Beny_40 Vloženo 6. Říjen 2013 Vloženo 6. Říjen 2013 Ahoj, mám s naší felinou (r.v.2000_100000km) následující problém. Krátce po rozjezdu cca 3-4 km přesně v okamžiku kdy ručička teploty vody dosáhne max. a termostat přepne a ručička začne padat dolů nám felina zhasne. Auto jde nastartovat a pak už jedu bez problému ale... Nutno podotknout, že k tomuto jevu dochází pouze v případě pokud necháme auto přes víkend stát tj. jakmile auto stojí 2 dny tak ráno při cestě do práce zhasne. Pokud s ním přes víkend alespoň jedenkrát jedeme nic se nestane. Parkujeme v garáži, denně 40km. Co všechno už nám kdo zkoušel vyměnit diagnostika... žádné závady výměna palivového relé / vyměněno za nové kontrola dobíjení OK výměna palivového filtru přetěsnění hlavy bloku motoru seřízení ventilové vůle nastavení škrtící klapky výměna čidla otáček s novým čidlem závada přetrvává tak jezdím dál se starým čidlem Setkal se někdo z Vás se stejnou závadou? Děkuji za odpověd. Pepa Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Říjen 2013 Vloženo 6. Říjen 2013 Termostat nepřepne, ten se nanejvejš votevře - a tím jak se votevře, šplejchne na teplotní čidlo studenější kapalina. To je ten okamžik, kdy se zhoupne rafika.To je myslím nejdůležitější informace k posouzení příčiny chcípání. V seznamu vyměněnejch dílů totiž nevidím tepelný čidlo, pravděpodobně ho nikdo kdo s autem přišel do kontaktu nepodezíral - ale je to častá závada. V tom kusu plastu vsunutým do jímky nad termostatem jsou totiž čidla DVĚ, jedno je jen pro rafiku na palubce, druhý slouží pro korekci vstřikovaný dávky řídicí jednotkou.Porouchat se může jen jeden z nich - a podle správný funkce toho druhýho uživatel nic nepozná, protože si myslí, že je všecko OK. Takže rafika může krááásně měřit a ŘJ přitom dostává nesprávnej signál o velikosti teploty kapaliny = o míře zahřátí motoru. I když se čidlo nepřeruší a tudíž ŘJ nevyhazuje jeho chybu, může "kecat" a ŘJ nesprávně odměřuje vstřikovanou dávku. Vyměň ho a pak dej vědět, co to s fildou provedlo. Dej si bacha při nákupu, ty čidla pro feli jsou sice mechanicky stejný, ale každý je jiný podle kubatury motoru - má jinej průběh změny odporu podle teploty jak pro 1,3, tak pro 1,6 i 1,9 dehet. Ty potřebuješ to správný = pro 1,3 benzín. Citovat
Luďa Vloženo 6. Říjen 2013 Vloženo 6. Říjen 2013 Jen bych doplnil, ať se nenechal odbejt, že čidla sou stejný. Jak píše Ekkar, jsou jiný "uvnitř". Kolikrát se mi stalo, že tvrdili, že je jen jedno čidlo. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Říjen 2013 Vloženo 6. Říjen 2013 Liší se to barvou plastovýho kroužku - na 1,3MPI je tuším zelenej. Ale můžu se mejlit, s feliňáckým motorem už nejezdím několik let... Citovat
Beny_40 Vloženo 7. Říjen 2013 Autor Vloženo 7. Říjen 2013 Ahoj, díky za odpovědi, čidlo vyměním a dám vědět. Jen bych ještě se vrátil k tomu jevu proč k zhasnutí dochází pouze jeli auto 2-3 dny odstavený. Pokud totiž jezdíme denně nebo ob den vše je OK??? Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Říjen 2013 Vloženo 7. Říjen 2013 Může tam souviset víc věcí, ale to čidlo teploty chladicí kapaliny je první a nejlacinější věc, kterou jde vyměnit a která přitom nadělá nejhorší paseku. Celý to je tepelně závislý, tu regulaci paliva řídí jednotka podle vícero čidel a jejich signály přitom mají různě "těžkej" význam - některý je hlavní, jiný podružný a vzájemná kombinace signálů dělá obrovskou kupu možností, ve kterejch asi tak v 90% případů auto jede a řidič bez PC napíchnutýho na diagnostiku nic nepozná a teprve ve zbylejch 10% má motor nějakej pocitově zjistitelnej projev na svým chodu... Citovat
Beny_40 Vloženo 7. Říjen 2013 Autor Vloženo 7. Říjen 2013 OK, musí se upustit kapalina při výměně čidla, předtím než to starý čidlo vytáhnu ven? Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Říjen 2013 Vloženo 7. Říjen 2013 Nemusí, čidlo je nahoře, když ho vyndáš, tak sice asi tak maximálně půllitr vyšplejchne, ale to je asi tak všecka ztráta, která hrozí. Najdeš ho hned u termostatu, vede k němu svazeček 4 drátů s konektorem. Citovat
Beny_40 Vloženo 8. Říjen 2013 Autor Vloženo 8. Říjen 2013 tak jsem vyměnil to čidlo. původní se žlutým kroužkem 357919501A nové s modrým kroužkem 6U0919501B Samozřejmě jsem se na rozdíl v označení tj. jiné číslo a jiná barva kroužku ptal , byl jsem ve škoda servisu a prodavač hledal v tom jejich systému a podle mého zadání 1.3 MPI benzín mu to nabídlo ten s tím modrým kroužkem. Nedalo mi to a doma jsem obvolal ještě další dva servisy a opět mi nabídly modrý 6U0919501B resp. potvrdili že tento je správný. Tak doufám že dojedu zítra do práce. Tak jak dosud. Přes víkend nechám felinu odpočívat a uvidíme v pondělí jestli to pomohlo. Ještě jsem dnes zkontroloval, jestli mi chodí klapka nasávaného vzduchu, foukal jsem na něj fénem vše OK. Citovat
Beny_40 Vloženo 1. leden 2014 Autor Vloženo 1. leden 2014 felina stála v garáži déle než jeden den a zase se opakovala stará historie, po cca 3 km resp.3-5 min jízdy zhasl motor jak když ho vypnu zapalováním. Ani jsem nezabrzdil , vyřadil , nastartoval a jel dál. Ale co to může dělat??? Poradí někdo. níže uvedené je již provedené diagnostika... žádné závady výměna palivového relé / vyměněno za nové kontrola dobíjení OK výměna palivového filtru přetěsnění hlavy bloku motoru seřízení ventilové vůle nastavení škrtící klapky výměna čidla otáček s novým čidlem závada přetrvává tak jezdím dál se starým čidlem nová baterka nové teplotní čidlo. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Zbejvá zapalování - svíce a lišta. Citovat
Mirek 835 Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Přikláněl bych se k té zapalovací liště. Tohle mi dělala. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2015 Vloženo 2. leden 2015 Pali HonemToProdej - BUDÍČÉK!!!! KŘÍSÍŠ ROK STAROU MRTVOLKU!!!! Citovat
Pali_HTP Vloženo 3. leden 2015 Vloženo 3. leden 2015 Oh sh!t jen nechápu proč mi to tu vyskocilo jako neprectene Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.