Prosinec 2, 20186 r Já to právě v záruce už nemám, tak se tím zabývám, a klasický pravidla péče o aku, co platila dříve, tu zjevně neplatí. Takže je normální mít v Octavii aku s 12,1 V a vydrží? A druhá věc je ta hláška o nabití aku, před nabitím 80 %, po nabití 70 % a dnes ráno do auta sednu, že pojedu, a 80 %. Je to "baterie soc" přesné a lze to užívat nebo ne? Upraveno Prosinec 2, 20186 r od Pavel PS
Prosinec 2, 20186 r Ja mam momentálne takýto stav. Včera som najazdil okolo 30km, po jazde tam bolo 12,4V. Minule som pustil webasto, keď som mal podľa alarmu 12,2V a štartovalo to trosku ťažšie. Keď prídem domov, asi to pichnem na nabíjačku preventívne Upraveno Prosinec 2, 20186 r od misor1994
Prosinec 2, 20186 r Pavle, tak to prostě je. Od převzetí vozíku tam jistě mám celej rok něco mezi 12,1-12,2 a naštěstí to jezdí. Třeba i v létě jsem dával delší trasy (Plzeň, Boleslav atd.) a schválně při dojezdech změřil jestli jó víc dobito a ejhle, třeba pod Plzní po víc jak 100km v kuse a asi 20min pauze to ukázalo tuším 12,35V .. Prostě na víc se našinec asi nedostane a musíme brát realitu jaká je. Dokud to jezdí tak snad OK, pokud to jak řečeno odejde ještě v záruce tak to pořeším. A kdyby až po, tak taky. Ta nová by dost možná ukazovala jinak. Třeba tyhle Mollky 59ky z let 2015-16 jsou cinklý od začátku a takřka cokoliv jinýho z ranku EFB/AGM by na tom bylo líp. Necháme se překvapit :-) .. Zejtra ale tu nabíječku zapnu - to zas jo ;-) ..
Prosinec 2, 20186 r Tak kdo měnil baterii 7P0915105 AGM 68 Ah 680A originál za jinou? Originál je cenově drahá. Co tahle volba? https://www.autobaterie-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-agm-12v-70ah-760a-ek700_70733.html ahoj. skúšal si kúpiť exide ? tiež sa mi páči viac cenovo ako Origo , mám rovnakú ako ty...Odoslané z Redmi 4X pomocou Tapatalku
Prosinec 3, 20186 r Exide jsem měl už v několika autech po doporučení známého co prodává audio a nemohl jsem si je vynachválit. Nezklamaly nikdy za žádného počasí. Mají skvělé vysoké maximální proudy proti jiným baterkám, takže vždy skvěle fungovaly i v krutých mrazech.
Prosinec 3, 20186 r před 7 hodinami, Jordibravo napsal: ahoj. skúšal si kúpiť exide ? tiež sa mi páči viac cenovo ako Origo , mám rovnakú ako ty... Odoslané z Redmi 4X pomocou Tapatalku Jo mám ji a spokojenost.
Prosinec 19, 20186 r V 3. 12. 2018 na 23:58, Jordibravo napsal: a bolo treba nieco kodovat ? Je potřeba ji nakodovat do řídící jednotka gateway adresa jednotky je 19
Prosinec 19, 20186 r Příklad kodování nové baterie Upraveno Prosinec 19, 20186 r od Mařák 22 přidání obrázku
Prosinec 29, 20186 r To je namakaný systen . Ještě tam mohlo bejt poličko pro uživatele jaky chce nechat min napětí nebo nabiti bat na procenta . Nejlepe formou uživatelskeho nastaveni Vubec se nepočita že jedeš třeba na vylet zastaviš zapneš si ledničku atd . Nabiti nabiječkou preventivni doma asi nic neřeší pokud neni auto odstavene na delši dobu , po prvni jizdě se to vrati na nastavenou mez . Spoiler Upraveno Prosinec 29, 20186 r od zbek
Prosinec 29, 20186 r I to je řešené, pokud je stav baterie kritický, auto odpojí spotřebiče (třeba tu ledničku), aby nastartovalo.
Prosinec 29, 20186 r Martab : lednicku to neodpoji, pokud je v zasuvce .(zasuvky vedou pres pojistky C a pres hlavni 80A púrimo na baterku) taky s ostani spotrebou proudu jednotky nemusi pocitat (spousta veci se v aute nemeri jen predpoklada jejich odber..) edit. Netusim proc se vsichni divi ze baterka EFB ma 12.1V , je to zkratka spravne (pouzita technologie) Upraveno Prosinec 29, 20186 r od honzik
Leden 3, 20196 r Měl jsem 14 dní svou O3FL (přes Vánoce a Nový rok) na letišti, včera po příletu do Česka auto nastartovalo zcela bez pro problémů (i přes instalovanou 2kanál. kameru, která natáčí i v uzamčeném autě). Z dálky i naskočilo nezávislé topení. Nicméně po příjezdu domů mě aplikace mé chytré ZUS USB nabíječky (s GPS, monitorováním autobaterie a dalších věcí) upozornila na příliš vysoké napětí autobaterie 14.9V (!?) Je to opravdu příliš vysoká hodnota, nebo to nějak souvisí s provozem SS a s ním spojenou rekuperací, a je to v pořádku ? Nebo to byl nějaký stav po trvalém 14 denním vybíjením v chladu a nečinnosti, a poté snahou systému autodobíjení auta to vrátit do zelených hodnot ? Než půjdu otravovat servis... Je to již podruhé, kdy mě to takto upozornilo, poprvé na počátku prosince jsem to přešel, neboť to brzy bylo v opět "zeleném"... Viz přiložené obrázky z aplikace toho měření. Upraveno Leden 3, 20196 r od omicron spatne vlozene prilohy
Leden 3, 20196 r On 12/2/2018 at 12:35 AM, Pavel PS said: Zdravím, rád bych poprosil o radu, máme "nové" auto OIII combi 1.2 TSI 77 kW MR 2015 a jsem docela nervózní z toho inteligentního dobíjení, protože jezdíme málo a krátké trasy. Fórum jsem si načetl a moje nervozita spíše stoupá... Aku (MOLL EFB 59 Ah, asi původní) testován v autorizáku a ok. Rozhodl jsem se preventivně nabít: před nabitím: 12,2 V, bat. soc 80 % nabíječka Lidl, režim zima, cca 1 hod. pak se přepla na udržování; + na + aku, - na kostřící bod po nabití (po 10 hod.): 12,4 V, bat. soc 70 % ! Nevíte proč klesla ta úroveň nabití dle palubního počítače? Stává se Vám to taky? Opravdu ty EFB aku přežívají při 12,2 V? Jinak auto startuje normálně (ťuk ťuk), po jízdě je aku nabitý na bat. soc 80 % a cca 12,2 V, víc ne, ani po dlouhé jízdě. Ale tyto hodnoty se udrží i při týden odstaveném autě. Během jízdy zpočátku napětí cca 14,8 V, poté klesna na cca 13 V (v interiérové zásuvce), níž myslím ne, možná je to způsobeno tím, že svítím potkávacími světly, ne těmi denními. SS okamžitě vypínám. Našel jsem tu na fóru několik naznačení, že i inteligentní dobíjení lze vypnout, nebyly by nějaké podrobnosti (omlouvám se, zda jsem to někde přehlédl)? EFB by sa mali nabijat asi ako AGM, teda pri 14,7 V, pravdepodobne im nestaci beznych 14,4 V...
Leden 3, 20196 r čim vyšší nabijeci napětí přes 14,6 tim se baterce zkracuje život . ta rekuperace je fajn napad , ale chce to dotahnout do konce . Upraveno Leden 3, 20196 r od zbek
Leden 3, 20196 r Naopak, EFB by se neměla nabíjet jako AGM, ale jako normální baterie. Však to taky je v podstatě normální baterka pro rekuperaci celkem nevhodná. Mě ji měnili po roce na záruku, byla kaput.
Leden 3, 20196 r .. nj, Heini - ale ten symbolek sněhový vločky na nabíječce láká :-). Včera jsem tak zas při volbě nabíjení zvažoval zda EFBéčku nechám na normál nebo na AGM+zima a nechal zas na "zimě", to když v garáži snad +1st :-). Ale za 14dní to zas nechám v běžným režimu. Stejnak se to z 12,1 dobije jen na 12,5 ať dělám co dělám a druhej den to spadne na 12,2 či míň. Záruka ještě rok a půl a tak se uvidí jestli nedopadnu jako ty.
Leden 3, 20196 r Používám Ctek koupený u skutečných odborníků a konzultoval jsem s nimi, na jakou ikonku mám dobíjet F3 TSI. Jednoznačně mi bylo vysvětleno dobíjet na ikonku autíčka - tedy běžné baterie, nikoliv AGM. Jde mi to do 12.8 V
Leden 3, 20196 r @tommy27 nabíjení s "vločkou" by mělo být určeno pro AGM? Mám kaufland nabíječku, která je i pro AGM, ale jiný režim než vločka/6V/2A tam není. Jen jsem se dočetl, že vločka zvýší napětí. Upraveno Leden 3, 20196 r od Twisted
Leden 3, 20196 r Většina nových Škodovek je vybavena snímačem proudu (napětí a teploty) na kabelu u "-" baterie. V tomto případě nabíjí řídící jednotka baterii jen na max. 80% (i po dlouhé jízdě změříte na baterii jen cca 12,2 V), což ji samozřejmě ničí (sulfatace), chybové hlášení "nízké napětí baterie", či nemožnost zapnout přídavné topení aj. Všichni výrobci baterií samozřejmě požadují, aby byla jejich baterie vždy nabita na 100%. Paradoxem je, že o nabíjení na max. 80% se v návodu k autu a v oficiálních dokumentech ŠKODA AUTO nikde nedočtete. Škodovka (a další výrobci) vás tak poškozují (zbytečné a časté koupě nové baterie) a paradoxně tak zatěžují životní prostředí více, než je jejich nesmyslná snaha potlačit emise za jakoukoliv cenu. V případě problémů bych si nechal důkladně proměřit baterii, změření napětí jednoduchým testerem, který používají servisy, nestačí. Požadujte zátěžový test baterie proudem např. 30 A - změření kapacity baterie (písemný protokol), případně i zjištění zkratového výkonu baterie (např. 3 200 W). Pokud je kapacita baterie pod 60% máte nárok na vrácení peněz za zničený akumulátor (v rámci obvyklé záruky 2 let). Výměna baterie za lepší typ moc nepomůže (např. standardní zaplavená baterie (WET) za AGM - je nutné přeprogramovat typ a parametry baterie v řídící jednotce !). Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" baterie v řídící jednotce, kdy dojde ke "konvenčnímu nabíjení" baterie na 100% i krátkou jízdou (napětí druhý den po jízdě > 12,6 V). Lze toho také dosáhnout odpojením konektoru na "-" pólu baterie (současně vypne i Start/Stop). Doporučuji dát ale přednost vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce.
Leden 3, 20196 r před 12 minutami, Aleš_BX napsal: na tuto informaci si stačí přečíst návod.... jen doplním, že nové Cteky maji ikonku vločky nahrazenou nápisem AGM, aby to nikoho nelákalo... na tuto informaci si stačí přečíst návod...
Leden 3, 20196 r Nevidím nic špatného informovat se u prodejce při nákupu, na co se nabíjí EFB, když na nabíječce tato ikonka nebyla na výběr. Tobě by to bylo hned jasné...mě ne, proto ten dotaz při nákupu.
Leden 3, 20196 r Před hodinou, Caster napsal: Doporučuji dát ale přednost vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce. Dá se to udělat přes VCDS? Případně jaká jednotka to je a jaká volba? Má to nějakou nevýhodu?
Leden 3, 20196 r Praktická ukázka "inteligentního nabíjení" na 80% a po přepnutí na "konvenční nabíjení" 100% v řídící jednotce BCM (u vozu Ford Mondeo)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.