Přejít na obsah

Interval výměny oleje / výměna oleje a filtru


Honza9007

Doporučené příspěvky

přesně, pokud se o to člověk bude starat a auto nebude trpět, tak v pohodě vydrží 10 let a 150 tis, což většina aut najede až po 15 letech... 

Prostě už si lidi nebudou jako dřív kupovat 10 let starý auta, ale už třeba jenom 5 let starý. Cena aut spadla neuvěřitelně, takže to vyjde +/- nastejno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmysl - můžeš se starat jak chceš, ale pokud je auto "ošizeno" konstrukčně, materiálově a i jinak, je ti to k ničemu.

beru v potaz to, že takový problém tam není... Problém jsou trošku motory TSI ze začátku ( stejně jako HTP ), teď už je to cajk a nevidím jediný důvod proč by třeba Rapid neměl vydržet 10 let a 150tis...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten problém tam není a je to jistý. Stačí se podívat, kdy se prodávaly první Fabie s tímto motorem a pak se podívat, kdy se tu objevily první hromadný problémy. Rapidů je jako much a spousta jich má najeto kolem 30tis. bez poruchy motoru. A co vím, tak tady byla jen jedna zmínka o hlučným startu Rapidu a ta byla beztak vyvolaná fobií z TSI a onen zvuk pochází třeba od regulace turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s prominutím jsou to kosmetické píčovinky a nikomu krom Jaryho snad Rapid nepřestal jet a ani se nejednalo o problém který by přestání v budoucnu zapříčinil.... Stejných problémů bylo na všech modelech, jenom informovanost a dostupnost informací je někde jinde než  před 10 lety, i než před 2.

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to sis měl koupit auto z roku 2000-2008 a by ti vydrželo dalších 10 let...

 

mr.pavka: když jim věříš co ti nakukají za marketingový keci, tak se jich drž. proč myslíš že existují VW normy na olej? proč myslíš že olej vyrábí dalších x výrobců? jenom pro auta který nejsou v záruce? asi těžko... škodovka ti nemá právo diktovat jestli budeš brát olej od nich nebo od jiného prodejce, vždyt ten olej splnuje VW normu a to je vše... pak je na tobě jestli si koupíš mogul nebo něco teoreticky lepšího.

jediný co ti můžou, nafakturovat větší cenu za výměnu oleje, protože přichází o plánovaný zisk z materiálu(tady v tomto případě z oleje).

jenže kdyby koupil auto z roku 2008, tak by mu nyní vydrželo už jenom 4 roky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To kokta7-

 

Chtěl sem hlavně nebouraný a nikým neposkvrněný. A neměl sem nervy honit nějaký lehce jetý auto s pravdivou minulostí.tady po bazarech nebo někde v německu.

 

Jedno starý auto mam, pod tim sem si naležel až dost, nehodlám se válet pod dalším autem.

 

S mojim nájezdem 10000tis za rok a používání starýho auta na jízdy po zasolenejch silnicích si myslim, že má ta fabie hodně velkou šanci se dožít 15cti let v dobrej kondici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A taky mi jeden mechanik v autorizáku řek, že auto má v motoru nějaký čidlo, který pozná viskozitu oleje a pokud by motor jezdil při zhoršených podmínkách tak zahlásí přez displej nutnost výměny oleje před jinak plánovanou výměnu podle času nebo kilometrů.

 

Co je na tom pravdy?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Raptora od listopadu 2013,1.2TSI 63kW,MR 2014,QI6,teď najeto cca 7000Km,chtěl bych si preventivně udělat po roce výměnu oleje-prvonáplně,sehnal jsem si CASTROL Edge 5W-30 LL,plní VW 504.00 i 507.00 4l za 699Kč,orig.kanystr i s hologramem,plnění 28/7 2014,olej.filtr MANN(318Kč-schválen VW,Škoda,Audi,Seat atd).Oba viz:

http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-VISKOZITY-SAE-C121/5W-30-C127/Castrol-EDGE-5W-30-4L-_DOPRAVA-od-74Kc_-stitek-Castrol-P245/

Nepřijdu o záruku či lépe dát do autorizovaného servisu,jež si teda zaúčtuje ranec za práci,ale přepíše mi km na olej  v ŘJ? Nezapíše ŘJ Chybu-Nedostatek oleje při výměně při prvním startu?

Jde to provést v domácí garáži(dílně),či je třeba nějaké speciální nářadí-na výpustný šroub atd?

Co mi poradíte jako nejoptimálnější řešení?Díky za jakoukoli informaci... :kol-25:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logicky sám sebe nenakonfiduju!Chtěl jsem jen na tomto fóru vyzistit,jaký mají jiní uživatelé zkušenosti s tímto problémem,neb autorizák si cení prostou výměnu na vlastní žádost (olej,filtr a tzv.drobný materiál,tj.měděný těsnící kroužek na výpustném šroubu),práce mechanika+DPH 2600Kč.

Mne vše v i-shopu (viz výše) koštovalo i s dopravou 1100Kč.

Do autorizáku s novou výměnou oleje logicky na první servisku pojedu,byť záruka už bude končit.Taky zda není nějaký zádrhel,třeba nějaké spec.nářadí apod.

Jsem rád za jakékoliv info,od toho toto vlákno zde je.Chci dát motoru jen to nejlepší,30.000 km na prvonáplň se mi zdá brutální,byť mne u koupě ujišťovali,že je to takto výrobcem nastaveno.

A největší náběh km mám každodenní dojíždění do práce 10km.

Poznámka aut.retro:Š-120L první servis 1500-2000 km s výměnou oleje.... :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...