Přejít na obsah

1.6 akl vysoka hodnota lambda pri EK


marfan

Doporučené příspěvky

Zdravím, minulý týžden som bol s octaviu s motorom 1.6 akl na STK+EK na EK mi ten pánko čo to meral povedal že mám vysoké hodnoty lambda čo si spomínam tak tolerancia je od 0,93 do 1,03 a mne nameral 1,13 pri volnobehu pri zvýšených to bolo že dobré tak preto som založil túto temu pretože neviem čo je zle keď sme išli pod auto ukázal mi že mi netesní výfuk tak som vymenil stredový diel a stále to fučí keď zapchám koncovku výfuku.

Takže v čom môže byť problém ostatné hodnoty boli dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

doporučujem ti zhodiť vyfuk a ešte raz a poriadne pretesniť spoje. s pastou nešetri.

Súčiniteľ prebytku vzduchu je bezrozmerné číslo vyjadrujúce podiel medzi množstvom vzduchu v zmesi a stechiometrickým množstvom vzduchu zodpovedajúcim použitému palivu. Označuje sa gréckym písmenom λ (lambda).
 

  1. Ak zmes obsahuje presne stechiometrické množstvo vzduchu nazývame ju stechiometrickou a λ = 1
  2. Ak zmes obsahuje viac vzduchu nazývame ju chudobnou a λ > 1.
  3. Ak zmes obsahuje vzduchu menej nazývame ju bohatou a λ < 1.

     
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Mam hodne podobny problem, ale zatim ho neresim.

Stejny motor: 1.6 74kW AKL

Na emisich jsem mel take lambda vetsi nez 1,03. Ale bylo to pouze pri zvysenych otackach.

Navic jsem mel deravy koncovy dil vyfuku, ten jsem nechal vymenit.

Nastesti jsem prosel bez nejakeho premlouvani, ale dobry pocit z toho nemam.

Tusim, ze problem muze byt v tom, ze mi motor dost zere olej. Cca 1 litr na 2 natankovani. (Pouzivam Shell Helix 10w40, ma normu WV502.00 a internetu je docela levny.)

Tim padem kdo vi, jak vypada lambda sonda a katalyzator.

Zatim jsem to neresil, protoze nevim jak (gufera na ventilech? pistni krouzky?) a je levnejsi dolevat olej.

Ale mam trochu strach, co bude, az pojedu za dva roky zase na emise.

 

I kdyz ted si ctu tu odpoved o tom lambda a jestli vyssi nez 1 znamena moc kysliku, tak to by na konci deraveho vyfuku bylo OK.

Respektive z pohledu motoru, na konci deraveho vyfuku at si je co chce, hlavne kdyz lambda sonda pred katalyzatorem (za katalyzatorem u AKL zadna neni) ukazuje pravdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...