Srpen 1, 20196 r Doporučuji návštěvu autoeletrikáře, podle tvého měření máš něco s alternátorem, možná regulátor napětí. Víc tady nevyřešíš. Už tak jsme tady hodně off topic. Pawouk to tady pročistí. Upraveno Srpen 1, 20196 r od ales-r
Srpen 1, 20196 r Dobre aj tak som sa už o dosť posunul pred tým som navštívil 3 mechanikov ani jeden nevedel co s tým je takto už viem od čoho sa mam odraziť..... Dám vedieť ako to dopadlo
Srpen 22, 20196 r Mám rovnaký problém. Nemám už na to nervy . Pamäť závad prázdna. Ale keď spustím test ,tak mi neprejde ohrev lambda sondy a tiež sonda samotná. Po zahriatí motora to už nerobí. Zhasína to asi prvé 2 kilometre od naštartovania a potom už OK . No niekedy mu hrabne a zhasne na niektorej križovatke. Ostatný na mňa pozerajú jak na začiatočníka . Ale nestáva sa to často. Najhorší je ten proces zahrievania motora. Upraveno Srpen 22, 20196 r od m.evil
Srpen 24, 20196 r Keď ti to zhasne na križovatke tak sa usmievaj a vsugeruj si že máš systém start-stop,majú to aj iné fára tak prečo nie fábia II aj keď tak trochu nechcene.
Leden 18, 20205 r Je při koupi auta šance odhalit tento problém během zkušební jízdy nebo to je sporadická závada?
Leden 29, 20205 r vytočiť motor na 3-jke nad 3000 a plyn a vytlačiť spojku,otáčky prudko letia dole,no nie vždy sa to podarí,ale dá sa to vyskúšať,alebo na mieste na bez pohybu auta,nad 3000 ,ale ako to býva akurát keď to chceme aby to spravilo tak sa nezadarí,ale mne sa to tak podarilo párkrát,ke´d som to eiešil,teraz to už neriešim.
Duben 13, 20205 r Pripájam sa k téme, pokročil už niekto ohľadom toho dobíjania alternátoru??? Zaujímavé je že Fiko CZ poznamenal že výmena nepomohla, bol ten alternátor nový alebo iba repas? Dakujem
Duben 18, 20205 r Nikto nič nemá ...žiadne skúsenoti prípadne či už niekto menil alternátor a pomohlo / nepomohlo tomu zdochýnaniu pri klíme.....
Duben 26, 20205 r Ešte som pre istotu zmeral multimetrom volty na póloch baterky pri voľnobehu na teplom motre(po najazdení 120km) a vyšlo mi: Voľnobeh -úplne všetko vypnuté - 14,1 V Voľnobeh-svetlá +rádio - 13,8V Voľnobeh- úplne všetko pozapínane-svetlá+rádio+vyhrev spät zrkadiel+stierače+svetlá v interiéry+ventilátor na max+klíma+výstražné+hmlovky predok+zadok a vyšlo, okrem výhrevu zadného skla na to som zabudol vyšlo- 13,25V až 13,55V -prote to skákalo v tomto rozmedzí, Akonáhle sa spustila ešte k tomu sahara na chladiči tak kleslo na 12,6V. je to v poriadku na 1.4 bxw 63kw??? Aspoň v tomto ma nejako usmernite lebo čítam že u nejakých aut je dobíjanie aj menšie a baterka roky drží auto funguje.... ale mne sa zdá či toto práve namá vplyv na to že to pri klíme jednoducho zdochne....napr. blížim sa ku križovatke v lete vyhodím rýchlosť..... ,....motor si zopne saharu ked je horúco+časté pohýnanie v kolonach a je cca 12,6V či toto nie je ten okamih kedy auto zhasne....neviem len tak lajicky si to vysvetľujem ...meral niekto pri tej sahare ako mu to dobíja.... Upraveno Duben 26, 20205 r od maruten1707
Duben 27, 20205 r Autor V 13. 4. 2020 na 19:26, maruten1707 napsal: Pripájam sa k téme, pokročil už niekto ohľadom toho dobíjania alternátoru??? Zaujímavé je že Fiko CZ poznamenal že výmena nepomohla, bol ten alternátor nový alebo iba repas? Dakujem Alternator byl repas.
Duben 27, 20205 r Dakujem FikoCZ:Takže pre zhrnutie- alternátor si repasoval a fakt to nepomohlo??? Auto nadalej zdochína pri klíme? To už potom je na nervy ....motor jazdí len benzín alebo aj LPG? Upraveno Duben 27, 20205 r od maruten1707
Duben 28, 20205 r Autor Jsem zakladatel vlákna. informace jsou v prvním příspěvku. Benzín, alternator vyměněný za nějaký jiný použitý. Auto již nemám.
Duben 28, 20205 r Ok sory asi som to prehliadol....aha takže alternátor nebol nový ale použitý repas-OK , ešte sa chcem dopátrať k tomu koľko Voltov má dávať dobrý alternátor na 1,4 bxw-63kw , mám podozrenie že moje hodnoty vyššie popísané sú nedostatočné...skúste niekto pomerať na voľnobeh -veštko komplet povypínané + voľnobeh a komplet všetko zapnuté vrátane klímy, veeeeľmi by mi to pomohlo
Duben 29, 20205 r Žádná věda v tom není, motor chcípne kvůli nízkému napětí. Alternátor spolu s elektickou soustavou nepokryje napěťovou špičku. Napětí musí být 14,2 - 14,6V. Změřit napětí přímo na alternátoru, změřit napětí na baterii. Pokračovat v měření při různém zatížení elektické soustavy. Zkontrolovat úbytek napětí mezi alternátorem a baterií, plus i mínus, dále na začátku a konci plusového a mínusového kabelu. Zjistit a odstranit příčinu nízkého napětí. Příčina je jasná z předchozího měření, špatný alternátor, přechodový odpor mezi kabelem a kostrou, špatný kabel (ten jsem měl já, skoro 1,5V ztráta). Dále po opravě, zjistit v jakém stavu je baterka, nabit do plna a proměřit. Vše co je potřeba se zjistí z měření! Když to neumíš, tak to nedělej a dej to někomu kdo tomu rozumí. Upraveno Duben 29, 20205 r od ales-r
Duben 29, 20205 r Ja som nedavno meral na bxw a na altiku 14,2V a na baterke uz len 13,6v ale je pravda ze na volnobehu a nemal som po ruke ampermeter aby som zmeral kolko prudu tlacilo do baterky. Skor ma zarazil ubytok medzi motorom a minus polom baterky 0,5V.
Duben 30, 20205 r Takže napätie som premeral ešte raz: Moror teplý, voľnobeh najazdené čerstvo cca 100km, hodnoty vyšli podobne ako minule čo som meral akurát doplnené o meranie na alternátori: Baterka- 14,19V alternátor-14,28V (vypnuté úplne všetko) Baterka- 14,00V alternátor-14,25V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 1+rádio) Baterka- 13,20V alternátor-13,80V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 1+rádio+klíma) Baterka- 13,00V alternátor-13,4V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 4+rádio+klíma+ohrev spät zrkadiel+zadného skla+výstražné+hmlovky+stierače+svetlá v interéri) K tomu všetkému ak sa zapne sahara je Baterka- 12,4V alternátor-12,8V Úbytok na kostrení som zaznamenal len minimálny......takže to fakt vyzerá na vadný alternátor????
Květen 1, 20205 r Pre ales-r :Ešte potrebujem zmerať úbytok napätia na kabeloch- myslíš 2 kostriace kabely vyznačené na foto 1 a 2?- jeden ten čo je na strane pri alternátore a je ukostrený motor a karoséria a druhý kabel na strane od baterky čo je ukostrený – pol a karoséria??? Pri nastartovanom motore mutimeterom nastaveným na 20V premerať jednotlivú kostru začiatok a koniec drátu tak ako na foto? Tebe robil problem kabel č.1??? Takže ked pomeriaš aktuálne tak aj pri zapnutej sahare máš okolo 14V a viac a problém so zhasínaním pri klíme si už nemal? Dakuejm moc za rady. Upraveno Květen 1, 20205 r od maruten1707
Květen 2, 20205 r Přesně tak, nezhasíná, napětí vždy přes 14,2V. Když máš vše zapnuto, tak ať ti někdo zvedne otáčky motoru aspoň na 3000 ot. a změř jestli se ti zvedne napětí na alternátoru, přímo na alternátoru musí být víc než 14,2V, pokud není tak máš nejspíš špatnej regulátor napětí na alternátoru. Měření přímo na altrnátoru, plus na B+ a mínus přímo alternátor. Upraveno Květen 2, 20205 r od ales-r
Květen 2, 20205 r Ok už chápem, premeral som ten kostriaci kábel č.1 bol tam úbytok cca 0,3-0,4V očistil som kontakty a už je tam 0,0V-0,1V a ten druhý mal len 0,1 po očistení je tam 0,0V a plusový podobne ale aj tak ked meriam priamo na alternátore tak hodnoty sú ako som vyššie písal malé proste a hlavne ked je zapnutý väčší odber klíma a o sahare ani nehovorím tú alternátor už vobec nepokryje.....a skúsim premarať aj pri tých cca 3000ot/min ale to vyzerá že je zlý alternátor prípadne regulátor v ňom.... DIKI MOC Upraveno Květen 2, 20205 r od maruten1707
Květen 3, 20205 r Autor Jsem zvědav jak to dopadne :) Kdybych to auto měl, hned si to u něj změřím :D
Květen 3, 20205 r No ja tak isto ...ešte si to chcem overiť známy ma tiež Fabiu II 1,4 16V 63kw (bxw) a tiež má klimu a co sa dobre pamätám tak mu na klíme nezdochína a skúsim pomerať altík aj jemu koľko to jemu dáva....ale može to zase len byť v tom aku to tu niekto písal že 7 z 10 krát dobíjalo OK a 3 prípady boli zle....takže to asi vyzerá že tie alternátory sú kazivé.....kto aký trafi z výroby....inak to nevidím Upraveno Květen 3, 20205 r od maruten1707
Květen 3, 20205 r Ešte 1 otázka ako zistím bez použitia diagnostiky aký mam soft v riadiacej jednotke???? Ročník mám 12/2009 Roomster
Květen 13, 20205 r Tak začínam byť z toho mimo....meral som známemu hodnoty V. Mali sme autá naštartované vedľa seba obe stejné motory 1,4 bxw 63kw a oba s klímou, meral som všetky možnosti a všetko skoro rovnaké až na to a jemu dokonca pri klíme ukázal alternátor ešte menej ako mne a na klíme mu to nedochne....tak teraz už tomu nerozumiem , žeby nám obom slabo dobíjalo pri záťaži ale problém to robí len mne že zdochína??? Chcelo by to pomerať tretie auto ...ale zase ak alesovi -r dobíja nad 14,2V- tak to fakt asi je nejaká záhada v tých alternátoroch/regulátroroch....čudné..... Upraveno Květen 13, 20205 r od maruten1707
Květen 13, 20205 r A v jake kondici jsou akumulatory, mozna ma znamy lepsi aku, a pri zapnuti klimy mu ten proudovy naraz pokryje akumulator lepe nez tobe.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.