Přejít na obsah

Motor škube - vadná cívka?


perlad

Doporučené příspěvky

  • o 4 roky později...

perlad - je to sice stara tema, ale mam aktualne tento problem. Pri poslednych 2 jazdach sa mi stalo, ze pri zohrievani motora pri teplote 45 stupnov, mi na palubovke 3x zablikala kontrolka riadenia vyfuk. plynov a potom zhasla. Napojil som to na diagnostiku a vyhodilo mi "vynechanie zapalovania na 4. valci" - sporadicka. Vymazal som a pri dalsej jazde to iste a rovnaka zavada. Sviecky som menil 2 mesiace dozadu (original NGK). Napada ma jedine zapalovacia cievka, len mi nejde do hlavy preco auto taha normalne a prejavi sa to presne ked dosiahne teplota motora 45 st. zablikanim kontrolky vyfuk. plynov (zeby RJ zacala robit testovanie az po zahriati na 45 st. ??? ).

 

Nechcem teraz naslepo menit cievky kvoli sporadickej zavade a riskovat ze to bude robit dalej. Co je este zaujimave ze zacalo to robit prave teraz, ked je teplota vonku -12 st. Uvidime ked bude zase teplejsie, ale to by ma dost nastvalo lebo auto musi fungovat bezchybne aj pri -30.

 

Mate niekto s tymto skusenosti / rady co skontrolovat ? 

 

Diky

 

Motor 1.4 TSI (2012), 122 tis. km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vynechanie zapalovania môže mať viac príčín : Vadná sviečka , vadná cievka , zlý stav motora mechanicky - kompresné tlaky , zakarbonovaný sací kanál , zakrabonovaný resp. odchádzajúci vstrekovač

 

dajú sa v bloku diagnostiky pozerať koľko má ktorý valec výpadkov , prípadne ak hádže vynechanie toho 4 valca , hodiť cievku na prvý a naopak a voziť sa ... ak hodí chybu na prvý je vadná cievka , ak to bude robiť stále na štvorke tak pokračuj meraním kompresie všetkých valcov , prípadne pridanie koncernového aditíva na rozpustenie karbonu vo vstrekoch G001780M3 a rozumný benzín ideálne 100oktán /Slovnaft, omv / a pojazdiť ... uvidíš čo to spraví ... tiež by bolo po tejto procedúre vymazať učebné hodnoty v jednotke motora kde sú tie výpadky zaznamenané

Editováno: , autor: suri.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

takže problém s vynechávaním zapalovania po roku stále nevyriešený. Na diagnostike pamäť závad čistá avšak v bloku meraných hodnot - počet vynechaných zápalov (misfire counter) už mám nasledovné hodnoty, ktoré sa stále zvyšujú:

Valec 1: 8000

Valec 2: 8000

Valec 3: 8000

Valec 4: 52 000

 

Začal som výmenou sviečok, potom som prehodil cievku zo 4. valca na 1. valec, ďalej som dal zmerať kompresné tlaky, dekarbonizácia motora a sania, palivový filter nový, tankujem len OMW a nič nepomohlo. Naposledy som dal vymeniť všetky tesnenia v saní a pod saním, čo bolo tiež úplne zbytočné. Mechanik mi povedal, že to musí byť len problém softvéru v RJ motora a nech si dám v autorizáku spraviť flash RJ. Z autorizáku som dostal odpoveď, že pre môj motor (1.4 TSI CAXC) žiadna aktualizácia nie je k dispozícii. Tak som chcel, aby mi prepálili softvér, ktorý tam je od výroby. Na to som dostal odpoveď, že to nie sú schopný urobiť, keďže je potrebný kód zásahu, ktorý vie len výrobca. 

 

Asi mi už zostane len predať auto :( Diky za každú radu s týmto problémom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem to přehlédnul, ale můžeš trochu rozvést, kdy se to vynechání vyskytuje, případně jak? A co to měření kompresí, ukázalo to nějaké horší hodnoty?

Sice u jiného motoru, ale též šlo o TSi - při vyšší zátěži začalo docházet k vynechání zápálů, zpravidla jen na jednom válci. Motor se za jízdy třásl, problikávala MIL kontrolka. Diagnostika hlásila pouze vynechání zápalů a trochu horší komprese, nic víc. Mírně vzrostla dlouhodobá spotřeba, motor víc kouřil na volnoběhu.. nakonec bylo KO trubo a ventily si vesele plavaly ve svých vodítkách.. tak jestli to taky nemáš zralé na větší opravu.

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vynechavanie zapalovania by som si ani nevsimol keby som cez diagnostiku neliezol do blokov meranych hodnot a nevidel to tam.Pri jazde to necitit vobec akurat ked stojim na krizovatke na volnobehu cca raz za 10 sekund motor mierne zachveje ked dojde k vypadku zapalovania.Spotreba je v poriadku, dymivost ziadna a meranie kompresie dopadlo bez problemov - rovnake tlaky na vsetkych valcoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten trochu horší volnoběh znám, dokonce i po generálce. Jenom s tím rozdílem, že pokud koukám do diagnostiky, tak při onom otřesu k žádnému vynechání zápalu nedojde.. Už jsem to řešil i v rámci servisu, ale neobjevilo se nic zvláštního, krom trochu rozdílných dávek paliva, které dává vstřik.

Co tím chci říct - možná vyřešíš ty výpadky zápalů, ale vibrace dost možná zůstanou. Hledal jsem na internetu a někdo to údajně u TSi vyřešil výměnou všech těsnění v sání a repasí hlavy, včetně výměny všeho, co se na hlavě hýbe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týždeň som dával vymeniť všetky tesnenia v saní a boli to vyhodené peniaze. Nič to nepomohlo a mechanik sa čudoval, že na čo som to vôbec dával robiť. Keď som vysvetlil problém, tak ma hneď poslal do autorizáku, aby mi preflashovali soft riadiacej jednotky. Tak to teraz riešim, ale dosť sa vyhovárajú, že to nikdy nerobili a že treba kód zásahu od výrobcu a bla bla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

vstrekovače boli čistené ultrazvukom a na stolici ? je to dosť rozdiel vo výpadkoch a toto sa malo pri tom určite urobiť 

 

cax niektoré flashe mali a riešili podobné problémy , mal som auto ktoré išlo na voľmobeh na dva tri valce , nové sviečky, cievky,  tlaky ok , vyčistené vstreky a jeden vymenený a nič , spravil sa flash a auto ide ako nové

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som navštívil Škoda servis nech mi spravia flash RJ.Ked to napojili zistili že mám aktuálnu verziu softvéru. Odporučili mi teda vyskúšať prehodiť vstrekovač medzi 1. a 4. valcom a sledovať výpadky.

 

Čo sa týka čistenia, tak bola robená chemická dekarbonizácia + aditíva do paliva. Čistenie vstrekovačov ultrazvukom sa zatial nerobilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím suri.  Tak nakoniec som to spravil tak ako píšeš - dal som vstreky na test a čistenie. Všetky boli v poriadku, tak som si bral auto zo servisu s očakávaním či sa niečo zmení. Napojil som diagnostiku a hneď začali nabiehať vynechané zápaly na 4. valci (vid. foto). Po 30 km jazdy ich pribudlo 100. Takže problém nevyriešený a mňa napadá už len dať skontrolovať kabeláž od RJ k cievkam. Potom som si ešte zo zaujímavosti pozeral bloky meraných hodnôt a napadol ma senzor klepania. V prílohe posielam foto hodnôt, ktoré ukazovali tieto senzory na jednotlivých valcoch. Netuším v akom rozmedzí by sa mali pohybovať, ale valec 4 má najnižšiu. Taktiež je tam vidno pred-zápal na jednotlivých valcoch a 4-ka má najnižšiu hodnotu. Vedel by si poradiť ?

 

Vďaka

misfire status 29052019.JPG

senzor klepania.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Aktualizacia: pocas tejto zimy mi opat zacala raz blikat kontrolka motora a skoncilo to odpojenim 4. valca. Znova sa to udialo pri teplote -3 a nizsie aj to len raz. Dal som auto do elektroservisu, kde riesia aj problemy s RJ motora. Totalne ma nastval majitel ked hned pri odovzdani auta mal uz predsudky voci TSI motorom a povedal, ze problem bude urcite v hlave motora. Po 2 dnoch mi auto vratili s tym ze to musi byt v hlave motora a oprava 1000-1500 eur. Ja som povedal, ze nebudem davat rozoberat hlavu pokial kompresne tlaky su zakazdym dobre. Pytal som sa ci merali osciloskopom kabelaz k cievkam a vstrekovacom. Povedal, ze to nie je treba lebo RJ by vyhodila iny typ zavady ako len vynechanie zapalovania co je podla mna hlupost. Ako by RJ vedela ze je napr. zalomeny kabel pod buzirkou a nikde neskratuje??? Dalej som sa pytal ci niekto otvaral RJ a kontroloval studene spoje? Odpoved bola znova, ze to by sa vyhadzovala v pamati aj ina zavada a treba urcite rozobrat hlavu motora. Ja skratka nedovolim rozoberat hlavu pokial su kompresne tlaky OK. Co si o tom myslite?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Problem sa konecne nasiel - zakarbonovane sacie kanaly a ventily. A 4.valec je na tom najhorsie preto ho cez zimu RJ vyhadzuje ze obcas nezapaluje. Nikto nepredpokladal, ze to bude zakarbonovane, kedze auto bolo pred 3 rokmi na dekarbonizacii, ale zial chemickej, ktora stoji za ho_no. Jedine ucinne riesenie bez demontaze celej hlavy, ktore vraj schvaluje aj VW vyrobca je mechanicke tlakove cistenie pomocou pomletych orechovych skrupin (walnut blasting). Takze momentalne hladam servis v Bratislave a okoli, ktory by mi to vedel takto vycistit. Viete niekto poradit lebo na internete je vsade iba vodikova dekarbonizacia a o tom nechcem uz ani pocut. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...