Přejít na obsah

Vaří motor 1.3 (porucha chladícího systému)


kulvait

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám auto z bazaru už asi 2 roky. Felicia s motorem 1.3 přestavěná na plyn. Několikrát se mi stalo, že se v létě uvolnila některá z hadic chladícího okruhu v okolí expanzní nádobky a vytekla část kapaliny. Nebo se voda ztrácela jinak. Po přitažení hadic začalo auto buď vařit nebo někde téct okruh. Doléval jsem vodu, po cestách jsem jezdil s několika kanistrama. Postupně jsem svépomocí vyměnil chladič a čerpadlo. Protože auto pořád vařilo a voda se ztrácela, zajel jsem do servisu. Řekli, že jsem asi prasknul hlavu, když jsem dolíval studenou vodu do horkého okruhu, ale že se na ní podívají a vymění těsnění a v nejlepším to bude jen to těsnění. Po výměně těsnění mi pán volal, že motor pořád tlakuje a že nediagnostikovali závadu, ale nejspíš je to prasklina v hlavě nebo bloku motoru a doporučil vrakoviště. Dnes jsem s autem opět jel. Musím ještě poznamenat, že na plyn, protože na benzin vůbec nejede. Možná se tam něco spálilo když to občas jelo na zcela vyvařený motor. Po zajetí a nějakém čase volnoběhu to dneska opět začalo vařit. Díval jsem se co se děje a voda stříkala pod tlakem z místa, kde na motor nasedá skříň termostatu. post-85025-0-28111100-1379683772_thumb.j Nechápu proč, protože jestli je to hlavou motoru proč je takový tlak až na konci motoru? Tak si říkám jestli to prostě nemůže být ucpané potrubí v místě co ještě nikdo nekontroloval. Koukal jsem taky na levné hlavy motoru (konkrétně třeba http://www.autodilyhh.cz/hlava-valcu-s-vent-d7-kompletni-047103063h-1; doufám že je to to správný díl) a zvažuju ještě výměnu. Sám se sousedem to ale nesvedu a tak  bych to musel dát zase někam do servisu a nevím na kolik by vyšla výměna a jestli by to opravdu konečně vyřešilo problém s chladícím okruhem. Máte nápad?

Děkuju Vojta.

Editováno: , autor: kulvait
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...... Možná se tam něco spálilo když to občas jelo na zcela vyvařený motor. .....

Tobě auto do ruk každopádně nepatří. Jsi schopen ublížit i koloběžce.

 

 

 

Nicméně na Tvůj dotaz:

 

"Nechápu proč, protože jestli je to hlavou motoru proč je takový tlak až na konci motoru?"

 

Zkrz prasklou hlavu to tlakuje do celé soustavy chlazení, je jedno jestli na "konci" nebo "začátku" motoru a pustí to v nejslabším místě. Ve Tvém případě pod skříní termostatu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nazdar, Kulvaite! Pokud jsi z Ostravy anebo blízkého okolí, pak repasí hlav se zabývá firma v Ostravě - Kunčicích v areálu bývalého dolu Alexandr. Buďto jim tam můžeš dodat samotnou hlavu a oni tam hlavu srovnají, udělají ventily, opraví závity pro svíčky a udělají tlakovou zkoušku anebo jim tam zavezeš celé auto. Pokud je hlava vadná a nedá se opravit, dají Ti vědět, případně si můžeš u nich zakoupit starší repasovanou hlavu. Cena za repasi je cca do 2.000,-kč včetně DPH. Ale pokud do toho auta už nechceš investovat, dá se to nouzově pořešit tak, že z víčka expanzní nádobky vytáhneš membránu, která drží tlak v chladící soustavě. Čus-bus!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...