Sumrak83 Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Zdravím chcem sa opýtať stalo sa mi to už asi 3-4x že pri otočeni kľúča nachvíľu vyskočí hláška slabý stav akumulatoru a zhasne. Keď dám kontrolu stavu akumulátora tak je 50%. Štartuje normálne. Viete poradiť či to je len anomália. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 15. Únor 2022 Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 zajimavy o EFB : https://www.portalridice.cz/clanek/co-jsou-efb-baterie 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 V 14. 2. 2022 na 20:00, Sumrak83 napsal: Zdravím chcem sa opýtať stalo sa mi to už asi 3-4x že pri otočeni kľúča nachvíľu vyskočí hláška slabý stav akumulatoru a zhasne. Keď dám kontrolu stavu akumulátora tak je 50%. Štartuje normálne. Viete poradiť či to je len anomália. S největší pravděpodobností se ti akumulátor díky "inteligentnímu" nabíjení nabíjí jen na max. 80% a proto dostáváš hlášku o nízkém napětí akumulátoru. Doporučuji změřit napětí na akumulátoru druhý den po jízdě den předtím. Pokud je napětí nízké cca. pod 12,45 V není baterie nabíjená na 100%. 100% standardní nabíjení akumulátoru lze u vozů Škoda snadno zajistit rozpojením malého konektoru u "-" pólu akumulátoru. Jde o sondu měření proudu, která posílá údaje do řídící jednotky auta. Ta je nastavena tak, aby vám "úsporou" několika gramů CO2 zničila akumulátor jeho nabíjením na max. 80%, což způsobuje sulfataci akumulátoru, snížení jeho kapacity a životnosti a jeho nízké napětí pak neumožní spustit spotřebiče, které jsou na nízké napětí citlivé - jde zejména o přídavné topení. O nabíjení na 80% Škoda-Auto záměrně mlčí a v návodu k auto o tom není jediné zmínka... V USA by to bylo na hromadnou žalobu. Všichni výrobci akumulátoru v návodu samozřejmě požadují jeho nabíjení vždy na 100%. Čidlo proudu - konenektor 2: Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 Dovolím si ne zcela souhlasit. I při rozpojeném konektoru se baterie nabíjí na max. 80%. Nabití na 100% zajistí pouze použití externí nabíječky. Jinak souhlasím s @Caster. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 (editace) A mozno ma Sumrak83 vybitu bateriu v kluci/dialkovom ovladaci/ Editováno: 22. Duben 2022, autor: Patrik1971 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 Před hodinou, dafro napsal: Dovolím si ne zcela souhlasit. I při rozpojeném konektoru se baterie nabíjí na max. 80%. Nabití na 100% zajistí pouze použití externí nabíječky. Jinak souhlasím s @Caster. To je nesmysl, řidídí jednotka nemá potřebné informace. Rozpojení konektoru spolehlivě zajistí 100% nabíjení - ověřeno zde ve fóru "x" řidiči ;-). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 U mna baterka 5 rokov s koonektorom zatial ok O3.Treba sa o auto aj starat obcas dat aj na nabijacku.Zivotnost baterky u novych aut cca 6 rokov potom uz preistotu menim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 před 22 minutami, Caster napsal: To je nesmysl, řidídí jednotka nemá potřebné informace. Rozpojení konektoru spolehlivě zajistí 100% nabíjení - ověřeno zde ve fóru "x" řidiči ;-). Si najprv ujasnite co znamena 100%, lebo jeden pocita s baterkou nabitou na 100% a druhy s nabijanim 14,4V. Ak sa bude akumulator nabijat napatim 14,4V nikdy nedosiahne 100% ale len cca 80%. Ak chcete nabit aku na 100% bude treba externy zdroj cca 16V ale najvecsi problem je ze pri tom bude bateria varit a ak nevybuchne tak minumalne sa bude odparovat elektrolit, a ten sa u novych bateriek neda doplnit (ako zvycajne sa zadky najdu pod nalepkou) 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 před 21 minutami, atlan napsal: Si najprv ujasnite co znamena 100%, lebo jeden pocita s baterkou nabitou na 100% a druhy s nabijanim 14,4V. Ak sa bude akumulator nabijat napatim 14,4V nikdy nedosiahne 100% ale len cca 80%. Ak chcete nabit aku na 100% bude treba externy zdroj cca 16V ale najvecsi problem je ze pri tom bude bateria varit a ak nevybuchne tak minumalne sa bude odparovat elektrolit, a ten sa u novych bateriek neda doplnit (ako zvycajne sa zadky najdu pod nalepkou) Nesmysl. Před nástupem elektroniky v autech se akumulátor nabíjel alternátorem a jednoduchým regulátorem na 100% bez problémů. Dnes je to stále to samé, pokud se vypne "inteligentní nabíjení". Pro 100% nabití nepotřebuješ 16 V viz skutečný průběh napětí při jízdě na mém akumulátoru (max. nabíjecí napětí z alternátoru je cca 14,75 V): 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel z HK Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 Asi by to šlo nabíjet do 100%. Vždy bylo 100% při dosažení 2.8V na článek tj.16,8V baterka. Povolené zátky a potom dolejt destilku, jde to i s uzavřenou ale proudem tak 0,5 A a možná ještě míň třeba několik dní a hlídat napětí! A hlavně mimo auto nejlépe v zavařovacích hrnci co kdyby! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 Lepší koupit po 5 letech novou autobaterii za 2500Kč (Exide AGM EK700) než nabíjet několik dní mimo auto v zavařovacím hrnci 😁 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel z HK Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 Samozřejmě že je to lepší pokud tedy těch 5 let vydrží při tom "inteligentním" nabíjení! Můj návrh byl až extrémní ale pro výjimečné případy snad dobrý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stafa Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 A je to tu zas - konektorová obsesia... Moja baterka po vyše 4 rokoch, bez odpojenia konektora, funguje... Až nastane jej čas, vymením... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 Zbytočne riešiť. Mám auto za 46 000 eur a ja budem nejaké kábliky riešiť. Odíde baterka dám 100vku za novú a dovi. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 před 6 hodinami, Caster napsal: Nesmysl. Před nástupem elektroniky v autech se akumulátor nabíjel alternátorem a jednoduchým regulátorem na 100% bez problémů. Dnes je to stále to samé, pokud se vypne "inteligentní nabíjení". Pro 100% nabití nepotřebuješ 16 V viz skutečný průběh napětí při jízdě na mém akumulátoru (max. nabíjecí napětí z alternátoru je cca 14,75 V): Znaky nabití baterie viz návod k baterii Exide na straně 4 navod EXIDE.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 před 1 hodinou, McMatej napsal: Znaky nabití baterie viz návod k baterii Exide na straně 4 navod EXIDE.pdf "celkové napětí se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a nemění se, měření se provede v rozsahu dvou hodin," v navod EXIDE.pdf je chybně uvedeno. Napětí při nabíjení akumulátorů nabíječkami EXIDE je v rozsahu 13.7–15.5 VDC at 25°C viz prospekt (má poznámka: v závisloti na typu baterie a okolní teplotě). NABÍJENÍ AUTOMOBILOVÉ BATERIE - TAKTO TO PROVEDETE SPRÁVNĚ!: Jakou nabíječku potřebuji? Obecně platí pravidlo, že pro nabíjení baterií nainstalovaných ve vozidle jsou velmi vhodné plně automatické nabíječky (omezení nabíjecího napětí na 14,8 V). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 Pro celkem relevantní informace skoro o všem, co se týče autobaterií a jejich nabíjení doporučuji, jak jsem již několikrát zmínil ten web Banneru. Obecně je musím pochválit, najdeme tam vyčerpávající množství informací a má to na rozdíl od jiných výrobců baterií a i od prodejců baterií "hlavu a patu" a člověk se v tom neztrácí a takový komplexní souhrn informací nikde jinde nenajdete. Mají tam taktéž informace, které ostatní výrobci nejsou vůbec ochotni přiznat. Nechci někoho urazit, ale začíná to v tomto tématu vypadat jako někde na fóru "oleje.cz", kde je pomalu každý přispívatel erudovaný odborník na všechno. Pokud si uděláte delší volno a čas na ten Banner, tak průměrně inteligentní člověk pochopí skoro všechno a vlastně tohle téma na fóru nebude prakticky již ani potřebovat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 Ono nabíjení na 80 % je specialita jen koncernu a jen modelů poslední doby? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 To určitě ne! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 před 1 hodinou, cosmicboy napsal: Ono nabíjení na 80 % je specialita jen koncernu a jen modelů poslední doby? Nabijanie na 80% je koli vlastnostiam a spravaniu sa PB akumulatora, proste pri konstantnom napati 14,4V tam viac ako 80% kapacity nedostanes. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 Caster před pár příspěvky uvedl: "O nabíjení na 80% Škoda-Auto záměrně mlčí a v návodu k auto o tom není jediné zmínka... V USA by to bylo na hromadnou žalobu. Všichni výrobci akumulátoru v návodu samozřejmě požadují jeho nabíjení vždy na 100%." Z toho jsem vydedukoval (ale asi mylně), že to je jen specialita Škody, resp. koncernu. Takže na 80 % se jízdou nabíjejí akumulátory všech aut bez ohledu na značku či start/stop? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 před 18 minutami, atlan napsal: Nabijanie na 80% je koli vlastnostiam a spravaniu sa PB akumulatora, proste pri konstantnom napati 14,4V tam viac ako 80% kapacity nedostanes. Jediný důvod nabíjení pouze na max. 80% je nesmyslná úlitba ekofašistů z řad Pirátů (Pexa), STAN a dalších, aby se kvůli pár zdánlivě "ušetřeným" gramům CO2 stromy více zelenaly 😡. Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? EU odhlasovala ještě radikálnější snížení emisí, má to pomoci ekonomice Komentář: Za drahou elektřinu může německá Energiewende Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 Z toho tedy vyplývá, že všechna nová auta to tak mají. Ale od kdy se toto začalo "praktikovat"? Týká se to i mého S2 bez S/S z roku 2010? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 před 8 minutami, cosmicboy napsal: Z toho tedy vyplývá, že všechna nová auta to tak mají. Ale od kdy se toto začalo "praktikovat"? Týká se to i mého S2 bez S/S z roku 2010? Poznáš to jednoduše pohledem na "-" pól svého ukumulátoru. Pokud tam máš sondu proudu (konenektor 2), tak se ti akumulátor nabíjí jen na 80%. Rozpojením konektoru přepneš nabíjení na konvenčních 100%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 23. Duben 2022 Sdílet Vloženo 23. Duben 2022 (editace) Před hodinou, atlan napsal: Nabijanie na 80% je koli vlastnostiam a spravaniu sa PB akumulatora, proste pri konstantnom napati 14,4V tam viac ako 80% kapacity nedostanes. 1.) Rozhodně nabíjení na 80% není kvůli vlastnostem a chování se PB akumulátoru, ale kvůli zakomponovanému algoritmu jednotky řídící tzv. inteligentní nabíjení (ano, ty emise) , vlastní akumulátor s tím nemá zhola nic společného. 2.) To, že při konstantním napětí 14,4 V tam dostaneš max. jen 80% kapacity je taky nesmysl, nepleteš si tak trochu schopnost samotného akumulátoru se 100% nabít, se schopností auta se zapnutým tzv. inteligentním nabíjením nabít baterii na většinově obvyklých 80%? Trochu tady mícháme hrušky s jabkama, já jsem tě sice pochopil co jsi chtěl říci, ale vyjádřil si se po technické stránce velmi nepřesně, méně znalé tím jedině pomýlíš. Sežeň si někde klasické trafo, nastav si na něm konstantní napětí třeba těch 14.4 V, pohlídej si hodnotu proudu, aby tě zbytečně nešla přes 1/10 hodnoty kapacity (vše si můžeš změřit multimetrem) a uvidíš, jestli se ti baterie dobije, nebo nedobije do 100%. Hodnotu nabití si změř hustoměrem, pokud ti to ukáže hustotu elektrolytu 1.28g/cm3 na všech článcích , tak ji máš 100% dobitou. Hodnota dobíjecího napětí nad 12.8 V ti zaručí dobití baterie na 100%, samozřejmě bude to delší dobu trvat a baterie musí být v dobrém stavu a bez výraznější sulfatace, nebo jiné podstatné degradace. To, že dle tvého tvrzení ti napětí 14,4 V zaručí jen nabití do 80% je nesmysl. Editováno: 23. Duben 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.