Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

nuz, neviem ako chalani, ale ja mam 7° DSG, takze ano, JEL. neviem sice, ze kde byvas, ale plachtenie pred krizovatkou napr. v Bratislave je skoro nemozne. :D opotrebovanie spojok, ktore stoja zlomok ceny mechatroniky? nizsia spotreba? ked uz teda ideme na to takto podrobne, co brzdove oblozenia a kotuce, ktore sa skor opotrebuju? tu nejde o to, ze sa do teba niekto snazi navazat, prosto vacsina si mysli, ze to je nezmysel. a kedze mas rovnaky motor ako ja, t.j. 1.8 TSI, musis vediet, ze jeho odpor je oproti dizlu nizsi, kedze ma nizsi kompresny pomer. mne pri kotulani prevodovka podraduje tak jemne, ze fakt ani nevidim dovod to slahnut do N. ale je to na tebe, ked myslis, ze je to OK, nezabranime ti v tom. mechatronika je vsak ovea drahsia ako spojky. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vim, ze jsem tady na skoda foru, ale mame techniku podobnou: mam 7DSG v Tiguanovi a v maxidotu volbu zda chci, aby mi DSG vyrazovalo pri sundani nohy z plynu na neutral ... mam to zapnute a jizda je vyrazne lepsi, plynulejsi, prirozenejsi ... takze pokud bych tam tu volbu nemel, v mnoha pripadech bych asi sam pri dojezdu na krizovatku nebo pri klesani na N vyrazoval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vim, ze jsem tady na skoda foru, ale mame techniku podobnou: mam 7DSG v Tiguanovi a v maxidotu volbu zda chci, aby mi DSG vyrazovalo pri sundani nohy z plynu na neutral ... mam to zapnute a jizda je vyrazne lepsi, plynulejsi, prirozenejsi ... takze pokud bych tam tu volbu nemel, v mnoha pripadech bych asi sam pri dojezdu na krizovatku nebo pri klesani na N vyrazoval

 

 

ja som to mal v predoslej verzii firmware DSG, ale mne zas toto vyhovuje ovela viac. podstatne menej musim sliapat na brzdu. takze je to asi len vec vkusu. inak podla mna to ide cez VAG aktivovat. nejaky fachman na toto? mozem skusit sa v tom aj ja pohrabat, mam VCDS. :)

farkihome: nechci s tebou polemizovat, ale volnoběžnou funkci nabízejí až poslední generace 7°DSG. Tuto funkci je možné zapnout přes MaxiDOT zaškrtnutím příslušné položky (tak jak popisuje jaja01, viz citace výše).

Jestli to má smysl nebo nemá smysl je na delší debatu a co člověk, to jiný názor ;)

 

Některé verze DSGček měly problémy s firmwarem, který "zajišťoval" výše popisované nestandartní chování. Aktualizace FW a diagnostika akčních členů by mělo být řešením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravim,

 

mame v rodine 2 Octavie II 1.9 tdi DSG. Zatial maximalna spokojnost, jedna ma 175tis a druha 305tis.

 

Mam ale otazku ohladom tej starsej, co ma najazdenych 305tis. Prevodovka radi krasne plynulo vsetky stupne, ale ked mam zaradene D, stojim na brzde (nechcem aby sa auto hybalo) a po uvolneni brzdy, ked uz sa chcem rozbehnut auto nezacne zaberat takmer hned ako by malo, ale asi po 1s dost buchne prevodovka, az zakyve s autom. Nasledne sa rozbehne uz celkom dobre a zase radi ako ma az do dalsieho zastavenia.

 

Vsimol som si, ze situacia sa zlepsi, ked po uvolneni brzdy asi 2 sek pockam, kym auto zacne samo zaberat a nasledne pomaly pridam plyn. Vtedy je rozjazd plynuly, ale trochu to obtazuje a hlavne by to tak buchat do prevodovky pri rozbehu nemalo.

 

Nestalo sa to niekomu z Vas? Myslite, ze je to zotrvacnik, alebo mam dat prevodovku na repas? (olej v nej bol vymeneny naposledny pri 275tis). Ja sa skor priklanam k tomu zotrvacniku, kedze prevodovka ide naozaj pekne v celom rozsahu, problem je len pri prvom zopnuti rychlosti pri rozbehu zastaveneho auta.

 

dakujem za rady

Editováno: , autor: martin851
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, je tady toho hafo napsáného, ale bohužel jsem to ještě nepřečetl celé a tak můj dotaz směřuje na DSG 6G v OII RS. Je možno za jízdy vyřazovat na "N" a poté zpět při jízdě vracit volič režimů na "D" nebo "S"?
Nevadí to nijak převodovce? 
Když jezdim na chatu tak tam mám takové malé kopečky střídané s rovinkama a protikopcema a když jsem měl manuál tak stačilo na prvním kopci vykvaltovat a dojel jsem až téměř k chatě, s automatem který brzdí stále motorem musím v každém kopci přidat plyn.

Díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě jedna věc. Když je auto studené, neohřáté tak rozjezd bez plynu i s plynem plynulý a bez problémů. Pokud se to zahřeje tak při rozjezdu bez plynu se to pohne, pak to jakoby ztratí úplně sílu a hned v tom škubne a pokračuje to dál. To samý při rozjezdu s plynem. Navíc při změně z "D" na "R" je slyšet nějakej mechanickej zvuk, kterej jinak nepozoruju, jakoby bouchnutí nebo klepnutí. JInak řazení při jízdě v pohodě, plynulé a bez problémů, jak pádlama pod volantem tak i na automat. 
Nevíte čím by to mohlo být? 
Je to OII RS TSI (11/2008)
Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vladimir, pozri si moje vlakno nizsie v sekcii Motor. Mam O2FL DSG7 s 1.8TSI a prave mi po 4 a pol rokoch a 110.000km menia mechatroniku DSG. Velmi draha oprava, no nastastie mi to plati Skoda aj ked je to mimo zaruku (mali totiz vela problemov v koncerne prave s touto DSG7 vyrobenou medzi 2008-2010 - zvolavacie akcie vo svete boli, USA, Cina, Japonsko atd...len v EU zatial nic oficialne nezvolavali). 

Editováno: , autor: sidzej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...