Host pkey Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Ferdu jsem se snažil kontaktovat přes SZ dvakrát, ale bez reakce z jeho strany. Chtěl jsem vědět, jestli ta jeho úprava je trvalá a projde přes servisní kontrolu a kolik za tu úpravu chce. Výsledek - ferda nereagoval. Takže konektor a když to stojí v garáži, tak Lídlovka. Vše co jsem zkoušel funguje a rek. a ss jsou vypnuté. Prostě pokrok se nedá zastavit, jak už tady někde bylo zmíněno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Taky mě to zajímalo, tak jsem mu taky napsal přes SZ. Mě Ferda odpověděl. Napsal mi, že bližší informace neposkytuje, že je to jeho "know-how" ?. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Tak sem ten konektor nakonec dneska vytáh taky. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Vy jste skupina. Jsem zvědav, co odpojíte příště. Tipuji to na odpojení celého alternátoru, nebo na odpojení konektoru levých předních dveří. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Se nerozciluj, jsou to nase auta, nase autobaterie, nase konektory. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Konec konců, přesně tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Vy jste skupina. Jsem zvědav, co odpojíte příště. Tipuji to na odpojení celého alternátoru, nebo na odpojení konektoru levých předních dveří. Tak zatím tady nikdo lepší řešení na vyřazení inteligentního odrovnávače baterií nezveřejnil [emoji23] 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Jezdím denně autem 2 hodiny (jen 2x start motoru). Kdybych vytáhl konektor a altík jel stále naplno cca 14,8 V, obávám se, že by se to mojemu kamarádovi jménem AGM moc nelíbilo. Dřív to bylo fuk. Když se baterie náhodou přebíjela, vyvařenou vodu člověk do baterie dolil. Takže jsem rád, že mi něco, co je propojený prostřednictvím toho konektoru, napětí sníží, aby do hi-tech baterie s nízkým vnitřním odporem netekl tak velký proud. Toť jen selský rozum. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 před 16 minutami, Clerfayt napsal: Jezdím denně autem 2 hodiny (jen 2x start motoru). Kdybych vytáhl konektor a altík jel stále naplno cca 14,8 V, obávám se, že by se to mojemu kamarádovi jménem AGM moc nelíbilo. Dřív to bylo fuk. Když se baterie náhodou přebíjela, vyvařenou vodu člověk do baterie dolil. Takže jsem rád, že mi něco, co je propojený prostřednictvím toho konektoru, napětí sníží, aby do hi-tech baterie s nízkým vnitřním odporem netekl tak velký proud. Toť jen selský rozum. I po vypojení konektoru auto samozřejmě ví, jaké napětí má baterie a podle toho přizpůsobí nabíjecí proud. Nabíjení na 100% akumulátoru jen prospěje, jak mj. požadují všichni výrobci, a zásadně prodlouží jeho životnost. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 24. Březen 2019 Sdílet Vloženo 24. Březen 2019 Odkial mas, ze po odpojeni to dava stale 14,8??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 Vím ,že tady převládá názor, že je nutno co nejvíce omezit inteligentní nabijení,respektive jeho funkci. Ja osobně bych se však zastal tohoto systému řízení nabijení. Myslím že v provozu je baterie spíše zatěžována cyklicky a tedy by nemela být nabijena na 100 a vice procent.(ubytek vody,nemožnost dorovnání článků na shodné U). Proto je dobré použít nějaký způsob řízení nabíjení na např 60-70procent. To zajistí min ubytek vody a pokud je dobře dimenzovana (Ah) ,tak to zvýší její životnost a na výkonu se to nepozná... Protože baterie nabita jen na polovinu by mohla v zimě zamrznout , system ji v zime nabíjí na 90-100procent,tedy opět bez problémů. Co se mi na tom systému nelíbí je nemožnost kontroly nabití a otazkou je taky "kvalita" techto baterii. (taky se dost divné že baterie EFB se přímo nedoporučují k cyklické zátěži (start-stop) a přesto jsou ted běžně montovány..) Dle mého je velmi vhodné omezit funkci Start-Stop (i s ohledem na výdrž startéru...) a další úpravy řízení dobíjení už řeší jej jednotlivá procenta životnosti baterie a to ještě jen v některých případech provozu auta.. (PS. na firemních autech mr16/17 jsou vytazene konekttory a baterky tam jsou ve stejnem stavu jako na tech co vytažený konektor nemají...tedy všechny fungují) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 před 42 minutami, honzik napsal: Vím ,že tady převládá názor, že je nutno co nejvíce omezit inteligentní nabijení,respektive jeho funkci. Ja osobně bych se však zastal tohoto systému řízení nabijení. Myslím že v provozu je baterie spíše zatěžována cyklicky a tedy by nemela být nabijena na 100 a vice procent.(ubytek vody,nemožnost dorovnání článků na shodné U). Proto je dobré použít nějaký způsob řízení nabíjení na např 60-70procent. To zajistí min ubytek vody a pokud je dobře dimenzovana (Ah) ,tak to zvýší její životnost a na výkonu se to nepozná... Protože baterie nabita jen na polovinu by mohla v zimě zamrznout , system ji v zime nabíjí na 90-100procent,tedy opět bez problémů. Co se mi na tom systému nelíbí je nemožnost kontroly nabití a otazkou je taky "kvalita" techto baterii. (taky se dost divné že baterie EFB se přímo nedoporučují k cyklické zátěži (start-stop) a přesto jsou ted běžně montovány..) Dle mého je velmi vhodné omezit funkci Start-Stop (i s ohledem na výdrž startéru...) a další úpravy řízení dobíjení už řeší jej jednotlivá procenta životnosti baterie a to ještě jen v některých případech provozu auta.. (PS. na firemních autech mr16/17 jsou vytazene konekttory a baterky tam jsou ve stejnem stavu jako na tech co vytažený konektor nemají...tedy všechny fungují) Bez ekoteroristů dříve auta žádné "inteligentní" nabíjení neměla a přesto v nich baterie vydržela více než 10 let, bez nějaké zásadní údržby. Jediný a nesmyslný "důvod" inteligentního nabíjení je snaha o „omezení“ emisí za jakoukoliv cenu. Přestože jsou moderní auta vybavena moderními infotainmenty, žádný z nich nezobrazí graf napětí baterie (ideálně i za několik dnů zpětně), přestože má řídící jednotka všechny potřebné údaje k dispozici, proč asi … ? Na grafu 100% nabíjení baterie Exide 80 Ah GEL ES900 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 @honzik Nastuduj si článek, který nedávno vyšel ve SM a kde se přímo věnují problému jménem inteligentní nabíjení. Zjistíš, že ač vypadá stav baterií stejně, přeci jen se drasticky liší. Někde zde na fóru je nascenovaná dvoustrana. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 (editace) souhlasím, ja nejsem v rozporu s těmito články. Je to jen nazor na technické řešení (dle mě není nesmyslné jak zde snažíte naznačit). Určitě pokud se bude nabijet konstantně na 80-90 procent bude to technicky lepší než nedobijet nebo přebíjet. O tom jestli stav me baterky bude za 5 let ještě OK se dozvim až za 4 roky... do te doby jsou to jen dohady edit. Abych nějak zdokumentoval průběh moji baterky v autě ,tak jsem postavil zařízení,které pravidelně po wifi posila data o napětí a pak mužeme analyzovat. ( data se měří nepřetržitě a předavaji pokud jsem dosahu me wifi)Zatim je na tom videt ,že při poklesu venkovnich teplot pod 5 stupnů se zacalo napětí šplhat nahoru k 12,5V a ted se zase snižuje..(pred zimou bylo kolem 12,2V. Editováno: 25. Březen 2019, autor: honzik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 Já ji právě po 4 letech měnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 A já dokonce po 1. roku provozu :-((. Naštěstí ještě na záruku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 Aha, tak proto sis ted ten konektor vyndal. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 25. Březen 2019 Sdílet Vloženo 25. Březen 2019 (editace) před 31 minutami, honzik napsal: Abych nějak zdokumentoval průběh moji baterky v autě ,tak jsem postavil zařízení,které pravidelně po wifi posila data o napětí a pak mužeme analyzovat. ( data se měří nepřetržitě a předavaji pokud jsem dosahu me wifi)Zatim je na tom videt ,že při poklesu venkovnich teplot pod 5 stupnů se zacalo napětí šplhat nahoru k 12,5V a ted se zase snižuje..(pred zimou bylo kolem 12,2V. Prakticky to samé lze koupit hotové. Do mobilu se stáhne aplikace a data z vnitřní paměti "krabičky" (i za několik dnů zpětně) se do mobilu přenesou pomocí Bluetooth. Viz Quicklynks monitor baterie viz graf na předchozí straně 11 v této diskuzi Editováno: 25. Březen 2019, autor: Caster Přidána poznámka o grafu na předchozí straně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 26. Březen 2019 Sdílet Vloženo 26. Březen 2019 Mi to "to samé" neprijde. Jednak je to ModryZub,tedy dosah celkem nic moc. Aplikace musi byt jejich. Neumi to "delat data", tedy posilat mi jednotlive hodnoty s realnym casem, nepripoji se to samo k me wifi a tim padem je to "bezobsluzne"....... Jedinou vyhodu to ma ze je to prumerne 1mA (nesmis ale byt moc dlouho pripojen..) Moje zarizeni pouziva standartni wifi pres prohlizec , funguje tedy i na Windowsim telefonu. Ma i web stranku s hlavnimi daty. Ale to jen tak na okraj, i obycejny voltmetr da info o stavu baterie ,pokud se umi vysledky interpretovat .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 26. Březen 2019 Sdílet Vloženo 26. Březen 2019 před 3 hodinami, honzik napsal: Mi to "to samé" neprijde. Jednak je to ModryZub,tedy dosah celkem nic moc. Aplikace musi byt jejich. Neumi to "delat data", tedy posilat mi jednotlive hodnoty s realnym casem, nepripoji se to samo k me wifi a tim padem je to "bezobsluzne"....... Jedinou vyhodu to ma ze je to prumerne 1mA (nesmis ale byt moc dlouho pripojen..) Moje zarizeni pouziva standartni wifi pres prohlizec , funguje tedy i na Windowsim telefonu. Ma i web stranku s hlavnimi daty. Ale to jen tak na okraj, i obycejny voltmetr da info o stavu baterie ,pokud se umi vysledky interpretovat .. Jako expert na datové komunikace tě oceňuji ;-). Graf má samozřejmě zcela jinou vypovídací hodnotu, než aktuální stav napětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 aku EFB - odpojený monitor aku. Jízda bez světel stabilní napětí 13.8V - na otáčkách nezáleží. Ráno se světly stabilních 14.1V. Zapnul jsem vyhřívání sedaček + volantu = napětí stále 14.1V. Při vypnuti motoru padne na 12.8V a pomalu klesá na 12.6V . Beží rádio mám kessy. Otevřu dveře, umlčí se rádio, rozsvítí se osvětlení nohou a napětí padne na 12.4V a tam zůstane i po zamknutí auta = odpojení jednotek. A takto tůstane až do rána i po odemknutí. Aku je stejně stará, jako auto, rok a měsíc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 U OIII mi EFB dává konstantních 14,3-14,4V při vytaženém konektoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 před 11 hodinami, JiVi napsal: aku EFB - odpojený monitor aku. Jízda bez světel stabilní napětí 13.8V - na otáčkách nezáleží. Ráno se světly stabilních 14.1V. Zapnul jsem vyhřívání sedaček + volantu = napětí stále 14.1V. Při vypnuti motoru padne na 12.8V a pomalu klesá na 12.6V . Beží rádio mám kessy. Otevřu dveře, umlčí se rádio, rozsvítí se osvětlení nohou a napětí padne na 12.4V a tam zůstane i po zamknutí auta = odpojení jednotek. A takto tůstane až do rána i po odemknutí. Aku je stejně stará, jako auto, rok a měsíc. myslim ze tohle muze byt OK , protoze konektor vyradi jen managment baterie (proud,napeti,teplota bat) , ale dobijeni ma porad svuj program vcetene regulace podle odberu..(vetsi odber vetsi proud do baterky,tedy vice Voltu) 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 3. Duben 2019 Sdílet Vloženo 3. Duben 2019 (editace) tak jsem včera odpoledne zase naměřil 13.8V, zkusil jsem roszvítit světla, vyhřívání sedaček + volantu a ani se to nehlo. Jediná změna byla +18 stupňů oproti ranním -2.5 :-) A dnes ráno +10 stupňů a hodnota se držela na 14.0V Takže na dobíjení má vliv zřejmě venkovní teplota a to nezávisla na odpojeném modulu monitoru akumulátoru. Jinak postřeh. po cca 14 dnech provozu s odpojeným modulem, už maxidot neotravuje s hláškou Závada na systému Start&Stop :-) Editováno: 3. Duben 2019, autor: JiVi oprava překlepů 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 3. Duben 2019 Sdílet Vloženo 3. Duben 2019 Tak jsem dnes znova měřil hodnoty při odpojeném konektoru a vypnutém S/S při venkovní teplotě 21C. AC zapnuto a bez ohledu na výhřev sedaček/okna se napětí pohybovalo mezi 13,7V-13,8V, konstantně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.