Přejít na obsah

Front Assistant


samll_01

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Dneska se mi stala hodně nepříjemná věc. Auto začalo samo brzdit, když jsem přejížděl rozbité tramvajové koleje na křižovatce. Přibrzdil jsem si, abych na ně nevjel v plné rychlosti a jak se auto na kolejích zhouplo dopředu, tak zrovna v moment, kdy jsem podřazoval na dvojku, začalo hodně prudce brzdit. Strašně jsem se lekl, že jsem na těch kolejích urval kolo nebo něco. Naštěstí za mnou žádné auto nejelo, ale pocit teda příšerný. Mimo prudkou brzdu to dělá ještě dost nepříjemný zvuk, jako když zabere ABS.

 

Bylo to v Brně na křižovatce Úvoz a Údolní, přesně v místě, kde je na obrázku bílé auto.

 

Nemám teď v auto vůbec důvěru a přemýšlím, zda jít do servisu nebo jak to řešit... Máte někdo podobnou zkušenost?

93313C30-6D1A-4A57-B50C-C9E9E842C8F7.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mně se stalo něco podobného v Plzni u vlakového nádraží. Před hlavním vchodem jsou tři nizoučké schůdky, před nimi jsem parkoval a při rozjezdu mi před nimi auto chlamstlo na brzdy, taky jsem čuměl jako vrána. Když jsem je přejížděl pomalu a přibrzďoval, tak to neudělalo. Pak se mi něco podobného stalo ještě jednou při parkování v zatáčce u chodníku, při couvání auto vyhodnotilo nebezpečí od projíždějícího vozu, který jel jakoby na mě, ale pochopitelně zatočil podle silnice, tak taky brzda na fleku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravdu máš, dozadu to byl Rear Traffic Alert, graficky to ukázalo dlouhý červeně čárkovaný výsek vzadu od boku auta. Při jízdě dopředu se rozsvítila velká červená kontrolka (možná dokonce i rozblikala) přes celý displej maxi dotu včetně zvukového doprovodu. Už na mě zahoukala i v hustém provozu, ale to jsem brzdil sám, i když brzdy byly již systémem natlakovaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na pondělí jsem objednaný do autoservisu na kalibraci. Snad se to vyřeší, od té doby mě to upozorňovalo se zvukovým signálem ještě jednou, opět na úplně volné cestě, kolem které byla jen vysoká tráva. Po telefonu mě upozorňovali, že si kalibraci zřejmě zaplatím, že se radar může rozhodit i při parkování, když se někdo opře o můj nárazník. Se slovy, že mám O3 po FL s radarem nahoře, jsem řekl, že platit nic nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem po servisu, kde mi rekli, ze diagnostika radaru nehlasi zadne problemy a nemaji tedy co opravovat. Mam s autem dal jezdit a paklize se objevi, prijit znovu.

 

Samozrejme, ze to bude delat dal, kdyz to delalo doted... Chapu ale, ze maji urcite servisni postupy a toto jim z toho vyslo. Pristup servisu je jinak slusny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
V ‎21‎.‎05‎.‎2019 na 18:44, Lukecko napsal:

Dneska se mi stala hodně nepříjemná věc. Auto začalo samo brzdit, když jsem přejížděl rozbité tramvajové koleje na křižovatce. Přibrzdil jsem si, abych na ně nevjel v plné rychlosti a jak se auto na kolejích zhouplo dopředu, tak zrovna v moment, kdy jsem podřazoval na dvojku, začalo hodně prudce brzdit. Strašně jsem se lekl, že jsem na těch kolejích urval kolo nebo něco. Naštěstí za mnou žádné auto nejelo, ale pocit teda příšerný. Mimo prudkou brzdu to dělá ještě dost nepříjemný zvuk, jako když zabere ABS.

 

Bylo to v Brně na křižovatce Úvoz a Údolní, přesně v místě, kde je na obrázku bílé auto.

 

Nemám teď v auto vůbec důvěru a přemýšlím, zda jít do servisu nebo jak to řešit... Máte někdo podobnou zkušenost?

 

93313C30-6D1A-4A57-B50C-C9E9E842C8F7.jpeg

 

 

Velmi zajímavé!! :-)

 

jezdím s O3 r.v.2017, s Front Assistem, a přesně na tomto místě v Brně se mi to stalo už třikrát!    ... FA vyvolal bez příčiny bezdůvodné nouzové zabrzdění na těch kolejích, zvukový signál a přitažení pásů. Touto trasou jezdím každý pracovní den, stane se mi to tak 1-2x ročně, tzn. matematicky v 0,5%-1% přejezdů tohoto místa, ale i tak mne to vždycky dost naprudí, protože se vždycky strašně leknu. Naštěstí se v tomto místě jezdí v dopravní špičce pomalu, tak do mne zatím zezadu nikdo nenarazil.

 

Problémem je, co vlastně v servisu řešit a jak to dokázat. Moje teorie je, že je prostě nouzové brždění v FA naprogramováno tak, že při kombinaci různých faktorů zabrzdí. A právě na tomto místě na přejezdu kolejí to prostě nastane. Já bych neřekl, že FA funguje v konkrétním autě s poruchou, ale že má špatně z výroby naprogramovaný algoritmus. S tím asi servis nepomůže.

 

 

Editováno: , autor: Wdog
oprava pravopisu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dneska se mi to stalo zase,  ? …. 

Přikládám video z palubní kamery, přesně na těch kolejích auto samo os sebe nouzově zabrzdilo, na fleku, s ABS, i s přitažením pásů. 

Nejspíš přední radar chytá nějaké falešné echo od hrany koleje, která tam trochu vyčnívá.

 

 

 

190716 nouzove brzdeni foto.png

Editováno: , autor: Wdog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tam máš za verzi FA, jen FA, nebo FA s detekcí chodců? (byl po FL za příplatek spolu s ACC do 210km/h).

Na rozhraní stínu to reagovat nemůže, protože to radar nevidí. Popřípadě kde to je, třeba tama taky někdo jezdí. Každopádně jezdím přes mnoho tramvajových kolejí a FA vždy bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, to je úplně mysteriózní věc.

Je to v Brně, roh ulic Úvoz a Údolní.

Jezdím OCT III po FL, 03-2017, a myslím tam je ten FA s detekcí chodců, platil jsem příplatek a mám i (pasivní) tempomat. Nicméně jistý si nejsem, už je to delší doba.

Ano, je to v malých rychlostech, tady jsem se zrovna rozjížděl na zelenou, ale i při volném průjezdu se na tomto místě jezdí obvykle pomalu právě kvůli těm hrbatým kolejím.

Jezdím tudy do práce, a stalo se mi to už cca 4x za dva roky. Nikde jinde a nikdy jinde se mi to nestalo. Jen na tomto místě.

Říkal jsem si, asi nějaký náhodný úlet, a kašlal jsem na to, ale pozor, všimněte si, co píše kolega Lukecko o pár příspěvků výše (21.05.2019): stejný problém na přesně stejném místě. To už začíná být zajímavé.

V servisu to řeknu, ale jestli ten radar chytil nějaké falešné echo, a zadupnul to, tak o tom asi nebude chybový záznam, protože auto si myslí, že udělalo vše správně a že vše funguje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motosman: asi to tak bude.  ... Ale až se mi to tam stane zase, a někdo mi zezadu naboří do kufru, tak nevím, co budu policajtům tvrdit.

 

Martin Bednář: symbol auta nesvítí, ani to nepíská, ale vše se seběhne dost rychle. Jedu třeba dvacítkou, a stojí to během vteřiny na fleku.

 

Ale už bych klidně věřil i teorii, že auto reaguje na paranormální jevy, třeba na něšťastné přízraky duší kdysi ve středivěku zamordovaných pocestných.  :rolleyes:

 

Ty mapy, co sem dal Aleš_BX jsou dobré. I ta historický středověká.

.... tady v Brně, jsou ve městě totiž samé kopce, údolí a řeky. A v nich vedou ulice a cesty, tak jak vedly už v tom středověku, protože to jinudy nejde. Týká se to centra a širšího centra. Ale protože tady nemáme pořádné obchvaty a velký mětský okruh, vede to k tomu, že po těch původně středověkých cestách jezdí denně desetitisíce aut, prostě protože nemají kudy jinudy jet. Prostě dostat se přes Brno třeba ze severu (oblast bydlení) na jih (oblast továren a kanceláří) je dost problém a jezdí se mj. přesně i těmi středověkými trasami.   

 

Editováno: , autor: Wdog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Wdog napsal:

Dneska se mi to stalo zase,  ? …. 

Přikládám video z palubní kamery, přesně na těch kolejích auto samo os sebe nouzově zabrzdilo, na fleku, s ABS, i s přitažením pásů. 

Nejspíš přední radar chytá nějaké falešné echo od hrany koleje, která tam trochu vyčnívá.

 

Tohle místní dealer nevyřeší, tohle by měl vidět někdo z Bolky ... Auto vzít i s technikem a místo si opakovaně několikrát projet za sebou, ta reakce na běžný stav přejezdu kolejí v ČR je šílená a naprosto nečekaná.

 

Jinak Pandořina skřínka plná asistentů je otevřena, lidi jsou sice nevyzpytatelní stále a čím dál tím více, ale začíná se množit počet případů bezdůvodnýho úplnýho zastavení s čekáním na rozjezd, myslím si, že technika v tom nebude uplně nevinně ... viz, třeba ta Blanka ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 hours ago, Wdog said:

 

Martin Bednář: symbol auta nesvítí, ani to nepíská, ale vše se seběhne dost rychle. Jedu třeba dvacítkou, a stojí to během vteřiny na fleku.

 

 

 

Díky za video, jsem vždycky nervozní, když tama mám projíždět a dávám si pozor, abych u těch kolejí zrovna nestál na brzdě. Mě to totiž udělalo akustický signál i červené auto na dipleji. To se mi stalo už několikrát, v situcích, kdy to dávalo smysl, ale párkrát i falešně. Každopádně právě na Úvoze mi to zabrzdilo, protože jsem si přibržďoval a v momentě kdy to na mě písklo, tak jakoby se propadl brzdový pedál a auto začalo brzdit na doraz.

Editováno: , autor: Lukecko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přemýšlím nad tím, vím, že jsem předtím psal, že to nepískalo, ale už si tak moc jistý nejsem.

Seběhlo se to strašně rychle, v malé rychlosti mi auto stálo skoro na fleku, dost jsem se leknul, jestli pískalo, tak jsem si toho nevšiml. Vím, že jindy píská pro výstrahu, ve vyšších rychlostech, ale teď to bylo rovnou nouzové brždění, kdy zastavilo na fleku. Auto asi v tu chvíli (chybně) vyhodnotilo, že jedu do překážky, tak zabrzdilo.

 

Jinak včera bylo auto v servisu, na pravidelné prohlídce, byl tam s ním kolega, upozornil jsem na tento problém. Vzkaz po prohlídce byl, že oni (autorizovaný servis) s tím aktuálně nic dělat nemohou, ale že info předají dále (asi na Škodovku). Auto je na operativní leasing, tak asi nikde není vůle na něm dělat nějaké drahé rozbory a testy.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vybavíš si, jestli jsi zrovna šlapal na plyn, nebo naopak před těmi kolejemi ubral?
Protože jestli se nepletu, tak zásah FA by měl jít "přeplynovat". Tedy alespoň to tak dříve bylo. 

 

https://www.smucler.cz/blog/front-assist-automaticke-nouzove-brzdeni/

 

http://www.autolexicon.net/cs/articles/front-assist/

 

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...