Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

Dobrý den, mám takovy dotaz k baterce u octavie III facelift (2017). Cca před 3 měsícema sem přišel k autu a už sem ho nenastartoval ( vybity akumulator) nechal jsem to odvézt do servisu kde mi s konstatovali to že baterie je vybírá.. Nedokázali mi říct proč se to stalo... Prý alternátor dobíjí baterie je v pohodě. Řekli mi že sem měl zapnutý určitě komfortní spotřebiče, Ale vím že nebyli. No a teď se mi to stalo opět. V úterý to vezu na servis a mají se na to podívad. Vzhledem k tomu co mi řekli minule, tak si nedělám naděje.. Ale přeci není normální abych ani ne dva roky starý auto po každý jízdě dobijel. :D akumulator mám MLA MOLL  70ah 420a typ baterie efb+. Motor 2.0 tdi 110kw Budu vděčný za jakoukoliv radu :). 

Editováno: , autor: Alda1993
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Alda1993 Pokud je slabá baterie a měl bys zaplé komfortní spotřebiče, dojde k jejich odpojení (píše se to dokonce v manuálu k autu myslím).

 

@osobne a další co používají podobně "silná" tvrzení. Kolik těch aut jste už viděli, co jim odešla baterka po dvou letech v poměru k těm co stále jezdí? Naše firemní OIII s 1.2 TSI má za 3 roky nahrkáno skoro 100tis km a baterie původní. StartStop je tedy deaktivován, ale rekuperace funguje tak jak byla nastavená z výroby (a další auta taky zatím nic). Sám jsem zvědav, co to vydrží.

Z opačného soudku, u staré FI s HTP mi "nová" baterka odešla po 3.5letech (auto jezdí dlouhé trasy, cca 60km po dálnicích, takže to není poskakování po městě, baterka "Škoda"). Takže ona ta samotná rekuperace nebude asi samotný problém, ale "ekologické" (a hlavně "optimalizované", jak jinak než stran nákladů na výrobu) baterie taky už nevydrží to co kdysi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je slabá baterie, tak se mají odpojovat komfortní spotřebiče automaticky, ale baterie nemá standardně být co slabá (efb 70Ah!), vozidlo ji má dobíjet nebo hlásit závadu a jako závada se tohle má řešit. Všichni tady víme, že stávající rekuperační dobíjecí systém ponechává baterii na 25 až max 50 procentech kapacity (kromě mrazů, kdy se rekuperace automaticky vyřazuje). Výrobce baterií říká, že baterie má být dobita na 80 až 100 procent, jinak se významně zkracuje její životnost. Pro info lze měřit pár týdnů napětí na baterii před nastartováním a porovnat s doporučením výrobce baterií.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, rayx napsal:

Jen pro info, jak s autím jezdíš, můžeš to nějak shrnout? Každý den nebo méně, jak dlouhé trasy? Rekuperace evidentně špatně odhaduje, v jaké kondici má nechat aku pro další jízdy ...

Jezdím každý den 20-25km. Sem tam i 100km cca 4do měsíce. Nic sem neodpojoval vše je od výrobce 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Martab said:

25-50%? Rekuperace má různé "úrovně" jak drží kapacitu, ale co jsem viděl, tak žádná nejde pod 50%, minimum je myslím někde kolem 65% a většinou to drží kolem těch 80% (u zdravé baterie).

Dával jsem rekuperaci šanci (ss samozřejmě vyplé), ale už jsem to nevydržel. Baterie typu AGM (graf napětí posunut nahoru), během jízdy standardní nabíjení 12.4-13.0 V, v rekuperaci 14.8V (jen při brždění motorem), před nastartováním 12.2 - 12.4V, auto má necelých 5 týdnů.

Jak napětí před nastartováním (auto v klidu více než 8h) vypadá u ostatních?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Martab napsal:

@Alda1993 Pokud je slabá baterie a měl bys zaplé komfortní spotřebiče, dojde k jejich odpojení (píše se to dokonce v manuálu k autu myslím).

 

@osobne a další co používají podobně "silná" tvrzení. Kolik těch aut jste už viděli, co jim odešla baterka po dvou letech v poměru k těm co stále jezdí? Naše firemní OIII s 1.2 TSI má za 3 roky nahrkáno skoro 100tis km a baterie původní. StartStop je tedy deaktivován, ale rekuperace funguje tak jak byla nastavená z výroby (a další auta taky zatím nic). Sám jsem zvědav, co to vydrží.

Z opačného soudku, u staré FI s HTP mi "nová" baterka odešla po 3.5letech (auto jezdí dlouhé trasy, cca 60km po dálnicích, takže to není poskakování po městě, baterka "Škoda"). Takže ona ta samotná rekuperace nebude asi samotný problém, ale "ekologické" (a hlavně "optimalizované", jak jinak než stran nákladů na výrobu) baterie taky už nevydrží to co kdysi...

Me to napsalo až když se motor ani neskytnul je cvakala pristrojovka tak to začalo psát abych baterku dobil jízdou, nic sem zapleho neměl.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Petran napsal:

během jízdy standardní nabíjení 12.4-13.0 V, v rekuperaci 14.8V (jen při brždění motorem), před nastartováním 12.2 - 12.4V, auto má necelých 5 týdnů.

Jak napětí před nastartováním (auto v klidu více než 8h) vypadá u ostatních?

 

To napětí v klidu po 8hod není kritický, ale mohlo by být vyšší, cca 12,5V. Info že by někdo měl výrazně více je třeba přičíst k odchylce měření.

Ale na co nejsme zvyklí a co dříve opravdu nebylo možné označit jako standardní nabíjení za jízdy je těch 12,4-13,0V ... To je právě to omezené "nabíjení" díky odlehčení alternátoru a šetření miligramů emisí ...

 

@Alda1993 No jestli máš ještě záruku, tak výměna na garanci, jinak budeš muset koupit ... A pak jak už Ti poradil Petran, změř si několikrát napětí po dojezdu dom či před startem a zvaž, jestli necháš reku aktivní nebo ne. Možná jsi měl jen pech na kvalitu baterky, ale (i) když jezdíš denně těch jen 20-25km, teda 10-13km na start a jízdu, tak s takovým "standardním" dobíjením viz Petran to nemůže přestát žádná baterie dlouho ...

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, rayx napsal:

To napětí v klidu po 8hod není kritický, ale mohlo by být vyšší, cca 12,5V. Info že by někdo měl výrazně více je třeba přičíst k odchylce měření.

Ale na co nejsme zvyklí a co dříve opravdu nebylo možné označit jako standardní nabíjení za jízdy je těch 12,4-13,0V ... To je právě to omezené "nabíjení" díky odlehčení alternátoru a šetření miligramů emisí ...

 

@Alda1993 No jestli máš ještě záruku, tak výměna na garanci, jinak budeš muset koupit ... A pak jak už Ti poradil Petran, změř si několikrát napětí po dojezdu dom či před startem a zvaž, jestli necháš reku aktivní nebo ne. Možná jsi měl jen pech na kvalitu baterky, ale (i) když jezdíš denně těch jen 20-25km, teda 10-13km na start a jízdu, tak s takovým "standardním" dobíjením viz Petran to nemůže přestát žádná baterie dlouho ...

 

Pardon špatně jsem se vyjádřil 20-25km je jedna cesta do práce denně Teda 50 na dva starty... :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak o to hůř, že ani v tomhle režimu provozu to nedrželo aku dlouho při životě. Prostě novou to bude asi jistě chtít a pak uvidíš po pár měření, pro co se rozhodneš, jestli inteligentní proměnné dobíjení s predikcí v jakým stavu nechávat aku po odstavení autí, a nebo starou klasiku s trvalým průběhem dobíjení B)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, rayx napsal:

No tak o to hůř, že ani v tomhle režimu provozu to nedrželo aku dlouho při životě. Prostě novou to bude asi jistě chtít a pak uvidíš po pár měření, pro co se rozhodneš, jestli inteligentní proměnné dobíjení s predikcí v jakým stavu nechávat aku po odstavení autí, a nebo starou klasiku s trvalým průběhem dobíjení B)

Počkat a dokážou mi to udělat v autorizovaným servisu? Co to obnáší? A musi tam být akumulator efb+ nebo stačí pak klasický? 

Editováno: , autor: Alda1993
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 hours ago, Martab said:

25-50%? Rekuperace má různé "úrovně" jak drží kapacitu, ale co jsem viděl, tak žádná nejde pod 50%, minimum je myslím někde kolem 65% a většinou to drží kolem těch 80% (u zdravé baterie).

 

Jak ta rekuperace funguje? To se baterie nedobíjí alternátorem a případně ještě navíc rekuperací? Nebo proč to padá na 65%? By přeci měla být stále 100%, ne? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekuperace energie, prebiji to baterii pri brzdeni vysokym napetim kolem 15 V, aby to baterie vydrzela, nesmi byt moc nabita, takze ji tzv. inteligentni dobijeni umele udrzuje polovybitou, nabijeci napeti tak skace mezi cca 12 V, coz je moc malo a cca 15 V, coz je zas moc hodne, a tim se baterie nici. Vsechny tyhle zbytecne funkce vcetne SSS vypnes nejjednoduseji vytazenim prebytecneho konektoru z minusoveho polu autobaterie, tim se dobijeni prepne do rezimu standardniho trvaleho konstantniho dobijeciho napeti kolem 14,2 az 14,4 V.

 

IMG_20180920_121556.jpg.5f100b0164777c912f55078bb4522eeb.jpg

 

 IMG_20180920_121649.jpg.ae15b633a1b3689b1c7d8400e35a45ae.jpg

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, přebytečný zrovna není, ta jednotka měří i teplotu a nabíjecí proud a možná i další věci, mohlo to i něco ušetřit... ale kdo chce moc ten to obvykle přežene a to se tady i stalo - ŠA to evidentně se škrcením baterie zalomila. To už raději mohli instalovat na střechy aut solární články a řešit wltp i takto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo kolik litru na 100 km asitak usetri rekuperace tim, ze pri jizde neni standardne trvale dobijena autobaterie? Vyplati se to oproti nakladum na nakup nove autobaterie skoro kazde dva roky? Skodovka to byla nucena udelat kvuli plneni emisnich norem, pri jizde se nedobiji, tim padem je o neco malo nizsi spotreba paliva a vejdou se diky tomu do nejnovejsich emisnich norem, za tu cenu, ze se drive znici autobaterie, coz je uz boj majitele auta, pokud to vydrzi zarucni dobu 2 roky.

 

 

 

 

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uff, tedy auto jede na baterii a trvale ji vybíjí a pouze při brzdění ji skokově alternátor dobíjí vyšším napětím? Zajímavě vymyšlené. Ale např. baterie typu AGM je na toto zacházení stavěna, takže asi OK.

https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/technologie/technologie-baterii-agm

Editováno: , autor: Kuchar7
nastudování detailů o AGM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Petran napsal:

No, přebytečný zrovna není, ta jednotka měří i teplotu a nabíjecí proud a možná i další věci, mohlo to i něco ušetřit... ale kdo chce moc ten to obvykle přežene a to se tady i stalo - ŠA to evidentně se škrcením baterie zalomila. To už raději mohli instalovat na střechy aut solární články a řešit wltp i takto.

 

Ano, máš pravdu v tom, že to měří protejkající proud a i teplotu baterie, ale otázka má znít, proč to měří ... B) Měří to právě jen proto, aby mohlo být vyhodnoceno, jak vysoko může regulace nabíjení akumulátoru jít při proměnlivém "inteligentním" režimu, což při starší "hloupé" konstantní regulaci není třeba ... Až někdo bude umět změnit zapsané podmínky např. té teploty aku, nebudete muset odpojovat konektor, ale jinak je to to nejrychlejší řešení a řeší to SSS a REKU najednou...

 

Tohle jsem sem už taky postoval

S-S +recu.jpgJ367.jpg179_reku_1.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...