Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, marně pátrám v servisce po servisním intervalu výměny rozvodového řetězu na FII 1,6 16 V. Něco jsem zde našel - údajně by to mělo být bezúdržbový, ale co tak čtu na VW foru tak kluci s motorama 1,6FSI řeší problémy s řetězama při startu a hlučnost motoru.

 

Něco jsem našel v literatuře - 

 

Tento motor je jedním z nejnovějších a nejmodernějších hnacích agregátů použitých ve vozech Škoda. Svou konstrukcí je odvozen od motoru 1,6 FSI.

U motoru 1.6 i - 77kw je pro pohon vačkových hřídelů  použit ozubený rozvodový řetěz. Řetěz byl optimalizován z hlediska hlučnosti a je napínán hydraulickým napínákem.

Pro vývoj rozvodového řetězu byly stanoveny následující cíle :

 

- bezúdržbovost

- snížení hlučnosti ( ve srovnání s dosavadnímí rozvodovými řetězi)

- nízké náklady

 

Těchto cílů bylo dosaženo použitím ozubeného řetězu s články o rozteči 8mm . Tento řetěz je přijatelným kompromisem z hlediska:

 

- velikosti zástavbového prostoru

- možností zatížení řetězu

- systémové komplexnosti

- hlučnosti řetězového převodu

 

Pro pohon olejového čerpadla se používá válečkový řetěz , protože na něj nejsou kladeny žádné zvláštní požadavky.

 

 

Mám najeto 160 000 km - pravidelný servis Fabia sport 1.6  16 V - a žádné hluky při startu ani během jízdy neslyším.  Je lepší toto vyměnit preventivně? Je tu někdo kdo to měnil na tomto motoru ? Kluci na VW tvrdí že komplet výměna rozvodového řetězu i s přestavovačem je kolem 20 000 Kč.

V servisní knize to řeší jenom kontrolou - žádný povinný interval na výměnu neuvádí.

 

 

 

 

 

 

post-89961-0-58416500-1409506648_thumb.j

post-89961-0-80728800-1409506660_thumb.j

post-89961-0-73085300-1409506670_thumb.j

post-89961-0-92505600-1409506683_thumb.j

post-89961-0-32596200-1409506694_thumb.j

U 1,6 je tedy použit spolehlivější řetěz než u tolik probíraného 1,2 TSI ?

Zatím mám najeto jen 40 tisíc, ale taky mě zajímá, zda je řekněme do 200 tisíc "bezúdržbový"

Upraveno od .Honza.

To nevím (navíc těchto motorů moc není, alespoň zde určitě), ale podle mě je zbytečné předčasně řešit něco, co funguje.

Jsou tam rozvody spíš podobné HTP, ale narozdíl od něj mi ještě nikdy po startu nezachrastili.

Ještě jsem neslyšel o problému s rozvody u 1.6, ale jak už bylo řečeno, moc těch motorů nejezdí.

Mě by zajímalo, jestli při jízdě s otevřeným oknem také rozvody trošku slyšíte? Ten zvuk se dost těžko popisuje, ale podobný je slyšet i u HTP první generace.

  • 3 měsíce později...

ja mam tiez 157 000 km a ziadny problem s retazou som nikdy nemal.

  • 1 měsíc později...

Hlavne by me zajimalo, pokud je rozvod HTP a 1.6 16V podobny, procpak hatapka preskakuje a sestnacka ne.

Rozvod je podobny, ale komponenty 1.6 budou optimalizované pro vyšší výkon a +1 válec. Navíc HTP přeskakovaly snad jen první 12V, kde byla kratší vodící lišta.

U sestnactistovky se taky nesmi parkovat s kvaltem proti smeru otaceni kliky? A nebo ma napinak rohatku?

Rohatku nejspíš nemá. Ale něco tam je jinak, protože po startu mi 1.6 nikdy nezachtastila, narozdíl od HTP. V kopci bych dlouhodobě bez ruční brzdy nestál. Nedělá to dobře ani tlumiči rázů na spojce.

Já vždy nejdříve zatáhnu ruční brzdu a až poté zařadím rychlost právě z důvodu namáhání motoru a převodovky. Při delším stání v prudším kopci podložím kola skládacími plechovými klíny. Jsou černé a nejsou u kol moc vidět.

  • 3 měsíce později...

Dobrý deň, kúpil som roomstra 1,6 16 v  77 kw (BTS), najazdených  95 000 km, ako je to teda s výmenou rozvodov ? K žiadnemu fixnému intervalu som sa nedopátral. Alebo pokiaľ reťaz je pri štarte ticho, netreba rozvody riešiť ? Nemôže dôjsť k náhlemu poškodeniu motora, z toho dôvodu, že nebol menený rozvod ? Ďakujem.

Motor BTS nepoužívá rozvodový řemen, ale řetěz.

Na rozdíl od motorů 1,2 je tady zcela neproblematický.

Takže dokud ho neuslyšíš chrastit, neměň nic.

Na rozdil od 1.2 je retez neproblematicky. Retez i napinak jsou shodne konstrukce. Zahada.

  • 1 rok později...
V 7. 12. 2014 na 21:46, Arts napsal:

ja mam tiez 157 000 km a ziadny problem s retazou som nikdy nemal.

Update  215 000km  223 000km a retaz ziadny problem.  :p

 

Upraveno od Arts
update

  • 6 měsíců později...

Zdravím. Před půl rokem jsem koupil Fabku s tímto motorem, samosebou už ojetou se 140 tisíci (dle VIN by stav měl odpovídat). Nyní se mi začalo projevovat při studeném startu ono chrčení/zachrastání. V servisu došlo na výměnu rozvodů, napínáku i řetězu (dokonce za silnější variantu). Chrčení ale neustalo. Má někdo tip, v čem by ještě mohl být problém?

Mám najeto 163 tkm, rozvody původní a jsou potichu. Jestli máš na mysli klepání, které je slyšet po nastartování studeného motoru, tak to jsou zdvihátka ventilů. Pokud klepou jen za studena, tak to nemá smysl řešit. Po výměně by klepaly za chvíli zase. V létě mi trochu pomohlo držet hladinu oleje na maximu. Teď v zimě, než se olej trochu zahřeje, tak to zkrátka klepe. Auto jsem kupoval s najetými 90 tkm a nijak výrazně se to klepání nezhoršuje.

Připojím se s mojí zkušeností. Aktuálně najeto 148 tisíc km a párkrát se stalo, že rozvody zachrastily po startu. Většinou ale po delší cestě + plné auto. Jinak vím pouze o kladkách, které šustí. Starosti mi přidělává klepot, který se stále vyvíjí s kilometry. Na zdvihátka mi to přijde dost hluboký zvuk. Na začátku prosince jsem objednaný do servisu, tak pevně doufám, že Ježíšek nepřijde o několik dní dřív :D. Natočil jsem krátkou ukázku se zahřátým motorem. Celkově mi přijde, že jde motor tvrdě a celkem se třepe na volnoběh (otáčky drží). Na palivu i oleji nešetřím.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3vgXyqj6--o

 

Tak to by me taky moc zajimalo. Mam najeto 155tis km a ten klepot je stejny jako u tebe.

V 10. 11. 2017 na 14:17, rkonf napsal:

Mám najeto 163 tkm, rozvody původní a jsou potichu. Jestli máš na mysli klepání, které je slyšet po nastartování studeného motoru, tak to jsou zdvihátka ventilů. Pokud klepou jen za studena, tak to nemá smysl řešit. Po výměně by klepaly za chvíli zase. V létě mi trochu pomohlo držet hladinu oleje na maximu. Teď v zimě, než se olej trochu zahřeje, tak to zkrátka klepe. Auto jsem kupoval s najetými 90 tkm a nijak výrazně se to klepání nezhoršuje.

 

Právěže nemyslím klepání, ale vysloveně zachrastání, jak když drhne kov o kov. Tak předpokládám, že to dělá řetěz. Klepání se po studenym startu taky lehce ozývá ale po zahřátí motoru mizí, což bych ani neřešil. Ale to chrastání při startu mě děsí víc.

  • 4 týdny později...

Tak mám po servisu. Rozvody se měnily kompletně, vodící lišty byly už na pokraji životnosti, takže jsem přijel akorát. Jen to klepání nepřestalo. První odhad mi volali rozvody + časování ventilů, to ale nakonec nebylo potřeba měnit. Po převzetí vozů a projížďce jsem se vrátil zpět do servisu, že to stále klepe hlavně za tepla. Byl si to poslechnout sám technik a prý to odpovídá nájezdu a že to bude na 99% zdvihátko.

Zdvihatko cvaká ak je zlé pri týchto motoroch. Nemôže to robiť ešte prestavovač vačky ? Ak ani to tak potom piest.

  • 2 roky později...

Ahoj, 

Máme doma ojetého Roomstera 1.6 77kW a najeto 150 tisíc. To že je rozvod řetězem jsem věděl už před koupí, ale teď jsem zjistil že vodní pumpa je na drážkovém řemenu. Nikde jsem ale nezjistil kdy se má tento řemen a potažmo i pumpa měnit. V servisce jsem nenašel nic konkrétního a na netu zatím také ne. V servisce se do naší koupě ve 130t nic o vyměně nepíše,  tedy zatím nikdo nic neměnil. Je samozřejmostí že pokud se u 1.4 má měnit na 120t km rozvody, tak předpokládám že právě i s drážkovým řemenem a kladkymi a tedy by to mohlo být u 1.6 stejné. 

Může mi to jen někdo potvrdit. 

Upraveno od Gordy

Jen pro upřesnění, u 1.4 16V dle dílenské příručky není předepsán interval výměny rozvodů, předepsány jsou pouze kontrolní intervaly. Pro řemen pohonu pumpy u tvého motoru neexistuje od výrobce žádný termín/interval kontrol ani výměny.

  • 1 rok později...

Seat Ibiza III 6L1 1,6 16V 77kw r.v. 2008 - Zdravim, neviete mi poradit ohladom vyssie spomenuteho motora? Potreboval by som menit rozvody, neviem ci su tam 2 vacky alebo 1 vacka a riadici ventil vackovej hriadele? Su dva typy rozvodov a neviem ktory objednat. Posledna moznost je otvorit kryt rozvodov. 

Dakujem

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.