aenstria Vloženo 31. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2014 Zdravím, marně pátrám v servisce po servisním intervalu výměny rozvodového řetězu na FII 1,6 16 V. Něco jsem zde našel - údajně by to mělo být bezúdržbový, ale co tak čtu na VW foru tak kluci s motorama 1,6FSI řeší problémy s řetězama při startu a hlučnost motoru. Něco jsem našel v literatuře - Tento motor je jedním z nejnovějších a nejmodernějších hnacích agregátů použitých ve vozech Škoda. Svou konstrukcí je odvozen od motoru 1,6 FSI. U motoru 1.6 i - 77kw je pro pohon vačkových hřídelů použit ozubený rozvodový řetěz. Řetěz byl optimalizován z hlediska hlučnosti a je napínán hydraulickým napínákem. Pro vývoj rozvodového řetězu byly stanoveny následující cíle : - bezúdržbovost - snížení hlučnosti ( ve srovnání s dosavadnímí rozvodovými řetězi) - nízké náklady Těchto cílů bylo dosaženo použitím ozubeného řetězu s články o rozteči 8mm . Tento řetěz je přijatelným kompromisem z hlediska: - velikosti zástavbového prostoru - možností zatížení řetězu - systémové komplexnosti - hlučnosti řetězového převodu Pro pohon olejového čerpadla se používá válečkový řetěz , protože na něj nejsou kladeny žádné zvláštní požadavky. Mám najeto 160 000 km - pravidelný servis Fabia sport 1.6 16 V - a žádné hluky při startu ani během jízdy neslyším. Je lepší toto vyměnit preventivně? Je tu někdo kdo to měnil na tomto motoru ? Kluci na VW tvrdí že komplet výměna rozvodového řetězu i s přestavovačem je kolem 20 000 Kč. V servisní knize to řeší jenom kontrolou - žádný povinný interval na výměnu neuvádí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 31. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2014 Pokud nemáš problémy, je podle mě zbytečné je měnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 (editace) U 1,6 je tedy použit spolehlivější řetěz než u tolik probíraného 1,2 TSI ? Zatím mám najeto jen 40 tisíc, ale taky mě zajímá, zda je řekněme do 200 tisíc "bezúdržbový" Editováno: 3. Září 2014, autor: .Honza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 To nevím (navíc těchto motorů moc není, alespoň zde určitě), ale podle mě je zbytečné předčasně řešit něco, co funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 Jsou tam rozvody spíš podobné HTP, ale narozdíl od něj mi ještě nikdy po startu nezachrastili. Ještě jsem neslyšel o problému s rozvody u 1.6, ale jak už bylo řečeno, moc těch motorů nejezdí. Mě by zajímalo, jestli při jízdě s otevřeným oknem také rozvody trošku slyšíte? Ten zvuk se dost těžko popisuje, ale podobný je slyšet i u HTP první generace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Arts Vloženo 7. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2014 ja mam tiez 157 000 km a ziadny problem s retazou som nikdy nemal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 11. leden 2015 Sdílet Vloženo 11. leden 2015 Hlavne by me zajimalo, pokud je rozvod HTP a 1.6 16V podobny, procpak hatapka preskakuje a sestnacka ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 12. leden 2015 Sdílet Vloženo 12. leden 2015 Rozvod je podobny, ale komponenty 1.6 budou optimalizované pro vyšší výkon a +1 válec. Navíc HTP přeskakovaly snad jen první 12V, kde byla kratší vodící lišta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 12. leden 2015 Sdílet Vloženo 12. leden 2015 U sestnactistovky se taky nesmi parkovat s kvaltem proti smeru otaceni kliky? A nebo ma napinak rohatku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 12. leden 2015 Sdílet Vloženo 12. leden 2015 Rohatku nejspíš nemá. Ale něco tam je jinak, protože po startu mi 1.6 nikdy nezachtastila, narozdíl od HTP. V kopci bych dlouhodobě bez ruční brzdy nestál. Nedělá to dobře ani tlumiči rázů na spojce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 12. leden 2015 Sdílet Vloženo 12. leden 2015 Já vždy nejdříve zatáhnu ruční brzdu a až poté zařadím rychlost právě z důvodu namáhání motoru a převodovky. Při delším stání v prudším kopci podložím kola skládacími plechovými klíny. Jsou černé a nejsou u kol moc vidět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sano Vloženo 20. Duben 2015 Sdílet Vloženo 20. Duben 2015 Dobrý deň, kúpil som roomstra 1,6 16 v 77 kw (BTS), najazdených 95 000 km, ako je to teda s výmenou rozvodov ? K žiadnemu fixnému intervalu som sa nedopátral. Alebo pokiaľ reťaz je pri štarte ticho, netreba rozvody riešiť ? Nemôže dôjsť k náhlemu poškodeniu motora, z toho dôvodu, že nebol menený rozvod ? Ďakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 22. Duben 2015 Sdílet Vloženo 22. Duben 2015 Motor BTS nepoužívá rozvodový řemen, ale řetěz. Na rozdíl od motorů 1,2 je tady zcela neproblematický. Takže dokud ho neuslyšíš chrastit, neměň nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 22. Duben 2015 Sdílet Vloženo 22. Duben 2015 Na rozdil od 1.2 je retez neproblematicky. Retez i napinak jsou shodne konstrukce. Zahada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Arts Vloženo 18. Duben 2017 Sdílet Vloženo 18. Duben 2017 (editace) V 7. 12. 2014 na 21:46, Arts napsal: ja mam tiez 157 000 km a ziadny problem s retazou som nikdy nemal. Update 215 000km 223 000km a retaz ziadny problem. Editováno: 6. Říjen 2017, autor: Arts update Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuba J Vloženo 3. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2017 Zdravím. Před půl rokem jsem koupil Fabku s tímto motorem, samosebou už ojetou se 140 tisíci (dle VIN by stav měl odpovídat). Nyní se mi začalo projevovat při studeném startu ono chrčení/zachrastání. V servisu došlo na výměnu rozvodů, napínáku i řetězu (dokonce za silnější variantu). Chrčení ale neustalo. Má někdo tip, v čem by ještě mohl být problém? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 10. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2017 Mám najeto 163 tkm, rozvody původní a jsou potichu. Jestli máš na mysli klepání, které je slyšet po nastartování studeného motoru, tak to jsou zdvihátka ventilů. Pokud klepou jen za studena, tak to nemá smysl řešit. Po výměně by klepaly za chvíli zase. V létě mi trochu pomohlo držet hladinu oleje na maximu. Teď v zimě, než se olej trochu zahřeje, tak to zkrátka klepe. Auto jsem kupoval s najetými 90 tkm a nijak výrazně se to klepání nezhoršuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gejza100 Vloženo 11. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2017 Připojím se s mojí zkušeností. Aktuálně najeto 148 tisíc km a párkrát se stalo, že rozvody zachrastily po startu. Většinou ale po delší cestě + plné auto. Jinak vím pouze o kladkách, které šustí. Starosti mi přidělává klepot, který se stále vyvíjí s kilometry. Na zdvihátka mi to přijde dost hluboký zvuk. Na začátku prosince jsem objednaný do servisu, tak pevně doufám, že Ježíšek nepřijde o několik dní dřív . Natočil jsem krátkou ukázku se zahřátým motorem. Celkově mi přijde, že jde motor tvrdě a celkem se třepe na volnoběh (otáčky drží). Na palivu i oleji nešetřím. https://www.youtube.com/watch?v=3vgXyqj6--o 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumpo Vloženo 18. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2017 Tak to by me taky moc zajimalo. Mam najeto 155tis km a ten klepot je stejny jako u tebe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuba J Vloženo 18. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2017 V 10. 11. 2017 na 14:17, rkonf napsal: Mám najeto 163 tkm, rozvody původní a jsou potichu. Jestli máš na mysli klepání, které je slyšet po nastartování studeného motoru, tak to jsou zdvihátka ventilů. Pokud klepou jen za studena, tak to nemá smysl řešit. Po výměně by klepaly za chvíli zase. V létě mi trochu pomohlo držet hladinu oleje na maximu. Teď v zimě, než se olej trochu zahřeje, tak to zkrátka klepe. Auto jsem kupoval s najetými 90 tkm a nijak výrazně se to klepání nezhoršuje. Právěže nemyslím klepání, ale vysloveně zachrastání, jak když drhne kov o kov. Tak předpokládám, že to dělá řetěz. Klepání se po studenym startu taky lehce ozývá ale po zahřátí motoru mizí, což bych ani neřešil. Ale to chrastání při startu mě děsí víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gejza100 Vloženo 15. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2017 Tak mám po servisu. Rozvody se měnily kompletně, vodící lišty byly už na pokraji životnosti, takže jsem přijel akorát. Jen to klepání nepřestalo. První odhad mi volali rozvody + časování ventilů, to ale nakonec nebylo potřeba měnit. Po převzetí vozů a projížďce jsem se vrátil zpět do servisu, že to stále klepe hlavně za tepla. Byl si to poslechnout sám technik a prý to odpovídá nájezdu a že to bude na 99% zdvihátko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 19. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2017 Zdvihatko cvaká ak je zlé pri týchto motoroch. Nemôže to robiť ešte prestavovač vačky ? Ak ani to tak potom piest. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gordy Vloženo 5. Září 2020 Sdílet Vloženo 5. Září 2020 (editace) Ahoj, Máme doma ojetého Roomstera 1.6 77kW a najeto 150 tisíc. To že je rozvod řetězem jsem věděl už před koupí, ale teď jsem zjistil že vodní pumpa je na drážkovém řemenu. Nikde jsem ale nezjistil kdy se má tento řemen a potažmo i pumpa měnit. V servisce jsem nenašel nic konkrétního a na netu zatím také ne. V servisce se do naší koupě ve 130t nic o vyměně nepíše, tedy zatím nikdo nic neměnil. Je samozřejmostí že pokud se u 1.4 má měnit na 120t km rozvody, tak předpokládám že právě i s drážkovým řemenem a kladkymi a tedy by to mohlo být u 1.6 stejné. Může mi to jen někdo potvrdit. Editováno: 5. Září 2020, autor: Gordy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Září 2020 Sdílet Vloženo 6. Září 2020 Jen pro upřesnění, u 1.4 16V dle dílenské příručky není předepsán interval výměny rozvodů, předepsány jsou pouze kontrolní intervaly. Pro řemen pohonu pumpy u tvého motoru neexistuje od výrobce žádný termín/interval kontrol ani výměny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DominikZ Vloženo 12. Srpen 2022 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2022 Seat Ibiza III 6L1 1,6 16V 77kw r.v. 2008 - Zdravim, neviete mi poradit ohladom vyssie spomenuteho motora? Potreboval by som menit rozvody, neviem ci su tam 2 vacky alebo 1 vacka a riadici ventil vackovej hriadele? Su dva typy rozvodov a neviem ktory objednat. Posledna moznost je otvorit kryt rozvodov. Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.