Přejít na obsah

Climatronic - nastavení


Rider777

Doporučené příspěvky

Prošel jsem manuál křížem krážem a i pročetl všechno co je v tomhle vlákně. Ale úplně jsem z toho všeho nepochopil jak je to s mnou postrádanou funkcí. Hned ve čtvrtém příspěvku od Honza9007 se píše:

 

"Tzn. když máš v autě např. neskutečné vedro (stálo třeba hodinu na přímém slunci) a nastavíš teplotu na LOW (studený vzduch), tak se režim AUTO nastaví na maximální výkon větráků (rozsvítí se všech tuším 5LED diod)."

 

Chápu, že se klimatizace tím maximálním foukáním co nejdřív vychladit interiér, ale někdy to prostě může být nepříjemné a ta funkce v OII to řešila. Tak jsem trochu smutný z toho, že to tady vypustili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlost ventilátoru si můžeš nastavit ručně, když Ti bude vadit velká rychlost. Na nastavení požadované teploty se nic nezmění, jen to bude trvat déle.

 

Edit: Omluva za mystifikaci, otáčky ventilátoru jdou pouze zvyšovat. Alespoň tak se to nyní chovalo, ale klima neměla co klimovat, 12°C.

Editováno: , autor: oct
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak daleko jsem se nedostal, vyzkouším až bude teplo.

 

Edit: Tak jsem to dnes zkoušel a po jedné čárce jsem měl hned OFF a klima vypnula, nebylo patřičné horko.

Edit 2: Konečně teplo, ano, otáčky ventilátoru jdou postupně snižovat až do úplného vypnutí klimy.

Editováno: , autor: oct
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S klimatronikem jezdím už léta ve všech třech předchozích verzích Octavie. Tvou postrádaná funkce High/low je i tu, ale navíc vylepšená tím, že je dokonce třístupňová! V Infotainmentu si volíš profil klimatizace High/mid/low.(viz návod). Tímto nastavuješ zda automat preferuje vyšší či nižší otáčky ventilátoru. Obecně ale platí, že automat se snaží vždy co nejdříve dosáhnout požadované(nastavené) teploty interiéru. Proti ustálenému stavu tedy MUSÍ vždy na nějakou dobu otáčky ventilátoru zvýšit aby mohl vychladit nebo ohřát vzduch a po jejím dosažení nastaví zpět nižší otáčky aby tento nový stav udržel.

Pokud nevíš jak se do nastavení dostaneš zkus stisknou tlačítko SETUP na klimatroniku a pak už jen čti (viz návod).

Někdy jen tak nechápu proč si lidi pořizují automatickou klimatizaci a první co je zajímá je jak ji řídit ručně - ale to je jen tak obecný povzdech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O možnosti nastavení jejího profilu vím z manuálu. Nicméně to není tak po ruce jako v O2. Mám vše teoreticky prolezlé křížem, krážem. Jen mě zajimala tahle konkrétní funkce, která je v O2 vidět na první pohled a tady ne. 

 

Nechci jí řídit ručně. Jen chci říct automatu, že má nějaké omezení, protože není vždy přijemné když se hned po nastartování rozjedou větráky na plný výkon. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zdravím, chcel by som poradiť, nakoľko v servise mi bolo povedané, že na octavii 3 RS TDi DSG má byť stále zapnutá klíma, lebo že keď ju vypnem, tak klíma kompresor beží naprázdno a tým že sa údajne kazí.  Bolo mi povedané, že na octavií 3 RS na klima kompresore nie je spojka, ktorá by vypínala kompresor a tak ju treba nechať bežať stále. Ďakujem za rady 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 3. 6. 2018 na 19:13, Branečko napsal:

Zdravím, chcel by som poradiť, nakoľko v servise mi bolo povedané, že na octavii 3 RS TDi DSG má byť stále zapnutá klíma, lebo že keď ju vypnem, tak klíma kompresor beží naprázdno a tým že sa údajne kazí.  Bolo mi povedané, že na octavií 3 RS na klima kompresore nie je spojka, ktorá by vypínala kompresor a tak ju treba nechať bežať stále. Ďakujem za rady 

Je to od servisu řečeno trochu kostrbatě, ale tak to prostě je.

Kompresor skutečně žádnou spojku nemá (jen pojistku). takže se točí stále i když je klima vypnutá, jen prostě nedodává žádné chladivo - je to dáno regulací kopresoru.

A to je ten problém v chladivu je totiž přítomen olej který kopresor (lopatka v kruhové skříni maže).

Nemusíš mít klimu zapnutou stále, ale je doporučováno - podle jak jezdíš, občas zapnout tak na 30 min aby se promazala.

Pokud klimu rok nebo dva nezapneš tak ji spolehlivě dostaneš do stavu kdy je komresor poměrně hlučný a nebo ho oděláš úplně.

Vlastní zkušenost, proto jsem to trochu nastudoval nemohl jsem přijít na to, proč je po roce a půl vždy u nové octavie kompresor dost hlučný. Klimu jsem totiž zapínal jen párkrát v létě a to byl ten důvod. teď mám také RS 245 a klimu zapínám ob jízdu a o kompresoru ani nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, chci se jen zeptat. Ikdyž mám zaplou klimu na automat, běžně se mi ráno mlží čelní sklo. Přestane to, pokud pouze ručně nasměruji proud vzduchu na čelní sklo a nebo zapnu vyhřívání skla. Všímám si, že u všech nových aut se mi tohle děje a po měsíci je okno jakoby mastné, ikdyž v autě žádný kuřák nejezdí.

Chce to jen čistit nějakým speciálním čističem? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Okno se mi snad nezamlžilo ještě ani jednou :kol-32: Možná to bude tím, že mám dvouvrstvé sklo (vyhřívané) (?) Nevím, jestli to nemá nějaký i pasivní účinek na mlžení.

Jen se mi strašně flekatí, hadříkem často musím otírat. 

Máš také vyhřívané? Pokud jo, zkus v menu climatroniku zapnout volbu Automatické vyhřívání předního skla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se přední sklo odmlží takřka hned po zapnutí klimy na auto (cca tak do minuty), není nutné dávat foukání na přední sklo... Dokonce bych i řekl, že se mi moc nemlži přední sklo i bez klimy. Jestli si to dobře pamatuju, tak v nějakém balíčku bylo samozatmavovací vnitřní zrcátko v vlhkoměrem, tak jestli si to klimatronik pak nedokáže ošéfovat sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Chtěl bych se zeptat něco ohledně klimatizace/topení. Topení mám nastaveno např. : teplota 24 st, režim auto, A/C vypnuto. Všiml jsem si, že z prostředních výdechů nevychází vůbec žádný vzduch. Pouze z postranních na nohy a čelní sklo. Pokud manuálně zvolím foukání na "středy" tak to funguje, po přepnutí na auto zase ne. Nezmění se to ani,když zvýším teplotu nebo rychlost ventilátoru. Přitom na infotaimentu (Bolero) jsou zobarzeny červené šipky i u porostředncíh výdechů. Je to tak správně nebo je něco špatně ? Díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Měl bych dotaz - taky se vám u OIII brzy ráno stává, že máte-li nastaveno třeba 22°C, tak klimatizace/ventilace začne topit? No jo, ale já chci mít v autě těch 12°C co je venku, aspoň než vyjedu za město... celkem fail. Přesně si nepamatuju nastavení - AC on, AUTO on nebo off. To by mělo být jedno. K čemu je taková "automatická klimatizace" dobrá? Chtělo by to používat rozum. Datum a i povětrnostní sutiaci auto zná, může znát (je-li placen Connect). Vůbec nechápu, jak tu někdo psal, že má AC a AUTO zapnuté celoročně a stále nastaveno 22°C...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak nechápu smysl tvého dotazu. Vadí ti, že když máš nastaveno na klimě 22°C, tak se auto snaží uvnitř dosáhnout 22°C?

Smysl a funkce automatické klimy je v tom, že automaticky v kabině udržuje nastavenou teplotu bez ohledu na teplotu okolí (v ideálním případě). Topí, pokud je teplota z venkovního senzoru nižší než nastavená teplota a chladí v opačném případě. To je špatně :-)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...