Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zrovna tento start máš náhodou dost hezký, řekl bych standardní, oproti tomu, jak umí někdy vytahaný řetěz na tomhle motoru mlátit. Ten nezvyklý zvuk způsobují právě ty zvýšené otázky, než to spadne na normální volnoběh. Je to něco kolem emisí a katalyzátoru, na fóru tady k tomu jsou již diskuze. Např. zde https://forum.skodahome.cz/topic/109818-vibrace-a-kolísání-otáček-po-nastartování/

 

Editováno: , autor: slapnahrabe
Vloženo

Ahoj, mám 26tis.km a mám vteřinové rachtání při každém studeném startu. Dle ŠA normální jev. Jediné kdy byl klid, bylo po výměně oleje asi týden, pak vše jako dřív :-)

Vloženo

Ahoj, trochu mi nejde do hlavy to, že to drobné zarachtání začalo občas až minulý rok v létě. Od té doby se frekvence zarachtání při startu zvyšovala. Řetěz jsem nechával přibližně před 1/2 rokem kontrolovat a byl OK. Nemohla by to mít na svědomí napínací kladka, pomohla by výměna?

 

Vloženo

Z mojej skúsenosti by určite pomohla výmena napínacej kladky . Končí mi záruka a tak som si dal preventívne skontrolovať rozvody. Vymenili mi napínaciu kladku na záruku. Rachotilo mi to len občas.

Vloženo

Taky mi to nějak neštimovalo, ale třeba je řeč o variantě novější s řemenem. Což te´dkoukám v PC na podpisy, že není. Asi mysleli napínák a nebo je někdo v AS lakoval. 

Vloženo
před 7 hodinami, miklisek napsal:

To mi řekněte jakou napínací kladku myslíte, když TSI rozvody mají napínací vodící lišty, které tlačí hydraulický napínák...

Rozvody.thumb.jpg.f78a246d4c0f7e635d6a0a8b615329e7.jpg

 

 

S tou kladkou jsem to bral automaticky, ani mě nenapadlo, že je to řešeno jinak :) Dá se hydraulický napínák vyměnit vzlášť? Máte tucha kolik to tak stojí? 

Vloženo (editace)

Sorry pomenoval som to tak ako písal Chochin. Nemal som pri sebe protokol o oprave. Správny názov je Napinak reťaze  kod: 03F109507F. Cena 38.40€

Editováno: , autor: FUMIHA
Vloženo

S tím napínákem jsem to měl podobně. Po vymontování kvůli měření prodloužení řetězu byl klid, možná ho trochu vyčistili a rozhýbali, teď po startu tam je opět klasické krátkodobé zarachocení, které přiznám se už ani nevnímám.

 

 

Vloženo (editace)

zaregistroval jsem teď poprvé také kratičké zarachtání. Na motorce jsem napínák vytočil a pročistil ,lezly z toho srágory, rozhejbat, nasadit a nebo vyměnit. Rachtání není úplně dobrý.Pokud je to dobře přístupné, určitě bych to rozebral a vyčistil.

napinak.jpg

Editováno: , autor: elvis78
Vloženo (editace)

Tak to jsem zvědav. Mě už to rachotí na každý studený start, totiž včera jsem od posledního tadytoho příspěvku nastartoval abych ozkoušel zapojení zásuvky k TZ a zarachotilo to pěkně dlouze.Dnes ráno opět.Ujel jsem od koupi cca 1500 km. mám 46 tisic na tacháči.Když je olej teplej tak to neudělá, zatím.

Editováno: , autor: elvis78
Vloženo
před 9 hodinami, elvis78 napsal:

Tak to jsem zvědav. Mě už to rachotí na každý studený start, totiž včera jsem od posledního tadytoho příspěvku nastartoval abych ozkoušel zapojení zásuvky k TZ a zarachotilo to pěkně dlouze.Dnes ráno opět.Ujel jsem od koupi cca 1500 km. mám 46 tisic na tacháči.Když je olej teplej tak to neudělá, zatím.

 

Dávám to tam ve středu 2.8. , Tak dám pak vědět, jak jsem dopad :)

Vloženo

Chochin: necituj přímo předcházející příspěvek.

85tkm, to už je skoro na výměnu celých rozvodů, ne? Pokud to bude hodnota hodně blízko 74 mm, zvážil jejich bych preventivní výměnu, i když se servis může cukat.

Vloženo (editace)

řetěz nemůže vydržet žádnej, to je nesmysl.Vím z práce, je jedno čí je to výrobek ,jestli francouzske, českej, japonskej neboněmeckej.Všechny se stejně vytahaj a to se točí pomalu.Ještě bych zkusil napínák ale samotnej jsem ho nenašel jako zboží.Pokud se řetěz pořád  napíná, vydrží běžet dlouho ale pak se vymačkaj i kola a musí to být znát na časování, čili pravidelnosti chodu  motoru v našem případě.

Mám ho, levnej teda zrovna není napínák zde

takže za mě bych udělal olej, filtry a napínák.Ale počkám si na resume Chochina;)

A s tim olejem že to odsávaj i ve fordu, mi řekl i kolega, majitel fordu, že tam zůstává dole půl až litr. Fakt ftipný.

olej dělá zásadně doma a po deseti tisících.

Editováno: , autor: elvis78
Vloženo

Co je smysl ci nesmysl o tom se muzeme bavit. Ovsem v predpisu udrzby vozu jednojakeho motoru TSI s rozvodovym retezem neni a to ani po vsech tech znamych problemech predepsana vymena rozvodu. Ty totiz od prvopocatku techto motoru byly koncipovany jako celozivotni. To ze se pak ukazalo, ze vlivem ruznych konstrukcnich pochybeni tomu tak neni je jina vec. Auta s retezem a to celozivotnim a bez problemu se jiz davno vyrabela, at uz to byl starej Mercedes ( piano) nebo posrana Felicie. Jen ze to se jeste vyrabelo bez tlaku na uspory a bez tlaku ecoteroristu.

Vloženo (editace)

Tak jsem teď v rychlost otevřel kapotu a v místě kde jsem očekával napínák, je nějaké čidlo vertikálně a nějaký asi teda napínák ale na klíč velikej jak kráva asi 24 a vejš. Je to možný? Nemůžete mi někdo najít obrázek kde je přesně napínák řetězu? dík. jdu dopíjet soudek tak nemám čas,že;)

Tak je to ono, utahuje se 60Nm.

Editováno: , autor: elvis78
Vloženo (editace)

Tak byl to napínák, na klíč 27. Vypumpoval jsem z něj hustý černý olej. Napínák asi 4mm od max vysunutí lehce zadrhává.Možná to tak má být. Vypumpoval jsem z něj humáč, propláchl, a napumpoval v oleji shell helix H7 5w40. Uvidíme zítra ráno až pojedu na evidenčku. jak zachrastí reťazka.....

IMG_20170730_105016.jpg

IMG_20170730_105056.jpg

IMG_20170730_105120.jpg

Editováno: , autor: elvis78

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...