Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

Dneska jsem krapet projel 1,8 TSI s DSG 132KW, ale po pravdě řečeno, mám z toho DSG rozporuplné pocity. Když jsem to sešlápnul, tak byla pomlka, jako by váhal, co má udělat, než zabral. Také mi nepřišlo nějak rozdílné těch mých 118KW a zde 132KW, naopak, někdy mi přišlo, že počáteční zátah mám lepší. Možná zpřevodování, nevím. Má tu někdo DSG, jak jste spokojeni?  Já bych asi volili zase manuál....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jak moc jsi to sešlápnul, jestli až na podlahu tak to jde hned do režimu sport a podřazení alespoň u mě. Při nižších rychlost jsem  zaregistroval takové to chvilkové zaváhání jak píšeš, ale ještě se sžívám z vozem. Mám ho cca měsíc kol117  Jinak u mě se potvrdilo to co někteří říkají-když vyzkoušíš automat už nechceš manuál kol117 tak snad mi šéf pořídí nového služebáka v automatu     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně řadí taky častěji než člověk při jízdě s manuálem, je to prostě stroj, takže neúnavně maká a maká... člověk bude těžko podřazovat na 200m úseku až na šestku! - aby pak zase řadil zpět dolů a tak stále dokola - prostě tam klidně nechá za čtyři a jede.... 

 

Takže podle mě s DSG se lze lépe přiblížit udávané spotřebě, než s manuálem - protože to se málo kdo uhlídá, aby jel super EKO stylem a ještě měl oči až za roh a předvídal... :kol-137:  I když pár lidí tady na fóru to dovede... :kol-75:

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když máš na stejnej rozsah rychlosti jízdy i otáček motoru k dispozici 5 kvaltů nebo 7, kdy budeš mít lepší využití pásma maximálního krouťáku = lepší využití výkonu motoru? Celej našeptávač se může jít vysrat, když budeš mít 7Q manuál a budeš jen trochu mít auto "naposlouchaný", budeš se od automatu lišit minimálně. Největší rozdíl mezi automatem a manuálem je u řidiče, kterej dupe na plyn jak ruskej voják a neposlouchá, co tomu ten motor říká... Tam automat prostě bez ohledu na řidiče přeřadí podle určitý předvolený křivky, aby se podle konstruktéra co nejlíp využil motor = palivo. U manuálu to záleží na umění tvora mezi sedačkou, volantem a pedálama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny: Přesně tak, právě kvůli tomuhle bych třeba já mohl mít diesel jedině v automatu (už vidím, jak to poruším :D ), protože já si s tím motorem nejsem jistý, co je pro něj nejlepší na rychlé předjíždění... Samozřejmě si člověk průběh motoru osahá, já jsem jezdil v kuse s dieselem v manuálu nejdýl něco málo přes týden, navíc jen s Fordem Focus Turnier 1.6 TDCI 66 kW z autopůjčovny (lenoch), s lepším motorem bych třeba mluvil jinak :) 

 

Nějak tomu nerozumím, ale v poslední době se mi kola škodovek vrcholné výbavy nějak nelíbí (O2FL L&K, O3 L&K, tak S2 L&K)...

Ještě vytáhnu něco, s čímž tu občas otravuji - fotku xenony bez diodového denního svícení, které podle mě v Čechách přijdou na řadu u nějakého akčního modelu :D Pro nás netypický model, takže přidávám pro zajímavost :) Já prostě považuju trochu na škodu, že O3 nemá v základu čočková světla jako O2FL. Zároveň není žádný mezistupeň mezi obyčejnými H7, které vypadají z mého pohledu dost levně, přitom příplatek za xenony není úplně malý (cca. 25 000 + 5000). Ale to bych se již opakoval :)

 

Skoda-Octavia07.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat v 99% pripadu radi daleko lepe, rychleji a efektivneji nez sebelepsi ridic. Ze je uspornejsi je provereny fakt. Mluvim ted o robotizovanem automatu, ne klasickem menicovem. Ten ma zase jine prednosti, ale spotreba to zrovna neni. :) Kazdopadne manual je uz tezce out, opravdu dobra sportovni auta uz se s manualem ani nevyrabi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže u těch dobrých sportovních aut to funguje mnohem lépe než třeba sedmistupňové DSG v oktávce 1,8TSI. Podle testů, co kolujou na netu se moc nepovedl a vesměs se doporučuje manuál. (cukání při rozjezdu, zejména do kopce, při parkování atp, prodlevy a horší spotřeba + vysoký příplatek 50tis)

 

Viz. třeba zde: http://www.sauto.cz/auto-moto-clanky/skoda-octavia-combi-18-tsi-dsg-elegance/5533

 

 

Ono asi také záleží na povaze řidiče, já bych musel jezdit furt na sport....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasne, ze to tam funguje lepe, taky to stoji jine prachy. :) Trochu cukave je kazde DSG. To neni vlastnost 1.8TSI. Opravdu rychly rozjezd bez cukani a protaceni kol vyzaduje opravdu ultra vycvicenou nohu a i tak se ne vzdy podari. To plati od Fabie pro Superba. Je to dan za to, ze DSG neni klasicky automat ale robotizovany manual. Pri parkovani problem neni, parkovat se da uplne bez plynu.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s acrem. O žádném cukáním nemže byt řeč asi jinej gang  :mellow:  Co se týče hluku při 160 vzduch tak pěkně ševelí motor není slyšet v autě je krásné "ticho" se služební O2 FL naftou se to nedá absolutně srovnat  . Při 230 je to už o něčem jiném na těch 17kach co mám už je to jak na houpačce, když foukne boční vítr- tak jsem zvědavý na 18ky. Jinak mi prodejce říkal-nevím co je na tom pravdy, že je to ještě o něco lépe odhlučněné než 1,4ka tak jestli nekecal  :huh:  

 

Co se týká spotřeby když jedu v klidu tak od 7-7,4 když na spotřebu 6,5 no a když jak prase tak 10-11l . Bohužel na spotřebu jezdím málo kdy protože když někoho dojedu tak to jde do režimu sport a pedál na podlahu :D takže s takovým předjížděním jsem na 8l.

Co se týká aktualizace řídící jednotky- aktualizujou jí automaticky když je nový fimware dostupný a jsem na garančce nebo na to serou a dělá se to když auto z nějakého důvodu zlobí nebo se má na to člověk zeptat? Má s tím někdo zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdopadne manual je uz tezce out, opravdu dobra sportovni auta uz se s manualem ani nevyrabi.

Obavam se, ze v realnych podminkach nemuze z podstaty veci automat videt pred sebe. A to ho jaksi limituje pro pouziti mimo "tupou" jizdu bez premylseni a pojizdeni po meste. Tupou jizdu nijak neshazuju, ale jaksi se nepohybuju vetsinu casu po rovinatych silnicich bez zatacek, tak by me nebavila. A padla jsem zatim nemel moznost poradne vyzkouset a nacvicit.

Mas pravdu v tom, ze je automat desne moderni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat je hlavně o komfortu a myslím,že i o předsudkách a egu:-)

Dost lidí automat haní aniž by ho kdy v životě vůbec vyzkoušeli-pche,já přece řadit umím, nepotřebuji automat-hmm,taky názor.

Další skupina si do aut nacpe X asistentů, kteří za ně skoro všechno dělají a hodí si to do manuálu,protože si chcou to řízení prostě užít-to taky nejde moc dohromady, ale taky názor.

Vyzkoušel jsem automat v Suzuki,Audi a VW a vůbec bych se tomu nebránil,velmi silná návykovost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou zase názory, ode zdi ke zdi :)

Pokud zůstaneme u běžných spotřebních aut jako je ŠA, tak DSG, ač teda to není žádná extratřída, pro toho, kdo víc jezdí je to asi lepší volba z pohledu pohodlí. Být to za stejnou cenu jako manuál, nebo za rozumný příplatek, měl bych ji taky, Ale za 60k ať si to strčej vejfukem zpátky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My máme v práci jen samé automaty, v Saabech, Landroveru a Landcruiseru. Landrover je tragédie, totální, nejen že trhá, ale v zimě ani nechce přeřadit. Landrover a Saaby jsou na to o hodně lépe. Nicméně vždycky rád přesednu do svého manuálu.

Pouze v jediné chvíli bych bral automat a to je věčné popojíždění v kolonách po Praze, kdy už mě vymačkávání spojky štve. Ale po Praze jezdím výjimečně, hlavně dálnice a okresky a tam jsem za manuál rád. Také si občas rád vyřadím z dlouhého kopce na neutrál, to mi automat neumožní. Navíc jezdím svižněji a rád předjíždím. Takže si rád upravuji rychlost ještě před zatáčkou, abych pak jen šlápnul na plyn a auto svižně zrychlilo a já mohl hned bez okolků předjíždět, to mi automat taky neudělá, naopak mi kolikrát mrsknul před zatáčku šestku či sedmičku, já naní s lehkou nohou projel zatáčku s tím, že hned chci předjet, šlápnu na plyn a problém.

Takže opravdu souhlasím asi s tím tvrzením, že automat je pro pohodáře, co nechtějí dělat nic jiného, než držet volant a dostat se do bodu B. Řazení nechají na robotu, on si s tím nějak poradí. Nebo pro lidi, co jezdí město a hlavně pro ženské :)

My, co si rádi vychutnáme jízdu a svobodu řazení (pač chvíli jedu ležérko, řadím si vyšší stupně dříve, někdy chci zase stupně vytáčet víc a nechám je k pěti tisícům), pro ty z nás je manuál. A 50tis je pro obyčejného člověka, co auto zaplatí ze svého poměrně dost. Pokud budu mít firemní a jezdit po Praze, volím automat, tam je to jasné.

 

Nesouhlasím, já s automaty jezdím a nechtěl bych ho.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...