Motaaa Vloženo 3. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2016 (editace) Tak mě čeká za 14 dní taky servis po roce a já tam budu dávat tenhle olej je to originál škoda. Editováno: 3. Listopad 2016, autor: Motaaa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SkodaRapid Vloženo 3. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2016 Original skoda bude asi jen ten obal, uvnitr bude urcite jina znacka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Motaaa Vloženo 3. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2016 (editace) no jasné ale ta cena aspoň nebyla jak originál škoda a přitom ho tam dávají skoro všem kdo přijede do AS jen cena pak je jinde. Editováno: 3. Listopad 2016, autor: Motaaa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 3. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2016 co stál ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukasPaprok Vloženo 5. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2016 Narazil jsem na nej za 1263,- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 5. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2016 No, to je stále dosť. Shell AV-L si mohol mať za nejakých 27-30 €. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelius Vloženo 5. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2016 Zdravím pánové. Byl jsem dneska na servisní prohlídce u autorizovaného servisu Škoda - Auto Zítka, Martinovice. Byl jsem po dvou letech , najeto 21500. U první prohlídky po roce, jsem byl vyměnit cca po 10000km jen olej a olejový filtr - olej LL 5W 30 Castrol. Teď jsem byl u druhé prohlídky a přijímací technik, mi říkal, že pokud jsem si nastavil pevný servisní interval 1rok/15 000 km, stačí o něco levnější olej 5W 40 AGIP - plně splňuje servisní interval QI4 - VW 502 00. Neudělal jsem nějakou zásadní chybu, že jsem nechal nalit tento olej.......z hrůzou tady čtu, že pokud jezdím kratší vzdálenosti tak je lepší 5W30, který i lépe čistí od úsad atd..... Já jezdím krátké trasy do 5 km minimálně, častěji tak cca do 20 km a nad.... Poraďte prosím pánové, neudělal jsem chybu...........moc díky..............!!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 5. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2016 Technik ti poradil dobre. Na tvoje jazdenie a tvoj interval výmeny olej (10-12 tisíc km) je ten olej vhodný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 5. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2016 (editace) Trošku nechápu, jak jsi vlastně na prohlídce byl... Z tvého popisu to chápu tak, že teď jsi byl po dvou letech - což je správně. Akorát nechápu, proč jsi byl u první prohlídky hned po roce, když na tu tě žádný interval nežene. Možná jsi tam byl jenom vyměnit olej ( z vlastní vůle ), ale žádná oficiální prohlídka to není. Nicméně, pokud jsem to dobře pochopil, chceš si nechat měnit olej každý rok. Po roce jsi si ho nechal vyměnit opět na LL olej. Nyní jsi byl po 2 letech a nechal jsi si tam dát 5W40, protože chceš měnit každý rok. No na nájezd 20km je 5w40 cajk, rozhodně se neboj, že se ti něco stane s motorem. Akorát na tvém místě bych to řešil jinak, stejně jako to řeší zde plno lidí. Nechat QI6 ( 5w30 LL ) a každé 2 roky, nebo až tě pošle PP, tak na oficiální výměnu oleje a mít vlastní. A v půlce nájezdu si ho "tajně" vyměnit doma nebo u kamaráda... Nebo 5w40, oficiálně QI4 a nosit si vlastní olej... Editováno: 5. Prosinec 2016, autor: Rypicong Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelius Vloženo 5. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2016 Pro Rypicong.... přesně jak píšeš.....byl jsem po roce z vlastní vůle, a nechal si olej vyměnit. Měl jsem auto na operativní leasing - škoda bez starostí a teď jsme si ho před týdnem odkoupili. Přemýšleli jsme o tom už ze začátku, a tak jsem se rozhodl po roce zajet vyměnit olej, kdyby jsme se náhodou rozhodli si auto nechat......zkrátka abych měl čisté svědomí, že jsem si olej vyměnil tak jako bych to udělal u svého auta i když hrozilo, že ho nakonec vrátíme a auto si nenecháme. Nakonec nám byla nabídnuta slušná cena a auto jsme si odkoupili.... ...já měl jen strach jestli to nebude pro motor špatně........... Díky informace pánové...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 5. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2016 cajk, Ještě jedna věc, nechat QI6 a v půlce nechat měnit tajně doma má jednu šílenou výhodu - máš 100% jistotu, že se ti min. 1x za 2 roky doopravdy vyměnil I to se bohužel v AS děje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelius Vloženo 5. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2016 Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelius Vloženo 8. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2016 Ještě jen takový poznatek, který jsem se dočetl ohledně oleje.....je to jeden ze zajímavých názorů v technické sekci AUTO.cz... V souvislosti se závadami turbodmychadel bývají často skloňovány právě špatné řidičské návyky, vedoucí ke snížení životnosti této drahé a v zásadě klíčové součásti. Turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny z podstaty věci pracuje při extrémních teplotách. Ty běžně dosahují až 900 stupňů. Že turbodmychadlu škodí, když někdo po jízdě při vyšší zátěži ihned vypne motor, se už tak nějak ví. Při vypnutí motoru se zastaví olejové čerpadlo, tudíž olej přestane proudit. Ten nejen že maže, nýbrž i účinně odvádí teplo, tedy chladí. Vinou toto dochází k nárůstu teploty v ložiskovém uzlu, což má za následek, že olej, který zde zůstal, začíná vlivem vysoké teploty karbonovat. A zakarbonovaný olej působí na kluzná ložiska turbodmychadla jako brusná pasta. Situaci dnes ještě zhoršuje používání super řídkých motorových olejů, takzvaných nízko viskozitních. Jsou to zpravidla ty se specifikací SAE 0W-30, 5W-30 či dokonce 0W-20. Dobře mažou za nízkých teplot, kladou malý odpor pohyblivým částem motoru, avšak vůbec se nehodí pro mazání při vysokých teplotách. Faktem je, že ačkoliv je toto tvrzení správné, žádný z výrobců turbodmychadel se o problémech pramenících z použití těchto řídkých olejů nezmiňuje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 8. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2016 (editace) Já s tvrzením, že nízkoviskozní oleje jsou méně tepelně odolné nesouhlasím. Tepelná odolnost a viskozita je něco jiného. Hodně viskózní oleje byly i před 30 lety (nějaké API SA, SB ....) a určitě byly horší než oleje dnes. Na netu je mnoho "testů" tepelné odolnosti oleje. V nich vycházejí lepší i horší oleje napříč viskozitami. Daleko více to ovlivňuje výkovová specifikace a základový olej. Tepelně nejodolnější je obyčejný minerální základový olej. Jeden test např. tady [odkaz] nebo tady www.ekomobiili.fi/Tekstit/Oil%20test.pdf. 0W-20 oleje jsou tam tři a všechny dopadly výrazně lépe než většina 5 W-40 Editováno: 8. Prosinec 2016, autor: McMatej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 8. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2016 @Marcelius pre preplnovane treba urcite oleje s dobrou tepelnou odolnostou + s vhodnym balikom aditiv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcelius Vloženo 8. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2016 Tak v tomhle tom jsem laik......koukla jsem na ten odkaz, to znamená že čím víc je začmouzená (znečištěná, špinavá, černá...) ta baňka tím je menší tepelná odolnost? Teď mi tam na servisce vlili Agip 5w40....takže je to špatnej olej? Mám to vypustit a nalit jinej?.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 8. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2016 (editace) Ano, to černé je karbon z oleje. Myslím, že to tam někde píšou. Ten test jde dost do extrému. To zajímavé je to, že některé oleje to zvládnou, některé ne. Editováno: 8. Prosinec 2016, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mariacek Vloženo 24. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2016 (editace) Ten problém s turbem se ale TSI motoru netýká. Při vypnutí motoru hned po zátěží docházelo u starších motorů k podstatnému zvýšení teploty, která způsobovala karbonování oleje v turbu. U TSI motorů, když jej hned po zátěží vypnete, nedochází ke zvyšování teploty v turbu díky přídavnému vodnímu čerpadlu, které turbo dochlazuje a zabraňuje zvýšení jeho teploty na mez, která by připékala olej. I díky tomuto integrovanému vodnímu dochlazování můžete používat start-stop systém, kdy se vám motor furt vypíná. To samozřejmě neplatí pro případy, kdy pojedete extrémní jízdu a rozpálíte turbo do červena, to vám ani dochlazování nepomůže a už za jízdy vám může olej karbonovat. Editováno: 24. Prosinec 2016, autor: Mariacek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ka.S Vloženo 25. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2016 Mysíš že někdo z nás bude jezdit takovéhle extrémy ? Ani tento test Rapidu nijak neublížil, je to staršího data ale semo támo si to přečtu a zkouknu videa. http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-rapid-1-2-tsi-na-nordschleife-prince-od-the-ring/ https://www.youtube.com/watch?v=3ofx8nDXCo0&feature=related Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinhoSVK Vloženo 30. leden 2017 Sdílet Vloženo 30. leden 2017 Poslal som zo zvedavosti dotaz do ŠKODY ako to je s dodaním vlastného oleja. Tak nejak mi nie je jasné aký je v konečnom dôsledku rozdiel medzi zárukou servisu a výrobcom vozidla. Pokiaľ budem mať poruchu na aute s vlastne dodaným olejom žiadny servis mi záruku neuzná resp. bude platiť obmedzená záruka. Ako mám vlastne obmedzenú záruku chápať? Poruchy/poškodenia spôsobené motor. olejom? Veď to je skoro všetko v motorovom priestore. V prípade použitia vhodného motorového oleja, ktorý si dodal užívateľ vozidla, nie je možné hovoriť o strate záruky (2 ročná na vozidlo, + záruka na lak a neprehrdzavenie karosérie, predĺžená záruka) poskytovanej výrobcom vozidla. Pri servisnej prehliadke je skôr potrebné hovoriť o záruke poskytovanej servisom na vykonanú prácu. V rámci tejto záruky servis ručí klientovi za odbornosť a kvalitu vykonanej práce a za vhodnosť a kvalitu použitých materiálov. V prípade, keď si klient donesie vlastný motorový olej, je možné hovoriť o obmedzení záruky, ktorú poskytuje servis na konkrétnu službu (v tomto prípade na servisnú prehliadku). V praxi to znamená, že za poruchy či poškodenia spôsobené motorovým olejom, ktorý si dodal užívateľ vozidla, nezodpovedá servis. Ak Vám bolo v niektorom autorizovanom servise Škoda uvedené, že použitím Vami dodaného motorového oleja strácate záruku na „vozidlo“, ktorú Vám poskytuje výrobca vozidla, jedná sa o nesprávnu informáciu. Servis zapíše do zákazkového listu informáciu, že nepreberá zodpovednosť za materiál prinesený zákazníkom čo poznačí aj do záznamu servisu a podľa podmienok uvedených v brožúre „Záruky a produkty ŠKODA“ zákazník nemá nárok na potvrdenie doživotnej garancie mobility Premium. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 1. Únor 2017 Sdílet Vloženo 1. Únor 2017 V Madarsku... P.S. Netusim, ci to tu uz niekto postol. Ak hej, prosim admina o vymazanie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 1. Únor 2017 Sdílet Vloženo 1. Únor 2017 njn a teď jaká je jistota, že servis to nebere z podobného zdroje ? nulová... bere co nejlevněji na sudy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 1. Únor 2017 Sdílet Vloženo 1. Únor 2017 Mala napoveda: ak ti pri vymene oleja ponuknu vyhodne Rolexky, rychle utec... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 2. Únor 2017 Sdílet Vloženo 2. Únor 2017 v sobotu jedu na olej, záruka končí v květnu. sdělena cena 4300, do teď jsem dával cca 2300, takže vezu svůj olej. dlouho jsem řešil co a hlavně kde koupit, protože jistotu, že se jedná skutečně o originál nemá nikdo a nikde. nakonec jsem koupil originál longlife III od VW, protože ten se vzhledem k objemům prodeje falšovat nevyplatí a silně uvažuju o tom, že příště koupím Mogul přímo z eshopu paramo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 2. Únor 2017 Sdílet Vloženo 2. Únor 2017 pokud motoru nebudeš dávat čočku, jezdit v extrémních podmínkách, pravidelně měnit olej, tak rozdíl mezi Mogulem, Castrolem a čímkoliv nikdy nepoznáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.