Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

 

zakládám nové téma, protože je zatím založeno jen téma pro 40KW verzi. A já vlastním Fabii HTP 47kW 12V 2003 AZQ.

 

Mám problém s nepravidelným volnoběhem, volnoběh se sice drží na cca 700 ot/min, ale hodně vibruje. Po přidání plynu na volnoběh motor zareaguje opožděně a když otáčky padají, tak se jako by zastaví na na hodnotě cca 1300 ot/min a pak pomalu klesnou na volnoběh. Díky tomuhle je celkem někdy horor couvat nebo se rychle rozjet. Musím si hodně hrát se spojkou. Problém řeším již dlouhodobě od koupi auta. Zde jsou věci, které jsem již prověřil:

 

Nové svíčky NGK, prohození zapalovacích cívek,

Nové filtry (vzduchový, palivový)

Nový EGR + těsnění

Nové těsnění pod škrtící klapku

Několikrát jsem ošahal všechny hadičky kvůli přisávání falešného vzduchu,

3X vyčištěna klapka (samozřejmě i základní nastavení)

Změřeny tlaky ve válcích, vše oka

PVC ventil (odpojen a zaslapene, beze změny)

Nový ventil N80

Kontrola těsnění mezí sáním a motoru

Nové těsnění na vstřicích

Rozprášení benzínu v okolí vstřících

Olej měněm vždy max po 10 000km a používím plnou syntetiku

 

Kontrola přes VAG, vše oka bez jediné chyby. Jediné co jsem zpozoroval, že v měřených hodnotách absolutního tlaku v sání má být hodnota 300 - 550 mBar a já tam mám 275 mBar. A ještě jedna zajímavost, když vymažu adaptační hodnoty, tak jako by se to o malinko zlepšilo, ale následně vrátilo.

 

Jediná věc, která mě ještě napadá je udělat test vstřiků, na které se chystám přístí týden. Pokud by někoho něco napadlo, budu jen rád, ale moc věcí už nezbývá :D

,,Několikrát jsem ošahal všechny hadičky kvůli přisávání falešného vzduchu,, to osahanie memusi stačiť. Ja by som ti navrhol vyradiť na skušku privody všetkych podtlakov na skušku. Posilovač brzd, odvetranie nadrže a kartrove hlyny proste zaslepiť na saní. Podobne som riešil kamoš volal že už všetko vymenili (47KW) a problem stale je že lietal volnobeh občas sa trochu dusil moror potom že vysoky volnobeh ale občas neudržal volnobeh. Tak som odmeral podlak a ručička vyletela na max. Skratka vymenil som podtlakovy regulator kartrovych plynov a bolo po probleme. (od tej doby som si vyčistil na všetkych HTP odlučovač pred tym som o tom ani šajnu nemal u HTP) Ale netvrdim že to bude prave tvoj pripad ale zavadu treba hladať niekde tam bude.

  • Autor

PVC ventil jsem už dole měl, zaslepil jsem ho (jak jsi mi radil na jinem foru) projel se a vse bylo stejne. Hadicky jsem si osahal a nemaji ani naznak zpuchření. Avšak až otestuju vstřiky tak jako poslední výkřik můžu zaslepit všechny přívody.

A nemaš možnost si požičať vstreky s rampou a vyskušať.

  • Autor

Vstřiky budu zkoušet podle postupu DP, to znamená odstáhnu lištu se vstřiky ze sání, elektricky odpojím 2 vstřiky. Do konektoru čidla chladící kapaliny zapojím 15kohm. Pro jistotu odpojím i zapalovací cívky. Následně otočím klíčkem a odstřiknu si ze vstřiku do odměrného válce. Budu sledovat objem a tvar střiku. Uvidím na co přijdu.

Bych mrkl na kabeláž ke klapě nebo vyzkoušel druhou řídicí jednotku.

  • Autor

Kdyby byla špatná kabeláž, tak by to řídící jendotka hned poznala a měl bych něco v pamětí zavad. Ale díky za tip, výměnu řídící jendotky si taky nechám jako poslední možnost, je náročnější kvůli přeučení immobilizéru atd.

Upraveno od Fajfy

Fajfy Ty ma udivuješ do čoho sa chceš pušťať. Neni jednoduchšie dať tam druhe na skušku. V sobotu som čistil upchate vstreky HTP po prevadzke na LPG ultrazvukom+ 5V na každy vstrek spoločne no bola to poriadna xxbačka. Ale chuť ti nechcem brať potom napiš čo si nameral a hlavne urob foto.

Prohnily kabel, který nebyl přerušeny mi nadělal s klapkou takový mazec. Problém byl v odporu, VAG nepsal nic.

  • Autor

Hm, zvláštní, určitě se tedy ještě jendou na to podívám, lae myslím, že uhnilý ho mít nebudu. Mám svazek rozmotaný.

Ale já nemyslím ten spodní na nosníků, Ale z řídicí jednotky na klapku.

Motor ti na volnobeh vibruje nebo se ti spis houpou otacky, nemohla by to delat lambda sonda?

  • Autor

Podle VAGu je v pořádku, dělal jsem test.

  • 2 týdny později...

Ja som mal podobny problem dost dlho. Zo zaciatku to asi bola len zanesena skrtiaca klapka. Poslednou dobou to na volnobeh vibrovalo skoro vzdy a to uz bol podpaleny ventil - rozdiel v tlakoch bol 1.5 baru, co by sa mozno nezdalo tak moc.

Tiez som si to nechaval ako poslednu moznost, ale ked uz bolo treba robit rozvody, tak sa dala dole rovno aj hlava a zistili ze to teda nie je OK.....

Od opravy je teda uz volnobeh kludny.

Změřeny tlaky ve válcích, vše oka

pamätáš si ešte ich hodnoty?

  • Autor

Hodnota vsech byla 11 barů, vím, že zdravé válce mají kompresi 13-15 barů, ale věřím že ty moje jsou zdravé. Byla by velká nahoda aby byly všechny tři špatné, navíc jsem byl u toho měření a měřili to správně. Zahřátý motor, startování s plyným plynem a kompresiometr měli kvalitní.

  • 3 týdny později...
  • Autor

Pořád ne a ne na to přijít. Pořád mi to připadá, jako by se špatně nastavovalo bohatost směsi (dle VAGu je v pohodě). Nejde se rozjíždět prudce, musím pozvolna a dlouze přidržet spojku aby to necukalo. Nejhroší jsou rozjezdy 1. a 2. stupen, pak už se to celkem dá. A uplně nejhorší je couvání, jsem jak blondýna z autoškoly. Neznáte nějaký dobrý servis, kde se zabývají HTP? Jsem ochotný jet v okolí plzně, karlovarský kraj, Praha.

Ja som mal tlaky 10 najslabší a 11.5 najsilnejší. Čakal by som že ten rozdiel bol príčinou že to vibrovalo. Ale aj tak to nevibrovalo úplne vždy. Mám tam zvýšený voľnobeh 960 ot, na 700 by bolo možno horšie.

Kompresiu som dávam merať radšej 2x a rozdiel medzi meraniami bol presne 1 bar na všetkých valcoch.

 

Repas mi robili v motoservise Kasl, sú to Lety, Praha-Západ. Je to horšie dostupné, no mali dosť dobré ohlasy a pridávam sa k tomu aj ja. Mne teda moc diagnostiky nerobili, už vedeli po čom majú ísť. 

  • Autor

A jak se ti auto projevovalo před repasí hlavy? Jaké byly závady v paměti atd? Po repasi hlavy už to bylo oka? A chip jsi měl před nebo po repasi? :-)

Jediná stopa boli tie vibrácie na voľnobehu. Občas zmizli (možno za studena) ale na 70% sa auto klepalo. Kto by prvý krát nastúpil do 3valcovej Fabie by si ešte mohol myslieť že je to normálne. Kompresiu som dal merať len preto že sa menili sviečky, takže bola príležitosť. Bol som presvedčený že kompresia bude OK, takže výsledok ma prekvapil. Potom som zase bol presvedčený že tie nižšie hodnoty nič neznamenajú, lebo to jazdí normálne :-)

 

Až na tie vibrácie sa to správalo normálne. Začal som to lepšie sledovať - dynamika podľa gps vychádzala presne ako kedysi. Ranné štarty úplne v norme.

Spotrebu som za krátku dobu moc dobre nestihol zmerať.

Do repasu sa mi moc nechcelo, ale potreboval som vymeniť rozvody (AZQ), tak demontovať hlavu už potom nebolo toľko práce naviac.

 

Neboli žiadne závady na diagnostike - jedine predtým 2 vadné cievky, ale to nesúvisí.

Keď už je moc zlá kompresia tak to tie chyby vyvolá , ale do toho stavu som sa nechcel dostať. Jazdiť by som sa s tým nebál ešte nejakú dobu, ale bol by to blbý pocit.

 

Chip mám od asi 46 tisíc, repas bol nedávno - pri 122t.  Mr. Cimbu už dávnejšie hovoril že jeho zákazíci tento problém nikdy nemali a že ja som príliš dlho jazdil so sériou :-) No dúfam že po tejto oprave sa to už nezopakuje.

->gourney: Nesmíš věřit všemu co ti frajírek Janda nakecá....i když netvrdím, že v něčem třeba nemá pravdu....udělá ti chip na všechny auta stejný a vůbec se nezabývá stavem motoru. S následným řešením závad mám bohaté zkušenosti....ty jsi ten blb, kterej tomu vůbec nerozumí, v podstatě z tebe udělá blbou blondýnu....takže asi tak....

Toto som mu tak trochu veril kým sa mi to nestalo :-) Síce tvrdí že jeho chip s tým nemá problém , ale vlastne moc nevie čím to je. Od určitej doby ho beriem s rezervou. Občas z neho ťahám rozumy ale jak to už býva na niektoré veci dá každý inú odpoveď.

Chcel som tu otvoriť aj tému aké majú ľudia skúsenosti s jeho úpravou. Dúfam hlavne že to nie je príčina žiadnych problémov.

Ty si mu dával riešiť nejakú závadu?

Upraveno od gourney

Ano přesně tak, auto od té doby auto sice jede, ale spotřeba stoupla o 0,5-1 l. Dlouho jsem ho uháněl, než se mi ho podařilo trochu lstí dotlačit, aby se na auto laskavě podíval....začal vymýšlet bláboly a ze mne dělat totálního kreténa, kterej ani neví, kde má auto motor....

Divné... Dúfam teda že je to len zvýšená spotreba a nie len príznak nejakej vážnejšej závady. Ja by som to asi riešil s niekým iným.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.