Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

O víkendu v sobotu i neděli ráno po startu krátké 1-2vteřiny trvající zarachocení, jako když se přejede řetezem přes hranu plechu nebo u obchodu vytáhne roleta. Kloním se k příspěvku mal.jaroslava o napínáku. Tento týden již bez hluku.

Jo mě to taky jednou za uherák udělá (1x-2x za měsíc) tak na 1s a to jezdím s autem každý den. Je to prostě vlastnost a dokud to nedělá 5s po nastartování tak se s tím ani nehodlám zabývat, mám najeto 44tis km. Pokud se to nějak výrazně nezačne zhoršovat vyměním ve 100tis rozvody tak jako tak a hotovo. 

já si myslím, že si akorát pletete zvuky. to nědělají rozvody, ale ta tyčka od turba, která je během startování volná a drnčí o krycí plech jak pominutá. vím přesně jak rachtá rozvoďák po startu, dělalo mně to občas na HTP, ale teď jsem to ještě neslyšel. a taky si myslím, že tyhle poslední 6V TSička jsou vychytaný a budou jednou oblíbený pro svou relativní spolehlivost. 

No nemyslím si, to co ty popisuješ dělá v podstatě při každém startu, ale tohle jsou prostě rozvody "řechtá" to jak sviňa tak 1-2s. Vím, že ty jsi přesvědčen, že to je nejspolehlivější motor na světě že vše je vyřešeno a já tě při tom nechám (motor není jen o rozvodech). A pokud bude spolehlivější, tak jen z hlediska pohledu toho, že se vyrábějí čím dál větší sračky ( 3válce TDI, bude 1,0TSI atd), které budou ještě poruchovější než tento motor.   

Mi to také udělá tak jednou - dvakrát do měsíce, max. ty 2 sekundy, takže to neřeším (najeto 31 000 km). Tyčka obtokového ventilu ta mi chrastí tak půl až minutu velmi pravidelně, vždy když motor nastartuje s vyššími otáčkami kvůli emisím.

Upraveno od slapnahrabe

přesně tak jsem to myslel "relativně spolehlivej" vzhledem k tomu co se dělá teď a dělat se bude. hádat se s váma nebudu, pokud jste si jistí, že to dělá řetěz, protože to klidně dělat může. jenomže většina lidí, která si něco přečte o TSi a rozvodech na netu, je pak schopna každej zvuk co leze z pod kapoty přiškatulkovat právě řetězu, jenže jsou většinou na omylu. co mám já zkušenost s řetězovýma rozvodama a nápínákama, tak mně to drnčelo vždy, když byl olej skoro na výměnu. takže 10tis. po výměně jsem to neslyšel nikdy. 

Na foru jsou různá videa s rachocením rozvodů u 1.2 TSI - a na YouTube jich je mraky. Ten zvuk je charakteristický a nezaměnitelný s tyčkou obtoku. Nechť si je tedy dotyčný najde a porovná. My tady těžko můžeme něco hodnotit, když to neslyšíme.

  • 3 měsíce později...

Tak dnes poprvé šel z mého motoru po startu cca 2 vteřiny zvuk jako když to ani není sofistikovaný motor ale hlomozící tank, jedoucí po dlažbě. Prostě zvuk chrastících rozvodů vlivem nenatlakovaného napínáku. Zvuk snad horší než lze slyšet ve videích na YouTube. Teplota byla kolem 16 st. Auto stálo celý týden a jen jsem před třemi dny krátce popojel cca 8 metrů z parkovacího místa o jedno vpřed. Motor jsem po tom sice nechal běžet ještě asi tak půl minuty na volnoběh, ale asi to nepomohlo.

Nutno říct, že při dalších startech při pojížďkách po městě se to už samozřejmě neopakovalo. Naschval to zkusím zítra ráno.

Upraveno od miklisek

Občas se to prostě stane. Jaký nájezd?

Jo, to uz se mi taky stalo asi 2x. Don't worry, by happy. [emoji1]

30400km

Jsem zatím v klidu, mám teprve půlku prodloužené záruky jak časově tak kilometrově. A v příštích dnech jdu měnit olej, zase pěkně do AS a s vlastním olejem.

Blbá kombinace, tj. olej před výměnou a vypnutí motoru tak brzo po startu a ještě dlouhý stání. Idealni podmínky pro rachtání. Klidně se vsadím, že v normálním provozu to už neuslyšíš.

No před výměnou oleje jsem, ale měním po 10000 km.... Podle ŠA bych měl být teprve na začátku 2. 1/3 životnosti oleje u pevného intervalu, tak to by olej měl být ještě OK. Spíš to pročítám tomu popojetí. Příště budu tlačit, mám to mírně z kopce, akorát tentokrát jsem byl kolama opřenej o obrubník (máme ho jen 3cm vysokej, jak parkuju hodně nadoraz) , tak to nešlo.

Naštěstí jindy je zatím ticho po pěšině.

Upraveno od miklisek

Nedávno se mi stalo něco podobného, bohužel si nejsu jist, zda teď po týdenním stání, nebo jindy, spíš ale ano. Jak píšeš, jak tank. Ale od té doby je ticho po pěšině, tak neřeším. Najeto necelých 6 tisíc.

ja se pridavam k tem ktery zatim nic :) najeto skoro 30t KM, olej menen dvakrat po 14ti tis km, davam LL, a LL budu davat dal. Auto jezdi v podstate kazdy den 2x 12km. Bud to neslysim pres radio nebo to nedela :) V zime stalo v polokrytych garazich 15 dni v mnichove na letisti - nastartoval raz dva a zadne rachtani. Nevim cim to je asi nahoda :)

Já taky nic neslyším ale možná jsem jen hluchý protože auto ani nevrže jak tu někteří píšou natož aby mi klepaly rozvody.Taky měním jen LL olej +1x ročně a vše ok a to mám chipnuto už 10tisíc km.

ja se pridavam k tem ktery zatim nic :) najeto skoro 30t KM, olej menen dvakrat po 14ti tis km, davam LL, a LL budu davat dal. Auto jezdi v podstate kazdy den 2x 12km. Bud to neslysim pres radio nebo to nedela :) V zime stalo v polokrytych garazich 15 dni v mnichove na letisti - nastartoval raz dva a zadne rachtani. Nevim cim to je asi nahoda :)

denně 2x 12km a vše ok...tak to je na tsi super  :kol-47:  to já už bych za téhle konstalace, předchozího rooma tsi, utopil benzínem v oleji a díky tomu by řetěz šel asi brzo do kytek  :kol-43: ...ale vážně, skoro se mě nechce věřit, že to ten tvůj LL olej dává, ale zřejmě si trefil na dobrej kus :kol-28: 

a proc by to ten olej nemel davat?

taky nechápu, já mám najeto 41 a nic. největší pravděpodobnost, kdy to udělá je, olej už má něco za sebou a studený start a následně vypnutí motoru bez zahřátého oleje a následující studený start bude s velkou pravděpodobností rachtat, jinak ne.

Dávám LL olej též v podstatě po 14tis a vše ok. A to budu mít 50tis za krátko. denně 2x 26km.

tak to uz je slusna porce km, 50km denne.

 

Jako benzin se mi tam nejak asi dostava, nikdy jsem nemusel dolejvat, a je to cejtit benzinem ale pry je to bezny stav na tento motor tak nevim :D Samozrejme obcas jedu dalnice a delsi trasy----

taky nechápu podivení nad výdrží LL oleje když se mění 1x ročně/14tis, což je poloviční interval oproti tomu jak se má měnit :)

 

Já také jezdím 2x12km, ale zase o víkendu a občas v týdnu delší trasy a občas vyženu pavučiny. Olej měním po 12tis.

Benzín v oleji ani omylem necítím, množství oleje cajk, najeto 24tis za 14měsíců, každý druhý start něco zavrčí - tak na 1-2sec ( to udělalo i v salonu ). co to je nevím, ale dělají to všechny TSI...

Upraveno od Rypicong

Benzím se do oleje dostává u každého motoru, smývají se stěny válců. No je pravda, že TSi na to asi trpějí více. to je problém pro ty co jezdí zejména krátké trasy se studeným motorem. Při vyšší zátěži a prohřátí motoru nebo při delší jízdě by se ten benzín měl z oleje odpařit. 

a proc by to ten olej nemel davat?

já jsem to myslel tak, že když by byl případně olej naředěný benzínem (krátký trasy) tak je jedno jestli je tam LL nebo ne, protože ten olej to asi nezachrání :kol-28: ale to je mimo téma

jo ták, podle mě ale 12km není malý nájezd, olej se už celkem zahřeje. 5km by už bylo jiná...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.