Listopad 10, 201410 r Zdravím škodováci....Řeknu Vám už z toho začínám šedivět a to mi je teprve 23 :-)...Každopádně zeptám se přímo: Auto mám zvyklé na Castrol (předchozí majitlel lil Castrol Magnatec 5w40). Pročítal jsem fóra a celkem nemile me zaskočilo co jsem se o pověsti značky Castrol dověděl. Jen těd marně přemýšlím zda nejde jen o negativní "reklamu" značce..Nicméně myslíte že je vhodné změnit olej na HELIX ultra 5W 40 ? nebo mám raději zůstat na tom, na co je auto zvyké....Díky za rady Upraveno Listopad 10, 201410 r od JOKINEN
Listopad 16, 201410 r Všeobecně: -Olej musí plnit normu výrobce motoru, značku není třeba řešit (nepočítám výrobky kaufland, tesco..) -Pokud nejezdíš extra dlouhé trasy, tak nepoužívej longlife, výměna po 10-15 tis km (podle toho kolik najedeš). -Pokud chceš autu přilepšit, nevymýšlej nesmysly typu aditiva nebo top značka, jen ho prostě vyměň častěji. -Pokud přecházíš z jiné specifikace atd., a máš strach z uvolňování úsad (karbon), zkrať první interval výměny. -Pokud při použití 5w... teče olej ze všech konců, nedávej hustší 10w.. ale řeš díry, kama to teče. (pokud to není auto vyloženě na dojetí do sběrných surovin..) Osobní zkušenost: Do tdi asv(81kw) po čipu dávám Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 Od výměny po výměnu nemusím otevřít kapotu, naleju po max, při výměně je stále na rysce max. Měním po 10 tis km (stačilo by 15tis, jezdím dlouhé trasy), rád motoru přilepším. Spotřeba se drží pod 5 litry, motor si jen přede, startování v zimě na drc. V žádném případě netvrdím, že na castrolu, mogulu či bůhvíčeho by to nefungovalo !! Jen je mě L-M prostě sympatický, toť vše..
Listopad 27, 201410 r Dikes za odpoved.... Nakonec jsem tam nalil to co tam bylo tedy Stejnou znacku viskozitu atd....
Prosinec 15, 201410 r Dávám do svých aut pořád Castrol od Magnetec až po Edge. Nikdy nebyl problém s mazáním, opravdu jsou to keci, dokonce i do motorky dávám motorkářský olej 10W-40 3 složkový(taky žádný problém). Na olejích od castrolu máme najeto stovky tisíc a nikdy nebyl problém. Samozřejmě výměnu si dělám sám poctivě a v klidu garáže(nájezd podle toho co dřív buď 10 tisíc nebo 1 rok). FIltry používám Mann výhradně už několik let, taky žádný problém.
Leden 31, 201510 r Osobně si myslím, že je jedno jakou značku dávat (myslím známé značky) a důležitá je specifikace oleje VW podle dílenské příručky. No a jestli je to 5W-40 nebo 10W-40 je celkem jedno, to je spíše podle klimatických podmínek a stylu užívání vozidla. Já mám nalítáno 240000km a jezdím krátké trasy a leju OMV BIXXOL premium diesel SAE 5W-40 a žádnej problém sem nezaznamenal (žádnej únik oleje apod.).
Únor 28, 201510 r Měním u všech aut po 10000 tisících, jak u Felície, tak Fábie, a hlavně u 1,9 tdi octule, ta jezdí na castrol
Srpen 29, 20187 r Prosil by som o radu , momentalne v zahranici a potre bujem doliat do motora olej ale nemozem zohnat vanvoline 10w40 co tam furt davam,mozem pouzit nnejaky iny?dakujem Upraveno Srpen 29, 20187 r od vepo4
Leden 24, 20196 r Ahoj je tenhle olej vhodny nebo doporucite lepsi. Chci vymenit a nevim co tam predchozi majitel davalhttps://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/magn05w40-motorovy-olej-castrol-magnatec-5w-40-castrol-14165.htmlOdesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk
Leden 25, 20196 r V 24. 1. 2019 na 22:52, krutik66 napsal: Ahoj je tenhle olej vhodny nebo doporucite lepsi. Chci vymenit a nevim co tam predchozi majitel davalhttps://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/magn05w40-motorovy-olej-castrol-magnatec-5w-40-castrol-14165.html Olej odpovídá normě 505.00, takže vhodný je. Doporučím ti hlavně nepřekračovat 15 000 km mezi výměnami (ideálně 10 000 km) a v žádném případě nepoužívat olej specifikace 507.00. Vzhledem k negativní reakci kolegy nezbývá než věc detailněji vysvětlit. 1) Ještě nikdo neublížil žádnému motoru používáním 10ti nebo 15ti tisícových intervalů výměny oleje. Naopak to ale neplatí - studené kaly, oxidace ve styku se vzduchem a stále větší množství karbonu (který můžeme považovat za jakousi velmi jemnou brusnou pastu) snižují s uplynulým časem a najetými kilometry mazací schopnost oleje. 2) Oleje specifikace 507.00 jsou určeny pro naftové motory s filtry pevných částic. Protože přísady, které zlepšují mazací schopnost oleje, tvoří velmi mnoho pevných částic, obsahují jich tyto oleje minimum. Jinak řečeno - příliš dobře nemažou. To u těch motorů nevadí, protože jsou na to konstrukčně uzpůsobené - mají ve styku s vačkovými hřídeli vahadla s rolnami, kde je minimální tření. Motory s rotačními čerpadly (1,9 TDI 66 nebo 81kW) ovšem nemají vahadla. Vačky vačkového hřídele působí přímo na hydrozdvihátka ventilů, která při použití nevhodného nebo časem a kilometry degradovaného oleje probrousí. Ventil tak hydro bez tlaku začne otvírat prudkými nárazy, které časem ventil vystřelí do motoru. Než ho majitel stačí vypnout je plný šrotu. Když to shrnu - olej novější specifikace 507.00 je sice novější a možná i dražší, ale pro starší motory této konstrukce je zcela nevhodný. Upraveno Leden 26, 20196 r od Tonda-B negativní reakce kolegy
Září 2, 20223 r Ahoj, prosím jak je to s olejem u motoru ALH 66kW? Vozidlo (Golf) je vyrobeno květen 2002, najeto cca 280kkm. Základní servis nejspíš budu dělat doma sám. - Používat výhradně normu VW 505.00, aby se neprodřela zdvihátka? Výrobce, nebo specifikaci ACEA taky nějak řešit? Mám v garáži Castrol EDGE 5W-40 (ACEA C3). - Množství oleje? Našel jsem následující: "Capacity: 4,5 litre, Filter capacity: 0,5 litre" Tzn. při dokonalém vypuštění tam nalít přesně 5l? - Typ filtru? Kdysi mě mechanik upozornil na neoriginální filtry bez zpětného ventilu (motor při startu může běžet na sucho), toto se zde taky nějak řešilo? Pozn.: Auto bude spíš nákupní taška a školka-taxík. Počítám, že 2x ročně náplň vyměním (to je asi tak po 6kkm). Díky Upraveno Září 2, 20223 r od Tomas F
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.