Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Ne, nejsem odborník na DSG. Kdybych to věděl, tak bych to napsal, to je snad jasné. Mým úkolem je udržet pořádek na foru. Mimochodem, v tom druhém tématu už máš nějaké odpovědi. Psaním stejných příspěvků ve stejné sekci stejně ničeho nedosáhneš, jen tu děláš zmatek. Vyber si tedy jedno z těch vláken, sděl mi které a já to přesunu, případně smažu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná také mechatronika.Zkusil bych vyměnit olej,pokud si nejsi na 100% jist,že byl vyměněn a to za originál.

olej bol menený približne pred štyrmi mesiacmi - keď malo auto cca 165 tis. km - zn. Febi plus filter - v servise kde chodia aj kamoši s dsg-čkami /nie škoda/

 

ale zohnal som si kontakt na jedného pána z LM vraj sa špecializuje iba na prevodovky DSG - prisľúbil mi, že keď mu ju zdemontujem z auta že ju pozrie - aj mechanickú aj mechatronickú časť a že mi dá vedieť - zatiaľ som sa teda do opätovnej výmeny oleja ani do prehratia sw nedostal - resp. uvidíme čo mi povie a potom budem konať ďalej - resp. nevyhadzovať zatiaľ zbytočne prachy pokiaľ bude fakt problém v prevodovke.

 

a k tomu sw - dal som iba zmazať adaptačné hodnoty v RJ prevodovky a nastaviť základné nastavenie prevodovky /cez diagnostiku myslím program VAG/ - ale nepomohlo to

 

kažodpádne - keď budem múdrejší - dám vedieť ako to dopadlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

ahojte - prosím o radu - špecifikácia môjho problému nižšie

díky 

 

Problémy s DSG /OII kombi, r. 2007, automat, výbava elegance, 175000 km/, kód motora BLS.

-         olej menený cca pri 165000 km, predtým vraj pri 109000 km.

 

Subjektívny opis chýb pri jazdení:

-         pri studenom motore  pri miernej záťaži prevodovka nechce preradiť /zväčša medzi 2 a 3-tím prevodovým stupňom, ako keby zasekne a nechce prehodiť, trhá autom, čudné zvuky od prevodovky, až doslova škrípanie/ preradí až pri sekvenčnej voľbe ale počuť trochu divný zvuk v prevodovke - alebo keď dám skoro až plyn „na podlahu“/

-         pri teplom motore zväčša medzi 2 a 3 stupňom si zvýši otáčky /nie plynule ale je citeľný rozdiel/ a až potom preradí

-         stáva sa, že počas bežnej jazdy za obvyklej rýchlosti a s obvyklým prevodovým stupňom pri polohe D, z ničoho nič začne podraďovať a radí akoby v športovom režime /teda drží vyššie otáčky/

-         jedine pri rovnom úseku s veľmi ľahkou nohou a pri jazde miernym briežkom smerom dole radí relatívne dobre, plynule a hladko /bez pazvukov, kolísania otáčok, bez trhania/

-         alebo naopak pri prudkom /ráznejšom/ zošliapnutí plynového pedála pri zohriatom motore /napr. pri rozjazde na semafóre alebo križovatke/ prehadzuje pekne, rýchlo a plynule /prakticky bez problémov/

-         sú dni kedy prevodovka prehadzuje dá sa povedať celkom normálne a sú dni, kedy má počas jazdy všetky príznaky spomenuté vyššie

 

ahojte - takže dávam spätnú väzbu -

 

prevodovku som dal vymontovať a poslal som ju jednému pánovi do LM - prevodovku mi otvoril, a vraj v mechanickej časti /spojky a podobne/ nenašiel žiadnu závadu, tak mi na základe môjho popisu chýb VYMENIL MECHATRONIKU /nie novú ale staršiu a odskúšanú/.

 

Keď mi ju poslal späť dal som prevodovku nahodiť do auta, naplnil som ju novým olejom + filter, spravil základné nastavenie a prevodovka ide o hodne lepšie !. /so starou mechatronikou a základnými nastaveniami robila problémy uvedené vyššie/.

 

Ďaľej som zohnal kontakt na servis, kde mi spravili hlbkovú diagnostiku motora a prevodovky /originál diagnostikou Škoda/, plus urobili adaptačné nastavenia /v prevodovke vraj vypísalo chybu - niečo ohľadom "dátovej zbernice"/

 

Takže auto ide o dosť lepšie. Je cítiť aj plynulejšie a hladšie radenie prevodových stupňov.

 

Mám O2 combi elegance, 1,9 Tdi PD 77kW s DPF, r. 2007, 175 tis. km, DSG 6st., kód motora BLS. Vyrobené v MB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahojte

 

je nejaký rozdiel medzi automatom DSG s DPF a bez neho? čo sa týka spotreby, výkonu, chodu motora, vplyv na prevodovku a podobne? resp. či chod auta je ovplyvnený tým, že má filter?

a ak hej - je pravda, že po odstránení DPF filtra si auto akokeby "vydýchne" a je lepší výkon a podobne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravíčko přátelé !

poctivě jsem prolezl všech 41 stran - bylo to náročné a nikde jsem nenašel odpověď na mou otázku ( krom strany 17/18, kde to nebylo dořešeno)

 

K věci: ( Octavia II Combi r.v. 2006 103kW DSG 248 000 km - při 226 000 vyměněna spojka)

Když zastavím na sebemenším kopečku, i doma kde je dlažba lehce vyspádovaná, dám P tak auto popojede dozadu - troufám si ale říct že o takových 10 - 15 cm. Když to udělám v kopci a pustím brzdu tak auto cukne a ozve se rána. Četl jsem, že je v toleranci nějaký posun, ale tolik už asi ne ?! :-( Popř. mě to ani nebaví, protože všude musím dávat ruční brzdu, což teď v zimně není úplně dobrý ... že ?! Potom když chci zařadit třeba na D tak páka jde ztuha, až v ní ..křupne" a povolí... Máte s tímto někdo zkušenost ?Je to převodovkou ? Nebo něčím, co se dá za pár kaček vyměnit ? :-)))

 

Díky za každou radu. Marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10-15 cm je sice asi dost, u svého auta jsem to neměřil, protože tuhle věc nedělám, mám totiž své auto rád...To co popisuješ (rána, těžké vyřazení a cvaknutí, je ale při zaPéčkování bez ručky normální a běžný jev) Při zastavení by se VŽDY měla zatahovat ruční brzda (je to i v manuálu) ale hlavně se předejde zvýšenému namáhání mechanismu řazení, lépe se pak vyřazuje- necvaká to, protože spojka není zatížená a hlavně...klesá riziko přeskočení rozvodů při startování..Takže zatahovat ručku a bude klid..DSG prostě nemá ráda, když na ní visí celé auto...Osobně dám vždy N, zatáhnu ručku, povolím nožní, nechám auto "převalit" a pak dám P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem na to koukal sup2, 3,6. Stojím na ideální rovině a auto v P se hýbe cca. 5-8cm. To je naprosto normální. Někdy to může být víc, záleží jak se západka trefí na ozubené kolo. Představ si ozubené kolo a mezi zuby zajíždí čep. Já na rovině dávám jen P, ale jakmile je kopec, dávám i ruční brzdu. To platí u kteréhokoliv automatu. Uvědom si, že tu celkem drobnou západku namáháš celou váhou auta. Takže, když v kopci dáš P a pustíš naplno brzdu, auto se rozjede a natvrdo se opře o tu západku = kovová rána a auto škubne. Při vyřazení musím překonat to sevření a při vyskočení té západky se opět ozve kovová rána. Velikost je úměrná kopci a váze auta. Při nešetrném zacházení se může urazit.

Editováno: , autor: motosman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hosi takto to opravdu u automatu s menicem nefunguje. Ten pri rozjezdu v kopci drzi na tom, ze menic porad jede (dokonce i kdyz auto zcela stoji) a pri pusteni brzdy v kopci se auto dozadu nepohne ani o milimetr. V poloze P zapadka sice je, ale opet funguje naprosto jinak a auto se v Pcku nepohne ani o milimetr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...