Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zdravím, tak mam ještě jeden (hloupý) dotaz. Dá se dotankovat i přes to, že bych měl ještě např. 1/4 nádrže? Jakože neuteče mi to při připojování té pistole nebo není třeba dané technicky, že se musí vyjet CNG komplet? Díky. 

Je tam zpětný ventil, můžeš dotankovat kdy chceš.

Tak dnes proběhlo dotankovaní i přes to, že tam byla asi 1/4 nádrže a všechno v pořádku. Nokec nám to vyšlo tak, že jsme vzali v Brně u Makro na stojanu Bonett a oproti té CNG stanice u pošty nebe a dudy. Dokonce i manželka, přes to, že měla úraz na dlani, tak v pohodě natankovala se vším všudy.

mám TAXI v Litomyšli, zatím mám najeto 167 500 km a měnila se akorát žárovka ve značce a brzdy jinak vše OK. za celoudobu motor ,,sežral'' jen litr oleje

Zaznamenali jste, že někde v Německu tak před měsícem explodovaly při tankování ty nové kompozitní nádrže? [emoji848][emoji849]

Zajímavé. Tady je ten článek
Uvidíme, jestli k tomu budě nějaký závěr. Já každopádně plánuji kontrolu každý rok při výměně oleje.

 

Každopádně dopátral jste se někdo k tomu, kolik stojí nová bomba + případná výměna?

1.4 TGI mám v Golfu Variant DSG a plná spokojenost (Octavii jsem chtěl, ale nemá takové prvky výbavy jako Golf). Nedávno jsem navštívil výrobní závod Škody v MB. A dle informací o průvodkyně, kdy jsem probírali i CNG, tak naznačovala, že 1.5 TGI je pocitově stejně výkonné (točivý moment se nezměnil), ale má vyšší spotřebu než 1.4 CNG. Uvedla kolem 5 kg.

Já jsem před koupí samozřejmě procházel diskuze a zkušenosti a hodně lidí hanilo výkon. Je pravda, že jsem neměl nikdy žádné žihadlo auto, ale služebně aktuálně ještě jezdím s 1.6TDi, které má papírově stejný výkon, a rozhodně je ten benzín (tedy CNG) živější a líp táhne (pro mě, jako v podstatě laika je pocitově svezení v cng rozhodně příjemnější i na dálnici).

Takže to, že se někde na brzdě naměřilo +-96kW bych viděl i reálné, nemám problémy s předjížděním ani jízdou na dálnici, kdy i na 6ku konstantně zrychluje a "jde za plynem". 

 

Zdravim vás,

Bohužel taky patřím k těm, kterým se cca v 1400-1900 otáčkách při mírném plynu ozývá tíché vysokofrekvenční pískání někde z motorového prostoru.  (probíralo se na stránce 19-20).

Servis to zatim řeší, chtějí měnit redukční veltil, ale celkově vypadají naprosto bezradně.

Podařilo se to někomu z vás odstanit?

Upraveno od Sap22

Vzhledem k tomu, že jsem si toho pískání všiml někdy po pár tisících, a teď ve 125k je to pořád víceméně stabilně stejné, jsem se rozhodl to neřešit a beru to jako že když se fouká plyn tak to holt může pískat.

Souhlas - to pískání je vlastnost … ne chyba. Spousta lidí to neslyší. Plynem to není … co já jsem slyšel, tak je to něco v uložení přední nápravy, ale vada to není … na funkci to nemá vliv.

Teď jsem se vrátil z olejového servisu, vše OK. Jenom jsme se s technikem bavili o tom proč má CNG interval 15t (já bych i u benzinu měnil stejně po 15t). Říkal, že olej je více namáhaný kvůli vyšší teplotě spalování plynu (vyšší než u benzinu).

Nemá to nic s nápravou, ale se změnami tlaku plynu a ano, je to vlastnost. Někdo to slyší, někdo ne. Zbytečný si kvůli tomu nechat rýpat do auta.

Minulý týden jsem se svezl se dvěma stejnými auty a nepískalo ani jedno. Tak se domnívám, že by se to mělo dát opravit. Rád bych tedy věděl, jestli to už někdo řešil..

To máš jako cvakání vysokotlakého palivového čerpadla, někomu cvaká, někomu ne. Stejně to nemá smysl řešit, je to vlastnost a výměna dílu to řeší jen na chvíli. Já bych si kvůli tomu nenechal na auto sahat. Jednu věc opraví a dvě rozbíjí, to nestojí za to, když trvalá oprava není a jde jenom o mírně rušivý zvuk.
Já u jednoho nového zvuk neslyšel a u druhého s 20tkm slyšel, ale já slyším i trávu růst.

Guam souhlas. Je zbytečné kvůli tomu šahat do auta. Navíc stačí zařadit po městě místo pětky 4 a slyšet to není takže neřešit. Jak píše Guam taky slyším trávu růst, takže věřím tomu, že 90 % majitelů to ani nevnímá.

@ guam, jack znojmo, Ptal jsem se jestli to tiché, ale protivné vysokofrekvenční pískání někde z motorového prostoru při 1400-1900 otáčkách při mírném plynu někdo řešil, případně jak se mu to podařilo odstranit. Podruhé jsem se snažil dotaz ještě raději přeformulovat.  Asi je obtížné tomu porozumět, ale --neřešil a nevadí mi to-- mě nepřijde jako relevantní odpověď.

 

Prosím o odpověď lidi, kteří to již řešili nebo případně jak se jim to podařilo nebo nepodařilo odstranit. Předem velmi děkuji.

Tak to se ví už dlouho.

Tak pořád i po zdražení cng bude úspora, protože to auto jezdí v rozmezí 3,3-4,5kg (co mám zatím zkušenost, tak okresky kolem 3,5kg, dálnice kolem 4kg a město do 4,5kg), na takové hodnoty se s jiným motorem nedostanete. Jako naše jezdí hodně po městě, takže nemít v Brně stanici "na každém rohu", tak bych ji asi taky nevzal. Ale i na trase Brno-Praha se dá natankovat (myslím ve VelMezu je Bonett).

 

Jinak to pískání nemůžu osobně posoudit, protože tam mám furt ty blbý zimáky, který děsně hučí. Už to ten měsíc vydržím a na letních to budu pozorovat.

Až na to, za je to nesmysl. Podle spritmonitoru, kam přispívají především kokenovrti, je spotřeba v průměru 4,5. Což je dneska spotřeba nafty, hybridů a benzín jezdí o litr, litr a půl víc.

před 17 hodinami, guam napsal:

Až na to, za je to nesmysl. Podle spritmonitoru, kam přispívají především kokenovrti, je spotřeba v průměru 4,5. Což je dneska spotřeba nafty, hybridů a benzín jezdí o litr, litr a půl víc.

 

Proč nesmysl?  Já mám dlouhodobou spotřebu 3,7kg podle palubáku, reálně podle tankování 3,8kg, což může být tak odpovídající tomu co píše P1azer.

Ale jo, možné to je. Mám tchána, který má na OIII 1.4TSI průměrnou spotřebu 4.9 Ale nebudu tvrdit, že je to obecně běžná spotřeba. Smiřte se s tím, že průměrná spotřeba se pohybuje okolo 4,5 při obecně kolenovrtském stylu jízdy, jaký vyznává většina uživatelů spritmonitoru. Pokud se cena benzínu a CNG ještě více přiblíží(což se stane téměř jistě) nebo dokonce otočí, jako je tomu v některých evropských zemích, tak zemní plyn v autech bude jeden velký omyl.

Dobře, samozřejmě je to hlavně o stylu jízdy. Tchán jezdil s focuse 2 tdci za 6L a já jsem s ním pak jezdil po stejných trasách za 5,3L.

Teď jsem jel Brno-Plzeň sluzebákem, takže za mě srovnání, při tachometrovych 143km/h s tempomatem:

O3 1.6TDi - 5,6L

O3 1.4TSi CNG - 3,9kg

Navíc to CNG je soukromé auto a hodně jezdí a bude jezdit i po městě a myslím, že ve městě ten rozdíl bude ještě větší. To CNG ve městě jede cca 4,5kg, kdežto klasický benzín je tak o 2L výš. 

Je to na každým, já jsem CNG nevyhledaval cíleně, chtěl jsem klasiku, ale když se naskytla možnost, tak jen mi jde o to, že snad nebudu litovat. 

Jinak teda dostanem po kulách, protože tady jsme ve špatné sekci na řešení spotřeby. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.