na kruháč, tak bych vylít z kůže. Sice to okamžitě opět nastartuje, ale stejně to takhle za životnost auta zbytečně chcípne nepočítaně. Kdyby to šlo alespoň vypnout napořád a ne vždy pokaždé před startem. Montují do aut něco co tam nechci nebo spíš nemůžu ovládat podle sebe. Stačí obrátit funkci zapínání, abych si to zapnul, když chci já ( v koloně nebo když vím, že červená bude svítit ještě dlouho ) a jsem se start-stop systémem naprosto spokojený. No ale to jsou fakt pouze dvě chybičky, co jsem zatím našel. Celkově ale jinak super vůz z pohledu vnitřního prostoru, vnějších proporcí, palubka, infotainment ( rádio Bolero ) atd. Pořád mně něco překvapuje. Koukal jsem na golfa a i30, to jsou prostě o něco menší auta ( a nebudou špatná ), ale kvůli velikosti a motoru jsem nakonec přihodil nějaký peníz navíc, v rodině je i OII a OIII je opravdu větší. Ale toto je na jiné vlákno. Editováno: 28. Září 2017, autor: Vacho3 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j57 Vloženo 29. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2017 (editace) On 9/27/2017 at 7:19 AM, mx6 said: Proto je možná lepší volba pro běžnou jízdu 1.4 TSI 110kW se stejným krouťákem, stojí určitě o něco míň a míň i žere v průměru. 1.8 má akorát větší potenciál při dalších úpravách, které 99,99% lidí stejně nikdy dělat nebude. To je otázka. EA888 (1.8TSI) možná bude méně trpět tvorbou karbonu (nepřímý vstřik mimo zátěž) než menší EA211 (1.4TSI), což je klasický motor s přímým vstřikem. Plus samozřejmě zádní napráva multilink. Cenový rozdíl je 49tis. CZK, docela by mě zajímalo, kolik z toho je ta "úspora" za použití torzky. U Superbu mají multilink obě motorizace, a cenový rozdíl 1.4TSI vs. 1.8TSI je 47tis. CZK. (1.4TSI má ale ACT, takže se to asi nedá úplně srovnat). A multilink za příplatek není do dneška. Editováno: 29. Říjen 2017, autor: j57 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 31. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2017 Máš tam chybu - rozdíl mezi 1,4 a 1,8 TSI u O III činí 39 tisíc Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 31. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2017 Dle mého názoru složitá 1.8 do octavie nedává smysl, když ji přiškrtili kvůli převodovce. 1.4 bohatě stačí a pro náročné je tu O RS. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j57 Vloženo 31. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2017 (editace) 11 hours ago, stanmar said: Máš tam chybu - rozdíl mezi 1,4 a 1,8 TSI u O III činí 39 tisíc Kč. No jo. Spletl jsem se i u Superbu, kde je ten rozdíl 45 tis. Nechápu, kde jsem ty čísla vzal. Každopádně to nedává vůbec smysl, protože v Superbu je u 1.4TSI složitější varianta s ACT a navíc ještě multilink, takže by ten cenový rozdíl 1.4TSI vs. 1.8TSI měl být menší než u Octavie. Ve skutečnosti je to naopak. 10 hours ago, Clerfayt said: Dle mého názoru složitá 1.8 do octavie nedává smysl, když ji přiškrtili kvůli převodovce. 1.4 bohatě stačí a pro náročné je tu O RS. RS je pro limitovanou skupinu zákazníků. Tvrdý podvozek, nízkoprofilové pneumatiky, omezená konfigurace. Pořádný motor do normální O3 patří včetně různých variant podvozku, 4x4, man/DSG, packetu pro špatné cesty atd. Ta 1.8TSI je na tak velké auto ideál. Tu 1.4 zase degradovali horší nápravou a je otázka, jak jsou na tom 1.4TSI a 1.8TSI z pohledu životnosti a servisních nákladů. Editováno: 31. Říjen 2017, autor: j57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 1. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2017 Je skoda, ze tam nedavaji 1.8tsi naladenou na 140kW, co davali do Audi. Jinak 1.8tsi uz v koncernu konci. Prave u Audi uz uplne vypadla z nabidky... Zajimave je, ze drivejsi 1.8 mely celkem slusne prodeje (i v ramci koncernu). U aktualni 1.8 tomu tak neni a nebylo a v ramci prodeju hrala okrajovou roli. Zajimalo by me, proc ta zmena? Bud se 1.8 moc nepovedla, nebo je naopak hodne povedena 1.4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 1. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2017 před 11 hodinami, j57 napsal: ....Každopádně to nedává vůbec smysl, protože v Superbu je u 1.4TSI složitější varianta s ACT a navíc ještě multilink.... .. Tu 1.4 zase degradovali horší nápravou a je otázka, jak jsou na tom 1.4TSI a 1.8TSI z pohledu životnosti a servisních nákladů. 1) dává to smysl a to velmi. S tímto příplatkem na 1.8 víc vydělají. A proto ta auta přece prodávají. 2) 1.4 nedegradovali nápravou. TORZNÍ příčka je bezúdržbová, takže lepší. V okolí neznám nikoho kdo by výhody multilinku využil. 3) pohled ze strany servisních a provozních nákladů je jasný. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 8. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2017 V okolí asi neznáš nikoho, kdo by se víceprvkovou variantou svezl a mohl to skutečně porovnat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2017 Umím porovnat OIII příčka s OII z vlastní zkušenosti. OIII víceprvek má švagr a rozdíl jsem při krátkém svezení, které mi bylo dopřáno nepoznal. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 9. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2017 Ono by to na vyzkoušení chtělo totožné podmíky tj. stejný typ karoserie, stejné pneu (alespoň rozměry) a stejná trasa, pokud možno i rychlosti průjezdu dané trasy co nejbliže k sobě a samozřejmě stejný řidič. Potom se můžeme o tomto bavit, jinak jsou spíše jen doměnky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j57 Vloženo 30. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2017 (editace) V 11/1/2017 na 6:45, Martin Bednář napsal: Zajimalo by me, proc ta zmena? Bud se 1.8 moc nepovedla, nebo je naopak hodne povedena 1.4 Jestli to nebude taky tím, že současná 1.4TSI 110kW má podobnou dynamiku jako předchozí 1.8TSI 118kW, takže to je logická náhrada u nového auta. Přitom spotřeba a spolehlivost bude někde úplně jinde. Pak je taky otázka, jaký smysl mělo vyrábět souběžně motory 1.8TSI a 2.0TSI. Z pohledu výroby a logistiky je to zbytečná komplikace. V 12/8/2017 na 22:01, Clerfayt napsal: OIII víceprvek má švagr a rozdíl jsem při krátkém svezení, které mi bylo dopřáno nepoznal. Máme 1.8TSI 132kW a při testovací jízdě po městě s 1.4TSI 110kW jsem taky rozdíl nepoznal. Ta 1.4 jede příjemně svižně. Hučení kol od zadní nápravy je subjektivně stejné (O3 beztak není kdoví jak odhlučněná), a na retardérech a přejezdech jsem žádné zhoršení s torzkou nepozoroval. Jednoznačná výhoda 1.4 bude v servisu. Kromě na první pohled patrné složitosti 1.8, má ten motor údajně pár nepříjemných překvapení - např. palivový filtr nejde měnit zvlášť, jen s čerpadlem jako celek. Editováno: 30. Prosinec 2017, autor: j57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 31. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2017 V 9. 12. 2017 na 16:58, stanmar napsal: Ono by to na vyzkoušení chtělo totožné podmíky tj. stejný typ karoserie, stejné pneu (alespoň rozměry) a stejná trasa, pokud možno i rychlosti průjezdu dané trasy co nejbliže k sobě a samozřejmě stejný řidič. Potom se můžeme o tomto bavit, jinak jsou spíše jen doměnky. Ano, pak by jsi zcela jistě poznal, že víceprvková je nepatrně lepší. Ale má to smysl? (myslím v běžném provozu, ne na okruhu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 31. Prosinec 2017 Autor Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2017 Jsme v motorové sekci, takže se tady má řešit motor. Nápravy mají svoje téma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.