Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Já si myslím že to funguje i s tlačítkem max. To je totiž i v návodu popsané.

Podle schématu tam jde 2x rt/bl a 1x br. Fotka asi zkresluje.

Tak jsem to omrknul a má tu svorkovnici také. I pojistky souhlasí. Zkoušel jsem ale dekodovat výbavu a tam PTC není uvedené.

Dnes jak jsem jel po noční tak jsem to testoval. Dal jsem digi klimu na plno /ale nezdá se mi že by to rychleji topilo/ ale teplo šlo za chvíli. Snad jen jeden poznatek, když dám teplotu na plno na HI na snížení stačí zmáčknout tlačítko auto a teplota se nastaví na 22´C. Není třeba snižovat teplotu na kolečku.

Ano, to jsem si taky prve nevšiml, to je dobrý. Jo a nastavení na HI má za následek zvýšení otáček ventilátoru a PTC se fakt sepne asi naplno při studeném motoru, protože to začne víc hřát.

Proč tohle není v návodu je mi záhadou. Rychlé odmlžení a odmražení skla je přeci bezpečnostní faktor. Jestli za tím není zase spotřeba a emise. Je jasný, že PTC potřebuje zvýšené otáčky motoru, aby to altík utáhl. No jo, to je jak s nesvítícími budíky při DLR u prvních m.r., taky mi bylo řečeno kvůli emisím.

Zajímavé, původně se nedostatečné topení 1.2 TSI řešilo jiným sw řj motoru, pak se PTC vyskytnul u Yetiho 1.2 TSI - tam byl snad uveden i ve výbavě a pak to celé utichlo. Asi nechtějí přiznat, že to nedokážou jinak vyřešit.

Já už jsem to tady psal několikrát. Mám man klimu, otočím teplotu na max, ventilátor taky, cvakne relé. Pak pohasnou světla, mám tu pidibaterku. Topí pekelně rychle, dle štítku v kufru nic nenaznačuje tomu, že je el. topení ve výbavě. Teď se tedy potvrdilo, že jsem se domníval správně. On totiž SW ani nic jinýho nezpůsobí tak velký odběr proudu, navíc když cvakne relé a pak pohasnou vlivem většího odběru světla, je jasný, že se připojil další spotřebič s velkým odběrem.

Holt v rámci honby za nízkými emisemi, které jsou nejhorší u studeného motoru, je technicky vzato nesmysl odebírat zbytečně právě vznikající teplo motoru, takže PTC je řešením pro komfort posádky. Holt ale je to náklad navíc, takže je logické, že se tomu cifršspióni zpočátku bránili. A že to je nyní součástí základní výbavy topení a ne jako zvláštní výbava je jen dobře.

To by se také měla zvednout okamžitá spotřeba na PP.

Ano, stoupla jen ta okamžitá na začátku studené jízdy. Paradoxně průměrná šla nepatrně dolů. Asi vlivem rychlejšího ohřátí motoru, když topení zbytečně neodebírá teplo motoru.

Upraveno od miklisek

Pro zajímavost se někdo podívejte, o kolik se ta spotřeba zvedne u stojícího auta.

Měl jsem 0,8 a zvedlo se to na 1. Tak dnes rano hned po startu spotřeba 0,9-1 a po zapnutí topení na max 1,4-1,5

Upraveno od vormen

A k čemu je teda MAX ??? Podle me si to dělá co chce. Někdy to funi hned na plnej ventilátor, jindy to tomu trvá inminutu než se aspoň trochu ohřeje motor. Nepřijde mi, že by tam bylo el. topný těleso. Snad Toledo to nemá jinak

Podívej se na pojistky a k pedálu plynu a hned to zjistíš, jestli máš PTC nebo ne.... Anebo Španěl topení nemá, proč taky do jižních krajů.

Jinak máš pravdu, že to u studeného motoru nezapne hned. Asi to ŘJ motoru nepustí hned, aby nezhasl motor. A možná taky náběh PTC není skokový. Nejvíc to hřeje, když se uzavře klapka vnějšího vzduchu. Ono PTC asi nebude mít výkon 2kW jak ETAVIRA....

Upraveno od miklisek

má to i Rapid s manuální klimatizací ?

No dle DP nejspíš jo, protože tam se vysloveně píše o otočení knoflíku teploty na MAX a zmiňují tam cvaknutí mikrospínače. Pochybuji, že climatronic bude mít mokrospínač na HI.

Tak Toledo to má taky. post-21737-1453996056,0272_thumb.jpg

Dneska mi servisák řekl, že PTC se u některých aut spínalo u studeného motoru až nad 1500 otáček, že se na to u mého auta podívají v rámci diagnostiky během 3 leté prohlídky, jestli to funguje správně. Pokud to tak je, pak PTC nebude sepnuté pri volnoběhu (byť zvýšeném na 1000 otáček) a ani při jízdě ve městě 50km.h-1 na 4°, kdy motor točí právě 1500-1600 otáček. 

Tak pak je to o ničem bych řekl. Ale díky za zajímavé info. 

Pokud to tak je, pak je to fakt k ničemu, protože kdy potřebuješ nejvíc přídavné topení? Když stojíš a potřebuješ odmlžit okno.....

No nevim, dneska jsem stal na parovišti nastartoval a za neclou minutu foukal teply vzduch.

Taky jsem to zkousel a kdyz jsem dal na climatronicu teplotu na Max, tak jsem mel pocit, ze to zacalo topit drive nez obvykle, nez kdyz to mam treba na 21 stupnu. Ale lepsi srovnani bude az bude venku chladneji, pod nulou..

Ono možná by bylo nejlepší kdyby to nějaký elektrikář proměřil za jakých podmínek je topení zapnuté.

PTC má i naftový motor?

PTC mají všechny škodovky s naftovým motorem dodávané na náš trh.

(v kódech výbavy bys to měl mít uvedeno jako PR 7E6)

  • 1 měsíc později...

U mého modelu Rapida 1.2TSI 63 MR 2014 s manuální klimatizací je uvedeno v kódech výbavy jako PR 7E7 WSA Elektrické přídavné topení.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.