Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ospravedlnujem sa, ak to tu niekde je, ale nemozem sa dopatrat k cislam. Vsade sa tu hovori o premerani tlaku valcov, ale nikde som nenasiel v akych rozmedziach maju byt. Môze tu niekto, kto sa v tom vyzna, uviest nejaku tabulku, kedy su tlaky v norme a kedy su uz hodnoty kriticke? Je vôbec nejaka tabulka ktora hovori o tlakoch vo valcoch? Jedna sa o motor 1,2 47kW, AZQ, 2005, nabehane 123 400km.

Dnes, vramci servisnej mi premerali tlaky a hodnoty su: valec 1 -11 . valec 2 -10 . valec 3 -11,5, vraj je to v norme, ale mam pocit ze to nie je v norme, ze hodnoty maju byt vyssie. Tak jak jsem tedy na tom??Co hovoria tie namerane cisla??

Aka je norma, ake su hranicne hodnoty??

Mockrat dekuji.

PS: inak fabca jazdi bez problemov, bez klepania, startuje na prvykrat :kol-47: . Pred rokom a pol, na valci 1 vymenena podpalena civka a ocistena skrtiac. klapka - ta presla ocistou i dnes - vraj hrôza jak byla zasvinena :ble

Maš dobry pocit že tie tlaky su už hodne slabe. Hladaj tu na fore bola tu tabulka.

myslim ze norma je mezi 13-15 +-0,5

  • Autor

Dakujem, mam to chapat tak, ze mez opotrebeni, co je 11, je spodna hranicna hodnota a co je pod 11 je uz zle, az kriticke? skratka ze hockedy sa môze valec porucat..?

Nejsem automechanik, ale logicky odvozeno máš tlak na druhém válci (10 bar) pod mezí opotřebení (11 bar) = je to v háji...a je jen otázka času, kdy můžeš očekávat problémy.

Na tom druhom valci (10 bar) tam sa už vyfukovy ventil sa smaži (prepaluje). Sedlo ventilu je ovalne uklepane tym padom nesedi po celom obvode tak hlava nedokaže odvadzať teplo. Daj si to čim skôr spraviť.

Neviděl bych to tak černě. Tlaky jsou závislé i na jiných věcech než jen na opotřebení, např. startér, baterie (když točí motorem pomalu, budou tlaky menší)..... Důležité je, aby byly  plus mínus stejné.

 

Problém na ventilech se pozná tak, že se do válce nalije trocha oleje, ten utěsní písty a když se stav nezlepší, je problém v hlavě. Ale to snad měli udělat v servisu automaticky.

Upraveno od McMatej

No, možné to třeba je, ale vzhledem ke známým problémům motorů 1.2 HTP a zkušenostem kolegy hubo44 bych mu celkem důvěřoval.

Neviděl bych to tak černě. Tlaky jsou závislé i na jiných věcech než jen na opotřebení, např. startér, baterie (když točí motorem pomalu, budou tlaky menší)..... Důležité je, aby byly  plus mínus stejné.

 

Problém na ventilech se pozná tak, že se do válce nalije trocha oleje, ten utěsní písty a když se stav nezlepší, je problém v hlavě. Ale to snad měli udělat v servisu automaticky.

Neviem či si videl ked je dolu hlava ako veklaju piesty u HTP tam vidieť volnym okom prvy kompresny kružok. Toto je desna konštrukcia ked ju zaleješ olejom všetky valce vyskočia o 2Bar aj pri chytenych ventiloch. Motor v dobrej kondičke zaliaty olejom ukazoval 16,3Bar. Kondička štateru moc nezavaži lebo tlaky sa meraju bez sviečok.

skôr stav akumulátora ;)

  • Autor

Servis, kde po namerani povedia, ze tlaky su v norme, kaslat na nich, takze treba iny servis. Otazka ci sa vyhnut autorizakom alebo nie.

Ak sa tieto tlaky potvrdia, bude nutna opravarenska sada?s nou je katalyz. ale ten podla mna nebude treba, kedze emisna bola OK, tak 2 mesiace vzad. Co som cital na fore, tak to vychadza cca 800€ komplet v skodovke. Alebo ma caka vybrus valcov, nove piesty, repas hlavy?? a nechat urobit u niekoho, kto sa vyzna? Ak by niekto vedel o spolahlivom cloveku zo Žiliny, budem rad.

- je mi divne ze ziadne vynechavanie valca, ziadne chybove hlasenia, olej 5w40 nepapa, startuje vzdy na 1krat..-teda aspon doteraz :), nie je to divne?

Po oprave maju byt ake tlaky? Tych 15 asi len pri novom motore, ci?

Necitiš nič lebo rovnomerne ti odchadza kompresia.

  • Autor

Mozno pocitovo viac trasie, so studenym startom, inak som nic nespozoroval, je to dost subjektivne.. Nateraz sa aj bojim ho ist pretiahnut, s vedomim, ze moze kedykolvek vypovedat sluzbu... :kol-26:

-asi to bude treba dat premerat este raz, ci su tie hodnoty pravdive. Inak spotreba na jednu nadrz, prevazne mesto je cca 6,2l

Ničí názor nezpochybňuji, taky myslím, že bude špatný ventil. Jen to nevidím tak kriticky, abych se s tím bál ještě nějaký čas jezdit a uvažoval i o výbrusu válců. Olej to nebere, startovat jde, na dva válce to neběží..... Sledovat stav a až se to bude hodit, tak nechat opravit hlavu.

McMatej, ale netesnostou vyf. ventilu zniči kat ktory by sa ešte dal zachraniť potom mu bude už hadzať chybu 16804.

:palec2: To je pravda, tak daleko jsem to nedomýšlel. Ale to může i špatná zapalovací svíčka nebo cívka. Každopádně, odtahovku bych kvůli tomu nevolal. :-)

Tak teď jste mě úplně vyděsili  :feve: takže když mám na 1.2 HTP 40 kw rv. 05 najeto cca 46 000 km tlaky 13 bar tak, že mi odchází ventily? 

Měření je cca týden staré, motor je již po opravě. Měl jsem přidřený ventil na 3 nebo 1 válci při cca 40 000 km.

 

http://www.pictu.cz/image.php?di=OYBG - naměřené tlaky

Upraveno od Petr92

to su dobre hodnoty nerob si starosti. raz za čas tam fukni nadrž 98oct. a prevetraj ho.

  • Autor

Vas na nazor, na vyjadrenie servisu, ze tlaky su male, nemôzu byt v norme ako pisali.

citujem:

"Namerane hodnoty sú v poriadku nakoľko mame za sebou už zopár oprav motorov vozidiel Škoda Fabia 1,2HTP keby bol pokles tlakov pod hodnotu 8,5 tak by ste mal problém s vozidlom, ak  sa Vám niečo nezdá poprosím Vás prísť osobne a môžeme Vám vysvetliť čo je v norme ohľadom tlakov vášho motora poprípade uskutočniť vami objednanú opravu"

- co to maju za normy?? :doh

- dali by ste to tam opravit? ked maju vlastne cisla o norme, heh?

Treba ist do inej dielne.

Jak vyplývá ze servisní příručky, rozdíly tlaků mezi válci jsou v normě. Pokud auto funguje dobře, taky je možné, že v tom servisu neměřili přesně. Proto bych měření opakoval někde jinde.

to su dobre hodnoty nerob si starosti. raz za čas tam fukni nadrž 98oct. a prevetraj ho.

to se mi ulevilo :) a díky za radu :)

  • 4 týdny později...
  • Autor

Tak kluci, tlaky premerane v autoriz. servise Skoda, vid priloha a uplne ine cisla ako tie prve.

Ako nechapem 15,7 - 15,8 - 16,2 Bar. Vysli im nejake vysoke cisla, ked novy motor ma 15 Bar podla diel. prirucky.

Co si o tom myslite? ja nechapem :kol-32:

post-71129-0-18138000-1385511621_thumb.j

Tak to je zaujimave. Raz nameraju 11  teraz až 16?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.