Přejít na obsah

Interval výměny oleje / výměna oleje a filtru


Honza9007

Doporučené příspěvky

vormen - přejít na pevný interval je blbost. nejlepší je nechat LL a měnit olej dřív - souhlas...

Ale...moc se tady nepíše o tom, zda někdo provozuje auto firemě nebo soukromě...z firemních flotil na to každí s LL vyloženě sere a ostatní kdo má auto soukromě tak se hoodně stará...a jak k servisu pak přistupovat? Vždy to bude nějaký kompromis...a to nejspíš, když někdo pořídí auto starší...skoro bych to viděl na dvojí vlákna - firemní - jak na to v podstatě každý prdí a soukromé, kde se o to staráme jak nejlíp můžeme...

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já mám auto soukromě, jezdím na LL olej a proměnlivé intervaly. Nejsem blázen nebo pracháč, co by vylíval drahej olej v polovině životnosti do pryč :-) Starám se o auto jinak poctivě, plánuji jej vlastnit do 10 let. O zadřených motorech jsem slyšel naposledy někdy u škody 120 a to olejem nebylo. Mé minulé auto byla Octavie s olejem Mogul a 500 tis. km a motor ještě teď šlape jak hodinky se spotřebou 5,2. Výrobce, který s motorem strávil stovky hodin v laboratoři ví nejlíp, co je pro motor vhodné a ví to líp než my, co si něco myslíme :-)

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslíš toho samého co nevytáhl paty z laboratoře a navrhl ve své podstatě špatný motor TSI s řetězem ? :)))

 

Nevím, pokud má někdo přes 300 tis na nový auto, musí mít i 1500 ročně na výměnu oleje...

 

Ve své podstatě je mi to jedno, jenom jsem reagoval na tvé označení i mě bláznem. Ono záleží na hodně aspektech a pokud jezdíš opravdu krátké trasy, je lepší ho fakt měnit 1x ročně / nebo to 15tis km

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, kdyz myslis, kdyby travil 100ky hodin to by 3/4 majitelu zde nemenilo treba silentbloky prevodovky po jednom roce, nemeli by vodu ve dverich apod. Ja mluvil s tema co pak ty motory opravuji. Predchozi O co si mel byla jeste nejaka kvalita. Spolehlivost motoru zejmena TSI neni buh vi jaka. Pokud mluvis o " drahem" oleji, tak ten je drahej leda v AS. Chtel bych mit viru jako ty, bohuzel nemam. Ale vse je kazdeho volba, ja napsal sve argumenty. Jinak nic proti Tvym argumentum nemam, jeste pred 2 lety jsem mel stejne, to jsem ovsem byl jeste naivni o kvalite zn. Skoda. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že proměnlivé intervaly nejsou špatné. ŘJ dokáže sledovat zatížení motoru a oleje mnohem lépe než kdokoliv z nás. Proto se mně nezdá rozumné používat obyčejné oleje a měnit po 15 tkm, když by nás při extra krátkých studených jízdách poslala ŘJ pro nový olej po 12 tkm nebo i dříve (viz příspěvky výše). A navíc je při proměnlivých intervalech používán lepší olej, který při ideálních podmínkách vydrží až 30 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej - v čom sú 30tkové oleje , v C3 lepšie oproti klasike ktorá nie je ukrátená kvôli DPF o najkvalitnejšie zložky ? jediná výhoda LL je že by mal menej degradovať , čo v prípade 15tkm/rok výmeny je nepredmetné .... RJ má obyčajný blbý algoritmus založený na počte štartov , teplote motora , dlžke trás a zaťažení , v reále chodia na servis Rapidy ktoré jazdia krátke trasy po dvoch rokoch a 20-22tkm a to ide s toho pekný humus , alebo ak jazdia normálne tak po 30tkm .., 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že proměnlivé intervaly nejsou špatné. ŘJ dokáže sledovat zatížení motoru a oleje mnohem lépe než kdokoliv z nás. Proto se mně nezdá rozumné používat obyčejné oleje a měnit po 15 tkm, když by nás při extra krátkých studených jízdách poslala ŘJ pro nový olej po 12 tkm nebo i dříve (viz příspěvky výše). A navíc je při proměnlivých intervalech používán lepší olej, který při ideálních podmínkách vydrží až 30 tkm.

 

tady se ale bavím o používání 5w30 LL a výměna každý rok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej - v čom sú 30tkové oleje , v C3 lepšie oproti klasike ktorá nie je ukrátená kvôli DPF o najkvalitnejšie zložky ? jediná výhoda LL je že by mal menej degradovať , čo v prípade 15tkm/rok výmeny je nepredmetné .... RJ má obyčajný blbý algoritmus založený na počte štartov , teplote motora , dlžke trás a zaťažení , v reále chodia na servis Rapidy ktoré jazdia krátke trasy po dvoch rokoch a 20-22tkm a to ide s toho pekný humus , alebo ak jazdia normálne tak po 30tkm .., 

 

No, ukrátěná .....

Nemůže být ukrátěné o aditiva, když ten olej (v ideálních podmínkách vydrží 30 tkm). Já bych řekl, že jedna aditiva byla nahrazena jinými aditivy.

 

Ano, ŘJ má blbý algoritmus, řidič nemá nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to se o5 vracime k mazivostni prirucce co jsme sem s Pawoukem nedavno davali. Tam je vse pohledem odbornika vysvetleno. Pojem nebo nazev LL je take jen marketing. Pro ty co nevi tak treba u Renaultu (vlastnim Ren) je interval 30tis/2roky s olejem 5w40, ale klidne i 10w40 proste olej plnici specifikaci RN 0700 a je uplne jedno jestli je na nem napis LL nebo ne. A naopak LL olej pro jednu znacku neni LL olejem pro druhou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těm internetovým pochybovačům a odborníkům bych doporučil se jít pobavit o těchto věcech přímo k lidem ze škodovky. Ať jsem se s nimi bavil o čemkoli tak vždy měli přesné informace a dokázali ihned argumentovat a dávat logické odpovědi. Z toho my vyplývá jediné, buď je automobilka tak kvalitně a pravidelně vzdělává o problémech na které by se mohli zákazníci ptátt a nebo mluví pravdu. Já dávám přednost té druhé variantě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já zase nikdy nic jiného než pohádky od kohokoliv ze škody neslyšel, zejména při reklamacích. Dále nečetl, třeba o rozsáhlém problému s řetezy, že už to mají vyřešené, to už jsme taky slyšeli, četli x- krát nebo pohádky o tom, jak podtáčení a jízdě klidně na 1tis otáčkách ničemu nevadí. Ale kdo chce věřit, ať si věří, uvidíme jak budete básnit třeba za 4 roky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj přesně, automobilce se nedá věřit nic, její snaha je akorát, aby interval na oko vypadal výhodně pro uživatele, motor to chudák sice přežije, ale moc dobře mu z toho nebude. škoda přece nemůže mít pro motory příznivý intervaly 15tis/rok, když ostatní automobilky to mají vyhnaný na longlife, to by potencionální kupce mohlo odradit. automobilka se prostě pohybuje na hraně všech možnejch limitů, aby výsled byl v její prospěch a aby spotřebitel tak nějak nebyl moc poškozenej. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, pokud má někdo přes 300 tis na nový auto, musí mít i 1500 ročně na výměnu oleje...

To by me zajimalo, kde jsi na to prisel? Nekdo, treba jako ja, si poridil rapida s 10% akontaci (coz bylo cca 25 tisic) a ted 6 let budu splacet necelych 5 tisic mesicne a kazda nepravidelna polozka mesicne mi rozhodi rozpocet. A auto jsem potreboval.

 

Ja tady nebrecim, ale vzdycky me fascinuje, jak si lidi mysli, ze kdyz ma nekdo na auto, tak "musi" mit na tohle nebo na tamto. Ale uz nevidi, ze se zadluzi docela dost na docela dost dlouhou dobu a teda pocita s kazdou korunou.

 

Co se tyce oleje, tak auto mam 21 mesicu a ted me za 3 tydny auto posle na vymenu oleje po 18t km. Koupim urcite ten s "prisnejsi vykonovou specifikaci", protoze rozdil v cene je mozna tak max 100Kc na 4ti litrech (u Castrolu). Ale jestli si zmenim na pevny nebo necham promenlivy, to jeste nevim.

 

Mam najezd cca 10t km za rok. Pokud si auto necham 10 let, bude mit najeto cca 100t km. Pokud si necham promenlivy, tak za celou dobu pujdu na vymenu oleje cca 6x (a za olej dam 6000,-). Pokud si dam pevny, tak pujdu na vymenu 10x (a za olej dam 10000,-). Castky jsem pocital s 200,- za praci za vymenu.

 

Jenze pokud si necham promenlivy, tak tam budu muset nekdy i vic krat za rok, takze si dam asi ten pevny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@škodarapid: mno ještě si k tomu nezapočítal výměnu vzduchové filtru, palivového a svíček(ovšem mužeš měnit podle nesmyslných intervalů). jestli máš tenhle nájezd, tak ty  svíčky stejně po 4 rokách v těhlech motorech při tomhle nájezdu jsou na hraně.... suri ti to potvrdí jako servis man v autorizáku... intervaly jsou nesmyslné. akorát výrobce nerozlišuje, jestli někdo s autem najede 55000km za rok, tak pak tyhle intervaly sou okay, ale něco jiného když najedeš 10000km za rok....

jinak na tenhle mini nájezd či na krátký trasy si kupovat turbo moderní motor od ša, uvidíme co to bude dělat lidem :D

zrovna výměna oleje je to nejmenší a tyhle servisní ukony, nejhorší je dle mého pořizovací cena a jak rychle klesá hodnota auta. nedejbože když ještě máš totálku a nemáš už GAP atd...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by me zajimalo, kde jsi na to prisel? Nekdo, treba jako ja, si poridil rapida s 10% akontaci (coz bylo cca 25 tisic) a ted 6 let budu splacet necelych 5 tisic mesicne a kazda nepravidelna polozka mesicne mi rozhodi rozpocet. A auto jsem potreboval.

 

Ja tady nebrecim, ale vzdycky me fascinuje, jak si lidi mysli, ze kdyz ma nekdo na auto, tak "musi" mit na tohle nebo na tamto. Ale uz nevidi, ze se zadluzi docela dost na docela dost dlouhou dobu a teda pocita s kazdou korunou.

 

Co se tyce oleje, tak auto mam 21 mesicu a ted me za 3 tydny auto posle na vymenu oleje po 18t km. Koupim urcite ten s "prisnejsi vykonovou specifikaci", protoze rozdil v cene je mozna tak max 100Kc na 4ti litrech (u Castrolu). Ale jestli si zmenim na pevny nebo necham promenlivy, to jeste nevim.

 

Mam najezd cca 10t km za rok. Pokud si auto necham 10 let, bude mit najeto cca 100t km. Pokud si necham promenlivy, tak za celou dobu pujdu na vymenu oleje cca 6x (a za olej dam 6000,-). Pokud si dam pevny, tak pujdu na vymenu 10x (a za olej dam 10000,-). Castky jsem pocital s 200,- za praci za vymenu.

 

Jenze pokud si necham promenlivy, tak tam budu muset nekdy i vic krat za rok, takze si dam asi ten pevny.

 

hele, já tady nechci rozebírat nějakou fin. gramotnost apod. Přeju ti jenom hodně štěstí, aby jsi tento leasing "vražedný leasing"  přežil bez úhony.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já zase nikdy nic jiného než pohádky od kohokoliv ze škody neslyšel, zejména při reklamacích. Dále nečetl, třeba o rozsáhlém problému s řetezy, že už to mají vyřešené, to už jsme taky slyšeli, četli x- krát nebo pohádky o tom, jak podtáčení a jízdě klidně na 1tis otáčkách ničemu nevadí. Ale kdo chce věřit, ať si věří, uvidíme jak budete básnit třeba za 4 roky. 

 

 

Je to sice mimo téma. Ale já jsem opravdu neslyšel že by Rapid měl nějaký problém s rozvody. Ono to skutečně vypadá že mluvili pravdu. Navíc si začínám myslet, že TSI v Rapidu budou na tom s životností rozvodů opravdu velmi dobře. Ten motor má mít jiný řetěz a tím pádem by se problém opakovat neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klidně mi dej ban, mě to je šumák, aspoň budu mít důvod sem nechodit, nepatrně off bude vždycky každé téma - boj s větrnými mlýny....

nikdy nezakládám off topic, pouze odpovídám těm co se zeptají mimo, zkus si něco najít v 56 stránkách o řetězu a není to tím, že by tam bylo hodně off materiálu...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...