Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Já měnil zadní v 90tis a předky 150tis km

Nevím , ale já mám najeto bez 100 km 50 tis. a jsou téměř jak nové.

Já  měnil zadní kotouče i destičky a přední jenom destičky ve 120 tisících.

Upraveno od z.docekal

  • 4 týdny později...

60 tis.km:huh:

IMG_0159.jpg

Ted jsem dal Brembo,tak snad to bude lepší

tohle spíše vypadá na zatuhlý třmen, kotouč je jen důledek

  • 5 měsíců později...
V 7. 12. 2013 na 14:52, Peetie napsal:

Zdravím kolegy, někdy v létě/na podzim na mém v té době 2,5letém autě s 52 000 km začaly velmi rychle rezavět zadní brzdové kotouče na brzdící ploše, až se to dostalo do stavu, kdy pro rez téměř nebrzdily. Intenzivnější brzdění nepomohlo, v servisu ani nedoporučovali stočit kotouče, takže ve výsledku výměna zadních kotoučů včetně destiček. Do té doby (= v záruce!) bylo vše ok. Auto jezdí pravidelně, město-dálnice.. Servis to nechal posoudit s vyjádřením, že jde o běžné opotřebení, a že se nepostupovalo podle návodu k obsluze (ten doporučuje při vzniku rzi intenzivně brzdit).

Jezdím ještě s Octavií, která má kotouče stejné a bez problémů, ve firmě jsem prohlédl všechna auta (Octy, Superby), žádné ani náznakem rezavé zadní kotouče nemělo. Takže to vidím na dopis přímo do Škodovky.. Má někdo podobnou zkušenost? Díky..

Úplně stejný problém, výměna kotoučů a destiček bylo nevyhnutné a to vůz neměl ani 3 roky

 

Pokud nezměníš styl jízdy, tak to za ty tři roky bude vypadat úplně stejně

V 13. 4. 2018 na 20:04, italik napsal:

60 tis.km:huh:

IMG_0159.jpg

Tak to vypadá jako moje zadní kotouče po 70 tisících u Yetiny

  • 6 měsíců později...

Yeti starý 2 a půl roku, nájezd cca 17000 km, přední kotouče OK, na zadních je začínající rez a takové příčné pruhy. A to se snažím za jízdy občas brzdit i ruční brzdou, aby byla použita zadní brzda. Viz foto kotoučů: 

 

zadní: pravy zadni.jpg levy zadni.jpg

přední: pravy predni.jpg levy predni.jpg

 

Co poradíte kromě toho, abych vozil vzadu zbytečnou zátěž cca 200 až 300 kg, díky které by se údajně zvýšil účinek zadních brzd? Nejde ten účinek zadních brzd zvýšit nějakým kódováním např.? 

Upraveno od osobne

  • 1 rok později...
V 21. 3. 2018 na 19:13, italik napsal:

Chtěl bych se zeptat  po kolika km měníte zadní kotouče. Koupil jsem Yeti 2015 s prokazanymi 60tis.km a zadní kotouče KO.Hlavně rezave  V servisu mi řekli že je to dneska normální. U předešlého auta Octavie 2 jsem měníl po 150 tis

Koupili jsme Yetinu  6.let starou po prvnim majiteli 135  000 km.Zadni kotouce i desky puvodni.Mam kompletni faktury ze skoda servisu.Desky byly na plech sjete a kotouce zrezivele.Nicmene na kotoucich je vyzazeny min.louska kotoucu 8mm.V mem bydlisti je pan soustruznik ktrery mi je stocil a kotouce zase jako nove!Demontaz kotoucu z auta je docela pakarna,protoze po sesti letech kvalitne prireznou k naboji kola a musi se sundat i protikus tremu krery je prisroubovan do hlinikove tehlice.Je to zakousle do sebe a k tomu spatny pristup.Oprava zadnich brzd vcetne new desticek me vysla na 1000 kacek.

IMG_20200504_151812.jpg

IMG_20200504_151803.jpg

Upraveno od petisek07
vlozeni foto

  • 2 týdny později...
V 7. 5. 2020 na 21:05, petisek07 napsal:

Koupili jsme Yetinu  6.let starou po prvnim majiteli 135  000 km.Zadni kotouce i desky puvodni.Mam kompletni faktury ze skoda servisu.Desky byly na plech sjete a kotouce zrezivele.Nicmene na kotoucich je vyzazeny min.louska kotoucu 8mm.V mem bydlisti je pan soustruznik ktrery mi je stocil a kotouce zase jako nove!Demontaz kotoucu z auta je docela pakarna,protoze po sesti letech kvalitne prireznou k naboji kola a musi se sundat i protikus tremu krery je prisroubovan do hlinikove tehlice.Je to zakousle do sebe a k tomu spatny pristup.Oprava zadnich brzd vcetne new desticek me vysla na 1000 kacek.

IMG_20200504_151812.jpg

IMG_20200504_151803.jpg

prosím máte fotku stočených kotoučů? Děkuji

V 21. 5. 2020 na 9:09, Martin P. napsal:

prosím máte fotku stočených kotoučů? Děkuji

Už jsou namontovaný. Nicméně vypadají jako kdyby jsi je vytáhnul z krabice nové. Jeden rozdíl je ze tloušťka oprávnených kotoučů je je 10mm co je ještě v toleranci výrobce. Min. Tloušťka je na něm vyrazena. 

 

Upraveno od petisek07

V 2. 10. 2018 na 9:34, Rudolf Bajaník napsal:

Tak to vypadá jako moje zadní kotouče po 70 tisících u Yetiny

.

Upraveno od petisek07

  • 4 měsíce později...

Ahoj. Ví někdo jaký je potřeba klíč na sundání zadních brzdových třmenů? Díky

Když sundáš zadní kolo tak to za 3vteřiny zjistíš.

  • 5 měsíců později...

Š Karoq r. 2018 16000 km, zadné doštičky značne opotrebované, predné kotúče z vnútornej strany som videl pri prezuvaní, brzdí iba polovica, v servise skontrolovali účinnosť brzd je v poriadku. Škoda nesúhlasí s výmenou kotúčov, lebo málo jazdím a nebrzdím.

 

8 ročnú octaviu 75000 km som predal s pôvodnými brzdami.

Je to tak, jak psal na první stránce Cidling. Pokud nechodí volně zadní třmeny a vnich desky, tak to má zásadní vliv na stav kotoučů.

A je jedno jestli je to superb nebo yeti.

Já tomu předcházím tak, že každé jaro sundám zadní třmeny, očistím a namažu vodící čepy třmenu a očistím dosedací plochy destiček.

A není to jen koncern, zadky trpí u všech aut s kotouči. Servisy na to serou, provedou výměnu bez namazání a zajištění volného pohybu třmenu a desek. Bohužel. Hlavně že si píšou hodiny.

Normální? Z Tebe dělají debila!

Jestli považuješ montování nekvalitních dílů (v posledních létech brzd zejména) do nových aut ve výrobě za normální, pak je normální, že je máš po 3 letech na šrot. 

No,můj názor je stejný jak má  "AdoksS " kvalitní-nekvalitní - pokud se o ně pravidelně staráš (nespoléháš na servis) tak budou přijatelně fungovat!

Tomu všemu rozumím, ale kaput brzdy po 2 letech ujetých 16000 km? To je přece nové auto!

To nieje nove auto, to je proste skodovka :D

před 54 minutami, Fajerak napsal:

No,můj názor je stejný jak má  "AdoksS " kvalitní-nekvalitní - pokud se o ně pravidelně staráš (nespoléháš na servis) tak budou přijatelně fungovat!

To platívalo dříve, ještě před 5 lety možná. Dnes jsou to šmejdy. 

Já tím nechtěl říct, že jsou ty komponenty kvalitní, právě že stojí za prd.

A proto té degradaci předcházím tím rozebráním a namazáním.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.