Přejít na obsah

1.8 TSI vs 1.4 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

Zdravím. V květnu 2017 jsem pořídil OIII kombi ( čtyřočko ) motor 1.4 tsi 110kW, kroutící moment 250Nm,  v prostřední výbavě. Nyní nalítáno cca 6.000 km. Jednoduše jsem z motoru nadšený, konkrétně z pružnosti a spotřeby. Dlouhodobá spotřeba 5.8 l, ale jezdím většinou klidně dle limitů nebo mírně nad. Plzeň - K. Vary v jedné osobě 5,5 l a to se neloudám ( cca 110 km na tachometru ).  Na dálnici 130-140km 6,5 l v plně obsazeném voze 5 osob s plným kufrem a rychlostech 130-140km - toto léto - Plzeň - Považská Bystrica.  Skvělý motor na  předjíždění běžných aut - Porsche 911 apod. nepředjíždím :) .  Pro většinu běžných uživatelů bohatě stačí, je tam i výkonová rezerva. 1.8 tsi bude o fous lepší, ale né o moc větší, mám zkušenosti se starší 1.8 tsi, s kterou jsem několikrát jel, ale nevlastnil (  tovární nastavení 110 kW později čipnuto na cca 132kW u Cimbu ) a rozdíl bude zejména v pružnosti ve větších rychlostech např. nad 140 km, kde se moc často nepohybuji a možná lepší zrychlení obecně.  

 

Jediné dvě věci,  co mne trochu štve u nové octávky jsou přední boční okénka a start- stop systém.

 

Pokud jsou pootevřená a zavřu dveře, tak se děsně rozklepají nebo spíš zarachotí. A teď jsem v září zjistil, že když padne mlha, tak přední boční okénka nesetřu běžným sjetím dolů. Nesetřou se ani menší kapky. Prostě je tam větší mezera než má být a ta prachovka je nesetře. Zadní okna jsou v pohodě. Zajedu do servisu zda s tím něco jde dělat, ale kurňa to uměl i favorit.

 

 Nemusím start-stop system, motoru to nedělá dobře ( startéru jistě ne ), okamžitě po nastartování vypínám z následujícího důvodu. Když mi to chcípne před kruhovým objezdem na 1 vteřinu, když zastavím, než se zařadím na kruháč, tak bych vylít z kůže.  Sice to okamžitě opět nastartuje, ale stejně to takhle za životnost auta zbytečně chcípne nepočítaně. Kdyby to šlo alespoň vypnout napořád a ne vždy pokaždé před startem.   Montují do aut něco co tam nechci nebo spíš nemůžu ovládat podle sebe. Stačí obrátit funkci zapínání, abych si to zapnul, když chci já ( v koloně nebo když vím, že červená bude svítit ještě dlouho ) a jsem se start-stop systémem naprosto spokojený.   No ale to jsou fakt pouze dvě chybičky, co jsem zatím našel.

 

Celkově ale jinak super vůz z pohledu vnitřního prostoru, vnějších proporcí, palubka, infotainment ( rádio Bolero ) atd. Pořád mně něco překvapuje.  Koukal jsem na golfa a i30,  to jsou prostě o něco menší auta ( a nebudou špatná ), ale kvůli velikosti a motoru jsem nakonec přihodil nějaký peníz navíc, v rodině je i OII a OIII je opravdu větší.  Ale toto je na jiné vlákno.

Editováno: , autor: Vacho3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
On 9/27/2017 at 7:19 AM, mx6 said:

Proto je možná lepší volba pro běžnou jízdu 1.4 TSI 110kW se stejným krouťákem, stojí určitě o něco míň a míň i žere v průměru. 1.8 má akorát větší potenciál při dalších úpravách, které 99,99% lidí stejně nikdy dělat nebude.

 

To je otázka. EA888 (1.8TSI) možná bude méně trpět tvorbou karbonu (nepřímý vstřik mimo zátěž) než menší EA211 (1.4TSI), což je klasický motor s přímým vstřikem. Plus samozřejmě zádní napráva multilink.

 

Cenový rozdíl je 49tis. CZK, docela by mě zajímalo, kolik z toho je ta "úspora" za použití torzky. U Superbu mají multilink obě motorizace, a cenový rozdíl 1.4TSI vs. 1.8TSI je 47tis. CZK. (1.4TSI má ale ACT, takže se to asi nedá úplně srovnat).  A multilink za příplatek není do dneška.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11 hours ago, stanmar said:

Máš tam chybu - rozdíl mezi 1,4 a 1,8 TSI u O III činí 39 tisíc Kč.

 

No jo. Spletl jsem se i u Superbu, kde je ten rozdíl 45 tis. Nechápu, kde jsem ty čísla vzal.

 

Každopádně to nedává vůbec smysl, protože v Superbu je u 1.4TSI složitější varianta s ACT a navíc ještě multilink, takže by ten cenový rozdíl 1.4TSI vs. 1.8TSI měl být menší než u Octavie. Ve skutečnosti je to naopak.

 

10 hours ago, Clerfayt said:

Dle mého názoru složitá 1.8 do octavie nedává smysl, když ji přiškrtili kvůli převodovce. 1.4 bohatě stačí a pro náročné je tu O RS. 

 

RS je pro limitovanou skupinu zákazníků. Tvrdý podvozek, nízkoprofilové pneumatiky, omezená konfigurace. Pořádný motor do normální O3 patří včetně různých variant podvozku, 4x4, man/DSG, packetu pro špatné cesty atd. Ta 1.8TSI je na tak velké auto ideál.

 

Tu 1.4 zase degradovali horší nápravou a je otázka, jak jsou na tom 1.4TSI a 1.8TSI z pohledu životnosti a servisních nákladů.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je skoda, ze tam nedavaji 1.8tsi naladenou na 140kW, co davali do Audi. 

Jinak 1.8tsi uz v koncernu konci. Prave u Audi uz uplne vypadla z nabidky...

Zajimave je, ze drivejsi 1.8 mely celkem slusne prodeje (i v ramci koncernu). U aktualni 1.8 tomu tak neni a nebylo a v ramci prodeju hrala okrajovou roli.

Zajimalo by me, proc ta zmena?

Bud se 1.8 moc nepovedla, nebo je naopak hodne povedena 1.4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, j57 napsal:

 

....Každopádně to nedává vůbec smysl, protože v Superbu je u 1.4TSI složitější varianta s ACT a navíc ještě multilink....

 

..

Tu 1.4 zase degradovali horší nápravou a je otázka, jak jsou na tom 1.4TSI a 1.8TSI z pohledu životnosti a servisních nákladů.

 1) dává to smysl a to velmi. S tímto příplatkem na 1.8 víc vydělají. A proto ta auta přece prodávají. 

 

2) 1.4 nedegradovali nápravou. TORZNÍ příčka je bezúdržbová, takže lepší. V okolí neznám nikoho kdo by výhody multilinku využil. 

 

3) pohled ze strany servisních a provozních nákladů je jasný. 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ono by to na vyzkoušení chtělo totožné podmíky tj. stejný typ karoserie, stejné pneu (alespoň rozměry) a stejná trasa, pokud možno i rychlosti průjezdu dané trasy co nejbliže k sobě a samozřejmě stejný řidič.

Potom se můžeme o tomto bavit, jinak jsou spíše jen doměnky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 11/1/2017 na 6:45, Martin Bednář napsal:

Zajimalo by me, proc ta zmena?

Bud se 1.8 moc nepovedla, nebo je naopak hodne povedena 1.4

 

Jestli to nebude taky tím, že současná 1.4TSI 110kW má podobnou dynamiku jako předchozí 1.8TSI 118kW, takže to je logická náhrada u nového auta. Přitom spotřeba a spolehlivost bude někde úplně jinde. Pak je taky otázka, jaký smysl mělo vyrábět souběžně motory 1.8TSI a 2.0TSI. Z pohledu výroby a logistiky je to zbytečná komplikace.

 

V 12/8/2017 na 22:01, Clerfayt napsal:

OIII víceprvek má švagr a rozdíl jsem při krátkém svezení, které mi bylo dopřáno nepoznal.

 

Máme 1.8TSI 132kW a při testovací jízdě po městě s 1.4TSI 110kW jsem taky rozdíl nepoznal. Ta 1.4 jede příjemně svižně. Hučení kol od zadní nápravy je subjektivně stejné (O3 beztak není kdoví jak odhlučněná), a na retardérech a přejezdech jsem žádné zhoršení s torzkou nepozoroval.

 

Jednoznačná výhoda 1.4 bude v servisu. Kromě na první pohled patrné složitosti 1.8, má ten motor údajně pár nepříjemných překvapení - např. palivový filtr nejde měnit zvlášť, jen s čerpadlem jako celek.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 12. 2017 na 16:58, stanmar napsal:

Ono by to na vyzkoušení chtělo totožné podmíky tj. stejný typ karoserie, stejné pneu (alespoň rozměry) a stejná trasa, pokud možno i rychlosti průjezdu dané trasy co nejbliže k sobě a samozřejmě stejný řidič.

Potom se můžeme o tomto bavit, jinak jsou spíše jen doměnky.

Ano, pak by jsi zcela jistě poznal, že víceprvková je nepatrně lepší. Ale má to smysl? (myslím v běžném provozu, ne na okruhu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...