Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

Co tak mám zatím vypozorováno, tak když jsou venkovní teploty pod nulou, tak je skoro jedno jestli je konektor vytaženej nebo ne. Dobíjí to stále cca 14,5 - 14,6 V.

Jiná situace nastane když jde teplota do plusu.

 

Při zapojeném konektoru začne napětí klasicky lítat - při brždění 14,9 V při jízdě pod plynem 12,1 V. Pokud je brždění málo, tak po určité době, když se aku dostatečně vybije, tak napětí přestane padat pod cca 13 V, stejně tak když se rozsvítí světla, nebo se zapne jiný větší spotřebič.

 

Pokud je konektor vytaženej, tak se zvyšující venkovní teplotou se napětí postupně snižuje. Při +4°C je napětí cca 14,3 V, při +6°C to spadne na 14,1 - 14,2 V. Při vyšších teplotách to zatím nemám odměřený. Zdá se ale, že není třeba mít obavy z přebíjení. I to "hloupý" dobíjení není zas tak úplně hloupý. A je samozřejmě jedno jestli se brzdí, nebo jede pod plynem - napětí se drží na stejné úrovni.

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to myslíš všeobecně?

Dle mě by ta jednotka byla bezvadným vylepšením řízení nabíjení baterie, která by vydržela určitě déle než při starším způsobu neinteligentního dobíjení. Ale kdyby “soudruzi” neudělali chybu vynucenou extrémními ekologisty z EU. Ty parametry kdy dobíjet a na kolik jsou extrémní.

Třeba na podzim nebyly teploty až tak k nule (nad 10st), ale přitom jsme si rádi přitopili NT (nezávyslé topení). Jednotka udržovala baterii stále na klidových 12.4V (během jízdy bývalo 12.5 a podobně) a přitom baterie je AGM :( Na to se nedalo dívat. Auto má pár měsíců...

Editováno: , autor: Petran
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono i starší auta před nástupem IT měla určitou regulaci napětí v závislosti na venkovní teplotě. Mám vypozorováno na dvojkový i jednotkový fabii, že běžně dobíjí 14,3 V, ale když v létě vystoupají teploty výše, tak se napětí sníží až na 13,8 V. Proto v těchto autech má baterie dlouhou životnost.

 

Dneska automobilky zajímají jen co nejnižší emise a tím spotřeba při homologačním testu. Na ten se samozřejmě auto dostaví s plně nabitou baterkou a než to klesne na těch 80%, tak je test na konci a altík nemusel při tahu motoru dodat patrně žádný proud a tím neodebíral z motoru žádný výkon. Že je to v běžným provozu jinak nikoho nezajímá (resp. nezajímalo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, DušanV napsal:

Věř tomu, že pokud máš v pořádku a ještě schopnou baterku a odpovídající a v pořádku tzv. inteligentní nabíječku, tak Ti to nabije na 100 %, odpojení toho káblíku od mínus pólu baterie nemá vliv na nabíjení z nabíječky Mínus pól od nabíječky připoj na kostřící bod (kostru) auta  a plus pól od nabíječky normálně na plus pól baterie.

Praveze toto sa mi nezda....mam totiz na Superbe ten kablik trvalo zapojeny.Bateriu som teraz preventivne nabijal,mam AGM a po plnom nabiti,kedy nabijacka svieti uz na zeleno a hlasi stav plneho nabitia,aplikacia my Skoda hlasi 12,1V....po nastartovani a stani na mieste hlasi 14V.Auto ma presne rok a najzdenych 20 155km.Vonkajsia teplota bola v tom case okolo 0.Zapnutie spotrebicov s tym nerobilo vobec nic,ale kodovanim mam nastavene,ze sa mi pod +4 stupne zapina automaticky ohrev volantu,tak mozno preto dalsie spotrebice na to nemali vplyv.

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To verim,ale kedze nic nechcem odpajat,musim sa s tym zmierit.

Mimochodom na byvalom 140kw dizly v 4kolke bola aj pri predaji po 3 rokoch a 60 000km stale vo vybornej kondicii a to som sa o nu nijako extra nestaral,mozno par krat dobil..

A to je prave ta sranda,ze asi aj zbytocne,kedze ma aj tak na viac ako na tych 12,1 nepusti.Ci skresluje ta hodnota z apky nejako extremne vela?

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte někdo kdo by mi po výměně baterie v okolí Boleslavi nakódoval, že je v autě nová baterie ? V havexu mi chtějí dát EFB za 5-6tis a když bych si objednal z netu AGM vartu, tak mi jí nevyměněj.  Jedná se o O3 RS tdi 2014, původní baterie tam je taky AGM. Potřebuji to do konce týdne, příští týden jedu do Itošky a baterka už mele z posledního...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobijat kazdy mesiac [emoji1787]

Kam este dokazeme zajst

Inak napadol mi genialny biznisplán, co tak vyrabat adapter, jedna strana sa pichne do nabijacky elektoaut, druha strana budu krokosvorky.

Potom staci vybehnut do najblizsieho šoppingu, pockat kym nejaky liberalny eko vegan odide so svojou teslou a moze sa zachranovat vošizena boška. Zatial si mozte pozriet posledneho vošizeneho terminatora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 2. 2020 na 9:08, Pawouk napsal:

 

Chtěl jsem dát taky link :-)

....„Abychom se vůbec mohli bavit o nějaké reklamaci, musí provozovatel baterie zajistit trvalé nabití aspoň na 12,4 V. Cokoliv nižšího každou baterii poškozuje,“ přitakává Pavel Kulhánek, který měl léta baterky na starosti v Robert Bosch odbytová, s.r.o.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Článek v příspěvku výše je pěkný. Nicméně v něm zapomněli napsat, že základem správného dobíjení baterie je vypnutí "inteligentního" nabíjení v autě, které nabíjí baterii pouze na max. 80% a tím ji ničí, a přepnutí na "konvenční" nabíjení na 100% (rozpojení malého konektoru sondy proudu, na konci "-" kabelu u baterie). Pokud řidič s autem běžně jezdí, nepotřebuje kupovat nabíječku a baterii externě dobíjet.

Samozřejmě je nutné zátěžovým testem prověřit stávající baterii, jestli již není KO, tj. má kapacitu méně než 60% jmenovité hodnoty v Ah. Pak je nutné koupit novou.

Test stejné baterie:

"Chrastítkem" (měří pouze vnitřní odpor) ve specializovaném servisu na baterie...

Test-baterie-1050.jpg
 

a pořádný zátěžový test 30 A, který jedině ukáže skutečný stav, ideálně dostanete vytištěný graf

Car-battery-test-at-30-A-Ford-Varta-80-A

 

Baterie má kapacitu jen 54,3% tj. je hotová, koupena nová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabijanim charakteristikou U nikdy nebude oloveny akumulator nabity na 100%, prave tak na 80% tomu zodpoveda dobíjacie napetie 13,8 az 14,5 V podla technologie baterky. Tak ze odpojenim konektoru ste na standartnych 80%. Ak niekto chce viac tak baterku von a dat pod nabijacku a nabijat menovitym pridom 1/10C. Potom ked npatie vystupa niekam na 15,4V mozeme sa bavit o 100% nabitej baterke. Baterka bude silne plynovat, a odparovat elektrolit. Co bude problem ako ho potom doplnit. Navyse nema to vyznam lebo po par startoch bude mat baterka zase 80% lebo bude dobijana na napatie a nie prud. 

Podla. Mna staci vypnut start stop a vsetko bude v poriadku. 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Start Stop Systém jí ubližuje ještě nejméně, horší je přebíjení při rekuperaci a udržování polovybitého stavu (což Škoda nazvala "inteligentní dobíjení), aby měla baterie rezervu kapacity při tom přebíjení během rekuperace.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten nadpis je zvolenej špatně. Mělo by tam být: "Baterie je potřeba OPĚT začít dobíjet jako za časů našich dědů"

 

Já to ale rozhodně nehodlám začít dělat. A to mám RD a garáž. Jak to mají dělat ti co parkují na ulici? Zatím se obě naše auta stíhala dobíjet za jízdy a s dlouhou životností aku. A to včetně Rapida, kterýho jsem před pěti měsíci koupil s novou baterií Varta AGM, kde už měsíc je uděláno opatření proti další likvidaci aku (odpojenej konektor).

 

Vypadá to, že SM do kterého Frei i Vaculík píší, se nás snaží přesvědčit, že vybitý aku a nutnost jeho dobíjení tu byla celou dobu a ne až po nástupu ID.

 

A to navzdory tomu, že před časem uveřejnili analýzu standartního akumulátoru který provozovali v dlouhodobě testovaném Rapidu. Výsledek byl takový, že aku byla po 53 tkm a 9 měsících na konci sil. A kupodivu neodešla na nedostatečný nabíjení (žádná sulfatace), ale na překročení počtu cyklů nabití/vybití. Byla tedy vyčerpána cyklická odolnost. Takže externí dobíjení by jí životnost neprodloužilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si sam overil. Auto mam od prosince. Koupil jsem merak do 12v zdirky. Baterie se dobijela pri brzdeni motorem a napeti bylo 14,7V. Nekdy jsem prisel k autu a na baterce-na meraku bylo i 12,1V posledni dny 12,4 a dnes 12,3V. Odpojil jsem konektor, vyradil se system start stop a napeti bylo stalych 14,4V po nastartovani. Jelikoz ma autobaterie 6 clanku, kazdy ma 2,4V tak po vynasobeni mame 14,4V nabijeci napeti. Samozrejme v zime kapacita klesne,ale extremy jako 11,9V pred nastartovanim a 14,7V pri brzdeni motorem fakt ne. Zitra dam baterku jeste na nabijecku-mam modelarskou,ktera ukaze, kolik mAh si baterka vzala a uvidim jak za 2,5 mesice je baterka vybita.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak k nabijeni Octavie jsem se dostal az dnes..Nabijeci napeti si modelarska nabijecka stanovila na 14.7V, proud jsem omezil na max 2,3A. Postupne nabijecka ubira nabijeci proud dle krivky. Po x hodinach se proud ustalil na 0,5A a proud ktery si odebrala baterka byl cca 4,5AhAh. Jeste by se to klidne nabijelo dalsich xhodin,ale nemel jsem cas. Myslim,ze celkem by se tam veslo nejakych 6-7Ah. Po skonceni nabijeni jsem mel na baterce 13,3V. Po odemceni auta 13V. Na multimetru ve zdirce 12,9V.

Jsem zvedavy, kolik tam bude zitra rano. Dnes pred startovanim bylo kolem 12V, presne si uz nepamatuju.

 

IMG_20200209_165921.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 2. 2020 na 13:09, atlan napsal:

Nabijanim charakteristikou U nikdy nebude oloveny akumulator nabity na 100%, prave tak na 80% tomu zodpoveda dobíjacie napetie 13,8 az 14,5 V podla technologie baterky. Tak ze odpojenim konektoru ste na standartnych 80%. Ak niekto chce viac tak baterku von a dat pod nabijacku a nabijat menovitym pridom 1/10C. Potom ked npatie vystupa niekam na 15,4V mozeme sa bavit o 100% nabitej baterke. Baterka bude silne plynovat, a odparovat elektrolit. Co bude problem ako ho potom doplnit. Navyse nema to vyznam lebo po par startoch bude mat baterka zase 80% lebo bude dobijana na napatie a nie prud. 

Podla. Mna staci vypnut start stop a vsetko bude v poriadku. 

Tady je spise problem inteligentni dobijeni pri brzdeni motorem napetim 14,7V. Co jsem si dnes overil,tak napajeci napeti je ok a ani neni vysoke,ale jde o to, ze kdyz jedes s autem napr 30km kolik z toho brzdis motorem? Vem si tedy jak casto nabijis baterii. Vyjimka je pokud je cca pod 5 C venkovni teploty. To pak zacne dobijet stale. Aby ti vydrzela baterie mela by mit v klidovem stavu pres 12,4V a to dle me docilis tim,ze baterka se zacne dobijet hned po startu a ne jenom kdyz brzdis motorem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 2. 2020 na 14:09, osobne napsal:

Start Stop Systém jí ubližuje ještě nejméně, horší je přebíjení při rekuperaci a udržování polovybitého stavu (což Škoda nazvala "inteligentní dobíjení), aby měla baterie rezervu kapacity při tom přebíjení během rekuperace.

 

 

Vcera jsem zjistil,ze inteligentni dobijeni dnes pouzivaji snad vsichni. Manzelce Astra K pred nastartovanim mela napeti 11,6V, po nastartovani ukazoval merak v zasuvce 15V(musim overit vuci multimetru) nabilel jsem take 14,7V. Po ukonceni nabijeni a prejeti mi merak v zasuvce ukazoval 12,1. Coz mi prijde stejne malo. A to jsem do baterie dostal 5Ah.... Ale zase je zde normalni Varta50Ah,jelikoz nema Astra start stop a baterka stoji 1300 narozdil od EFB za 5000....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...