Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Doporučuji návštěvu autoeletrikáře, podle tvého měření máš něco s alternátorem, možná regulátor napětí.

Víc tady nevyřešíš.

Už tak jsme tady hodně off topic.

Pawouk to tady pročistí.

Upraveno od ales-r

Dobre aj tak som sa už o dosť posunul pred tým som navštívil 3 mechanikov ani jeden nevedel co s tým je takto už viem od čoho sa mam odraziť..... Dám vedieť ako to dopadlo 

  • 3 týdny později...

Mám rovnaký problém.

Nemám už na to nervy .

Pamäť závad prázdna.

Ale keď spustím test ,tak mi neprejde ohrev lambda sondy a tiež sonda samotná.

Po zahriatí motora to už nerobí.

Zhasína to asi prvé 2 kilometre od naštartovania a potom už OK .

No niekedy mu hrabne a zhasne na niektorej križovatke.

Ostatný na mňa pozerajú jak na začiatočníka .

Ale nestáva sa to často.

Najhorší je ten proces zahrievania motora.

Upraveno od m.evil

Keď ti to zhasne na križovatke tak sa usmievaj a vsugeruj si že máš systém start-stop,majú to aj iné fára tak prečo nie fábia II aj keď tak trochu nechcene.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Jak to dopadlo s tím kostřením? 

  • 3 měsíce později...

Je při koupi auta šance odhalit tento problém během zkušební jízdy nebo to je sporadická závada? 

  • 2 týdny později...

vytočiť motor na 3-jke nad 3000 a plyn a vytlačiť spojku,otáčky prudko letia dole,no nie vždy sa to podarí,ale dá sa to vyskúšať,alebo na mieste na bez pohybu auta,nad 3000 ,ale ako to býva akurát keď to chceme aby to spravilo tak sa nezadarí,ale mne sa to tak podarilo párkrát,ke´d som to eiešil,teraz to už neriešim.

  • 2 měsíce později...

Pripájam sa k téme, pokročil už niekto ohľadom toho dobíjania alternátoru??? Zaujímavé je že Fiko CZ poznamenal že výmena nepomohla, bol ten alternátor nový alebo iba repas?

Dakujem

Nikto nič nemá ...žiadne skúsenoti prípadne či už niekto menil alternátor a pomohlo / nepomohlo tomu zdochýnaniu pri klíme.....

  • 2 týdny později...

Ešte som pre istotu zmeral multimetrom volty na póloch baterky pri voľnobehu na teplom motre(po najazdení 120km) a vyšlo mi:

Voľnobeh -úplne všetko vypnuté - 14,1 V

Voľnobeh-svetlá +rádio - 13,8V

Voľnobeh- úplne všetko pozapínane-svetlá+rádio+vyhrev spät zrkadiel+stierače+svetlá v interiéry+ventilátor na max+klíma+výstražné+hmlovky predok+zadok a vyšlo, okrem výhrevu zadného skla na to som zabudol vyšlo- 13,25V až 13,55V -prote to skákalo v tomto rozmedzí,

Akonáhle sa spustila ešte k tomu sahara na chladiči tak kleslo na 12,6V.

je to v poriadku na 1.4 bxw 63kw???

Aspoň v tomto ma nejako usmernite lebo čítam že u nejakých aut je dobíjanie aj menšie a baterka roky drží auto funguje.... ale mne sa zdá či toto práve namá vplyv na to že to pri klíme jednoducho zdochne....napr. blížim sa ku križovatke v lete vyhodím rýchlosť..... ,....motor si zopne saharu ked je horúco+časté pohýnanie v kolonach a je cca 12,6V či toto nie je ten okamih kedy auto zhasne....neviem len tak lajicky si to vysvetľujem ...meral niekto pri tej sahare ako mu to dobíja....

 

Upraveno od maruten1707

  • Autor
V 13. 4. 2020 na 19:26, maruten1707 napsal:

Pripájam sa k téme, pokročil už niekto ohľadom toho dobíjania alternátoru??? Zaujímavé je že Fiko CZ poznamenal že výmena nepomohla, bol ten alternátor nový alebo iba repas?

Dakujem

 

Alternator byl repas.

 

Dakujem FikoCZ:Takže pre zhrnutie- alternátor si repasoval a fakt to nepomohlo??? Auto nadalej zdochína pri klíme? To už potom je na nervy ....motor jazdí len benzín alebo aj LPG?

 

Upraveno od maruten1707

  • Autor

Jsem zakladatel vlákna. informace jsou v prvním příspěvku. Benzín, alternator vyměněný za nějaký jiný použitý. 

Auto již nemám.

Ok sory asi som to prehliadol....aha takže alternátor nebol nový ale použitý repas-OK , ešte sa chcem dopátrať k tomu koľko Voltov má dávať dobrý alternátor na 1,4 bxw-63kw , mám podozrenie že moje hodnoty vyššie popísané sú nedostatočné...skúste niekto pomerať na voľnobeh -veštko komplet povypínané + voľnobeh a komplet všetko zapnuté vrátane klímy, veeeeľmi by mi to pomohlo

Žádná věda v tom není, motor chcípne kvůli nízkému napětí. Alternátor spolu s elektickou soustavou nepokryje napěťovou špičku. Napětí musí být 14,2 - 14,6V. Změřit napětí přímo na alternátoru, změřit napětí na baterii. Pokračovat v měření při různém zatížení elektické soustavy. Zkontrolovat úbytek napětí mezi alternátorem a baterií, plus i mínus, dále na začátku a konci plusového a mínusového kabelu. Zjistit a odstranit příčinu nízkého napětí. Příčina je jasná z předchozího měření, špatný alternátor, přechodový odpor mezi kabelem a kostrou, špatný kabel (ten jsem měl já, skoro 1,5V ztráta). Dále po opravě, zjistit v jakém stavu je baterka, nabit do plna a proměřit. Vše co je potřeba se zjistí z měření! Když to neumíš, tak to nedělej a dej to někomu kdo tomu rozumí.

 

Upraveno od ales-r

Ja som nedavno meral na bxw a na altiku 14,2V a na baterke uz len 13,6v ale je pravda ze na volnobehu a nemal som po ruke ampermeter aby som zmeral kolko prudu tlacilo do baterky. Skor ma zarazil ubytok medzi motorom a minus polom baterky 0,5V.

Takže napätie som premeral ešte raz:

Moror teplý, voľnobeh najazdené čerstvo cca 100km, hodnoty vyšli podobne ako minule čo som meral akurát doplnené o meranie na alternátori:

Baterka- 14,19V   alternátor-14,28V (vypnuté úplne všetko)
Baterka- 14,00V   alternátor-14,25V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 1+rádio)
Baterka- 13,20V   alternátor-13,80V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 1+rádio+klíma)
Baterka- 13,00V   alternátor-13,4V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 4+rádio+klíma+ohrev spät zrkadiel+zadného skla+výstražné+hmlovky+stierače+svetlá v interéri)
K tomu všetkému ak sa zapne sahara je Baterka- 12,4V   alternátor-12,8V
Úbytok na kostrení som zaznamenal len minimálny......takže to fakt vyzerá na vadný alternátor????

 

Pre ales-r :Ešte potrebujem zmerať úbytok napätia na kabeloch- myslíš 2 kostriace kabely vyznačené na foto 1 a 2?- jeden ten čo je na strane pri alternátore a je ukostrený motor a karoséria a druhý kabel na strane od baterky čo je ukostrený – pol a karoséria??? Pri nastartovanom motore mutimeterom nastaveným na 20V premerať jednotlivú kostru začiatok a koniec drátu tak ako na foto? Tebe robil problem kabel č.1??? Takže ked pomeriaš aktuálne tak aj pri zapnutej sahare máš okolo 14V a viac a problém so zhasínaním pri klíme si už nemal?
Dakuejm moc za rady.

IMG_20181118_142310.jpg

Upraveno od maruten1707

Přesně tak, nezhasíná, napětí vždy přes 14,2V. Když máš vše zapnuto, tak ať ti někdo zvedne otáčky motoru aspoň na 3000 ot. a změř jestli se ti zvedne napětí na alternátoru, přímo na alternátoru musí být víc než 14,2V, pokud není tak máš nejspíš špatnej regulátor napětí na alternátoru. Měření přímo na altrnátoru, plus na B+ a mínus přímo alternátor.

Upraveno od ales-r

Ok už chápem, premeral som ten kostriaci kábel č.1 bol tam úbytok cca 0,3-0,4V očistil som kontakty a už je tam 0,0V-0,1V a ten druhý mal len 0,1 po očistení je tam 0,0V a plusový podobne ale aj tak ked meriam priamo na alternátore tak hodnoty sú ako som vyššie písal malé proste a hlavne ked je zapnutý väčší odber klíma a o sahare ani nehovorím tú alternátor už vobec nepokryje.....a skúsim premarať aj pri tých cca 3000ot/min  ale to vyzerá že je zlý alternátor prípadne regulátor v ňom....

DIKI MOC

Upraveno od maruten1707

  • Autor

Jsem zvědav jak to dopadne :) Kdybych to auto měl, hned si to u něj změřím :D 

No ja tak isto ...ešte si to chcem overiť známy ma tiež Fabiu II 1,4 16V 63kw (bxw) a tiež má klimu a co sa dobre pamätám tak mu na klíme nezdochína a skúsim pomerať altík aj jemu koľko to jemu dáva....ale može to zase len byť v tom aku to tu niekto písal že 7 z 10 krát dobíjalo OK a 3 prípady boli zle....takže to asi vyzerá že tie alternátory sú kazivé.....kto aký trafi z výroby....inak to nevidím

Upraveno od maruten1707

Ešte 1 otázka ako zistím bez použitia diagnostiky aký mam soft v riadiacej jednotke???? Ročník mám 12/2009 Roomster

  • 2 týdny později...

Tak začínam byť z toho mimo....meral som známemu hodnoty V. Mali sme autá naštartované vedľa seba obe stejné motory 1,4 bxw 63kw a oba s klímou, meral som všetky možnosti a všetko skoro rovnaké až na to a jemu dokonca pri klíme ukázal alternátor ešte menej ako mne a na klíme mu to nedochne....tak teraz už tomu nerozumiem , žeby nám obom slabo dobíjalo pri záťaži ale problém to robí len mne že zdochína??? Chcelo by to pomerať tretie auto ...ale zase ak alesovi -r dobíja nad 14,2V- tak to fakt asi je nejaká záhada v tých alternátoroch/regulátroroch....čudné.....

Upraveno od maruten1707

A v jake kondici jsou akumulatory, mozna ma znamy lepsi aku, a pri zapnuti klimy mu ten proudovy naraz pokryje akumulator lepe nez tobe. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.