Přejít na obsah

Interval výměny oleje / výměna oleje a filtru


Honza9007

Doporučené příspěvky

Na krátké jízdy je rozhodně lepší LL 5W30 je prostě řidší za studeného stavu, což při krátkých jízdách je. 5W40 je hustší, kdybys ho tam dal, asi se hovno stane, ale při častých krátkých jízdách je řidší olej lepší, rychle se v motoru dostane tam kam má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak, jsou lidi co těm proměnlivým servisním intervalům věří, pak jsou lidi co nikoliv. Já po prostudování na netu kde čeho, po konzultacích s lidmi v oboru jsem k tomu to názoru došel. Každý kdo má své auto rád a nějakou dobu s ním počítá přejde na pevné a nebo mění 15tis/1rok, to ti doporučí každý kdo tomu trochu rozumí. Prodloužené servisní intervaly jsou jen marketingový tah. Tuhle na netu koloval maďarský článek o Mini po 60tis s rozebraným motorem po servisech v BMW, ucpané olejové kanálky, všude pucky atd. A řekni mi co ušetřím? LL a klasický olej se dá koupit za stejné peníze, cca 200kč/litr + filtr olejový za 300, jsme na 1100 kč, to je zanedbatelná částka za to že prodloužíš spolehlivost svého auta. Až totiž ti začne motor žrát olej (jako že se to u TSI stává často) budeš řešit kde co za mnohem více peněz, pak uvidíš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak ty clanky jsou vice mene obecne. Myslim si, ze kdyz se budu ridit doporucenim vyrobce nic nezkazim. Hlavne jsem presvedcen ze konstrukter konkretniho motoru snad vi co je mozne a co ne. My cesi jsme hold mistri ve vsem a kazdy tady rozumi vsemu... a podle toho to u nas taky vypada. Jestlize se v calnku pise, ze olej by se mel pri kratkych jizdach menit max co 12 tisic - snad je kazdy motor jiny, pouzivaji se jine oleje, co je "kratka trasa" ?, kazdy motor se zahreje jinou rychlosti, atd... to je teda hodne zobecnene a vic verim tomu co mam od vyrobce meho konkretniho auta v navodu. A zatim jsem nikdy zadny problem nemel.

 

Petrrr: v tve kalkulaci neresis praci a cas. prodlouzeni spolehlivosti auta ? ja nic prodluzvoat nechci... jde mi o primerene naklady na dobu po kterou to auto budu mit, a rozhodne nechci byt vlastnikem Rapida [ ani zadneho jineho auta ] s 200 tis.km, popravde ani s pulkou.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já k tomu napíšu jediné, minulý týden jsem nechal měnit olej po 12tis od novoty a ten olej byl tak černej až jsem čuměl. Jezdím krátké trasy 2x12km - denně mimo víkendu. Ale i často delší trasy .

Nedovedu si představit ho tam mít ještě 16tis km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motosmane: nech runnera při svých úvahách, nejsme tu od toho někoho přesvědčovat. pokud je toho názoru, že výrobce ví nejlépe, že výrobce nikde nic nešidí, že se nikde na ničem nešetří a že neexistují žádné konstrukční vady a výměna oleje ve 30tis motoru jen prospěje proč ne. Má tady za sebou 272 příspěvků, tedy asi tady toho moc ještě nenačetl o kvalitách koncernových vozů. Třeba o O2, 1,8 TSI co při 100tis a při 4 letech začla žrát 1 litr oleje/1000km, voda ubývala, průsak převodovky a to po servisu jen v AS a po výměnách oleje při 15tis, majitel (náš spoelčný známý) ztratil veškeré iluze a to se za Škodu před tím byl jak lev. Tady článek další článek

 

http://www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem/ch-52664#articleStart

 

Taky všechny jako nové bezchybné motory s intervaly výměny oleje nevím kolik třeba, spočítej si kolikrát je příčinou přehnané servisní intervaly. 

 

Já narozdíl od Tebe Runnere nevím kdy budu auto zase měnit, ke všem svým autům se chovám tak, jako by mělo být moje poslední. Dobře k výměně oleje za 1100 si přičti i kdyby 400 za práci, když si to necháš někde vyměnit. Co to je dnes, nic. Včera jsem zrovna dal v AS za posraný čištění zadních brzd a seřízení ruční brzdy 1100. Tedy v celkovém měřítku ceny auta, servisů a nevím co ještě, 1500 není ani jedna plná nádrž, tak mě to přijde bezpředmětné. Pokud ovšem někdo ví, že auto dýl jak 3 roky mít nebude, má na něj prodlouženou záruku, tak pak mu to samozřejmě může být ukradené a pak bych s tebou souhlasil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám se s trochu jiným dotazem. U nového auta jsem nechal po cca 5000 vyměnit olej v autorizáku a podle doporučení jsme přešel na pevný interval a olej 5W40. Na něm mám najeto cca 7000, takže plánuju další výměnu. Nevíte, jestli je možné přejít z pevného intervalu opět na proměnlivý? S tím, že bych si po cca 12-15000 udělal výměnu oleje sám.

Předchozí zkušenost mi velí donést olej vlastní, nehodlám platit 500 za litr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrrr: nerozumim proc pises ze jsem nazoru, ze by se olej mel menit po 30 tis. km ??? ja jsem jen rekl ze se drzim navodu, PP me poslal do servisu po 18 tis. km a prijde mi to v poradku.

K cene za servis jeste pricti to ze tim musis zabit cas.

 

EDIT: ke kvalite koncernovych motoru... znam par lidi se sluzebnimi auty, ktera se drzi striktne predepsaneho servisu, jezdi tedy az kdyz se jim rozsviti servis. Najezdi mraky kilometru a zadny problem. Asi se holt VW dobre prodavaji, protoze jsou to smejdy... taky typicky cesky pohled na vec...

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@runner taky tyhle auta co jezdí hodně km, mají furt zahřáty motor atd :D hlavně často nemají TSi, nýbrž mají daleko výdržnejší TDI 2.0 CR apod.... to nejde moc srovnávat.

něco jiného když ročně najedeš 50000km a něco jiného 10000km za rok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, budu psát až 30tis (dle slov výrobce), s časem souhlasím. Mě posílá ve 28tis, přesto tomu nevěřím. Měnit olej při víc jak 15 tis je dle mého nesmysl, služební auta s malým počtem studených startů, s malým počtem km ve městě jsou méně namáhaná paradoxně i když mnohem více najezdí. U služebáka kde se najede 5tis za měsíc to nějaké opodstatnění má, páč by musel co 3 měsíce do servisu, stejně to auto nikdo déle jak 5 let nemá a za 5 let s tímto náběhem je to auto už stejně na odpis za hranou životnosti vozu. (všeobecně životnost auta se dnes uvádí a je konstruován na 250tis) tak že tam je to v podstatě jedno, motor to třeba vydrží i více, ale ostatní už půjde do kopru.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@runner taky tyhle auta co jezdí hodně km, mají furt zahřáty motor atd :D hlavně často nemají TSi, nýbrž mají daleko výdržnejší TDI 2.0 CR apod.... to nejde moc srovnávat.

něco jiného když ročně najedeš 50000km a něco jiného 10000km za rok...

No prave proto se to jmenuje promeny interval. Kdyz jezdis kratsi trasy se studenym motorem - pozve te to driv na vymenu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je, asi omyl. Máš samozřejmě pravdu.

Jinak diskuse na téma Long Life kde čeho je zde o ničem. Ať každý dělá jak myslí dle svého vědomí a svědomí, co každému vyhovuje atd. Dnes má každý internet a informace si může dohledat a to i info od odborníků. Já když slyším Long Live se mi prostě ježí chlupy na rukách. Pohádky o doživotních řetězových rozvodech jsme taky poslouchali, vyřešilo se to  poznámkou v návodu, že rachtání po startu není závada, ale projev motoru ( já u svého auta MR13 takovou poznámku v návodu ještě nemám). Když se člověk vlastním rozumem zamyslí nad některými servisními výměnami jako třeba, že olej v převodovce je též doživotní, že  vzduchový filtr se mění 90tis nebo 6 let, svíčky 60tis nebo 4 roky popř. 90tis nebo 6 let ( přitom se u 3,6 FSI rozpadají už po 40tis - kokta dosvědčí). Třeba chladící kapalina se nemění vůbec, přitom jiné automobilky mění 60tis nebo 4 roky, naft. palivový filtr se mění 90tis nebo 6 let a  u benzínu se snad nemění vůbec, tak člověk dojde k názoru, že to asi nebude úplně košér. Kdo věří tomu, že automobilka má zájem aby nám ta auta vydržela, pokud možno, navždy ať si věří. Já vidím za poslední roky, že motory jsou složitější (nikoliv však spolehlivější , ba naopak), ale intervaly výměn se furt prodlužují. Vše jen marketing. Třeba pro ty co nevědí Ford má servisní interval 20tis, japonci většinou také, že by měli horší motory co si to nemohou dovolit mít až 30? To těžko. Tedy děkuji za pozornost a co se mě táče, debatu na téma LL ano či ne končím.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to o tom, že se tu opakují názory několika lidí. Pak sem člověk vleze a přebere nějaký názor, který se mu zdá být nejpřijatelnější. Osobní zkušenost nezíská, ale šíří info z diskuze. Osobní zkušenost mají ti co tohle neřeší a jezdí. (Znám jich hodně.) Když se podíváte na to kolik se prodalo Rapidů, tak s jistotou vám můžu říct že min. 80% aut normálně jezdí v předepsaných intervalech a auto jim funguje. V tom zbytku je pár lidí co s tím laborujou a myslí si jak tomu autu hrozně pomůžou když olej vymění dřív. Což je v pořádku, oni mu zcela určitě neuškodí, ale jestli mu pomohou? Ale vliv toho počítání je velmi obtížně měřitelný.

 

Když automobilka něco doporučuje tak to má zcela jistě změřené, spočítané a odzkoušené. Vtip je v tom, že to zcela jistě nepočítají aby 100% kusů vydrželo. Určitě tam bude nějaké gaussovo rozložení. A ti co se nevejdou do toho intervalu ve kterém to auta bez úhony vydrží mají bohužel smůlu. Ono jich nebude tak málo a když se sejde dost těch co si sednou k PC a začnou to psát do diskuzí tak je oheň na střeše. Ale když si vezmete kolik je stěžovatelů na internetu a kolik je prodaných aut, tak to prostě nic neznamená i kdyby 20lidí napsalo, že se jim přerval řetěz. Navíc tohle ŠA řeší zárukou a nebo kulancí.

 

Co s týká provozu. Pokud někdo najede 30tis km rychleji než za 2 roky tak zcela jistě jezdil dlouhé trasy a olej bude i po 30tis v uspokojivé kondici. Pokud někdo jezdí krátké trasy tak zcela jistě nenajede za 2roky 30tis. A olej bude po 2 letech v uspokojivé kondici. Když někdo jezdí půl napůl tak bude měnit třeba po 22tis, ale ojel bude v hodně podobném stavu jako u předešlých 2.

 

Já jsem si třeba říkal, že v motoru musí být špony po zpracování a zajetí motoru. To je asi pravda, jsou tam a určitě by bylo nejlepší vyměnit olej po prvních 1000km, ale já věřím že dnes už je to podchycené tak že ty špony tam nevadí, protože jsou např. nalepené na magnetickém šroubu a jsou usazené někde dole kde nechodází k jejich nasávání.

 

Takže měnit nebo neměnit? Kdo se nad tím už začal zamýšlet tak ho nejspíš vymění. Určitě tím nic nepokazí. Sám nad výměnou také přemýšlím. O své věci se starám pečlivě ať je to auto nebo hodinky. Tak proč olej nevyměnit dřív? Ale dospěl jsem k názoru, že když bych olej nevyměnil tak se vůbec nic nestane. Jen budu mít černé svědomí. :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přejít na pevný interval je blbost. nejlepší je nechat LL a měnit olej dřív, příp. podle potřeby nebo aktuální fin. situace :-) a prostě když se mně to nebude hodit, nebo budu vědět, že auto půjde do světa, nebo na něho začnu kašlat, tak prostě vyměním klidně po 20tis. a nic tím neporuším. já jsem měnil už 2x. poprvé po 8 a po druhé po 26 a nemusel jsem ani jednou, auto si neřeklo, nejezdím krátký trasy. teď mám v plánu tak na jaře v 38 nebo jak se mně bude chtít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...