Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

Mám zcela opačné zkušenosti. Tam, kde OII jela bez problému, tam třetí generace s jednoduchou nápravou odskakovala a mlátila. Nejistota je přesný výraz. Důvodů může být víc než jen náprava, ale podstatný je výsledek. Já jsem s OIII spokojen teprve s víceprvkem a 150kg nad zadní nápravou. Pozici Škody v rámci VW rozumím, ale jednoduchá náprava u 110kW motorizace je těžký zásek.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidis, ze to jde i bez Trabantu a tvoji detske trikolky....

Takze si to pro jednodušší pochopeni shrňme: pro aktualni O3 jsou dle motorizace a pohonu tri ruzne zadni napravy, viz. Pawoukuv uplne prvni příspěvek. Kazda se bude z logiky veci trochu odlišovat jinymi jizdnimi vlastnostmi a jinym zvukovým projevem.

Takze presne jak psal vyse Mirek. 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, bol som na geometrii naprav. Technik mi vysvetlil ze v mojom pripade 110kW motor sa zadna naprava neda nastavovat, ze len predna. A aj to len zbiehavost. Vie to niekto potvrdit? Lebo pred nastavenim som mal zaklon vlavo 7 25' a po nastaveni znbiehavosti sa hodnota zaklonu vlavo zmenila na 6 50'. Vie to niekto vysvetlit ci je to ok?

Zial vsimol som si to az doma...

15135132082961023656955.jpg

1513513182109-222236932.jpg

Editováno: , autor: sato1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím

 

Po přečtení vlákna jsem se rozhodl taky podělit o zkušenosti.....

rozloučil jsem se po 190 000km s OII a pár dní vlastním novou OIII facelift 110kw ,takže s vlečnou zadní nápravou.....a už chápu proč se jmenuje vlečná....je jako postižený pes co vláčí za sebou zadní nohy a to doslova....

 

Tohle řešení zadní nápravy by bylo dobrý montovat tak do Čtyřkolových motorových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3. ( to jsou ty autíčka od 16let ).

Zpětmá vazba je jako anestezie u zubaře.....at vám v puse dělá co chce nevíte o tom a do návodu zapomněli napsat ,že nedoporučují rychlejší jízdu než zvládnete na kole po 5 pivech a už vůbec at vás nenapadne měnit v zatáčce směr jizdy.

Ještě že je na našich dálnicích povolená jen 130tka protože i po dálnici nad 150 za hodinu se o sebe začnete bát.

 

Nikdy by mě opravdu nenapadlo ,že je možný udělat tak velký skok ale zpět pouze jednou nápravou která to auto poslala na hodně slaboučkou úroveň.

I moje máma v 55letech po pár kilometrech řekla že to je šuplík :kol-27:....teda po pravdě pred tím řekla něco jako... nemáš to rozbitý ? 

 

 


 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přešel jsem stejně jako Ty po cca 200.000 km z OII FaceLift do nové OIII předFL s 1,4 TSI a tedy i vlečnou nápravou, ale takové zklamání tedy ani zdaleka nezažívám. Je pravda, že pokud jedu za náklaďákem, nebo jsou poryvy větru, je to víc znát, ale spíš bych řekl, že je to pocitové než nebezpečné. Nevím jaký máš jízdní styl Ty, já jezdím "za dva body" maximálně, někdy se nechám unést ještě trochu víc.

Spíš mne napadá, že tu někdo psal problém s tím, že mu v servisu před předáním auta zapomněli vyndat dorazy na tlumičích. Nemůžeš mít nějaký podobný problém? Co si zkusit třeba v autosalonu půjčit jiné auto?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ,

 

dorazy mi naštěstí nezapomněli vyndat :o(to se jako opravdu někomu stalo ?)

 

.... vizuálně jsem to zkontroloval hned ,protože měl jsem připravený jiný kola ,takže když jsem auto přivezl šlo hned na zvedák a dal Brock R18 et 44 - 10kg kolo (o proti R19 na RS který váží 13kg a má každý ) , s pneu 225/40 což pravděpodobně i pomohlo víc k projevu podvozku o proti originálu R16.

Pořád nedokážu pochopit, proč se někdo rozhodl dát tu nápravu dát jen na motorizace 110kw a níže ....kromě 1.4TSI CNG protože tím dala automobilka jasně najevo že když budete mít zatížený auto na zádi o pár desítek KG tak náprava stíhat nebude(???) ......

A 1.8TSI má nápravu lepší proč ??? větší výkon automaticky znamená sportovnější styl jízdy ??? aha....

 

Nejvíc jsem se nasmál při výroku v jednom testu - citace : //A pak je tu ještě zadní vlečená náprava, o které jste již určitě slyšeli mnohé. Nebudu se o ní příliš rozepisovat (koneckonců, to jsem udělal už v testu motorizace 2.0 TDI). Rozdíl v jízdních vlastnostech mezi ní a víceprvkovou nápravou je samozřejmě rapidní, ovšem běžný uživatel a řidič tento rozdíl nepozná.//kol100.

Aha.....pan redaktor asi už nevěděl jak napsat že i on poznal že je to špatný krok ale i příště chce aby mu někdo zamával od škody až si bude brát další auto na test ..........

Pro mě to je stejný jako by napsal ,že mezi polotučnou hořticí a krémskou je rapidní rozdíl ale normální člověk to nepozná.

Osobně se považuju za běžného uživatele i když mám na osobákách najeto 1mil km.

 

Ohledně komfortu je to super o tom žádná ,ale jízdný vlastnosti jsou strašný .(v této kategorii auta pro mě)

 

Moc si nedokážu představit situaci třeba na dálnici ve 130km/h s třemi osoby v autě a nákupem v kufru jak jedu za autem s kterého třeba spadne jízdní kolo s držáku na střeše a já to budu muset řešit rychlím manévrem( trochu jsem to zveličil ale stát se muže všechno). Samožrejmně je pro Škodu důležitá bezpečnost...takže dáme do základu 7x airbag .......

A já si myslel že je důležitější nehodě předcházet a pak řešit následky . Což je jako první bezpečný krizový manévr který prostě rapidně zvládne snad všechno kromě vlečné nápravy lépe. Ano stabilizační systém pracuje na jedničku ale neudělá zázraky.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 7. 2018 na 4:35, Joker 85 napsal:

Tohle řešení zadní nápravy by bylo dobrý montovat tak do Čtyřkolových motorových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3. ( to jsou ty autíčka od 16let ).

A teď si vem, že ho montují do hot hatchů o výkonu 200+ kW.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

44 minutes ago, Joker 85 said:

dorazy mi naštěstí nezapomněli vyndat :o(to se jako opravdu někomu stalo ?)

 

 

 

 

 

 

 

 

To by ses divil :D setkal jsem se s tím už 6x :D a to u aut které mají za sebou třeba i 15t km.. :X :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Twisted said:

@kokta7 Mégane RS, 308 GTI, o třídu níže pak takřka všechny.

 

??? myslím že používají dost odlišný a u megana zrovna funkce zadní řiditelné nápravy, označovaná Renaultem jako 4Control. V nižších rychlostech se zadní kola otáčí proti předním (až o 2,7°), v těch vyšších pak míří shodným směrem v úhlu až jeden stupeň. Přesná hranice závisí na zvoleném jízdním režimu. Běžně je to 60 km/h, v nejostřejším režimu Race se ale zadní kola otáčí proti těm předním až do rychlosti 100 km/h. V praxi je to velmi znát.

a BLblablabla bla .

 

A 308 Gti přední náprava pseudo MacPherson a zadní náprava s deformovatelnou příčkou. blablabla atd atd

 

Hrušky a jablka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...