Přejít na obsah

Servisní intervaly - pevný, proměnný, jejich ceny v servisu


Pawouk

Doporučené příspěvky

Nejsem si jistý, že jsi to byl ty, pokud ne, pak se samozřejmě omlouvám. Vím, že to byl kluk ze Slovenska pracující v AS na Slovensku myslím. Chodí se často. Diskuse byla tady někde, už to nedohledám, o tom, jak se správně má dle postupu ŠA zatížit auto atd. a on v podstatě přiznal, že se to tak nikde nedělá a že ani on to tak nedělá. Že když máš zkušenosti, seřídíš dobře prý geometrii i bez toho. A diskuse byla právě i v této souvislosti o dodržování či nedodržování postupů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobnou cenu mívám taky. A šroub mi nikdy zatím neměnili. Jako strojaře mě to trochu drtí. Ono nejde o to vyměnit šroub, ten se nepoškodí (hlava závit), jde spíš o to, že na šroubu je integrováno Al těsnění a kvůli tomu by se šroub měl měnit. Stejně jako by se měly měnit samojistné matice, pojistné podložky a šrouby a matice s límcem. U OCTI jsem si vždycky těsnění měnil. Je pravda ale, že dokud to tímto šroubem nebude rosit, není důvod k obavám.

Na Filcku stoji ta podlozka 2Kc na netu. Ve Skodovce predpokladam x20 (pokud to jeste vedou). Na novejsi typy aut bude ta sama jen s adekvatni prirazkou. Budu ji menit poprve za 17 let a to jen proto, ze si olej vymenim sam, nikdo jiny to urcite nikdy neudelal a mozna tam uz ani neni.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

miklisek: diky :)

 

Jen by mě ještě zajímalo, jak poznám zda mám proměnlivý nebo pevný interval servisních prohlídek? Včera jsem se díval do MaxiDotu a měl jsem tam cca. za 212 dní inspekční prohlídku a za cca. 220 výměnu oleje. Bude možné udělat obě věci zaráz? Jaké položky si mohu donést své tj. že se jich zeptám co si mám sehnat a já jim to tam pak dovezu s autem? 

 

P.S.: Jen doplním, že jsem auto koupil jako roční přes škoda plus a mělo to najeto od uvedení do provozu (07/2014) cca. 5000 km. Mám jej 3 týdny a najeto mám něco přes 300 Km. 

Editováno: , autor: mbrazdil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se díval do servisní knížky a mám tam nastavený proměnlivý interval QI6. To až pak povezu do AS, tak mohu udělat zaráz jak inspekční prohlídku tak výměnu oleje? Jak mi pak nastaví nový interval? Já toho moc za rok nenajezdím, počítám do 6 000 Km ... Jezdím spíše krátké trasy.

 

Jinak co se předchozího dotazu týka ohledně toho oleje, šlo mi spíše o to, co teoreticky všechno si mohu na výměnu oleje donést. Mám na mysli i filtry atd.

Editováno: , autor: mbrazdil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se díval do servisní knížky a mám tam nastavený proměnlivý interval QI6. To až pak povezu do AS, tak mohu udělat zaráz jak inspekční prohlídku tak výměnu oleje? Jak mi pak nastaví nový interval? Já toho moc za rok nenajezdím, počítám do 6 000 Km ... Jezdím spíše krátké trasy.

 

Jinak co se předchozího dotazu týka ohledně toho oleje, šlo mi spíše o to, co teoreticky všechno si mohu na výměnu oleje donést. Mám na mysli i filtry atd.

naráz může, jestli najedeš takhle málo, dej pevný interval, záleží jak moc krátké trasy - podle toho zvolit olej.

 

Na vlastní olej se jich musíš zeptat, né každý AS to toleruje. A nic jiného si nenos, to už by bylo fakt moc tahat si i svůj filtr a šroub. Hlavně ta cena u nich je +/- stejná jako na netu. U oleje je to jiné, ten mají 4x předražený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mbrazdil: s tvým nájezdem je jedno, jestli máš pevný (15000 km) nebo proměnlivý (30000 km) interval, stejně musíš na výměnu oleje po max. dvou letech. U oleje bych z krátkými trasami šel do nějakého 0W-40. A jelikož se chodí na inspekci vždy po roce, bude ti to vycházet jednou za dva roky..

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to nevztahoval ani tak na nájezd, ale spíš na délku tras. Pokud většina tras je kratší např. 20km tak vezmi pevné intervaly, jednak budeš mít po roce zase nový olej a za druhé by ti tam ten olej pro prodloužené intervaly stejně 2roky nevydržel, protože by tě auto hnalo na servis dřív.

 

V opačném případ bych dal olej pro prodloužené intervaly, jsem toho názoru že ten olej je kvalitnější. Došel jsem k závěru že pro motor je nejlepší používat olej pro prodloužené intervaly, ale měnit max. po 20tis./2roky. 30tis bych na tom nejezdil i kdyby auto nijak neprotestovalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já auto momentálně využívám primárně k cestování do práce (celkové cca 10 km / den). Jednou za týden mimo město. Asi pro mě bude nejvhodnější pevný interval. U pevného intervalu je to na 1 rok nebo 15 000 km, je to tak?

 

No a co ten olej? V tom se nevyznám :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, to je ta nejhloupěší vzdálenost. Za 5km se nic nezahřeje a pěšky se taková vzdálenost chodí špatně. Takové ježdění motoru neprospívá, to ostatně uvidíš na spotřebě.

Tady bude opravdu nejlepší olej měnit po roce. Typ už záleží na tobě, pokud to budeš měnit sám nebo budeš dodávat servisu vlastní tak tam určitě dávej LL olej, jinak klasiku... nic tím taky nezkazíš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...