Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zrovna tento start máš náhodou dost hezký, řekl bych standardní, oproti tomu, jak umí někdy vytahaný řetěz na tomhle motoru mlátit. Ten nezvyklý zvuk způsobují právě ty zvýšené otázky, než to spadne na normální volnoběh. Je to něco kolem emisí a katalyzátoru, na fóru tady k tomu jsou již diskuze. Např. zde https://forum.skodahome.cz/topic/109818-vibrace-a-kolísání-otáček-po-nastartování/

 

Upraveno od slapnahrabe

Je to standardní projev tohoto motoru, u startu je tam sotva postřehnutelné velmi krátké zarachtání, zbytek videí je zcela v pořádku.

 

Ahoj, mám 26tis.km a mám vteřinové rachtání při každém studeném startu. Dle ŠA normální jev. Jediné kdy byl klid, bylo po výměně oleje asi týden, pak vše jako dřív :-)

Ahoj, trochu mi nejde do hlavy to, že to drobné zarachtání začalo občas až minulý rok v létě. Od té doby se frekvence zarachtání při startu zvyšovala. Řetěz jsem nechával přibližně před 1/2 rokem kontrolovat a byl OK. Nemohla by to mít na svědomí napínací kladka, pomohla by výměna?

 

Z mojej skúsenosti by určite pomohla výmena napínacej kladky . Končí mi záruka a tak som si dal preventívne skontrolovať rozvody. Vymenili mi napínaciu kladku na záruku. Rachotilo mi to len občas.

To mi řekněte jakou napínací kladku myslíte, když TSI rozvody mají napínací vodící lišty, které tlačí hydraulický napínák...

Rozvody.thumb.jpg.f78a246d4c0f7e635d6a0a8b615329e7.jpg

 

 

Taky mi to nějak neštimovalo, ale třeba je řeč o variantě novější s řemenem. Což te´dkoukám v PC na podpisy, že není. Asi mysleli napínák a nebo je někdo v AS lakoval. 

před 7 hodinami, miklisek napsal:

To mi řekněte jakou napínací kladku myslíte, když TSI rozvody mají napínací vodící lišty, které tlačí hydraulický napínák...

Rozvody.thumb.jpg.f78a246d4c0f7e635d6a0a8b615329e7.jpg

 

 

S tou kladkou jsem to bral automaticky, ani mě nenapadlo, že je to řešeno jinak :) Dá se hydraulický napínák vyměnit vzlášť? Máte tucha kolik to tak stojí? 

Spíš měl odpovědet FUMIHA....

Sorry pomenoval som to tak ako písal Chochin. Nemal som pri sebe protokol o oprave. Správny názov je Napinak reťaze  kod: 03F109507F. Cena 38.40€

Upraveno od FUMIHA

S tím napínákem jsem to měl podobně. Po vymontování kvůli měření prodloužení řetězu byl klid, možná ho trochu vyčistili a rozhýbali, teď po startu tam je opět klasické krátkodobé zarachocení, které přiznám se už ani nevnímám.

 

 

zaregistroval jsem teď poprvé také kratičké zarachtání. Na motorce jsem napínák vytočil a pročistil ,lezly z toho srágory, rozhejbat, nasadit a nebo vyměnit. Rachtání není úplně dobrý.Pokud je to dobře přístupné, určitě bych to rozebral a vyčistil.

napinak.jpg

Upraveno od elvis78

Tak jsem se dnes objednal na proměření rozvodoveho řetěru a pokud bude v pohodě, tak vymění pouze napínák. Tak se necháme překvapit...

Tak to jsem zvědav. Mě už to rachotí na každý studený start, totiž včera jsem od posledního tadytoho příspěvku nastartoval abych ozkoušel zapojení zásuvky k TZ a zarachotilo to pěkně dlouze.Dnes ráno opět.Ujel jsem od koupi cca 1500 km. mám 46 tisic na tacháči.Když je olej teplej tak to neudělá, zatím.

Upraveno od elvis78

před 9 hodinami, elvis78 napsal:

Tak to jsem zvědav. Mě už to rachotí na každý studený start, totiž včera jsem od posledního tadytoho příspěvku nastartoval abych ozkoušel zapojení zásuvky k TZ a zarachotilo to pěkně dlouze.Dnes ráno opět.Ujel jsem od koupi cca 1500 km. mám 46 tisic na tacháči.Když je olej teplej tak to neudělá, zatím.

 

Dávám to tam ve středu 2.8. , Tak dám pak vědět, jak jsem dopad :)

Chochin: necituj přímo předcházející příspěvek.

85tkm, to už je skoro na výměnu celých rozvodů, ne? Pokud to bude hodnota hodně blízko 74 mm, zvážil jejich bych preventivní výměnu, i když se servis může cukat.

miklisek

 

Cca 72 mm a vejš? Zítra tam ještě zavolám, aby mi nejdřív dali informaci co naměřili :) Auto tam vždycky dává drahá polovička, tak musím trochu tlumočit :)

Celozivotni rozvody se preci nemeni. Kdo to kdy slysel. [emoji23]

řetěz nemůže vydržet žádnej, to je nesmysl.Vím z práce, je jedno čí je to výrobek ,jestli francouzske, českej, japonskej neboněmeckej.Všechny se stejně vytahaj a to se točí pomalu.Ještě bych zkusil napínák ale samotnej jsem ho nenašel jako zboží.Pokud se řetěz pořád  napíná, vydrží běžet dlouho ale pak se vymačkaj i kola a musí to být znát na časování, čili pravidelnosti chodu  motoru v našem případě.

Mám ho, levnej teda zrovna není napínák zde

takže za mě bych udělal olej, filtry a napínák.Ale počkám si na resume Chochina;)

A s tim olejem že to odsávaj i ve fordu, mi řekl i kolega, majitel fordu, že tam zůstává dole půl až litr. Fakt ftipný.

olej dělá zásadně doma a po deseti tisících.

Upraveno od elvis78

Co je smysl ci nesmysl o tom se muzeme bavit. Ovsem v predpisu udrzby vozu jednojakeho motoru TSI s rozvodovym retezem neni a to ani po vsech tech znamych problemech predepsana vymena rozvodu. Ty totiz od prvopocatku techto motoru byly koncipovany jako celozivotni. To ze se pak ukazalo, ze vlivem ruznych konstrukcnich pochybeni tomu tak neni je jina vec. Auta s retezem a to celozivotnim a bez problemu se jiz davno vyrabela, at uz to byl starej Mercedes ( piano) nebo posrana Felicie. Jen ze to se jeste vyrabelo bez tlaku na uspory a bez tlaku ecoteroristu.

Tak jsem teď v rychlost otevřel kapotu a v místě kde jsem očekával napínák, je nějaké čidlo vertikálně a nějaký asi teda napínák ale na klíč velikej jak kráva asi 24 a vejš. Je to možný? Nemůžete mi někdo najít obrázek kde je přesně napínák řetězu? dík. jdu dopíjet soudek tak nemám čas,že;)

Tak je to ono, utahuje se 60Nm.

Upraveno od elvis78

Najdi si to v dílenské příručce - je k dispozici na foru, anebo se do toho nemontuj, když ten motor neznáš a nemáš čas se pídit po detailech.

Tak byl to napínák, na klíč 27. Vypumpoval jsem z něj hustý černý olej. Napínák asi 4mm od max vysunutí lehce zadrhává.Možná to tak má být. Vypumpoval jsem z něj humáč, propláchl, a napumpoval v oleji shell helix H7 5w40. Uvidíme zítra ráno až pojedu na evidenčku. jak zachrastí reťazka.....

IMG_20170730_105016.jpg

IMG_20170730_105056.jpg

IMG_20170730_105120.jpg

Upraveno od elvis78

Vypumpoval?? Píst by správně neměl jít zatlačit dovnitř. viz popis funkce + obrázek (řez) v příloze.

napínák.pdf

Upraveno od McMatej
doplnění

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.