Přejít na obsah

Brzdová kapalina


HjM

Doporučené příspěvky

Nádržku jsem neodsával, ale vymontoval a vylil. Část pro spojku nejde odsát.

 

Pak musíš ale nějak upravit přes VAG, je to tak? Já si to hlídal, aby mi neklesla moc hladina. Jinak asi vyzkouším způsob v 1, jen jsem auto přizvedával a tím se zmenší samospád, tak uvidím, zdali to bude fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

psurn- 

 

Odpovídáš Matějovi na "Nádržku jsem neodsával, ale vymontoval a vylil. Část pro spojku nejde odsát."

 

Ale tenhle jeho komentář sem nikde nenašel.

 

Původně mi šlo jen zjistit o tej spojce.  Ale aspoň vim jak to dělaj jiný.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak musíš ale nějak upravit přes VAG, je to tak? Já si to hlídal, aby mi neklesla moc hladina. Jinak asi vyzkouším způsob v 1, jen jsem auto přizvedával a tím se zmenší samospád, tak uvidím, zdali to bude fungovat.

Nic jsem VAGem neupravoval, bo ho ani nemám. :-) Ani nebyl důvod, v hlavním brzdovém válci zůstala kapalina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak sem po kompletní výměně brzdový kapaliny včetně té co je ve spojce.

Odsál sem z nádržky co to šlo až na podlahu a nalil novou kapalinu. Pak si přizval ještě 2 pomocníky-jeden šlapal a druhej hlídal a doléval kapalinu do nádržky.

Potom postupoval podle příručky PZ, LZ PP a LP kolo. Potom sem se ještě vrátil k PZ a LZ kolu. 

Odvzdušňováky sem utahoval na třmenech předních brzd 10Nm a na zadních prasátkách momentem 8Nm.

 

Poté sem se vrhnul na spojku-to se ukázalo jako největší pakárna. 

Předpokládal sem, že měněná brzdová kapalina z pracovního spojkovýho válce bude mít barvu jen o něco málo tmavší než nová kapalina a pro její výměnu postačí "jen pár šlápnutí od pomocníka". Ale ouvej-ona měla sice barvu jako skoro nová ale byla taková našlehaná nebo jak bych to řek-jako kdyby ste do ní nalili smetanu ale rozmíchali jen tak lehce že by se tam dělali takový obláčky světlejší a smetanově bílý. Strašně blbě se to říká no.

Tak sme na to dupaali skoro hodinu než se nám poved pořádně vypláchnout ten spojkovej okruh od toho našlehanýho. Na konci konečně začala vytékat skoro křišťálová brzdovka (jenom fakt nalilililililililnko kalnější, ale už pěkně průhledná).

Někdo mi poradil, že na celý auto včetně spojky stačí 1 litr brzdový kapaliny.

Já sem si ale radši koupil 2 litry za který sem byl nakonec rád že je mam, protože jenom na brzdy sem vyplácal 1 litr a druhej litr sežralo vyplachování tý smetany ze spojkovýho okruhu.

Tož tak a tři roky zas nechci o nějakej brzdovej kapalině vědět že tam nějakou mam.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam spíš podezření, že ta našlehaná kapalina byla kvůli tomu, že sem měl už z výroby v nádržku plnou jen k rysce minimální  hladiny a ono si to pak všelijak ten vzduch nasávalo a udělalo to pěnu. 

Teď sem nechal nádržku plnou mezi riskama max a min tak uvidim za 3 roky.

A co se ti tam má jako šlehat a zpěnit při tom našlapávání. Pokud je všechno ok a máš při výměně dostatečný množství kapaliny v nádržce, tak se ti do ní těžko dostane vzduch kterej by kapalinu napěnil.

U všech kol mi vytejkala krásná nenapěněná kapalina tak jakto ,že podle tebe nebyla napěněná?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to se nevylučuje. Jestli jsi tam měl trochu vzduchu, tak se to tím našlapáváním rozšlehá. Zatímco kdyby jsi ji uklidněnou odsál, tak odsaješ nějakou bublinku v celku. A hlavně nepotřebuješ armádu pomocníků.

Mám staré zkušenosti, ještě když odsávačky nebyly, a nebo mě to spíš nenapadlo. Při výměně nějaké části brzdových komponentů, když se plnila brzdovka do prázdných trubek. Jeden den jsem odvzdušnil, a druhý den se to muselo opakovat, až se zčeřená kapalina uklidnila. Bývalo to běžné.

Dnešním klidným odsáváním, teoreticky nemůže k ničemu takovému dojít.

Mám takovou podobnou: https://www.uni-max.cz/odsavacka-brzdove-kapaliny-sada/d/

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápem, že prečo sa s tým serieš doma. V servise to s mašinou spravia za pár minút a to tak, že systém bude celý čas pekne natlakovaný, bez pumpovania, bez peny, bez bubliniek.
Netvrdím, že sa to nedá spraviť doma, ale evidentne ti to nešlo podľa tvojich predstáv, tak to prečo to nezveríš radšej do rúk servisu? Obzvlášť keď sa jedná o brzdy, kde to musí byť spravené bezchybne, inak ťa to môže stáť v horšom prípade aj život.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, McMatej napsal:

Tak třeba proto, že to dělá rád. ;)

Já naopak nechápu lidi, kteří tady mudrujou o autech a auto dávají do servisu.

Možná je důvod taky to, že výměna doma je jediná jistota, že je kapalina vyměněná opravdu v celým okruhu a ne jen v nádobce......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravdu máte všichni. Prvně z ekonomických důvodů-nemam prachy na drahej sezvis.

Za druhý-né, že bych se v tom autě extrémě rád vrtal, ale jednou bude starý a mě tohle všechno stejně čeká, tak se s nim seznamuju co to jde. Navíc má člověk dobrej pocit z dobře vykonaný práce.

A nakonec se mi to nechce dávat do autorizáku aby mi nevyměnili brzdovku jen v nádržce tak jako tátovi kdysi na berlingu.

Brzdy sem si dělával už na svejch dřívějších autech tak vim co a jak. Akorát u Fabule je komplikace, že si musim dát fakt majzla abych nevyčerpal nádržku a soustava si kvůli ABS nenasála vzduch-to jde pak prej mnohem hůř odvzdušňovat a musí se na to používat spešl mašina a pak ještě nějaký připojení k diagnostice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi si budeš musieť nájsť iný servis ak tomu svojmu nedôveruješ. Minulý týždeň som pri výmene brzdovky nebol, ale pred tým keď mi menili kvapalinu, tak tento istý mechanik mi vypustil postupne cez všetky 4 hadičky do nádobky približne liter brzdovej kvapaliny. To už je určite viac ako obsah nádobky. ;)
Inak za výmenu brzdovky sa účtuje v servise 0,5 NH. V mojom prípade 10,80 € za prácu a 7,57 € za liter brzdovej kvapaliny. Celkovo to je menej ako 500 Kč.

Ale inak úplne chápem, že si robíte veci sami, a verte mi, že ja by som to robil tak tiež, keby som mal garáž a ideálne aj poriadny zdvihák k tomu, ale nemám. Druhá vec je to, že brzdy sú u mňa vec ktorá spadá do kategórie "s týmto neexperimentovať". :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Znehodnotí se proto, že není v uzavřeném stavu. Víčko má odvzdušnění aby hladina mohla klesat jak ubývá obložení.

Kratší výměny jsou patrně proto, že v systému při výměně nějaká část staré kapaliny zůstane a po smíšení s novou ji mírně znehodnotí.

Plánovaná životnost vyměněné kapaliny je proto kratší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

A další otázka. Čeká mě opět výměna kapaliny- tentokrát se k tomu dostávám až po čtyřech letech- stydím se za svou lemplovitost.

Ale zass lepší po 4 letech než když na tu výměnu některý lidi kašlou uplně.

.

Použiju opět svou osvědčenou metodu třech lidí "šlapač, odvzdušňovač, dolévač".

Akorát bych rád trochu zredukoval počet zúčastněných a vyřadil osobu "dolévače".

.

Pokud vím, tak auto má na palubním displeji kontrolku poruchy brzd a z nádržky brzdový kapaliny vede nějakej drát-asi kontrola a případný upozornění na nízkou hladinu.

Co takhle necchat při odvzdušnění otočenej klíček pro rozsvícený kontrolky a "šlapač" by ihned při rozsvícení kontrolky poruchy brzd (pokud se teda při nízkej hladině brzdový kapaliny ale vyplým motoru motoru ta kontrolka rozsvítí) zahlásil že je třeba dolít kapalinu.

Je ale taky otázka, že pokud se rozsvítí porucha brzd, zda se to neuloží do řídící jednotky jako chyba já pak budu muset na diagnostiku tuchybu nechat vymazat.

.

Nebo mě napadlo sehnat na vrakáči ten konektor a změřit si proudíček jakej je třeba pro funkci toho snímače v brzdovej nádobce-pak si prostě udělat malej obvod s batečičkou a žárovičkou kterej bych na tu nádobku připojil a žárovičku dal někam kde na ní "šlapač" uvidí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, jak to napsal mambo, stačí pravidelně kontrolovat a dolévat, děláš si to sám dost složité Jinak jsem si všiml, že tvůj postup při výměně brzdovky jak  již dříve píšeš od od PZ postupně až po LP kolo není tak úplně správný. Takto se postupuje jen při odvzdušnění brzdové soustavy. Pokud děláš prostou výměnu brzdovky, kdy máš jinak  brzdový okruh v pořádku a není zavzdušněný, tak začínáš u spojky a pak  pokračuješ LP, PP, LZ a PZ. Tedy od nejkratšího okruhu brzdovky, postupně k tomu nejdelšímu.

 

Jinak je ještě rozdíl v postupu při běžné výměně brzdovky a při případném odvzdušnění brzdové soustavy.  Pokud si to děláš bez dalších speciálních odsávaček a jen s pomocníkem  a to pomocí hadičky, pomocné nádobky a toho tzv. šlapání, tak při běžné výměně máš ponořený konec hadičky v té pomocné nádobce  pod hladinou  brzdovky a  po povolení odvzdušňováku pomocník neustále šlape a povoluje  brzdu, než vyteče předepsaný objem kapaliny a až pak se nakonec utáhne odvzdušňovací šroub. Při odvzdušňování se musí napřed tzv. natlakovat okruh několikerým sešlápnutím  brzdy, držet brzdu stlačenou a pak povolit odvzdušňovák a nechat vytéci část kapaliny a pak znovu utáhnout odvzdušňovák a při tom neustále držet stlačený pedál brzdy. Potom to znovu několikrát takhle zopakovat, dokud se příslušný okruh brzdy neodvzdušní (nebudou se tvořit a vytékat bublinky).

Pokud na tom zapřemýšlíš, tak dojdeš logicky k tomu, proč se to tak má dělat, tedy jinak  a v jiném pořadí okruhů při prosté výměně brzdovky a jinak a v jiném pořadí okruhů při případném odvzdušňování brzd. 

Na celou běžnou výměnu brzdovky a to i u spojky je potřeba cca 1,15 l brzdové kapaliny. Po 300 ml u zadních brzd, po 200 ml u předních brzd a 150 ml u spojkového okruhu, Sečtením ti vyjde 1,15 l. 

U vozů s ABS a ESP se ještě může stát, tedy pokud brzdy jsou zavzdušněné, nebo se je nějak podaří neomaleně zavzdušnit třeba při té výměně brzdovky,  že se rozsvítí kontrolka brzd na přístrojovce a bude nutné to řešit přes VAG. Ale nemusí to být pravidlo. Já řešil zavzdušněné brzdy u vozidla s ABS a ESP a kontrolka nesvítila a ani žádná chyba se při diagnostice nenačetla, prostě jsem to jen odvzdušnil  a hotovo, takže to taky může být případ od případu.  

 

Samozřejmě postupy jsou do jisté míry jiné při použití tzv. poloprofesionálních odsávaček, nebo při profesionálních přístrojích v autoservisech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si pořídil něco podobného  https://www.hobynaradi.cz/podtlakova-pumpa-pro-odvzdusneni-brzd-mar-pol/

myslím jsem pořídil levněji, ale už je to dávno.

Vakuová pumpička s nádobkou na hadičce. A nepotřebuji vůbec žádného pomocníka. Nádobka má stupnici, tak vidím kolik odsaji. Při výměně s ní nejprve odsaji starou brzdovku z nádržky, a nahradím novou. Nenacucávám tak starou brzdovku do systému.

Jen u tohoto systému je trochu problém, když jsou volné závity na odvzdušňovácích, že se s kapalinou přisává taky vzduch. Odvzdušňování to neohrozí, jen se prodlužuje čas, že se kapalina hůře vycucává. Když je závit moc volný, tak ho utěsním konopím.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jipol57Něco  podobného jsem taky zkoušel, ale byl to takový nehorázný šunt (China) a taková drbárna a časově náročnější, že to letělo okamžitě do popelnice. Jinak  i s blbou hadičkou a nádobkou a šlapáním se dá brzdovka v pohodě vyměnit  v jedné osobě, principiálně jak to popisoval @McMatejtady v tématu o stránku dříve. Jenom u toho případného odvzdušňování s hadičkou a nádobkou je potřeba 2 lidí, aby to mělo 100% účinek. Tam to natlakování vícenásobným stlačením pedálu při zavřeném odvzdušňováku a pak jeho povolení při nadále stlačeném pedálu, má větší význam pro  lepší protlačení vzduchových bublin na konec okruhu.  

Všeobecně nic světoborného na výměně brzdovky není, chce to jen pochopit princip výměny, max. něco málo znát z fyziky, nebo to třeba někde i vidět, než se do toho člověk pustí sám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...