Přejít na obsah

Přední tlumiče - výměna


Patrik088

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Borci já řešil na mé nové Octě přední tlumiče jako první byly už dost unavené a řešil jsem je tady http://www.autodily-na-skodu.cz/autodily-na-skodu/eshop/2-1-Octavia-II/649-4-Tlumice-predni/5/10957-TLUMIC-octavia2-predni-50MM-KOMPLET-MONROE jako za 2500Kč kompletní tlumič složený od Monroe za tu cenu jsem neviděl nikde ani v CC autodíly nikde. Pružina je sice nějaky dovoz ale i po půl drží pěkně. SPOKOJENOST

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny, už několik dní intenzivně procházím internet a jsem z toho stále více mimo, potřebuji vybrat tlumiče na svou O2 RS TDI combi. 

Příběh je takový, že jsem auto koupil z Německa snížené na pružinách HR -45/50mm, tady u nás to ale bylo nepoužitelné, koupil jsem tedy pružiny Eibach -20mm (u klasické O2 to dá asi -30mm). Pojezdil pár km a vytekli oba přední tlumiče, asi tou změnou výšky, ale tak trochu jsem to čekal, že se to stane, i když jsem doufal že ne  ^_^ . Zjistil jsem že na autě aktuálně jsou přední tlumiče z Golfa GTD a zadek sachs - tedy nejspíš origo.

Na HR -50mm auto sedělo naprosto neskutečně, radost v každé zatáčce, ale na horších cestách utrpení, na těch Eibach pružinách mi to příjde takové rozevláté a v zatáčce mi příjde jako by se mě zadek snažil předběhnout (ale to může být těmi tlumiči)

 

Otázka je tedy co vybrat teď. Mám několik kandidátů, ale rád bych i nějaké doporučení kdo má s čím zkušenost. Rád bych něco lehce sportovního, ale zase aby mi to nevymlátilo zuby :D

 

- Kayaba Ultra SR - sportovně zaměřené tlumiče (dle recenzi zase dost tvrdé)

- Bilstein B6 - sportovně zaměřené tlumiče (recenze jsem nenašel, ale zase se dělala i sada mých pružin + B6)

- Kayba Excel G (více na komfort)

- Sach super touring - spíše komfort (i když někde se píše že jsou polosportovní a někde zase normál...)

- nebo nějaké Monroe? 

 

 

Předem díky všem za jakoukoliv pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Kdyz jsem auto koupil, mel jsem vzadu nejake Monroe. Nevim jak dlouho tam byly a jeden malinko slzel. Zadek mi prisel trochu rozevlaty, pri rychlem prujezdu zatackou s nerovnostmi trochu ustreloval. Tlumice jsem vymenil za Sachs a nemuzu si stezovat. Komfort je podle me velmi podobny, ale na ceste to drzi mnohem lepe. Mam na nich najeto pres 50 tkm a vsechno OK. Takze Sachs muzu doporucit. (Co se tyce pruzin, jsou tam porad originalni...)

 

PS: Vim, ze je to vlakno o prednich tlumicich, ale toto by kutilovi mohlo pomoci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte, právě řeším výměnu tlumičů a pružin na celým autě a trošku jsem narazil. Skoro všechno má u sebe napsaný "není pro rs/sportovní podvozek", takže s tím bych asi narazil. 

Máte prosím někdo ověřenou kombinaci pružin a tlumičů, co bude na rs (liftback) fungovat? Vlastnostma by se to mělo co nejvíc blížit původnímu naladění od škodovky - ani plovoucí loď, ale zas ani úplnej žebřiňák, přece jen jezdím hlavně po městě. Nakonec asi stejně skončím u origo, ale takový pálky jako 2k za zadní pružinu co jsem někde viděl se mi teda fakt dávat nechce, když na normální verze jsou neorigo za 800. 

 

Online ETKA mi pro jistotu na můj VIN napíše "not found", mám asi nějaký divný auto z přelomu před/po FL. 

A ještě jeden dotaz, na předním tlumiči jsem našel kód 1t0413031hp, na heuréce pak různý verze tohohle, končící třeba káčkem (1t0413031hK). Někde psali že to je jen jinej výrobce, nemáte k tomuhle nějaký zdroje, jak to rozklíčovat, co bude sedět, co ne.. ? Přece jen tam nechci narvat tlumiče na normální octy a zjistit, že jsou kvůli jiným pružinám naprosto nefunkční...

Pak jsem našel třeba tohle, pasuje na passat / a3 se stejným motorem ,ale octa v tom seznamu uvedená není... https://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/levne-autodily/tlumice/vw_328/produkt/tlumic-perovani-predni-vw-passat-b6-touran#57408996

 

EDIT: tak pružiny pořešený přes hanza autodíly, musím pochválit ochotu a přístup pána, co to za mě dohledal a přidal mi tam tři nový produkty, který předtím neměli, zákaznickej servis jakmábýt :) 

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

zdravím všechny

mám dotaz, mám octavii scout II rv2007 chtěl jsem měnit přední tlumiče, obědnali jsme originál škoda pro špatné cesty podle winka, ale nesedí jsou kratší o 3cm, četl jsem někde (nevím jestli je to pravda) že je škoda vyrábí pod jiným označením ,něco jako náhražku za původní nebo možná sedí z jiného modelu, nemá stím někdo zkušenost?  byl tam tlumič 04J7A3   VWA 1T0413031FK,  skoro žádný výrobce nepíše délku tlumičů, a když tak 560 mm a já potřebuju 590(stávající délka na autě)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Pani kupil som predne tlmice od clena konkurencneho fora, su nejazdene, original zo superba, ale je na nich rok vyroby 2009.

Boli skladovane tak ako maju, tvrdi mi, ze sa nemam nicoho bat.

Nema niekto skusenost ci to bude ok?

Su v povodnom baleni.

 

Trosku ma to soklo, lebo zadne som kupoval original z obchodu a tie su 2019.

Vdaka za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pridavam info, po prvych km je to riadna zmena, tie tlmice zo superbu 3C0 413 031 AT su ovela komfortnejsie, ako KYB (druhovyroba).

Mal som ale 50mm, takze neviem porovnat 55mm z octavie.

Zatial som jazdil len po meste asi 5km, zajtra sa spravi geometria (mam nove pneu tak radsej pockam) a napisem postrehy po vacsej porcii km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj dával som otoce z RS predFL dopredu, vzadu môžu ostať povodne.

Nove ložiska 4x (istota), 4x ochranný plech (stačí dozadu), 4x strmene.

Tak získaš vpredu 55mm otoč.

Ja som to menil kvôli brzdám 312/282mm dal som ATE PD a dosky ATE ceramic.

280 sa krivili a mám aj 108kW takze som do toho investoval.

 

Co sa týka ale tlmičov je to iné auto, kopíruje cestu a neskáče.

 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Dobrý den,

Podle návodu zde: https://club.autodoc.cz/manuals/vymena-predni-perovaci-jednotka-skoda-octavia-1z5-navod-9921 si chci vyměnit přední tlumiče na mém autě.

Avšak nerozumím kroku 26: jaký speciální nástavec mám použít na odstranění tlumiče? Kde bych tento nástavec koupil?

Stejně tak krok 34: kde mám sehnat nástavec č. 21 s dírou na imbus č. 7?

A proč se potom v kroku 43 používá na dotažení nástavec č. 22 v kombinaci s imbusem č. 6?

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím zda jsem si úplně jistý jaké kroky máš na mysli, ale co se týče uvolnění tlumiče

z těhlice, já jsem použil gola nástavec s plochým šroubovákem a mezeru v těhlici jsem

roztáhl, stačí trochu. Ten rozpor v rozměrech při uvolnění pístu tlumiče a uložení je buď

chyba (měly by být stejné) a nebo je  u nového tlumiče jiný rozměr matice a imbusu v pístu.

Ale možná se mýlím a profíci zde z fóra ti to upřesní. Jinak já jsem dle dílenské příručky

všude dával nové šrouby i matice. No a po výměně bych doporučil geometrii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postupoval jsem podle návodu na výše mnou zmíněném webu "autodoc" a tam jsou ony kroky, které mám na mysli.

Děkuji za doporučení dílenské příručky, kouknu ještě po ní.

Takže krok uvolnění tlumiče z těhlice už mi po tvém vysvětlení je jasný.

Při uvolňování pístu tlumiče z uložení jsi používal nástavec s dírou na imbus jak je v návodu? Nebo sis také poradil jinak? Já totiž nemůžu nikde na netu sehnat ten nástavec s dírou na imbus. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to obešel tím, že jsem tam napasoval očkový zahnutý klíč a píst chytl imbusem

(torxem). V tom video návodu nevím zda je spešl nástavec anebo jen běžný ale prodloužený

klíč. Ještě mám k dispozici staré trubkové klíče, které se na to též hodí.

Problém nastává, když to chceš dotáhnout momentovým klíčem, pak očkový není vhodný.

To jsem obešel tím, že jsem matici uložení dotáhl by oko, spustil auto na kola a až pak dotáhl

momenťákem. Kupodivu se píst neprotáčel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

dobry den vsem muzete prosim poradit ,mam bkd sportovni podvozek ,ktery uz nechci ,bohuzel tehlice jsou na tlumice55mm je mozne pouzit  klasicke pruziny na predku nebude to vadit tem tlumicum?nebo jake byste  doporucily dekuji moc ,jde uz o konfort budou tam letni alu 205/55/16.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, brasel napsal:

dobry den vsem muzete prosim poradit ,mam bkd sportovni podvozek ,ktery uz nechci ,bohuzel tehlice jsou na tlumice55mm je mozne pouzit  klasicke pruziny na predku nebude to vadit tem tlumicum?nebo jake byste  doporucily dekuji moc ,jde uz o konfort budou tam letni alu 205/55/16.

jeste foto pruzin

IMG_20210110_154907[1].jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...