Publikováno Červenec 29, 201312 r Ahoj chci vyměnit chladící kapalinu , v dílenský příručce se píše při studeným motoru, ale to vytečou asi 2 litry a zbytek z pěti tam zůstane ( vyzkoušeno ). Když to budu vypouštět při teplým , tak termostat sice bude otevřený ale po chvilce se zavře a nové kapaliny doleju stejně jen 2 litry. Motor 1,2 Htp Fabia II. Poradíte ?
Červenec 29, 201312 r Myslím, že za to nemůže termostat. Voda zůstává v topení. Já jsem odpojoval hadice vedoucí do topení. Případně (po vytečení) zbylé vodě pomoct fouknutím (stlačeným vzduchem z pusy :-) ) do expanzní nádržky.
Červenec 31, 201312 r Nemám zkušenost, čekám až sem dorazí odborníci, taky potřebuju vyměnit za páár týdnů.
Červenec 31, 201312 r Taky se na to pomalu chystám. Motor 1.6 BTS. G12++ i destilku už mám, jen nevím, jak na to. Dílenskou příručku pro tento motor jsem nikde nenašel. Platí také "Otočit výpustným šroubem na chladiči doleva a vytáhnout dozadu, případně nasadit na hrdlo výpustnou hadici" ? Také se musí demontovat snímač teploty chladící kapaliny ?
Červenec 31, 201312 r síce sa tu má riešiť motor 1,2 HTP,ale budiš ...všetko súhlas s postupom,akorát nemusíš pri plnení vyťahovať čidlo teploty
Červenec 31, 201312 r také jsem jednou otočil výpustným šroubem na chladiči, porotože jsem byl línej uvolnit pojistku na hadici a uvolnit ji, a od té doby milý kohout již netěsnil :-(
Červenec 31, 201312 r Já bych to tedy shrnul. Prosím o případnou opravu nebo doplnění Vypuštění Práce provádíme nejlépe na studeném motoru Potřebné vybavení: předepsaná chladící kapalina, destilovaná voda, nádoba na zachycení min. 5 litrů staré kapaliny, hadice na případné usměrnění proudu kapaliny, šroubovák pro demontáž spodního krytu motorového prostoru 1. Otevřít uzávěr chladící kapaliny na vyrovnávací nádobce 2. Demontovat spodní kryt motorového prostoru 3. Postavit pod motor zachycovací nádobu 4. Otočit výpustným šroubem na chladiči doleva a vytáhnout dozadu, případně nasadit na hrdlo pomocnou hadici Naplnění 1. Odstranit případnou pomocnou hadici, zašroubovat výpustný šroub chladící kapaliny 2. Demontovat snímač teploty chladící kapaliny (neplatí pro motor 1.6) 3. Chladící kapalinu pomalu nalévat, až začne být vidět v otvoru pro snímač chladící kapaliny (neplatí pro motor 1.6) 4. Namontovat snímač teploty chladící kapaliny (neplatí pro motor 1.6) 5. Chladící kapalinu pomalu naplnit až na značku "max" na vyrovnávací nádržce 6. Uzavřít vyrovnávací nádržku 7. Nastartovat a nechat motor běžet do doby, než se rozběhne ventilátor 8. Zkontrolovat stav chladící kapaliny a případně doplnit. U zahřátého motoru musí být hladina chladící kapaliny na značce "max", u studeného motoru mezi značkami "min" a "max"
Srpen 2, 201312 r A co když vytečou také jenom 2 litry kapaliny. Pomůže stát motorem z kopce? Nebo rozebírat hadice topení? Nebo vyměnit jen ty 2 litry a zkrátit interval výměny?
Srpen 2, 201312 r Myslím, že vše už bylo napsáno. Já jsem odpojoval hadice. Možná by šlo vodu z topení vyfouknout.
Září 29, 201311 r Autor Takže jsem to vyřešil následovně - Kapalinu jsem vypustil z kohoutku na chladiči , sundal jsem snímač teploty , protáhl jsem tam gumovou hadičku kam až to šlo a vypustil . Vyteklo celkem asi necelé 4 litry kapaliny. Doplnil jsem originál škoda G13 cena za litr asi 120Kč.
Prosinec 3, 201311 r Vlastnim Roomster, motor 1.2 HTP CGPA.V autoservise mi doliali asi liter chladiacej kvapaliny G12 PLUS, alev manuali k autu som sa docital, ze by sa mala dolievat kvapalinaG12 PLUS PLUS (s dvoma plus).Farba kvaplin vyzera byt rovnaka.Nevadi to alebo by som mal radsej kvapalinu nechat vymenit za G12 PLUS PLUS ?
Prosinec 4, 201311 r Mezi G12+ a G12++ je jeden jedinej rozdíl - ta ++ je koncentrovanější, než "jednoplus". Běžně se na obale G12+ píše, že se nemusí do chladiče už dál ředit a pokud se použije "tak jak je", má teplotu tuhnutí -40°C. Obal s nápisem G12++ pak obsahuje koncentrát jinak stejný kapaliny, takže na koncentraci stejnou s kapalinou G12+ se musí přiředit - nejlíp destilovanou vodou, stačí technickou. Anebo, pro oživení už používanýho a částečně vyčerpanýho roztoku v motoru, stačí dolít jen trochu koncentrátu namísto odebrání většího množství starýho roztoku a jeho nahrazení stejným objemem "správně naředěný" nový kapaliny.
Září 28, 20159 r A když sem do nádržky u studenýho motoru dolejval krapet destilovaný vody takže na výšce haldiny přibylo tak 8mm a trochu sem to přehnal takže teď mam hladinu tak 4.5mm výš než je ta černá ryska MAX? A ještě jedna. Všimnul si někdo, že ten černej potisk značení hladiny MIN a MAX jde docela ochotně dolu z nádobky. Někde nehtem a někde dokonce i setřít prstem? Po dvou letech od novýho auta sem si toho všim, že se nen černej potisk nějak ztrácí. 51kW CGPA Upraveno Září 28, 20159 r od Mr.Pavka
Říjen 6, 20159 r Já měnil chladící kapalinu. Ve Škodě, kde jsem šel původně koupit G12+ mi řekli, že můžu nalít v pohodě G13. Nechal jsem si ji vyměnit u známého šikovného mechoše a dobrý.
Říjen 6, 20159 r Podle vyjádření člověka od výrobce těchto kapalin (Spolana) je G13 jen nástupnickou generací kapalin G12, G12+ a G12++ a je pro ně přímo nahrazující včetně mísitelnosti.
Únor 12, 20169 r Zdravím, měl bych následující dotaz. Před nedávnem jsem v Německu kupoval Škodu Fabii 1,2 HTP 44 kw, rok 2011. Všimnul jsem si, že na autě jsou nalepné různé servisní štítky od Renaultu. Ptal jsem se proč a majitel říkal, že u nich v městečku je značkový servis pouze Renault a že tam jezdí skori všichni od nich. V nádržce chladící směsi je proto zelená nebo modro zelená směs, kterou prý dává Renault. Mám se touhle chladící směsí nějak znepokojovat nebo je to jedno ? Většinou jsem viděl ve škodovkách barvu červenou.
Únor 12, 20169 r No není autorizovaný servis jako autorizovaný servis. No já bych se trochu znepokojoval, protože takhle není moc jasné, co tam máš G11 (modrá) nebo G48 (modro-zelená)? A jestli i ostatní opravy dělali ze součástek z Renaultu :-)
Únor 12, 20169 r Určite by som menil tú chladiacu kvapalinu a to na 2x. Najprv daj iba čistú destilovanú vodu na prepláchnutie (trocha s tým aj jazdi, len pozor aby ti nezamrzla) a až potom originál G13 od VAG zriedenú v správnom pomere. Motorový olej by som v takomto prípade tiež hneď vymenil, lebo ani Allah nevie, že čo tam v Renaulte naliali ak ani na správnej chladiacej kvapaline si nedali záležať. A ak už má auto viac kilometrov (cez 100 tisíc), nebude od veci vymeniť ani olej v prevodovke a určite ak nevieš s určitosťou že to bolo robené, tak vymeň aj brzdnú kvapalinu. Upraveno Únor 12, 20169 r od e1.
Únor 12, 20169 r Podepisuju se pod to, co napsal e1. - s doplněním toho, že Alláha bych do toho nezatahoval, protože ten kdyby s tím autem měl něco společnýho, mohlo by jednoho krásnýho dne taky udělat krátce a jednoduše BUM!!!! i s tebou na palubě ...
Únor 13, 20169 r Tak olej je tam na štítku napsaný 5W-40, takže ok, ale už ho mám nakoupený a všechy filtry k tomu, takže na to se chystám+svíčky. To je základ po koupi ojetého auta, ale tu chladící kapalinu jsem nikdy neřešil. Včera jsem byl kvůli tomu se zeptat v jednom servisu u nás a tam mi zase řekli, at to neřeším, že to stejně funguje všechno na stejné bázi a že je to jen hra s barvičkama. Akorát prý červená má interval výměny cca 5 let a zelená cca 2-3 roky, no tak nevím no :-) Upraveno Únor 13, 20169 r od ski1961
Únor 13, 20169 r Tak vzhledem k (ne)mísitelnosti mezi některými typy (barvami) bych to tak nezjednodušoval. viz příloha
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.