Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Zrovna tento start máš náhodou dost hezký, řekl bych standardní, oproti tomu, jak umí někdy vytahaný řetěz na tomhle motoru mlátit. Ten nezvyklý zvuk způsobují právě ty zvýšené otázky, než to spadne na normální volnoběh. Je to něco kolem emisí a katalyzátoru, na fóru tady k tomu jsou již diskuze. Např. zde https://forum.skodahome.cz/topic/109818-vibrace-a-kolísání-otáček-po-nastartování/

 

Editováno: , autor: slapnahrabe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, trochu mi nejde do hlavy to, že to drobné zarachtání začalo občas až minulý rok v létě. Od té doby se frekvence zarachtání při startu zvyšovala. Řetěz jsem nechával přibližně před 1/2 rokem kontrolovat a byl OK. Nemohla by to mít na svědomí napínací kladka, pomohla by výměna?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, miklisek napsal:

To mi řekněte jakou napínací kladku myslíte, když TSI rozvody mají napínací vodící lišty, které tlačí hydraulický napínák...

Rozvody.thumb.jpg.f78a246d4c0f7e635d6a0a8b615329e7.jpg

 

 

S tou kladkou jsem to bral automaticky, ani mě nenapadlo, že je to řešeno jinak :) Dá se hydraulický napínák vyměnit vzlášť? Máte tucha kolik to tak stojí? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Chochin napsal:

Dá se hydraulický napínák vyměnit vzlášť? Máte tucha kolik to tak stojí? 

Co se rovnou podívat na stránky dodavatele náhradních dílů?? Např. tady https://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia-2/nahradni-dily/motor/kladky-rozvodove-sady-remeny-a-retezy/kladky-a-napinaky-33.html?strana=2&sort=&listtype=&query=

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaregistroval jsem teď poprvé také kratičké zarachtání. Na motorce jsem napínák vytočil a pročistil ,lezly z toho srágory, rozhejbat, nasadit a nebo vyměnit. Rachtání není úplně dobrý.Pokud je to dobře přístupné, určitě bych to rozebral a vyčistil.

napinak.jpg

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem zvědav. Mě už to rachotí na každý studený start, totiž včera jsem od posledního tadytoho příspěvku nastartoval abych ozkoušel zapojení zásuvky k TZ a zarachotilo to pěkně dlouze.Dnes ráno opět.Ujel jsem od koupi cca 1500 km. mám 46 tisic na tacháči.Když je olej teplej tak to neudělá, zatím.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, elvis78 napsal:

Tak to jsem zvědav. Mě už to rachotí na každý studený start, totiž včera jsem od posledního tadytoho příspěvku nastartoval abych ozkoušel zapojení zásuvky k TZ a zarachotilo to pěkně dlouze.Dnes ráno opět.Ujel jsem od koupi cca 1500 km. mám 46 tisic na tacháči.Když je olej teplej tak to neudělá, zatím.

 

Dávám to tam ve středu 2.8. , Tak dám pak vědět, jak jsem dopad :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řetěz nemůže vydržet žádnej, to je nesmysl.Vím z práce, je jedno čí je to výrobek ,jestli francouzske, českej, japonskej neboněmeckej.Všechny se stejně vytahaj a to se točí pomalu.Ještě bych zkusil napínák ale samotnej jsem ho nenašel jako zboží.Pokud se řetěz pořád  napíná, vydrží běžet dlouho ale pak se vymačkaj i kola a musí to být znát na časování, čili pravidelnosti chodu  motoru v našem případě.

Mám ho, levnej teda zrovna není napínák zde

takže za mě bych udělal olej, filtry a napínák.Ale počkám si na resume Chochina;)

A s tim olejem že to odsávaj i ve fordu, mi řekl i kolega, majitel fordu, že tam zůstává dole půl až litr. Fakt ftipný.

olej dělá zásadně doma a po deseti tisících.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je smysl ci nesmysl o tom se muzeme bavit. Ovsem v predpisu udrzby vozu jednojakeho motoru TSI s rozvodovym retezem neni a to ani po vsech tech znamych problemech predepsana vymena rozvodu. Ty totiz od prvopocatku techto motoru byly koncipovany jako celozivotni. To ze se pak ukazalo, ze vlivem ruznych konstrukcnich pochybeni tomu tak neni je jina vec. Auta s retezem a to celozivotnim a bez problemu se jiz davno vyrabela, at uz to byl starej Mercedes ( piano) nebo posrana Felicie. Jen ze to se jeste vyrabelo bez tlaku na uspory a bez tlaku ecoteroristu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem teď v rychlost otevřel kapotu a v místě kde jsem očekával napínák, je nějaké čidlo vertikálně a nějaký asi teda napínák ale na klíč velikej jak kráva asi 24 a vejš. Je to možný? Nemůžete mi někdo najít obrázek kde je přesně napínák řetězu? dík. jdu dopíjet soudek tak nemám čas,že;)

Tak je to ono, utahuje se 60Nm.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak byl to napínák, na klíč 27. Vypumpoval jsem z něj hustý černý olej. Napínák asi 4mm od max vysunutí lehce zadrhává.Možná to tak má být. Vypumpoval jsem z něj humáč, propláchl, a napumpoval v oleji shell helix H7 5w40. Uvidíme zítra ráno až pojedu na evidenčku. jak zachrastí reťazka.....

IMG_20170730_105016.jpg

IMG_20170730_105056.jpg

IMG_20170730_105120.jpg

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...